Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:46

Wij gaan zo een rondje door t 'bos', hoop dat t een beetje meevalt daar met de wind..

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:48

Haha, nadeel van een dijk, maar wel lekker als je de andere kant op rent! :D

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:52

chanelle14 schreef:
Pfffooeeee, ik ben net terug van les 8 met een flinke tegenwind op de dijk.
Maar dit uitzicht na een tijdje lopen maakte alles weer goed :D
[ Afbeelding ]

Waauw daar wil ik ook wel lopen!!
Waait het ook zo hard bij jullie??

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:53

Oeh leuk foto's van jullie rondjes!!

Ik voel me meestal wel beter na het hardlopen maar ook na het paardrijden. Zal wel door dat endorfine oid komen! Ben iig trots op wat ik al bereikt heb en dat is ook een goeie deel good dinges!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:57

Ja, ik merk wel dat ik me door het hardlopen echt beter voel. Ik voel me vooral veel sterker. Mentaal merk ik het niet zo, wel lichamelijk dus.

Ik merk nu trouwens wel, dat nu ik duidelijk méér loop dan eerder, nu zo'n 4x in de week en eerder maximaal 2x per week, dat m'n benen echt slanker worden. Ik kan nu broeken aan waar ik eerder niet meer in kwam, terwijl ik toch niet ben afgevallen. Dat mag van mij nog wel even doorgaan ;-).

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:05

Hardlopen werkt voor mij zeker fysiek en mentaal heel goed. Als ik niet lekker in mijn vel zit of iets zit me heel erg dwars, dan trek ik juist die hardloopschoenen aan. Voel me altijd stukken beter na een lekker rondje rennen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:40

Leuk foto's van rondjes!

Hier de polder waar ik altijd loop (en toen dus skeelerde, en dat is mijn vriendje met de shetjes van de manege _O- )

Afbeelding
Eigenlijk gewoon allemaal vlak polderlandschap :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:47

Ik heb nooit tijd om foto's te maken :+ Maar soms kom ik wel mooie stukjes tegen hier in de duinen en bos! Dat is toch wel mijn favoriete omgeving om te lopen, zeker met dit idiote weer >;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:50

Met lopen heb ik ook nog geen foto's gemaakt maar ik bij die foto hier al bijna 15 km geskate, dus hadden even pauze :P

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:18

Ik vind het wel héél erg leuk, een fotootje erbij.
Dan heb ik meteen iets van: oooooh, lijkt me lekker om daar te lopen.
Ik zal ook eens een plaatje schieten onderweg. Ik heb sinds kort een andere sportschool en die ligt direct aan het bos. Dus ik kan deze zomer dan eerst omkleden bij de sportschool, dan het bos in lopen, dan terug omkleden en dan plons .... het zwembad in. How cool is that! En dan kom ik op de terugweg naar huis ook nog langs een ijscozaak waar ze ambachtelijk schepijs verkopen.

Belooft een leuke zomer te worden (nu nog zien dat ik een baan houd ....)

Ik heb dus al een paar leuke routes in dat bos uitgezet (met afstandmeten.nl), een leuk rondje van 5 en eentje van 10K, maar ik krijg het alleen niet voor elkaar om die routes in m'n telefoon te krijgen.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:24

Oke, jullie gaan ook lopen met windkracht +6, dan kan ik niet achter blijven ;) .
Alleen zaten we pas om 18.15 aan het eten dus wacht nog even. Als warming-up eerst maar even gras maaien en dan hup, gaan we vliegen!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:48

WillemYntJee schreef:
Wij gaan zo een rondje door t 'bos', hoop dat t een beetje meevalt daar met de wind..

T viel gelukkig reuze mee! 6,4 km op gem 8,3 km/u, viel toch weer mee!
Nog wel wat last van m'n gewrichten van zondag maar t rondje was zo om :-)

Leuke foto's komen er voorbij! Kan hier kiezen of polder of een klein soort van bos of stad, stad doen we bijna nooit meer :P
Guinevere doe je mee in Enschede?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:29

Nee, ik woon in de VS (ik doe dit weekend deze: http://toughmudder.com/). Wat is er in Enschede?

Leuke foto's allemaal! Ik heb hier ook hele fijne routes, meestal ga ik 1 of 2x rond het meer bij ons achter. Bij mij zijn de sportschool en het zwembad ook heel dichtbij dus dat wordt inderdaad weer genieten van de zomer.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:35

Oh wauw daar had ik even niet op gelet!
In Enschede is dit weekend volgens mij de marathon.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:50

Een internationaal topic!!
Het zit er weer op, training uitgelopen maar jeempie, wat kan de ene training toch zo compleet anders voelen dan een andere. Kreeg de ene voet zowat niet voor de ander. Niet meer lopen na warm eten :n , dat is de les voor vandaag....

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:02

Haha Caro, dat lesje heb ik ook geleerd. Ik moet echt 3 uur wachten na het eten voordat ik echt lekker kan lopen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:55

Vandaag ging echt super! 3,08 km gejogd in een slakkentempo, maar niet gewandeld! 25 minuten over gedaan en ben echt blij dat ik door heel erg op m'n adem te letten steken in m'n zij heb kunnen vermijden. Ik heb echt een conditie van 0,00000000 dus ben echt heel erg blij!! Op naar de 5 km run!!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 23:11

Klinkt super Max_en_Max!
Ik mag morgen weer :).

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 01:11

Wow, een marathon? Dan mag je me halverwege (of veel eerder) afvoeren hoor ... k zou willen dat ik dat kan. :') Doe jij mee?

Haha Caro, vlak na het eten rennen is inderdaad een harde les, dat vergeet je niet snel. Of zonder voldoende water op pad gaan ... ook zo'n fijne, om maar niet te spreken van voor het eerste nieuwe veters te gebruiken tijdens een wedstrijd. :x

Goed hoor Max! Het klinkt alsof je 0,0 al lang voorbij bent. Het begin is het moeilijkste, daarna opbouwen naar langere afstanden gaat meestal veel soepeler.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:21

Haha nee ik ben allang blij als ik straks de 16 van dam tot dam en daarna hopelijk de halve op Terschelling kan uitlopen! Inschrijving voor die laatste opent vanacht dus hopelijk lukt t om iedereen in te schrijven van ons clubje!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:01

Die 16 km lijkt me echt heel erg gaaf om die uit te kunnen lopen! Ach ja, eerst maar eens rustig naar de 10 km toe trainen.
Ziet er lekker uit zo tussen de weilanden! Ik ben zelf in de stad gaan rennen gisteren (dus toch niet bos), was wel lekker. Interval gedaan, mn normale tempo afgewisseld met sprintjes er tussendoor, voelde echt super lekker! Had gelukkig niet heel erg veel last van de wind.

Zaterdag met een vriend en hond in het bos rennen, ook lekker.
Ja ik voel me ook echt super na het rennen, maar iemand had toch laatst een artikel geplaatst over de endorfines die vrijkomen? Die zijn ongeveer hetzelfde als het stofje wat in anti depressiva zitten, dus zo gek is dat niet :D

Welke run ga je lopen Guinevere?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:06

Als ik die afstand van jullie lees he, wow :') Ik was van de week al trots dat ik 3,8 km aan 1 stuk kon lopen (oke, tussendoor 2 minuten gewandeld maar toch). Even buiten het Evy-programma om mijzelf getest.. Vanmiddag les 16 lopen, zal vast goed komen hoewel ik m toch een beetje knijp voor de Marikenloop :o

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:56

Respect voor de mensen die zulke lange afstanden lopen hoor. Ik vind 5 km voorlopig meer dan genoeg! Ik heb mijn doel gehaald: onder de 30 min :) (29:40) Nu een nieuw doel stellen...langere afstand, of alleen sneller die 5 km?
Goed bezig allemaal!Voor wie nog aan het opbouwen is: jullie komen er wel!
Ik liep meestal gewoon een rondje vanuit mijn huis, maar dat was ik een beetje zat. Gisteren ben ik dus naar een mooi plekje gereden en daar m'n rondje gedaan :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:02

Ik heb hetzelfde doel als jij (5 km onder 30 min) en ga daarna doortrainen naar de 10 km. Ben nl heel benieuwd hoever ik kan komen.

Heel stiekem hoop ik deze zondag bij mn wedstrijd m onder de 30 te lopen. Al mocht dat eigenlijk geen doel zijn van mezelf op mn allereerste wedstrijd :))

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:16

Bij de marathon kun je ook kortere afstanden lopen hoor :D
Zelf doe ik mee op de 10km zondag in Enschede, maar er is ook een 5km loop bijvoorbeeld :j

Ik loop eigenlijk ook altijd vanaf huis, we zitten hier niet ver van een mooi bosgebied af, dus dat ken ik ondertussen als mijn broekzak haha :D
De afwisseling haal ik juist uit de wedstrijdloopjes :j