Knert schreef:Ze is knap en spontaan, leuke moeder voor haar kinderen. Terwijl ik de boel niet op orde heb...
Terwijl ik juist ook graag een steentje wil bijdragen, mee wil doen en wil meetellen. Maar niemand wil beledigen.
Het is normaal dat we ons gaan vergelijken met anderen. Toch denk ik dat je je eigenlijk maar moeilijk met anderen kan vergelijken. Iedereen is verschillend en uniek, wat maakt dat vergelijken zo moeilijk is. Je vergelijkt twee verschillende zaken. Uiteraard zijn er verschilpunten en is de een beter in dit en de ander beter in dat.
Jij draagt wellicht ook in verschillende dingen je steentje bij

Iemand zei laatst tegen mij (en daar heb ikzelf veel aan gehad), dat ik gewoon mag zijn wie ik ben. Zo simpel, zo waar, maar soms ook zo moeilijk om tevreden te zijn met wie je bent. Tuurlijk kan je middels therapie "aan jezelf werken" en zo zorgen dat je je beter in je vel gaat voelen en je minder last hebt van burn-out / depressie-klachten, maar uiteindelijk... als persoon ben je wie je bent en moet je niet veranderen. Probeer jezelf te aanvaarden zoals je bent, jezelf lief te hebben, goed voor jezelf te zorgen.