Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:37

Wat Vero zegt bedoel ik idd.

Jij en gezin kunnen niet nu niet gevaccineerd worden, maar mogen ook onder geen enkel beding zelf ziek worden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:39

Als ze de wet zo door gaan zetten dan zijn mijn kinderen ook niet meer welkom daar.. omdat zij geen goede reden hebben om zelf niet gevaccineerd te hoeven worden. Er is namelijk geen allergie / eerdere reactie aangetoond.

Dus nee helaas vallen mijn kinderen net buiten die paraplu eigenlijk..

verootjoo

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:40

Met paraplu wordt de groepsimmuniteit bedoeld :o

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:40

verootjoo schreef:
Met paraplu wordt de groepsimmuniteit bedoeld :o

Snap ik...
maar maar qua opvang hebben we dan gewoon een probleem..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:43

Dan praten we volgens mij gigantisch langs elkaar heen nu en hebben we het beiden over verschillende dingen :+ Want ik snap niet waar je het over hebt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:45

Ze willen die wet in gaan voeren... ongevaccineerde kinderen weigeren van kinderopvang...
Alleen kinderen die aantoonbaar niet gevaccineerd kunnen worden door bijv. Allergie/ eerdere heftige reactie/ziekte van kind waardoor het risico te hoog is om te vaccineren...die worden wel toegelaten.
Mijn kinderen vallen daar niet onder omdat ze zelf niet iets van het bovenstaande hebben. En zullen dan geweigerd worden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:48

Oh zo... Neh, zal toch niet?
Dat lijkt me juist een uitermate goede reden om nu niet gevaccineerd te kunnen worden. Misschien is die uitzondering nog wel gewoon niet meegenomen in het plan omdat er nog niet over nagedacht is. Die wet staat er nog niet, moet nog verder uitgedacht en uitgewerkt worden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:52

Volgens mij wordt dat ook bedoeld bij de uitzondering quera. Het gaat er om dat je met een medisch attest uitzondering kan aanvragen. Dat zij vanwege jouw ziekte niet gevaccineerd kunnen worden lijkt mij juist een prototype voorbeeld waarvoor de uitzondering wordt gemaakt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:59

Ik dacht dat jij voor je ziek werd besloten had om je kinderen niet te vaccineren?
Je bent toch gestopt al bij je oudste te vaccineren, lang voor je ziek was?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:05

dromertje2 schreef:
Ik dacht dat jij voor je ziek werd besloten had om je kinderen niet te vaccineren?
Je bent toch gestopt al bij je oudste te vaccineren, lang voor je ziek was?

Nee zoals je hebt kunnen lezen... heb ik gedeeltelijk gevaccineerd..
en de jongste iid niet. Omdat ik niet alles tegelijk wilde.
De bmr en menigokokken heeft de oudste niet gehad. De rest wel.
De jongste stel ik nu uit omdat ik nog niet alles duidelijk heb. Want een spuit er in kan altijd nog, een spuit er uit halen wordt lastig ( tenzij je in ontstoren geloofd).

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:07

Ah ok, dacht ergens in een ander topic gelezen te hebven dar je zei dat je spijt had dat je je oudste had gevaccineerd en je dit bij je jongste niet meer ging doen. Maar ik zal misgelezen hebben dan. Mijn excuses.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:10

dromertje2 schreef:
Ah ok, dacht ergens in een ander topic gelezen te hebven dar je zei dat je spijt had dat je je oudste had gevaccineerd en je dit bij je jongste niet meer ging doen. Maar ik zal misgelezen hebben dan. Mijn excuses.

Voorlopig vaccineer ik inderdaad niet ( ookal was ik niet ziek).
Je kan nooit zeggen dat je het nooit gaat doen.. de wetenschap veranderd constant.. ik wil bepaalde ziektes gewoon niet gevaccineerd krijgen bij haar..

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 23:15

Nog steeds geen nieuws over de mazelen patiëntjes, geen nieuws is goed nieuws?
Als het niet goed was gegaan had het groot uitgemeten in alle kranten gestaan maar nu wordt het ineens stil gezwegen?
Het is toch ook groot nieuws wanneer ongevaccineerde kinderen complicatieloos de mazelen doorstaan.
Niet echt netjes van de media om moord en brandt te schreeuwen, met de vinger te wijzen er zo angst propaganda te verspreiden om vervolgens de situatie niet af te ronden en, bewust, een beoogde indruk en sfeer achter te laten.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:25

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:29

Ik kwam er achter dat ik helemaal niet voor de mazelen was ingeënt. Dat heb ik afgelopen vrijdag nu dus laten doen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:16

Goed van jou Natasja!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:27

Anoniem schreef:
Nog steeds geen nieuws over de mazelen patiëntjes, geen nieuws is goed nieuws?
Als het niet goed was gegaan had het groot uitgemeten in alle kranten gestaan maar nu wordt het ineens stil gezwegen?
Het is toch ook groot nieuws wanneer ongevaccineerde kinderen complicatieloos de mazelen doorstaan.
Niet echt netjes van de media om moord en brandt te schreeuwen, met de vinger te wijzen er zo angst propaganda te verspreiden om vervolgens de situatie niet af te ronden en, bewust, een beoogde indruk en sfeer achter te laten.

Warrig, drammerig, zo'n gevoel krijg ik bij dit soort bijdrages. Stuur je verhaal naar de media die het niet goed doen volgens jou.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:51

Avalanche81 schreef:
Goed van jou Natasja!

Dank je. Ik ben als de dood voor prikken. :')

Maar goed het is achter de rug.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:01

Ik ben wel blij dat je het meldt eigenlijk, ik wil toch nog weleens weten of ik ervoor ben ingeënt. Ik weet wel zeker dat ik DKTP heb gehad, maar BMR? Anders laat ik ook gewoon bijprikken idd. En sowieso, ik wil een baby. Toch wel fijn dan als kindje wat antistoffen van mij meekrijgt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:58

toch snap ik Repelsteel wel. Negatief nieuws verkoopt nu eenmaal beter dan positief nieuws. Nu is dat omtrent mazelen, maar het gebeurt op veel grotere schaal natuurlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:08

Avalanche81 schreef:
Ik ben wel blij dat je het meldt eigenlijk, ik wil toch nog weleens weten of ik ervoor ben ingeënt. Ik weet wel zeker dat ik DKTP heb gehad, maar BMR? Anders laat ik ook gewoon bijprikken idd. En sowieso, ik wil een baby. Toch wel fijn dan als kindje wat antistoffen van mij meekrijgt.

Ik dacht dat ik overal voor gevaccineerd was. Maar het blijkt dat mensen geboren tussen 1965 en 1975 niet standaard gevaccineerd zijn voor de mazelen.

Ik wist zeker dat ik de mazelen niet heb gehad. Dus dan maar vaccineren.

Ik kom dagelijks voor mijn werk in huisartsenpraktijken. Grotere kans om met zieke mensen in aanraking te komen. En om, mocht je besmet raken, het weer door te geven aan mensen met een verzwakt immuunsysteem.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:17

benangelique schreef:
toch snap ik Repelsteel wel. Negatief nieuws verkoopt nu eenmaal beter dan positief nieuws. Nu is dat omtrent mazelen, maar het gebeurt op veel grotere schaal natuurlijk.

Ik denk dat het niet om positief of negatief nieuws gaat maar vooral nieuwswaarde. Dat een voorkombare ziekte weer de kop opsteekt in Europa is interessanter is dan dat Pietje Puk de mazelen heeft overleefd en niet gevaccineerd was. Ik vraag me echt af hoe de berichtgeving dan beter zou moeten en zie dat juist weer meer als gekleurd nieuws - het zou suggereren dat het niet vaccineren veilig(er) en dat is wetenschappelijk gezien gewoon niet zo.

@NatasjavE goed bezig! Ook fijn als je wil reizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:02

NatasjavE schreef:
Avalanche81 schreef:
Goed van jou Natasja!

Dank je. Ik ben als de dood voor prikken. :')

Maar goed het is achter de rug.

Heb je eerst een titerbepaling laten doen?
Had je geen antistoffen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:17

Waarom zou ik in hemelsnaam een titerbepaling laten doen?

Stel dat ik per ongeluk al toch gevaccineerd was...dan was dit alleen maar een booster.

Die titerbepaling doen ze ook met een naald. Loop je het risico dat je alsnog die mazzelenprik moet hebben. Das 2 x prikken. :')

Ik heb prikangst en geen vaccinatieangst.