[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:43

Mjetterd schreef:
Ik heb ook niet het idee dat ik daardoor ben aan gekomen.
Maar zie zo vaak dat mensen de schuld aan de pil geven, dat ik wel benieuwd was hoe dat nou eigenlijk zat.
Tja, honger gevoel kun je zelf iets/niets mee doen. Eigen keus.

Ik denk dat dat aan de persoon ligt of je gevoelig bent voor die extra hormonen en hoe zwaar de pil is. Maar je kan er echt van aankomen zonder meer te eten dan normaal.

Mars

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 07:35

Ik ben maar een half dagje ongesteld dus weet niet echt of ik aankom tijdens menstruatie. Komt omdat ik een Mirena spiraal heb, moet zeggen dat ik het heerlijk vind! Van de pil had ik ook niet t idee dat ik ervan aan kwam, dat ligt toch echt aan mijn liefde voor suikers en chips :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:07

Mars :')
Ik voel me toch een partij beroerd -O- Om 5 uur hardlopen.... Ben benieuwd hoe lang ik het vol houd!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:59

Goedemorgen allemaal!

aah Mootje.. voel je je al beter?

Mijn dieet gaat echt super goed! Ik heb geen koekje, snoepje of wat dan ook aangeraakt! Mijn lijstje van gisteren:

O: 2 zelfgebakken boterhammen met rookvlees en filet american
T: 3 mandarijnen
L: 2 zelfgebakken boterhammen met filet ameerican en kaas, rauwe bloemkoolroosjes,tomaatjes en paprika
T: 2 mandarijnen
D: heldere groentesoep met een geroosterde boterham en een gekookt ei
T: plakje ontbijtkoek

Met de calorienchecker heb ik berekend dat ik 983 kcal binnen heb gekregen.. lijkt me een beetje weinig, waar zou ik wat meer kunnen eten ?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:05

Je zou sowieso wat meer als avondeten kunnen eten en een melkproduct kunnen consumeren :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:08

Ik zou inderdaad ook gaan voor avond eten in de vorm van groente met aardappels o.i.d. :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:09

Goedemorgen allemaal,

Wiebke ik zou een boterham extra nemen en meer bij de soep zelf eten. In mandarijnen zitten weinig calorieen misschien zou je ook eens een appel kunnen eten, daar zit wat meer in.

Ik ga vandaag shoppen en dus ook buiten de deur lunchen, het word de delifrance met een baquette filet american :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:11

SSDesign schreef:
Je zou sowieso wat meer als avondeten kunnen eten en een melkproduct kunnen consumeren :)

Waarom raad je melk aan? :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:20

Nueve schreef:
SSDesign schreef:

Waarom raad je melk aan? :)

Calcium :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:22

Is dat ondertussen niet vreselijk achterhaald? Correct me if I'm wrong hoor

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:24

Hoe bedoel je 'achterhaalt'?
Volgens mij heb je nog steeds calcium nodig, en zit dat niet voldoende in de producten die in het lijstje hier boven staan :D.
Misschien loop ik achter, dat kan ook natuurlijk. * Drink mijn beker optimel leeg*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:24

De opname van calcuim via melk is behoorlijk overschat....
Dan kun je beter andere calciumrijke producten nuttigen. Melk bij avondeten is niet aan te raden, want melk zorgt ervoor dat je geen ijzer kunt opnemen!
Ik mis wat variatie in fruit. Waarom niet een keer een appel, banaan, grapefruit oid?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:26

omdat ik in de haast 5 mandarijnen in mijn tas had gemikt :) Ik heb thuis ook appels en sinaasappels :D En ik moet inderdaad erg letten op mijn calcium, daar neem ik sinds een paar maanden ook iedere dag een calciumtablet voor

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:26

Citaat:
Osteoporose en calciumbehoefte

Calcium is een belangrijk mineraal dat voornamelijk voorkomt in melk en melkproducten, maar in mindere mate is het ook te vinden in brood, groente, peulvruchten en noten. Het een bouwstof voor onze botten en belangrijk voor het voorkomen van osteoporose.

Osteoporose is een aandoening waarbij de botmassa (hoeveelheid bot) is verminderd. Dit heeft tot gevolg dat de kans op een botbreuk toeneemt. In de volksmond is osteoporose ook bekend als botontkalking.

De botmassa neemt af naarmate je ouder wordt. Vooral bij vrouwen na de menopauze wordt dit proces versneld door afname van het hormoon oestrogeen. Deze groep vrouwen heeft dan ook een verhoogde kans op osteoporose in vergelijking met mannen.

Onvoldoende calciuminname is een belangrijke oorzaak van verlies van botmassa. Melkproducten zijn, zoals genoemd, een goede bron. Kinderen hebben, afhankelijk van de leeftijd, 500 tot 1200 mg calcium per dag nodig, volwassenen gemiddeld 1000 mg en boven de 50 jaar 1200 mg. Het maakt voor de hoeveelheid calcium niet uit of het magere, halfvolle of volle melk is.

In de supermarkt is melk te koop waaraan extra calcium is toegevoegd. Deze melk bevat per glas 270 mg calcium. Wie gevarieerd eet, met gemiddeld per dag twee tot drie glazen melk en melkproducten en één à twee plakken kaas, krijgt voldoende calcium binnen. Voor anderen kan calciumverrijkte melk een manier zijn om toch voldoende calcium binnen te krijgen. Met calcium verrijkte producten kunnen ook helpen, maar ze bevatten vaak niet genoeg van de andere voedingsstoffen die in melk zitten, zoals vitamine B2.

Voor wie helemaal geen melk, melkproducten en kaas wil gebruiken, zoals bijvoorbeeld veganisten, zijn calciumtabletten een oplossing. De huisarts kan hier meer over vertellen. Wie twijfelt of de hoeveelheid calcium in de eigen voeding voldoende is, kan advies vragen aan een diëtist.

Meer over calcium is hier te vinden (EN) : http://www.food-info.net/uk/min/calcium.htm

Bron: http://www.food-info.net/nl/national/ww-melk.htm (Universiteit Wageningen)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:32

Mijn laatste dagje werken. Morgen vrij, en ik weet niet hoe het komt, maar als ik vrij ben en alleen thuis ben, dan komt het woord 'snoepen' niet eens in mijn gedachten tevoorschijn.
Dus ideaal dat morgen waarschijnlijk een hele goede dag word! Dat neemt niet weg dat ik vandaag ook gewoon mijn best moet doen natuurlijk.

Waarschijnlijk lijstje van vandaag:
O: 2 boterhammen met Light kruidenkaas en pesto
T: Krentenbol met smeerkaas en een kiwi
L: 2 boterhammen met Light kruidenkaas en pesto
T: Onbekend, even zien wat ze op mn werk hebben vandaag, denk een stukje fruit.
D: Onbekend, ligt aan wat ze op mn werk van plan zijn te eten (verwacht dat het gehaktbal, aardappels en brocolli word)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:39

Mjetterd, wat voor werk doe jij?
Ik ga vanavond maar voor een omelet ofzo... Krijg ik lekker veel eiwit binnen na het sporten :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:40

Knap van je Mjetterd, dat je als je thuis bent niet snoept! Ik heb dat juist wel...als ik alleen thuis ben dan ga ik écht snaaien! en da´s niet best... dus zorg ik dat ik heel druk bezig ben

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:41

Dat is een goed teken Mjet! :) Komt vast goed morgen!

Mijn wss lijstje:
O: 4 crackers met Hütenkase
T: Appel
L: Twee boterhammen met een gebakken ei (verdeeld over de 2 boterhammen)
T: (weet ik nog niet, wss kiwi of weer een appel)
D: Ik ben in de stad, dus dat word wss net als Lynn een broodje filet americain ofzo :)

Verder zometeen rijden, als de bak inmiddels nog niet bevroren is..
En daarna lekker lang en veel wandelen door de stad + vanavond nog iets aan sport doen, wss cardiooen!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:43

Ik werk bij een gezin met 5 kinderen. Doe overdag het het huis, als huishoudster, en als de kinderen uit school zijn, dan ben ik opvoeder :+.
Moeder is niet in beeld, vader is boer :).
Vaak kies ik zelf het avond eten, alleen het vlees ligt al wel altijd uit de vriezer.
Dus dat is opzich wel ideaal.

Thuis is er vaak niet zoveel te snoepen, en omdat ik niet veel vrij ben, plan ik mijn hele vrije dag altijd in, zodat ik druk ben:+

Net even calorie checker gedaan, kom uit op 1200 kcal :o, dat had ik niet verwacht..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:45

Wiebke, bij mij is het inderdaad ook als ik alleen thuis ben (nu dus ongeveer altijd), dat ik dan het meeste eet :P. Als ik druk bezig ben, vergeet ik eten nog wel eens :o

Dreamy, hier was het knoerhard. Echt heel erg hard gister. Had weinig zin om iets te gaan doen dus.

Zo laatste tentamen. Wil mezelf op iets lekkers of leuks trakteren daarna. Gaat wel iets gezonds lekkers worden dan en ga sowieso fotograferen vanmiddag :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:46

Had je meer of minder verwacht?
Pittig werk, mjetterd! Ik zou dag 1 gillend gek worden :') Doe je dat via een bureau?
Ik heb net een handje rozijnen op... Voel me net een klein kind :=

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:58

Oeh, lekker omelet vanavond!
Dat is inderdaad wel fijn dat je het zelf kan bepalen Mjetterd!
5 mandarijnen, heb je dan niet het idee dat je aan het eind vd dag helemaal naar mandarijn ruikt? :D

Ik ga nu de groene thee van lipton proberen, Mandarin orange!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:00

Haha, inderdaad Heleen, mandarijnen ruiken altijd zo sterk :Y)!

Nee, het is hier in de buurt, ben er zo via via aan gekomen, omdat ze iemand zochten en een vriend van mij kende die boer dan weer :D.
Ik word niet gillend gek hoor, heb SPW gedaan en in het speciaal onderwijs gewerkt met leerlingen van 13-20 jaar, dus ben best wat gewend :+.

De kinderen zijn alleen gek van koekjes/taarten/cake etc bakken, dus ze weten me wel elke keer weer te verleiden :+. Vaak laat ik het staan, met een kleine uitzondering neem ik wel eens wat (gisteren was zo'n dag).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:01

Succes met je laatste tentamen! :) Wat doe je precies?

Lalala, ik ga mezelf maar eens uit bed slepen. 'Sochtends lijkt het weer altijd wel wat milder dan 'smiddags, of ligt het aan mij? :+ Anyway, effe paardje beweging geven áls dat gaat lukken. De bak is aardig goed gebleven de afgelopen dagen, maar wel langzaamaan wat harder geworden..
We zullen zien! :) Maar ben niet zo lekker, strontverkouden wakker geworden en ik stond net op en m'n hoofd begon te bonken :')
Dus misschien word het even longeren, maar misschien is het ook wel over als het eten wat is gezakt :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:03

Ja klopt en sinaasappels ruiken ook super sterk. Ik vind het altijd een vieze lucht als je iets anders aan het eten bent haha :P

Over een uur begint mijn tentamen organische chemie. In het boek is het erg moeilijk, maar de oefentoets viel echt 100% mee. Dus laten we het open... Heb niet super goed geleerd, maar wel alles goed bijgehouden gelukkig (mag ook wel met 700 pagina's stof...).

Ik zit nog steeds in mijn pyjama, oeps. Moet maar even op gaan schieten van mezelf.