Hihi maar t is ook een leuk kaartje!
Ben er heel blij mee, al die kaartjes maken t een beetje vrolijk.
Kaartje met Tika herkende ik meteen! Ik maakte de envelop open en zei meteen, he Tika! Werd raar aangekeken, haha.
Vandaag een slechte dag. Ben erg ziek, voel me niet lekker, misselijk en heb koorts. Ik ben altijd al heel wit, maar ze vinden me hier allemaal heel bleek... Voel me ook gewoon echt niet goed vandaag. Grote kans dat t van alle antibiotica komt. Dat is op zichzelf al vreselijke troep, maar de dode bacteriën helemaal.
Daarentegen heb ik wel redelijk geslapen en de pijn wordt iets minder, kan wat minder op de morfine pomp klikken en kan er redelijk door heen slapen.
Helaas kan ik nog steeds niet zonder zuurstof, saturatie wordt iets beter, maar zelfs met zuurstof nog aan de lage kant. Zonder zuurstof daalt t nog veel te ver.
Vanochtend werd ik wakker gemaakt door pijnteam en prik dienst... Kwamen tegelijk binnen, fijn als je nog slaapt. Maar t is niet gelukt om bloed te prikken, dus komen nog terug. Zelfs aan de binnen kant van m'n pols geprikt, pff.
Gister avond was de chirurg langs geweest die mij geopereerd heeft. Wat een fijne arts is dat zeg! Hij heeft heel duidelijk verteld hoe en wat. Wij meteen gevraagd of hij niet onze hoofdbehandelaar wil zijn... Omdat hij dingen zei die wij altijd al zeiden en dachten, in tegenstelling tot mijn eigen chirurg. Dat was geen probleem, want wij zijn leidend hierin. Moesten samen nog maar even goed over hebben en dan aan de verpleging doorgeven.
Moet minimaal 1 week antibiotica via infuus, verder is t afhankelijk van de micro bioloog en mijn bloed waarde. Wat hij zegt zo wordt t gedaan en t is belangrijk dat de infectie waarde (crp) goed dalen, dat gebeurd nu helaas nog niet. Gisteren was de voorlopige uitslag van de kweek bekend, als t goed is vandaag de definitieve.
Het is in ieder geval een zeldzame bacterie die hersenvliesontsteking veroorzaakt (in mijn geval niet onlogisch, maar meeste mensen hebben geen verbinding van de hersenen naar de buik
ik nu ook niet meer!
).
Ben nu vooral ook heel benieuwd hoe mijn hoofd t gaat doen zonder drains. Of onze theorie klopt (met de blinde darm), als dat zo is gaan ze een case report schrijven.
Vanmiddag/vanavond wil ik graag stukje gaan lopen (zie er nog steeds wel tegenop, maar wil graag), al is t maar 10 meter.
Ik mag in principe doen wat lukt, maar wel allemaal heel correct, dus echt rechtop zitten op een stoel en niet onder uit gaan zitten, rechtop lopen en zodra t pijn gaat doen moet ik gaan liggen. Doordat ik nu instabiele wervels heb in de onder rug. Bij verkeerde beweging of verkeerde belasting kunnen die van elkaar af schuiven. Dus wel voorzichtig zijn. T is alleen toch de pijnlijk om veel te doen, haha.