Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PeelSlowly

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:17

Ik heb OPI Underneath the Mistletoe op. Heel mooi kleurtje maar chipt als een gek en eigenlijk geen must-have als je Ruby Pumps al hebt. Hij is wat donkerder dan RP, en heeft zilveren glitters (welke op de nagel rood zijn), maar als je halverwege de dag van mani verandert ziet niemand het :') nou ja, RP is één van mijn favorieten dus ik vind het niet erg om nog zoiets te hebben.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:01

ik had van de week een Essence kleur gebruikt 111 English Rose, helaas vergeten een foto van te maken maar vond het een erg leuke kleur! niet mijn nagels maar deze kleur

trouwens ik zag laatst iemand hier die de topcoat van Sally hensen Miracle gel gebruikte als topcoat voor alle nagellak! Werkte dat nou echt?

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:11

Ik gebruik die topcoat voor alle lakken ja. Moet zeggen dat ik hem vorige week gebruikt heb op een rode van de Hema en OPI All I Want For Christmas, maar dit werkt minder lekker dan op de gel-lak van SH zelf.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:15

BelleTessa schreef:
Ik gebruik die topcoat voor alle lakken ja. Moet zeggen dat ik hem vorige week gebruikt heb op een rode van de Hema en OPI All I Want For Christmas, maar dit werkt minder lekker dan op de gel-lak van SH zelf.

ja ik heb het idee dat het er bij andere lakjes als plakken er af gaat .. als je snapt wat ik bedoel :P

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:20

Ja niet als chips maar als stukjes bedoel je? Dat idee heb ik ook..
Ik ga vanavond weer lekker met 1 van beide rode van mij met die topcoat, zal over dagen laten weten hoe het nog eruit ziet.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:28

ik ben nu me nagels aan het lakken met SH Nail Lacquer 4134-81 Berry Sweet, eens kijken of dat wat wordt met die topcoat

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:32

Dit is een van mijn El Corazon lakjes uit mijn bestelling op Black Friday. Ik vind hem wel een beetje Barbie-achtig met mijn nagels op deze lengte :=

Afbeelding

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:38

doet me beetje aan de nagellak denken van Catrice.. die heeft ook die structuur lak en kleur

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:39

Nee ik krijg hem niet goed op de foto, hij is eigenlijk mat en veel feller. Maar door het uploaden is hij heel flets geworden. op deze foto lijkt het een sand lakje.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:52

Om het in de groene sfeer van hier te houden:

Afbeelding
Essence - the green & the grunge

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:01

Afbeelding

Sally Hansen , Nail Lacquer - 4134-81 Berry Sweet

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:19

Geweldig die roze Amanda! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:20

Die roze is niet helemaal mijn ding, de groene heb ik ook en vind ik erg fijn en die SH is mooi, lijkt wel wat op mijn Barry M, Berry Cosmo :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:24

Ik vind ze alle 3 leuk :D

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:15

Ik gebruik de Sally Hansen Miracle Gel als topcoat over gewone lak. Ik merk geen verschil in chippen of zo (al is de houdbaarheid van lak bij mij nooit goed), maar ik ben verder niet tevreden. Voornamelijk omdat de haren van het kwastje strepen in de lak krassen waardoor het geen mooi glad oppervlak is. En daarnaast lost de topcoat een beetje van de lak op (óók bij de officiele Miracle gel lak) waardoor de topcoat iets verkleurt. Oh ja, en hij droogt ook niet bijzonder snel en het duurt echt wel even voordat 'ie uitgehard is... Lekker laten staan dus!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:19

Ik vind groen toch wel leuk! Toch ben ik meer van de rozetinten.

Tazzey schreef:
Inderdaad van die bruisballen. Die werken echt onwijs goed en verzorgend maar ze halen ook de verkleuring er voor een deel uit.

Een primer zorgt voor betere hechting en gebruik je echt alleen als je niet anders kunt. Ik gebruik het alleen op 1 nagel omdat daar alles binnen een dag vanaf valt (geen idee waardoor).

Bij een gellak is het belangrijk dat je het echt op de juiste manier verwijderd. Bij professionele producten is de hechting vaak wat beter dan bij de huis-tuin-keuken middeltjes.

De lak vijl ik lichtjes stuk, dan ca 15-20min soaken met alufolie en dan voorzichtig eraf duwen.
Werkt het ook beter als ik zuivere aceton gebruik?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:38

Als je veel moeite moet doen dan kun je beter wat langer soaken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:53

Vind die roze wel leuk eigenlijk ;) groen kan ik niet zoveel mee..
Ik week gelpolish af met pure aceton.

Mijn nagels op t moment, krijg het niet goed op de foto
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:12

Wat tof zeg! Zulke dingen gaat mij niet lukken.

En bedankt voor de tips. Zal volgende keer mn pure aceton nemen (was ik vergeten van het lab mee te nemen) en langer soaken.

Ik heb een mooi donkerrood kleurtje op, voor de kerst. Had met goud half moon of een soort ruffian willen maken maar ik had niet zoveel tijd. De donkere kleur is wel lastiger merkte ik.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:14

Even voor de nagelstylsten hier, hoe verwijder ik acryl? Weet dat ik het beter in de shop kan laten doen maar ze kan niet op korte termijn en mn nagels zijn allemaal zo afgebroken/afgescheurd dat het er niet uitziet en ik dan blijf pulken... wat alleen maar slechter is natuurlijk :+
Gewoon met aceton weken?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:18

Ik vijl het meestal zo dun mogelijk en dan 20 minuutjes in de aceton weken. Smeer van te voren wel even je nagelriemen in met olie zo heb je tenminste een klein beetje bescherming. En echt alleen zacht/losse delen wegduwen met een bokkenpootje, als het te vast zit opnieuw weken want anders trek je je nagel kapot.

Wat zonde dat ze nu al zo slecht zijn, dat mag niet zo snel gebeuren. Ik zou er eigenlijk mee terug gaan.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:28

Heb al contact met dr gehad maar ze heeft gewoon niet eerder tijd en ik moet ook werken. Ze had alleen overdag tijd de rest zat gewoon vol.
Weet dat het niet mag en als dit zo de volgende keer ook is dan ga ik of opzoek naar een ander of ik kap er weer helemaal mee :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:47

Ik zou een ander opzoeken om eerlijk te zijn want dit is geen goede eerste indruk wat mij betreft.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:57

Dit is ook geen eerste indruk ;) Dit was de tweede keer opvullen en hiervoor was het prima, dus ik wacht nog even af. Was hiervoor super tevreden dus, zou niet weten waarom ik dan gelijk een ander zou gaan opzoeken. Wacht af wat ze zegt bij mn nieuwe afspraak en mocht het nou volgende keer ook zo zijn dan zoek ik wel een ander op.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:22

Oooh ja ik heb ook nog een toffe van Koh, zal m weer eens uit het stof trekken :=

Ik vind Underneath en RP toch wel verschillend. En vind t ook allebei wel musthaves :o Bij mij chipt ie trouwens helemaal niet zo snel.