In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

claudiadvx

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:38

hier gaat het ook met ups and downs. maandag en dinsdag super goed bezig geweest op school en voelde me ook goed! maar na dinsdag even weer neerwaarts, doe alles wel elke dag naar buiten maar zonder gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:21

Vandaag heb ik weer even baaldag, vannacht heel slecht geslapen en de moeheid is omgeslagen naar neerslachtigheid. Ik ben zo moe en neerslachtig dat ik mijn vrijwilligerswerk ziek heb gemeld, en dat vind ik echt verschrikkelijk. Omdat ik dan het gevoel heb dat ik afhaak, en omdat ik van de 5 keer nu 2 keer ziek ben. Het voelt dan meteen alsof ik niet wil ofzo, want toen ik jonger was, was ik om de haverklap ´ziek´ en meldde ik me af voor werk of weet ik veel wat. Ik kan daar heel moeilijk mee omgaan. Normaal kan ik mezelf nog wel oppeppen maar dat lukt nu echt niet.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:03

Lastig Jolien. Misschien als je vannacht wel goed slaapt, dat het dan morgen wat beter gaat. Maar dat neemt natuurlijk niet je vervelende gevoel van nu weg.. Sterkte.
Wat doe je eigenlijk voor vrijwilligerswerk?

Ik ben net naar mijn psychiater geweest. Was een beetje boos omdat ze altijd minstens een kwartier te laat komt, maar ze is zo aardig dat ik die boosheid niet durf te laten zien _O- Als ik klaar ben met school (nog 4,5 week) gaan we afbouwen van 4 naar 2 mg Risperdal, omdat zij denkt dat mijn sombere gevoelens en nergens zin in hebben van de hoge dosis daarvan komen. Ik hoop dat dat goed gaat, vorig jaar naar 3 mg ging al na 2 maanden mis. En ik krijg voor als ik echt onrustig ben en het slecht gaat alprazolam erbij. Dat schijnt korter en effectiever te werken dan lorazepam, wat ik nu heb.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:04

Niet slapen is vervelend jolien... weet er helaas alles van.
Al moet ik zeggen dat nu met de oxazepam het best goed gaat.
Maar vrijwilligerswerk is niet voor niets vrijwillig he ;) Als je denkt dat je het niet trekt hoef je er zeker niet mee door te gaan.

Haha jorine, ik moet daar wel om lachen. Mijn psycholoog komt ook altijd te laat en durf dat ook niet te zeggen omdat ze zo aardig is hahaha.
En heb ook afgebouwd met mijn andere medicatie omdat waarschijnlijk de suicidale gedachten daarvan kwamen. (tenminste de grens die ook echt kleiner werd om het te doen, de gedachten had ik al wel eens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:44

Dat iemand aardig is hoeft toch niet te betekenen dat je niet mag zeggen wat je vind? Dat is altijd de grootste fout in mijn leven geweest. Dus daar mag je best wat van zeggen hoor, vind t nogal bizar dat een professioneel therapeut altijd te laat komt...

Vannacht weer goed geslapen, voel me alweer een stuk beter, al ben ik er nog niet. Ik ben gastvrouw bij een inloophuis van een GGZ instelling.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:28

Fijn dat het al weer wat beter gaat, Joolien.
Het kan inderdaad wel eens vervelend zijn als een therapeut te laat komt. Bizar vind ik dat nu niet echt. Therapeuten zijn ook maar mensen. Er zijn nu eenmaal mensen die altijd op tijd zijn en mensen die gewoonlijk te laat komen... Als dat echt stoort kan je er iets van zeggen. Maar anderzijds kan je er ook voor kiezen om daar gewoon rekening mee te houden als je een afspraak maakt en dat in te calculeren. Zo doe ik dat eigenlijk altijd en ik stoor mij er dan ook niet aan als het wat uitloopt omdat ik mij er op voorbereid had dat het kon uitlopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:41

Dat snap ik ikke, bizar is ook niet helemaal het goede woord overigens, eerder ongepast. Maar Jorine heeft er wel moeite mee en is er boos om, dus waarom niet eens uiten? :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:39

Vandaag dan mijn exit gesprek gehad op school... voelde echt als een exit. Docenten gedag gezegd en alhoewel ik mij voornam niet te gaan huilen, ging ik huilen...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:18

:(:) Purny...

@ Jolien: Boosheid durven/kunnen uiten is een van mijn problemen, misschien moet ik dit eerst eens met mijn psycholoog bespreken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:27

Ja ik voel me nu ook echt down... Ga eens in de stad een Starbucks latte halen met een muffin.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:32

die heb je verdiend purny. Geniet ervan na zo'n heftige dag!

Joolien: Gaaf vrijwilligerswerk! Heb je het wel naar je zin?

Jorine: In het begin stoorde ik mij er ook aan. Maar inmiddels maakt het mij niet meer echt uit. Net als wat ikke zegt, ik plan het nu anders in. Overigens gaat het nooit van mijn tijd af. We lopen dan gewoon uit.
Maar als het echt een probleem is zou ik het zeker bespreken. (Hoe eng dan ook.. lijkt me wel het beste)

Ik heb net een mail gestuurd naar mijn psych en daar zo veel mogelijk in gezet. Heb gevraagd of ze het wilde lezen voordat ik een sessie heb met haar, omdat ik er niet naast wil zitten als ze het leest. (dat vind ze zelf altijd prettiger, omdat ze dan direct erop kan reageren, maar dat lukt me nu gewoon niet.)
Ik ben echt stik zenuwachtig voor een reactie of de volgende sessie.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:00

Vandaag weer geweest 3de keer. Erg confronteren.
Ben er nu achter dat ik in een patroon zit van gewoontes. Door het verleden veel moeten oplossen in ruzies. Daarvdoor wil ik dat nu ook, behulpzaam, sociaal zijn. Geen nee willen zeggen omdat ik bang ben mensen teleur te stellen. Daardoor loop ik mijzelf voorbij en heb ik mezelf ermee en de ander gaat vrolijk verder. Confroteren maar best logisch. Nu nog mee aan de slag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:41

Net een kleine woordenwisseling gehad met mijn moeder.. gevolg dat ik als een bezetene zat te janken op mijn kamer en half door het lint ging. Het is puur die communicatie die fout loopt iedere keer... dan vat ik iets heel anders op dan ze eigenlijk bedoelt. De komende dagen worden voor mij ook echt zwaar, vrijdag mijn laatste werkdag en dan moet ik weer afscheid nemen van mensen die ik vertrouw. Ik heb nu echt zoiets van waarom moeten deze dingen mij weer overkomen, ik ben een loser en heb niks bereikt in mijn leven... Vervolgens kwam moeders lief bij me zitten en hebben we het uitgepraat. We hebben het alledrie thuis niet makkelijk.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:47

Nare situatie purny :(
Fijn dat je moeder naar je toe kwam, lastig dan he als je dingen verkeerd opvat.
Waarom ga je weg bij je werk?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:52

Ik ben 2 keer gezakt voor het praktijkexamen en omdat er veel dingen niet liepen zoals het hoort ben ik ontslagen. Zo kan ik niet in mijn eentje een hele afdeling draaiende houden, in onvoorziene situaties handelen en presteren onder druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:58

purny schreef:
Ik ben 2 keer gezakt voor het praktijkexamen en omdat er veel dingen niet liepen zoals het hoort ben ik ontslagen. Zo kan ik niet in mijn eentje een hele afdeling draaiende houden, in onvoorziene situaties handelen en presteren onder druk.

Maar dat kun jij eigenlijk wel, daar ben je hartstikke goed in! Alleen nu zit je niet lekker in je vel waardoor je je kwaliteiten niet goed kunt benutten. Dat is niet iets wat aan jou persoonlijk ligt :)

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:22

Zo'n moeilijke situatie Purny! Dat je je de laatste tijd niet goed voelt zal er inderdaad veel mee te maken hebben. Veel sterkte in elk geval !

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:43

lastig purny!
gister avond bijna 3 keer moeten huilen maar het kwam maar niet daarna nog tot 3 uur wakker gelegen terwijl maar door mijn hoofd bleef spoken 'waarom ik?' 'waarom kan ik nu niet gewoon zij/leven'.
heel frustrerend

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:10

Joolien schreef:
purny schreef:

Maar dat kun jij eigenlijk wel, daar ben je hartstikke goed in! Alleen nu zit je niet lekker in je vel waardoor je je kwaliteiten niet goed kunt benutten. Dat is niet iets wat aan jou persoonlijk ligt :)

_/-\o_

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:11

claudiadvx schreef:
lastig purny!
gister avond bijna 3 keer moeten huilen maar het kwam maar niet daarna nog tot 3 uur wakker gelegen terwijl maar door mijn hoofd bleef spoken 'waarom ik?' 'waarom kan ik nu niet gewoon zij/leven'.
heel frustrerend

Waarom denk je dat je niet gewoon bent/een gewoon leven hebt? Wat maakt het zo zwaar voor je? :(:)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:23

Wat vervelend dat het zo slecht gaat met sommige. Maar fijn dat iedereen hier zijn hart kan luchten. Soms is het zo moeilijk om dat te doen in real life.
Dan is het toch een stuk makkelijker op een forum.

Hier gaat het op zich wel goed, alleen gisteren even niet zo. Ik maak grote beslissingen nogal impulsief en dan willen mensen me helpen door te zeggen dat ik iets op een andere manier moet doen. En dat weet ik ook dat ik dat niet goed aan pak, maar toch voel ik me dan heel erg aan gevallen. En dan word ik heel erg boos. Maar ik ben er nu weer overheen gelukkig.

Mijn behandeling bij de psycholoog zit er trouwens bijna op. Waarschijnlijk nog een keer of 3.
Hopelijk blijft het dan allemaal goed gaan.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:40

ik denk dat ik bang ben voor de toekomst, ook omdat ik bijna 18 word en dan alles zelf moet gaan regelen etc. en ben bang dat die angststoornis mijn leven gaat beeinvloeden

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:15

Een angststoornis heeft per definitie invloed op (bepaalde delen van) je leven. Als je geen problemen zou ondervinden, zou je ook nooit de diagnose van een angststoornis gekregen hebben.
Dat wil echter niet zeggen dat je er niet van kan herstellen of er mee leren omgaan. En daar ben je nu al mee bezig. Met de therapie die je nu krijgt, zal je leren hoe je je leven weer in handen kan pakken en de invloed van je angststoornis kan minimaliseren. Het zal je wel lukken om een leven op te bouwen waarin je angststoornis niet de hoofdrol speelt. Je bent er al mee aan de slag gegaan en dat is erg belangrijk!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 18:48

heb je een punt. maar we gaan nu al afbouwen met de therapie omdat als ik straks 18 word, het niet meer word vergoed. en omdat we heel krap bij kas zitten wil het gewoon niet. maar ik ben nu al gelukkig een heel eind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 18:48

Ik ben 18+ en mijn therapie wordt gewoon vergoed.
Waarom zou die bij jou vanaf je 18e niet meer vergoed worden?