Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:14

Tyrcanol, leuk dat je er naar vraagt. Heb een erg leuk gesprek gehad, hoor in de loop van komende week meer, want er waren nog een aantal gesprekken. Had er best een goed gevoel over. Nu maar duimen dus ;)

Houden je PT's je voortgang ook bij? In een grafiek? Of heb jij dat gedaan? Want je kan natuurlijk met ze in gesprek gaan, zeggen dat jij het idee hebt dat het allemaal stagneert en je graag wilt weten wat hun idee daarover is.

Ik weet zo even niet meer hoe lang je bent. Ik heb zelf met mijn 1.86m ook een tijd op 1500 gezeten. Alleen sportte ik toen niet. En dat ging wel.
Nu zou ik richting de 2250 moeten. Dat vind ik wel heel erg veel, maar komt overeen met de methode uit de OP.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:13

Dilan93 schreef:
zerena schreef:
Heb je een recept van die tagliatelle met zalm?

Niet echt, kant en klaar verpakking bij de jumbo :P niet echt de meest gezonde keuze. Maar vriendlief wil pizza eten. Dus vond dit een betere oplossing :')

als je die maaltijdstarter gebruikt van iglo, of vergelijkbaar, dan heb ik nog wel een 'recept' voor je dat net zo smakelijk is, maar dan gewoon zelf gemaakt (vond zelf het issue dat er veel te veel saus bij zat). maar echt gezond is het dan nog steeds niet, want het is natuurlijk een witte pasta en je hebt er room voor nodig..

lillytjuh

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:23

Gisteren uit eten geweest, niet gek veel gegeten, geprobeerd de betere opties te nemen. Maar zit nu nog vol! Vanavond nog een keer uit eten, maar dan gaat de kleine ook mee (mijn vader is jarig) dus die zal vast van mijn bord mee-eten. Wel spannend, is de eerste keer dat ze mee uit eten gaat en het ook door heeft. Als baby ging ze mee en sliep ze de hele avond haha

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:26

elenaMM77 schreef:
als je die maaltijdstarter gebruikt van iglo, of vergelijkbaar, dan heb ik nog wel een 'recept' voor je dat net zo smakelijk is, maar dan gewoon zelf gemaakt (vond zelf het issue dat er veel te veel saus bij zat). maar echt gezond is het dan nog steeds niet, want het is natuurlijk een witte pasta en je hebt er room voor nodig..

Ik eet gewoon witte pasta hoor, hoef je niet per se te vermijden :) Er zitten ongeveer even veel calorieën in dus zolang je je aan dezelfde hoeveelheid houdt...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:39

Ik ga liever voor meergranen of volkoren pasta :) de maaltijd voor vanavond is gewoon witte pasta. Is van jumbo huismerk

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:40

Maar dat is dus persoonlijke voorkeur ;) Ik vind volkoren pasta echt niet lekker dus mij is het het niet waard.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:42

Is zeker persoonlijke voorkeur :j lust wel witte pasta, maar vind de donkere nwt iets lekkerder :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:00

Janine spannend dus! Mijn duimen draaien voor je :j

Ik heb zelf een grafiek in MFP. Mijn PT coach houdt het ook bij want hij noteert het wekelijks.
Denk dat ik wellicht toch iets meer geduld moet hebben, de grafiek gaat eigenlijk best netjes omlaag, alleen niet in mijn tempo :+ hang nu 3 weken op hetzelfde gewicht, dat valt eigenlijk wel mee toch ..

Ik pas in elk geval weer in mijn oude rijbroeken, en stap niet meer met een schuldgevoel op mijn pony's, dat is het allerbelangrijkste toch? :)

Wat de pasta betreft, ik vind beide lekker :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:20

Tyrcanol schreef:
Janine spannend dus! Mijn duimen draaien voor je :j

Ik heb zelf een grafiek in MFP. Mijn PT coach houdt het ook bij want hij noteert het wekelijks.
Denk dat ik wellicht toch iets meer geduld moet hebben, de grafiek gaat eigenlijk best netjes omlaag, alleen niet in mijn tempo :+ hang nu 3 weken op hetzelfde gewicht, dat valt eigenlijk wel mee toch ..

Ik pas in elk geval weer in mijn oude rijbroeken, en stap niet meer met een schuldgevoel op mijn pony's, dat is het allerbelangrijkste toch? :)

Wat de pasta betreft, ik vind beide lekker :D

Thanks!

Afhankelijk van hoeveel overgewicht je nog hebt....
Ik ben 1.86m en weeg op dit moment 92,3. Ik denk niet dat iemand mij een schuldgevoel zou bezorgen, ever... https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57676C8D

Oordeel zelf... :P

Maar als iemand tonnetje rond is en gaat afvallen, maar na 10 kilo wel duidelijk is afgevallen, maar ook nog steeds duidelijk overgewicht heeft, dan zou ik het wel raar vinden dat het gewicht al een poosje gelijk blijft zonder dat de input is veranderd....

Dat weet ik niet goed van jou... Maar je 'gemopper' van vanochtend, geeft mij wel de indruk dat je het vervelend vindt. En dan denk ik dat je er voor je eigen gevoel vooral wel over moet praten met je PT! Die heeft er A. een antwoord op, B. gaat er mee aan de slag...

Ik zal overigens nooit tegen iemand zeggen dat ze niet op een paard moeten gaan zitten, ik vind dat eigen verantwoordelijkheid. Maar ik hoop wel dat die mensen zelf allemaal even stil staan bij wat ze doen. En wat voor invloed het heeft op hun eigen rijden en het beeld. Dat probeer ik zelf ook altijd te doen. En ik weet dat minder kilo's het mij ook weer veel makkelijker maakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:20

Ohja pasta...
Alleen gewone witte pasta voor mij, dat andere vind ik echt niet lekker :n

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:27

Ik denk zelf dat ik misschien wat te snel gemopperd heb :o
Het ging voorheen gewoon een stuk sneller. Heb momenteel een BMI van 26.1 dus nog een klein beetje overgewicht. Maar dus niet gek veel.
Al wil ik er zelf nog minimaal 7 af hebben, dan zit ik echt keurig.

Ik heb geen groot paard maar twee C ponies, waar ik toch wel een gewichtslimiet voor ingesteld heb :o
Ben zelf ook maar een uk (gelukkig) en heb nooit afscheid kunnen nemen van mijn kleintjes haha.
Dus ja dan telt gewicht weldegelijk mee :P

Anyhow, ga het zeker met mijn PT overleggen. Afgelopen vrijdag ook niet kunnen sporten (wat natuurlijk ook mee telt) nog vanwege mijn oren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:34

Ik vind niet dat je te snel gemopperd hebt... Ik denk dat het juist heel erg goed kan zijn, het is telkens goed gegaan en nu sta je een poosje stil. Dat is frustrerend... Nu ga je juist nadenken!

Ben heel erg benieuwd wat je PT zegt! Wanneer zie je hem/haar weer??

Kan me voorstellen dat je met kleinere pony's een limiet instelt ja :j

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:34

Meet je je ook nog buiten het wegen Tyrcanol? Is betrouwbaarder als die weegschaal :D
Omdat je zegt dat je wel weer in je oude broeken past, misschien ben je wel gewoon cm's verloren. Veel fijnere maatstaaf om bij te houden imo (:

Hier een weekend vol visite en dus salade haha. Wel beide dagen netjes gesport en mn macro's ook behaald dus dikke prima :D

Lijstje van gisteren:
L: Kaiserbroodje met wat boter en een gekookt ei
T: Combat crunch bar whey shake
T: 50gr meergranenstokbrood, zelfgemaakte eiersalade (gekookt ei, yofresh, yorkham, tabasco)
A: Jachtschotel (Ovenschotel met gehakt, champignon, prei, aardappel en een laagje kaas)
T: 225gr Skyr
T: Rijsttoast, garnalen salade (garnalen, yofresh en cocktailsaus)

1845 kcal
143gr carbs, 74gr vet en 145gr eiwit

Lijstje van gisteren;

L: Kaiserbroodje met zelfgemaakte eiersalade
T: Combat crunch bar, wheyshake
T: 2 gehaktballetjes, 20gr roombrie, zelfgemaakte eiersalade en 20gr rijsttoast
A: Groentensoep
T: garnalen salade zonder toast
T: 225gr skyr

1714kcal
119gr carbs, 70gr vet en 147gr eiwit

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:38

Hoe dan ook we gaan stug door :j
Ik zie mijn trainer vrijdag pas weer. Of hij moet toevallig doordeweeks op een avond kunnen, moet hem zo even appen !
Bedankt Janine voor je woorden! :)

Navatu, nee ik meet eigenlijk niet, wil ik opzich wel maar ben bang steeds op een ander punt te meten, en dat schiet natuurlijk niet op.

Staan lekkere dingen in je lijstjes haha :D
Hoeveel gram vet mag jij hebben per dag?

Ik namelijk maar 33 en dat is nog verrekes lastig!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:41

Graag gedaan Tyrcanol!
Wat betreft het meten... Heb je bepaalde plekken in je lichaam waar je graag wilt afvallen? Ik heb dat met mijn bovenbenen (mijn buik verdwijnt meestal vanzelf wel) Dus die meet ik telkens op het dikste punt. Dan meet je niet snel mis. Taille waag ik me om die reden niet aan, ik denk niet dat ik dan goed kan meten. :P

Navatu, jouw lijstjes zien er erg lekker uit! Maar ik zou echt gaan verlangen naar zoet. Of is dat skyr zo zoet?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:42

Precies, gewoon doorgaan :)

Ik voel me op t moment ook echt heel opgeblazen. Heb ook t idee dat mn buik bol staat terwijl ik vandaag niet veel gegeten heb.
Zal over een paar dagen wel weer over zijn :)

Ik doe mn taille, heupen en bovenbeen voor de spiegel meten, kan ik zien of het meetlint recht zit en of ik op het goede punt meet

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:46

Haha zit dit weekend wel een beetje over mn vet heen, zit normaal gesproken op een 'moderate carbday' op 59 gram. Maarja met al die salades lukt dat niet en het is weekend dus ik vind dat het mag :D
Ik heb best wel een tijdje 30gr gedaan, inderdaad best lastig. Ben er achter gekomen dat mijn lichaam blijer word van wat meer vet en dan minder carbs, dus dat hou ik op het moment aan. (:

Ik heb ook gewoon inderdaad bepaalde punten waar ik meet, ook vaak de dikste gedeelten inderdaad :j

Mijn lijstjes van dit weekend waren best wel zoet hoor Janine hahaha :D Die wheyshakes zijn zoet en die combat crunch bars zijn ook echt heerlijk, net een echte candybar maar dan met goede macro's :)) Salades vallen bij mij ook onder de 'lekker' categorie dus verlangen naar zoet doe ik absoluut niet haha. Sterker nog ik sla al een heel weekend de taart af omdat ik er gewoon echt geen zin in heb :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:48

Voor de spiegel is wel een goeie ja!
Ik wil vooral mijn buik er af.. heb al vanaf jongs af aan echt een buik.

Eens kijken waar ik zo'n naailint is dat toch? :D vandaan kan halen.

Skyr is redelijk zoet ja :)

Oh dus toch niet standaard op 74 gram.
Ja die 33 gram, dat is me wat. Suiker geen probleem maar dat vet is toch lastig, zit stiekem in een hoop dingen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:51

Navatu, vandaar... die dingen ken ik allemaal niet :') Dus ik zie ze meteen als neutraal :P Klinkt goed die combat crunch bars! Oei, taart afslaan... Zeker weten dat je geen griepje gaat krijgen? :P

Tyrcanol, bij de Action hebben ze die wel :) meetlint heet het volgens mij gewoon :j

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:54

taart afslaan dat vind ik heel moeilijk haha.

Thanks, morgen eens kijken.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:57

Oh skyr vind ik dan weer niet zo zoet _O-

Ja en ik voel me gewoon heel snel poedersuiker door carbs.. brood word ik heel moe van, pasta en alles ook, als ik een weekend veel 'snoep' voel ik me ook vreselijk. Ben nu carb cycling aan het proberen (wil alleen niet erg lukken omdat ik op het moment geen ritme in mn leven heb en dus heel vaak opeens naar vrienden enzo ga) en het vreemde is dat ik me op low carb dagen zó energiek voel :') En op high carb dagen juist veel minder.. terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn (zijn dan namelijk wel gewoon 'gezonde' carbs, geen snoep ofzo).
Anyways daar kan ik dus aan merken dat mijn lijf liever vet heeft dan carbs dus ga nu even proberen hoe dat carbcyling me af gaat :D

Haha heb echt geen moeite met het afslaan van die taart.. toch bijna garantie dat ik me er ellendig van ga voelen en ik vind het eerlijk gezegd ook niet eens meer zo bijzonder lekker. Heb 10x liever wat extra van die salade dan :+

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:00

Aan Shakes zou ik ook nooit beginnen, en ik zou het ook helemaal niet lust en :+

Qua pasta neem ik ook normaal steeds volkoren, dan heb ik toch iets minder snel honger erna vergeleken met witte :) en vind beide lekker

Tyrcanol, ach het afvallen gaat hier ook traag/blijft hangen, maar gewoon lekker verder doen en niet teveel op focussen. Toch al super dat je weer in je oude rijbroeken kan :)

Navatu, heb je 2 lijstjes van gisteren? :+

Lijstje:
O : skyr met honing en granenkoek en speculaasje, thee en roosvicee ferro met glas fruitsap
T: koffiekoek met dubbele chocolade O:)
L: 4 sneetjes liefde en passie roggebrood met kaas
A: vegetarische wok met volwaardige rijst
ongeveer 1600 kcal :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:02

Oh dat lijkt me echt niet tof!
Gelukkig heeft eten nooit zo'n invloed op hoe ik me voel. Beweging daarentegen wel, inmiddels ruim drie weken niet naar de sportschool geweest, vandaag voor het eerst last van de spieren. Dan weet ik dat ik weer meer moet bewegen, dan gaat dat in no time weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:08

Zo ik kom ook weer wat actiever posten, heb de hele tijd wel meegelezen maar even niet gereageerd. Afgelopen week ziek geweest dus mede door benauwdheid niet kunnen sporten. Nu gaat het al ietsje beter, dus ga ik het vanaf morgen weer serieus oppakken. Sta nu al zo'n 2 weken stil omdat ik niet strak genoeg eet en train, dus daar moet dan maar weer even wat aan gebeuren :)

Meten doe ik eigenlijk niet, maar maak wel foto's en daar is het verschil al erg goed te zien :) Heb nog wel een lange weg te gaan, maar dit motiveert wel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:16

Taart afslaan vind ik heel moeilijk. Net als chocolade. Stond gister in de supermarkt en toen lagen de Tony's wel heel erg te lonken :=

Uiteindelijk niets mee genomen en me thuis op een bak skyr gestort :')