[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:05

Ja zoiets idd vivi! Ik denk dat je dat heel leuk zal staan!
(Als ik niet zo'n lastige kruin zou hebben waardoor ik geen pony kan dragen zou ik jet zelf doen :') )
Oké dan valt die andere af, dat het te kort is is ook de reden dat ik het nog niet zo heb laten knippen dus ik begrijp je wel :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:33

F_Orumster schreef:
Zo dat witgrijze moet je staan zeg, gedurfd!

Kennen jullie het verschijnsel dat je haar steeds weer een beetje blonder wordt van zichzelf?
In oktober heeft de kapper het best donker geverfd en heb nu niets geen uitgroei, het is gewoon weer een heel stuk blonder geworden. Heb dat vroeger eerder gehad, en in alle permanent-jaren werd het mega blond.

Is dat een eigenschap van mijn haar, dat blond dominant is ofzo, of doe ik wat verkeerd?

ik heb dit ook altijd.. de verf vervaagd gewoon door wassen ed.
wel makkelijk , van donkere kleuren heb ik daardoor bijna geen uitgroei.
alleen moet je elke keer opnieuw je hele haar verven omdat de kleur zo terug gelopen is.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:45

Hoiii
Ik ben van plan om mijn haar met spoeling , dat 28 wasbeurten blijft zitten (ik weet dat het veel langer blijft zitten, maar echte vetf wil ik et niet in) ik wil mahonie rood, heb debkleur al in de winkel gzin,
maar heeft iemand tips met het in mijn haar doen?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:27

Sowieso de aanwijzingen opende verpakking volgen, verder bij je hoofdhuid beginnen zodat die helemaal gedaan is en dan de lengtes. Eventueel kan je je haar met klemmen scheiden zodat je beter overzicht hebt.
Oh en leg een oude handdoek over je schouders zodat je geen vlekken op je kleding krijgt en doe een oud shirt/broek aan.
Verder zou ik het de eerste keer niet zelf verven maar iemand anders laten doen maar ik ben bij mezelf een haarverf ramp.

Nog iets leuks, mijn vriendin heeft met een wedstrijd van kinki kappers voor 65 euro (geloof ik) aan haar producten gewonnen. Deze zijn allemaal van l'oreal professionel en onder andere de clay en drie producten van de playball lijn, wax, spraywax allemaal dingen die ik niet gebruik maarrrrrr ook een shampoo en een 'absolute repair masker' die heb ik dus ingepikt en net voor het eerst gebruikt. Het is qua structuur een beetje vergelijkbaar met kokosolie maar dan iets minder hard, ruikt heel lekker en mijn haar voelde heel zacht nadat ik het uitgespoeld had. Ik ben benieuwd hoe het blijvende effect is en of mijn haar er vet van wordt maar tot nu toe ben ik enthousiast.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:35

_Micha_ schreef:
Sowieso de aanwijzingen opende verpakking volgen, verder bij je hoofdhuid beginnen zodat die helemaal gedaan is en dan de lengtes. Eventueel kan je je haar met klemmen scheiden zodat je beter overzicht hebt.
Oh en leg een oude handdoek over je schouders zodat je geen vlekken op je kleding krijgt en doe een oud shirt/broek aan.
Verder zou ik het de eerste keer niet zelf verven maar iemand anders laten doen maar ik ben bij mezelf een haarverf ramp.

Nog iets leuks, mijn vriendin heeft met een wedstrijd van kinki kappers voor 65 euro (geloof ik) aan haar producten gewonnen. Deze zijn allemaal van l'oreal professionel en onder andere de clay en drie producten van de playball lijn, wax, spraywax allemaal dingen die ik niet gebruik maarrrrrr ook een shampoo en een 'absolute repair masker' die heb ik dus ingepikt en net voor
het eerst gebruikt. Het is qua structuur een beetje vergelijkbaar met kokosolie maar dan iets minder hard, ruikt heel lekker en mijn haar voelde heel zacht nadat ik het u
itgespoeld had. Ik ben benieuwd hoe het blijvende effect is en of mijn haar er vet van wordt maar tot nu toe ben ik enthousiast.

Mijn stiefmoeder gaat mijn haar kleuren :-)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:22

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:27

Ik wil graag van mn spoeling af :(
Ik heb het in de week van oud en nieuw bij de kapper laten doen.
Die zeiden dat t ong met 24 wasbeurten er wel uit is.
Nou niet dus! :(

Een vriend van me.. Die in zn vrije tijd kapper is,
Zei dat ik het absoluut niet met head en shoulders moet wassen.
Ik heb in dit topic gelezen dat veel meiden dit gebruiken om hun spoeling eruit tekrijgen.
Je schijnt er haar uitval van te krijgen, en ik zou oranje haar krijgen.

Ik ben rood/blond vanmezelf en heb een bruine spoeling.
Iemand tips?

Ik wil dr eigenlijk wel vanaf, nu meteen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:24

Spoeling moet slijten, heb nog niet meegemaakt dat ze er echt helemaal uitgaan.
Ik zou wel met head en shoulders wassen :j

Denies kan je foto niet zien :(

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:28

Hmmm lastig,, anti-roosshampoos zoals head&shoulders zijn vaak vrij chemisch en kunnen er voor zorgen dat je kleur helemaal raar uitkomt.. Misschien kan je van die blonderingsprays etc gebruiken om de boel een beetje lichter te maken?

En anders zou ik toch langs de kapper gaan om je te laten advizeren, want het is veel lastiger om je haar lichter te krijgen dan donkerder, en het zou zonde zijn als het weer niet gaat zoals je wilt..

Ik zit zelf ook met een vraagje! Ik heb vandaag die Wild Ombrés Preference Kit gehaald, om mijn haar uiteraard ombre mee te verven :) Nu is het alleen zo dat ik een paar maanden terug mijn haar van donkerbruin naar donker roob/bruin heb laten verven, de bedoeling was rood maar deze pakte niet zo goed uit bij de kapper. Nu ben ik van plan morgen mijn haren te gaan verven, maaaaaaar: is er een kans dat mijn haar dan een beetje oranje/rood wordt ipv blond? In feite zie je niks van het rode in mijn haar, alleen als ik in de felle zon sta.. Want het is niet de bedoeling dat ik straks opeens orante erbij loop haha.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:36

Dat zou heel goed kunnen Jennifuur, toen ik mijn haar blond ging verven was er helemaal niks roods meer te zien maar mijn haar werd wel geelachtig.

Spoeling gaat er niet meer uit :n als je echt je eigenl kleur weer wil kan je het beter die kleur verven michelle

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:52

_Micha_ schreef:
Dat zou heel goed kunnen Jennifuur, toen ik mijn haar blond ging verven was er helemaal niks roods meer te zien maar mijn haar werd wel geelachtig.

Spoeling gaat er niet meer uit :n als je echt je eigenl kleur weer wil kan je het beter die kleur verven michelle

Huh echt? Maar die meiden van de kapper zeiden van wel?
:( dus moet ik nou wel of geen head en shoulders gebruiken?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:53

Hoe werken blonderingssprays? En waar kan ik die kopen?
Ik ben van mn eigen... Rood/blond

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:12

Ik las ook ergens als tip dat je wat verf in je cremespoeling kan doen, zodat het steeds een oppepper krijgt. Geen idee of het verstandig is.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:23

Kleurspoeling vervaagd maar zal echt ontzettend lang duren voordat het er helemaal uit is. Want het vervaagd gewoon stukje bij beetje en op het einde bijna niet meer. Waardoor je met een waas blijft zitten.

Head 'nd shoulders kun je gebruiken maar niet elke keer als je wast want het is wel agressief. Ik weet niet of het effect heeft en hoe blond je van jezelf was en hoe bruin je nu bent, maar je zou ook zilvershampoo kunnen proberen en dit laten intrekken. Blondspray kan ook, maar daar zit geloof ik ook waterstof peroxide in wat je haar beschadigd, waar je het kan kopen geen idee.
Verf in je cremespoeling heeft alleen nut bij semipermanente kleuren zoals rood/lila/roze etc, als je je haar in die kleur hebt geverfd vervagen die vaak snel. Door wat verf te mengen met conditioner krijgt je huidige kleur een oppepper. In het geval hierboven heeft dus dat geen nut.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:24

Blonderingsspray is heel slecht voor je haar..
En als je t niet goed verdeeld krijg je vlekken.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:52

Ik kan ook vele blonde highlights in mn haar doen :)?
Gelukkig word t zomer en word me haar zowiso lichter door de sun :)
Hoelang duurt t voortaan t tog wel grotendeels eruit is?
Een jaar?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:52

Ik zou echt niet aan de gang gaan met blondsprays oid michelle..
Afgezien van dat t slecht voor je haar is, is er denk ik ook kans dat daar je haar juist rossig/oranje/oid van wordt. Helemaal als de bruine kleur een warme kleur was.

En jennifuur: ik denk dat er echt een hele grote kans is dat je haar oranje wordt. Blonderen over roodpigmenten heen is echt DE manier om met een wortelhoofd te eindigen :p
Maar misschien staat dat in een ombre ook nog wel gaaf :)

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:02

head en shoulders is heel agressief niet gebruiken dus !

blond spray is ook een not done! Blondspray werkt gewoon de hele tijd door. Andere haarverf stopt als je het uitspoelt, blondspray blijft onder de invloed van warmte gewoon doorbleken.

Michelle wil je het uiteindelijk wat lichter? Ik zou het doen door middel van highlights.. en dan veel en fijnere plukjes zo oogt het gelijk wat lichter, en ik zou aan je kapper vragen of hij of zij een lage percentage waterstofperoxide kan pakken. Dat is ook veel beter voor je haar.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:16

Bedankt! Ik denk dat ik idd highlights ga doen :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:08

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:19

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:26

Mooie kleurtjes hoor meiden :j

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:36

Alle twee super gaaf!!
XDenies heb je ook nog een foto waarbij je haar droog is?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:15

Jennifuur, ik wil binnenkort ook mijn haar ombre verven met die kit, dus als je het gedaan hebt zou ik graag willen horen hoe die beviel. :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:17

Laatste twee, gaaaf! :D

Zit in een hair dilemma, ging google'en en toen kwam ik erachter dat er op bokt dus ook gewoon een topic over is :').
M'n haar is nu zo, maar weet even niet meer wat ik ermee aanmoet. Langer laten groeien, korter laten knippen, heel ander model? Dacht misschien hebben jullie leuke suggesties. Kan niet gek genoeg zijn. :') Wil er sowieso wat meer roze in.
Foto's zijn 5min. even snel gemaakt en moet m'n haar echt wassen maar is even voor het idee haha.
Afbeelding