Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 07:57

ik ook hoor. ben nu aan de lijn, en ik hoop dan goed nieuws te krijgen. minder pijn klink als de hemel

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:55

een BMI van 25 betekend dat je te zwaar bent voor je lengte. Ik denk dat je rond dat BMI moet denken..

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:05

dokter zegt je moet onder de dertig zitten maar elk ziekenhuis en verzekering is anders denk ik dan maar. ik ga gewoon mijn best doen. en zie hoever ik kom en anders maak ik een tweede afspraak dat ik dan mijn gewichtdoel heb gehaald.

nu weet ik dat ik vroeger ook te dik was. had toen licht overgewicht. 6 kilo te zwaar. Dus ik denk als ik rond dat gewicht kan komen dat ik dan wel kans maak. Die man zal mij wel vertellen hoe en wat. maar ja ik ben zo'n iemand die het gelijk zekerheid wil hebben over dit soort dingen.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:09

Pieneliene schreef:
een BMI van 25 betekend dat je te zwaar bent voor je lengte. Ik denk dat je rond dat BMI moet denken..

Ik val even binnen, BMI is gelukkig niet het enige waar een diëtist naar kijkt om te beslissen of je te zwaar bent of niet, er zijn namelijk nogal wat andere dingen die daar mee samenhangen die ook heel belangrijk zijn (bijvoorbeeld verhouding spieren-vetmassa). Wat een zorgverzekering of PC aanhoudt wbt opereren weet ik niet, maar alleen BMI alleen is meestal niet voldoende om te zeggen of iemand te dik is. Natuurlijk is de kans groter dat een hoog BMI ook betekent dat er een groot aandeel vetmassa is, dan dat dit alleen veroorzaakt wordt door spiermassa, maar dat hóéft natuurlijk niet.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 08:58

Celiien schreef:
Ik kreeg het binnen 3 dagen te horen van zorgverzekeraar :=

Ik kreeg op de dag van de intake te horen dat de zorgverzekeraar toestemde voor de OP.
Daar had ik nooit mee gerekend dat het zo snel gaat ...vandaar dat het me interesseert
wat van jullie de ervaringen zijn .

Volgende week donderdag iig preoperatieve screening , dan nog 3 weken tot de OP. *\o/*

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:23

poeh.. ik denk dat ik 3 weken later de brief op de deurmat had liggen dat ze akkoord gingen. Vond ik ook vrij vlot.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:11

ik verwacht niet dat het snel gaat. en dat hoef ook niet zolang ze maar goed keuren. lig misschien aan je verzekerings maatschappij.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:47

Ik had zelf ook overgewicht, hier hebben ze nooit nagekeken, kreeg gelijk de verwijzing voor de operatie. Maar heb er wel zelf voor gezorgd dat ik wat kilo's lichter was voor de operatie.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:09

Ligt er aan hoeveel overgewicht je heb. Maar ik denk ook hoe je het overgewicht draag

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:06

sweetsox schreef:
Ligt er aan hoeveel overgewicht je heb. Maar ik denk ook hoe je het overgewicht draag

Dat overgewicht is voornamelijk ook van belang voor het herstel, complicaties, meer risico's enz. Maar ook als je afvalt zou je de operatie misschien niet nodig hebben.. dus heeft meerdere redenen.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:09

pieneliene,

ik val niet af bij mijn borsten. Dat is juist het probleem had de zelfde cup toen ik 67 kilo was.
ik zie wel hoe en wat met die afspraak. Dan hoor ik het vanzelf wel. ben nu aan de lijn. en nu is het afwachten wat ik afval en hoe het gesprek gaat.

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:53

sweetsox,
ik heb hetzelfde, borsten met alleen klierweefsel geen vet. al had ik geen overgewicht, maar snap dus het probleem.
Maar overgewicht is een risicofactor voor de narcose, de operatie, maar ook het herstel naderhand. Misschien zou je dan na afvallen nog gewoon een operatie nodig hebben, maar dan is deze minder risicovol. Er zitten altijd risico's aan natuurlijk, maar overgewicht maakt dat wat groter.
Inderdaad gewoon naar het gesprek gaan en van daaruit verder kijken, komt helemaal goed! ;)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:10

toen ik met spoed opgenomen werd vorig jaar werd ik ook geopereerd. was toen veel zwaarder. denk ook dat ze kijken waar je dik ben. bij mij is het over mijn lijf verdeeld.

ga gewoon lijnen en ik ga open het gesprek in.

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:23

sweetsox schreef:
toen ik met spoed opgenomen werd vorig jaar werd ik ook geopereerd. was toen veel zwaarder. denk ook dat ze kijken waar je dik ben. bij mij is het over mijn lijf verdeeld.

ga gewoon lijnen en ik ga open het gesprek in.

Spoedoperatie is anders dan gepland he... ;)
Precies. Meer kun je toch niet. Succes!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:23

Vandaag mijn preoperatieve screening gehad :

Heb groen licht voor de O.P gekregen , had natuurlijk ook niet anders verwacht :j .
Bloeddruk goed , cholesterol gehalte super goed ...dus ...3 weekjes nog :D
1 Week voor de O.P datum krijg ik per telefoon doorgegeven hoelaat de O.P is .
En ....heb de schriftelijke toestemming voor de O.P in huis van de zorgverzekeraar *\o/* .
Nu turven op de kalender ....

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:25

Gefeliciteerd! Spannend!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:34

Thanks Amaryllis :D

Verheug me al op het (hoop ik goede ) resultaat ...

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:43

o meid, wat fijn is dat zeg. kan me voorstellen dat je er naar uit kijk.

ik hoop dat ik tegen die tijd ook goedkeuring krijg. Maar ga er vanuit dat ik eerst moet afvallen. heb daar ook vrede mee als ik maar geholpen kan worden.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:57

Gefeliciteerd Ditano! Succes met aftellen :D

Ik heb trouwens, als ik zonder de sport BH slaap, dat mijn borsten zo'n ontiegelijke zeer doen. Kan dan niet lekker tegen de bankleuning aan gaan zitten bijvoorbeeld. Slaap ik met die sport BH is er helemaal niet aan de hand. De operatie is inmiddels bijna 10 maanden geleden. Meer mensen die hier last van hebben/hadden? Wat is nou het beste om te doen? Doorbijten en er weer aan wennen om zonder BH te slapen of toch maar gewoon met BH blijven slapen? :=

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:23

Thanks allen ...

Er over mee praten kan ik uiteraard nog niet Jorinda, maar altijd met een BH slapen lijkt
me ook niets :n .
Heb je geen controle onderzoek meer ?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:26

Nee, die heb ik allemaal al gehad. Kon wel eventueel na een jaar terug komen voor een tepelcorrectie, maar dat gaat onder lokale verdoving en daar ben ik echt heel bang voor :+ Word al helemaal misselijk en duizelig als ik alleen al denk dat ze dan zo'n plek lokaal verdoven en dat ik weet dat ze er bezig zijn en dat ik dan niets voel.. :=

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:30

Zo,n verdoving in de tepel zetten lijkt me ook niet prettig ...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:38

Ik voel nog niks in mijn rechtertepel en de onderkant van mijn borsten, dus denk dat ik er rechts sowieso nog niet veel van voel hahaha. Daar kan ik ook niet tegen hoor, als ik met mijn vingers aan de onderkant van mijn borsten zit, bijvoorbeeld met insoppen onder de douche :+ habsfhjbgkjsdnfkjbsdnkjfns :') :') Het idee dat ik weet dat ik eraan zit maar het niet voel. Bah :') :') :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:41

Tja ... :(:) ...ben benieuwd hoe het bij mij allemaal gaat worden ....

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:41

Jorinda schreef:
Daar kan ik ook niet tegen hoor, als ik met mijn vingers aan de onderkant van mijn borsten zit, bijvoorbeeld met insoppen onder de douche :+ habsfhjbgkjsdnfkjbsdnkjfns :') :') Het idee dat ik weet dat ik eraan zit maar het niet voel. Bah :') :') :')

1 berg herkenning :')