[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:12

Oh correctie van hierboven: als je maag en darmen zo van slag zijn zoals bij buikgriep dan zou ik er niet(!!) vanuit gaan dat je pil goed wordt opgenomen ookal heb je niet binnen 4 uur over gegeven oid.
Dus ik zou sowieso op safe spelen en een extra voorbehoedsmiddel gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:18

Zwitsal schreef:
Oh correctie van hierboven: als je maag en darmen zo van slag zijn zoals bij buikgriep dan zou ik er niet(!!) vanuit gaan dat je pil goed wordt opgenomen ookal heb je niet binnen 4 uur over gegeven oid.
Dus ik zou sowieso op safe spelen en een extra voorbehoedsmiddel gebruiken

En als ik nu nog een pil slik? Ben nu alleen nog maar duizelig. Of heeft dat geen zin? Want dan telt het toch als een vergeten pil?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:20

Om menstruatie uit te stellen kan t wel. Maar IK zou t als anticonceptie niet meer vertrouwen..
Misschien kan t wel hoor, maarja, kans is niet zo groot dat ie niet meer betrouwbaar is omdat je al een tijd niet overgegeven hebt enz. Officieel is ie veilig geloof ik, Maarja, ik zou het risico niet nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:28

Zwitsal schreef:
Om menstruatie uit te stellen kan t wel. Maar IK zou t als anticonceptie niet meer vertrouwen..
Misschien kan t wel hoor, maarja, kans is niet zo groot dat ie niet meer betrouwbaar is omdat je al een tijd niet overgegeven hebt enz. Officieel is ie veilig geloof ik, Maarja, ik zou het risico niet nemen.

Nee wil ook geen risico nemen. Maar ben gewoon niet van de extra voorbehoedsmiddelen haha.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:20

Wat een verademing dit zeg! Ik gebruik nu al 2 strips lang de Microgynon en ik ben steeds nadat ik een stopweek inlas precies na 2 dagen ongesteld! Je kunt er tot nu toe de klok op gelijk zetten :D
En de hevigheid valt ook alles mee! en ook geen krampen.
Ik merk alleen wel dat ik door de weken heen veel vocht vast houd. Dat verlies ik dan weer in m'n stopweek. Is dat normaal?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:03

Ik heb vandaag uitstrijkje gehad om te kijken of ik geen evt infecties/niet merkbare soa's heb en dan de eerste paar dagen van mijn menstruatie ergens mijn spiraaltje laten plaatsen... Toch wel blij dat ik de stap heb genomen.. Alleen wel beetje zenuwachtig of dat het een goede optie is, of naja dat het ook echt euhm een optie voor min lichaam is zeg maar.. Haha

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:44

Even een vraagje.. Mijn vriend gaat voor 4 maanden naar het buitenland en ik heb dan geen zin om de pil te slikken voor "niks".
Is het mogelijk om in die periode te stoppen en op tijd weer te beginnen, zodat hij weer werkt als mijn vriend thuis komt?
Of is het niet goed voor mijn lichaam om te ontpillen en vervolgens weer te moeten wennen aan de pil (of iets anders, zie hieronder)?

Daarnaast zat ik ook een beetje te zoeken naar andere opties. Op mijn 15e heb ik gekozen voor de pil, omdat dat toen het makkelijkste was.
Maar er is natuurlijk meer wat makkelijker in gebruik is. Ik werk onregelmatig en ga ook wel tot laat uit, waardoor ik hem soms te laat inneem.
Mijn interesse is gewerkt voor de Nuvaring of het hormoonstaafje. Zijn hier mensen met ervaring met deze anticonceptie?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:00

Nuvaring is ideaal als je wisselende tijden hebt! Zo ben ik er ook mee begonnen!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:20

Ik heb de implanon ben echt super tevreden!
Plaatsen was zo gebeurd en sinds dien niet meer ongesteld geworden.
Ideaal omdat je er 3 jr lang nergens meer aan hoeft te denken :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:50

Moet je wel tegen hormonen kunnen. :)

Ik ben juist voor minder hormonen gegaan omdat ik met de pil echt een bitch werd toen ik een vriendje kreeg,...
Nu niet meer nu ik een spiraal heb.

helaas wel elke maand zeker 15 dagen ongesteld...
is dat normaal??

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:53

Mijn moeder had ook ontzettend veel klachten van een koperspiraaltje.
Die is er ook ontzettend veel bloed mee verloren, lichaam wilde dat ding echt niet.

Ik werd van hormonen ontzettend depressief, ook geen optie voor mij.
Nu mag ik in mei op gesprek bij een gyn voor sterilisatie, zij staat er echt voor open ook in mijn situatie.
Erg blij kan ik wel zeggen, maar ik zeg er ook bij dat het echt niet niets is emotioneel gezien.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:57

Jg:wordt t ook niet minder gedurende de maanden dat je m nu hebt?

T enige waar ik nog onveranderd mee kamp zijn de puistjes. Vooral rond mn slapen/haargrens en in mn hals/overgang naar nek/schouder enz.
Zelfs in de pubertijd voor de pil had ik amper puistjes en nu....
Maarja, als dit de enige substantiele bijwerking is... Dan moet t maar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:58

Probeer varkensvlees eens te vermijden, ik krijg daar ontzettende puisten van!
Iets met dat varkensvlees veel hormonen bevat.
Gluten en melk geven mij ook een onzuivere huid, is een onvermogen van verteren meestal wat via je huid uitgescheiden wordt.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 12-03-13 01:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 01:02

Hm ja alleen mn eetpatroon is niet veranderd.
Net weer een lekkere vette worst voor op brood gekocht, van varkensvlees. Zal t daarna eens uitproberen.
Mn huisgenootje mag ook geen varkensvlees eten, dus met avondeten zit t er sowieso al niet in.
Zuivel zou wel naar zijn maar dat denk ik niet, drink altijd al redelijk veel melk en yoghurt enz
Maar ik ken idd wel meedere mensen die puistjes krijgen van varkensvlees.. (Vriendinnetje heeft t ook heel erg. 1 hapje varkensvlees en gelijk de dag erna 1 of meerdere puisten)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 01:08

Kan best hoor dat de pil er tegen hielp.
Het is gewoon iets niet kunnen verteren wat rotzooi geeft met de huid.
Wat dat is is verschillend per persoon maar er zijn wel groepen die vrij normaal zijn.

De zwaar verteerbare dingen veelal die met een niet optimaal darmstelsel slecht verteerd worden.
Onder andere zijn dat gluten, en daar heb je lichte en zware in, melk is er ook een van.
Paleo omvat dit ook, heel rigoreus maar dan kan je misschien wel een of ander proberen.
Paleo is gebaseerd op het oerdieet, puur eten dus zonder mede granen, melk, en pakjes kant en klaar.

Krijg er echt bulten van van varkensvlees, niet normaal!
Van die dikke rode puisten, zit alleen vocht in en meer komt er ook niet.
Komt ook meestal pas een dag, of twee dagen erna opzetten want dan arriveert het blijkbaar daar pas.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:01

Moonfish, mag ik vragen hoe oud je bent dat je gyn openstaat voor sterilisatie?

En willen ze (grof gezegd) de hele boel eruit halen of alleen een leidinkje doorknippen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:13

Leiding doorknippen. :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:45

hallo,

ik heb even een vraagje vorige week woensdag ben ik begonnen met de pil. die dag daarna werd ik ongesteld (ja die dag hoorde ik ook ongesteld te worden). nu hoorde ik dat dat normaal is terwijl je nog maar 1 x de pil hebt geslikt.
ik ben de pil gewoon iedere dag door gaan slikken terwijl ik ongesteld was.
Maar nu een vraagje ik ben sinds donderdag al ongesteld terwijl ik normaal 4/5 dagen ongesteld ben, is dat normaal dat je langer ongesteld bent ? door de pil of wat??

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:01

Ja in het begin kan je langer ongesteld zijn. Een maand lang is bij de eerste strip zeker niet ongewoon. Je lichaam heeft 3 maanden de tijd nodig om te wennen, in die tijd kan je onregelmatig en/of langer ongesteld worden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:27

even snel vraagje, denk dat ik het antwoord wel weet maar even voor bevestiging. donderdag laatste pil geslikt en zou dan aankomende vrijdag weer moeten beginnen. maar door hevige klachten en veel pijn heb ik hem vandaag al geslikt dus heb een kortere stopweek gedaan nu. kan verder geen kwaad toch?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:28

Nee hoor, kortere stopweek is geen punt :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 02:41

Het bloedverlies neemt wel af...maar t is nu al vijf maanden dat ik elke keer zeker twee weken ongestekd ben..

begin het wel beu te worden eigenlijk..
en vriendlief is er ook niet heel blij mee...

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:23

Ik kom hier even binnen vallen.
2 dagen geleden heb ik een mirena laten plaatsen. Het plaatsen stelde bij mij echt niks voor, en de tijd daarna ook niet. Amper last gehad van krampen en bloedingen. Zijn er ook mensen die er zo weinig last van hebben gehad? Ik vind het een beetje onwerkelijk na allemaal verhalen over maandenlange ellende..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:11

Jg: als t bloedverlies afneemt neemt straks miss ook de duur af. Misschien moet jouw lichaam er gewoon wat langer aan wennen, dat t er wat langer over doet..

Chrissie: ja dat kan zeker hoor :)
Bij mij viel t zetten ook heel erg mee (behalve dat ik t doodeng vond, maar de pijn viel wel mee), en ik had me ook ingesteld op allerlei horror scenario's. Maar uit t ziekenhuis gelijk nog even door gegaan naar de supermarkt met mn mams, even boodschappen gedaan ( had wel een beetje buikpijn maar niet zo erg dat ik niet meer kon staan of lopen, had wel ook aleve feminax geslikt trouwens). Had eigenlijk t weekend vrij geregeld (op vrijdag eind van de middag laten zetten). Maar ben beide dagen gewoon maar gaan werken want t ging opzich wel.
Alleen in t begin veel last gehad met dat ik geen strakke kleren(broek oid) rond mn buik kon dragen. Daar kreeg ik heel erg buikpijn van. Maar dat begint nu ook beter te gaan :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:02

Hier viel het zetten ook goed mee, ondanks dat ik een mannelijke assistent had die eerst de gebruiksaanwijzing nog ging lezen. _O-
Maar hij zat bij de na controle goed en heb weinig pijn gehad (het was een heer die heel voorzichtig was. _O- )
Heb dezelfde dag nog twee paarden gereden. 's avonds wel af en toe wat buikpijn maar meer zo... een zeurderig gevoel met af en toe een kramp.

Eerste 4 a 5 maanden was wel door bijten.. Bijna constant ongesteld, na 3 maanden was ik het een week niet, twee weken wel, drie dagen niet, drie weken terug licht... En nu is eind januari mijn laatste ongesteldheid geweest. Ben benieuwd of ie van plan is van uit te blijven of niet.