GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne1977

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 12:11

krijg je eigenlijk instructie met dat prikken? ik heb ooit een ICSI traject gehad en vermoed dat het hetzelfde is, maar zal wel weer even wennen zijn. Ik hoop dat ik mijn pen snel toegestuurd krijg en vrijdag kan starten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 12:15

Sanne1977 schreef:
krijg je eigenlijk instructie met dat prikken? ik heb ooit een ICSI traject gehad en vermoed dat het hetzelfde is, maar zal wel weer even wennen zijn. Ik hoop dat ik mijn pen snel toegestuurd krijg en vrijdag kan starten.

Ja zit gebruiksaanwijzing bij. Nieuwe pen even testen. Daarna is het gewoon naald erop draaien, instellen en in de buik spuiten.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 12:17

En even een filmpje online kijken helpt heel goed, als je meer visueel bent ingesteld.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 16:10

thx, ik ga even een filmpje kijken! ik heb er gewoon zoveel zin in om te starten!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 17:30

Ik ben blij dat ik dagelijks op de weegschaal sta. Sinds gisteren plus 2 kilo! Lang leve het maandelijkse hormoonfeestje :') Zal er met het weekend wel weer af zijn, maar dit geeft maar weer aan dat hormonen echt stom zijn :j

Iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten. Hier ook 7 kilo in minder dan 8 weken.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 20:59

Filmpje kijken vond ik ook fijn! Vond de geschreven handleiding nogal complex in vergelijking met de handelingen die je moet doen haha.

Irritant is dat hè Padoertje. Ik val tijdens mn menstruatie ook geen gram af. Als m’n menstruatie voorbij is ben ik al wat gewicht ineens kwijt lijkt het. Behoorlijke mindfuck :=

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 21:00

Same.. Hier ook bijgekomen in menstruatieweek..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 21:11

Anderhalve week stootkuur prednison. Helemaal niets aangekomen. Ik pas mijn schoenen niet meer, dus als dit vocht uit mijn voeten ga misschien zelfs wat afgevallen.

Ik denk dat alleen dit al mooi resultaat is voor mij.
Ik heb deze keer wel honger, had ik eigenlijk nooit, ik word normaal misselijk. Maar zit snel vol en heb vooral zin in fruit.
Dus ik pak dat ook maar. Ik gebruik het natuurlijk ook niet omdat ik me zo fit voel dus dat appeltje, banaantje, kersen, aardbeien en pruimen die ik niet kan weerstaan dat is maar even zo. Ik doe het ook gewoon door de yoghurt als ontbijt en lunch.
Ik kan momenteel ook geen vlees, aardappelen of brood eten vanwege de benauwdheid.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 07:59

Nou de bijwerkingen slaan goed in de tweede week. Ben de hele dag al aan het boeren en licht misselijk.
Heb kokhalzend een snee brood met een plak kaas achterover kunnen werken in de ochtend. 5 minuten later was de misselijkheid weg. Avondeten ging ook goed, maar later op de avond was alles weer terug.

Oplossing: meer eten. Maar dat is verdomd moeilijk. De misselijkheid onderdukt mn honger nog meer natuurlijk.
--
@raket: Dat lijkt mij heel lastig om zoveel niet te kunnen eten. gelukkig is fruit wel heel goed natuurlijk.
Lukt vis/tofu/vleesvervanger ook niet?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:13

Deri: water drinken helpt. En iets van kwark nemen of een gekookt ei hielp hier ook.

Nou de afbouw gaat verder, vandaag 0,3 en dan volgende week 0,25 en dan zit ik dus weer op de startdosis. En dan even kijken. Of ik daarop blijf of toch nog verder ga afbouwen naar 0,25 elke 14 dagen.
Afvallen gaat trouwens ook door, heel bijzonder. Terwijl ik er niet meer op let of actief mee bezig ben.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:16

Ik zou ook meer water drinken proberen.

Ik eet inderdaad vis.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:21

Dankje suzanne!
Ik drink gelukkig wel veel, kom gemiddeld op 2 tot 2.5L per dag. Alleen eten gaat moeizaam op het moment.
Morgen met de boodschappen heb ik ook veel fruit wat weer binnen komt. Perziken en abrikozen deze week. :9

Eieren heb ik ook nog, kan ik proberen! Had daar niet eens over nagedacht :')
Normaal gebruik ik ei als binder voor gerechten haha.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 09:32

Deri schreef:
Dankje suzanne!
Ik drink gelukkig wel veel, kom gemiddeld op 2 tot 2.5L per dag. Alleen eten gaat moeizaam op het moment.
Morgen met de boodschappen heb ik ook veel fruit wat weer binnen komt. Perziken en abrikozen deze week. :9

Eieren heb ik ook nog, kan ik proberen! Had daar niet eens over nagedacht :')
Normaal gebruik ik ei als binder voor gerechten haha.

Welk middel gebruik je?

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:04

vervelend die bijwerkingen Deri!

Suzanne, fijn dat je nog afvalt, of ben je al op je streef!

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:04

hoe zit het eigenlijk met de prijzen? ik betaal nu 220 euro voor 1 maand ozempic. Als ik straks naar 0,5 ga, ga ik dan het dubbele betalen?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:06

Zonnetje81 schreef:
Welk middel gebruik je?

Mounjaro, 2.5mg. tweede week.

Dankje allemaal

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:20

Deri schreef:
Zonnetje81 schreef:
Welk middel gebruik je?

Mounjaro, 2.5mg. tweede week.

Dankje allemaal

Oh balen! Ik heb nergens last van.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:21

Sanne1977 schreef:
hoe zit het eigenlijk met de prijzen? ik betaal nu 220 euro voor 1 maand ozempic. Als ik straks naar 0,5 ga, ga ik dan het dubbele betalen?

Nee de prijs blijft gelijk. Alleen de korting die je de eerste maand hebt gehad vervalt. Je komt rond de 250 uit

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:41

Oh dat is weer een meevaller. Ik was er vanuit gegaan dat het bedrag steeds hoger werd

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 15:56

Sanne1977 schreef:
Oh dat is weer een meevaller. Ik was er vanuit gegaan dat het bedrag steeds hoger werd

Ik kreeg vandaag mijn 0,5 mg pen binnen maar wil 0,25 mg blijven spuiten. Dan doe ik 8 weken met deze pen (125 euro per 4 weken) en dan straks met de 1 mg pen op de lage dosis maar 62,50 per 4 weken :)

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 16:20

Ik zag in mijn bestellingen dat ik ook een 0.5 pen krijg. Bestaan er geen 0.25 pennen?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 16:50

Ik ben net terug van een paar dagen vakantie. Weinig gegeten ook maar wel dagelijks een wijntje. Maar was gewoon een halve kg kwijt. Das echt een wonder voor mij haha

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 18:49

Zij er mensen die al even bezig zijn en toch nog steeds enorm last van moeheid hebben.
Ik blijf erg last houden van wat misselijkheid en vooral ook van flinke moeheid. Na mijn werk wil ik nog maar 1 ding en dat is slapen, maar ben begin van de middag ook al weer doodop, ondanks dat ik dan echt goed heb geslapen.

Ik overweeg morgen niet te prikken en eens even te kijken hoe ik me de komende week voel. Maar ik moet ook nog 9 kg kwijt om een gezond BMI te hebben en voor mijn bloeddruk is dat wel echt belangrijk.
Echt lastig, maar deze vermoeidheid is ook niet fijn. Ik ben 's avonds eigenlijk nergens meer toe in staat. Na 8 weken lijkt het (nog?) niet minder te worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 18:51

Sanne1977 schreef:
vervelend die bijwerkingen Deri!

Suzanne, fijn dat je nog afvalt, of ben je al op je streef!

Ben al op streef maar ik blijf afvallen.
Ben wel aan het afbouwen nu.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 18:56

Koekie73 schreef:
Zij er mensen die al even bezig zijn en toch nog steeds enorm last van moeheid hebben.
Ik blijf erg last houden van wat misselijkheid en vooral ook van flinke moeheid. Na mijn werk wil ik nog maar 1 ding en dat is slapen, maar ben begin van de middag ook al weer doodop, ondanks dat ik dan echt goed heb geslapen.

Ik overweeg morgen niet te prikken en eens even te kijken hoe ik me de komende week voel. Maar ik moet ook nog 9 kg kwijt om een gezond BMI te hebben en voor mijn bloeddruk is dat wel echt belangrijk.
Echt lastig, maar deze vermoeidheid is ook niet fijn. Ik ben 's avonds eigenlijk nergens meer toe in staat. Na 8 weken lijkt het (nog?) niet minder te worden.

Wat zegt de arts of de verstrekker van het spul? Dat je meer moe bent door minder eten en afvallen is logisch maar dit klinkt extreem. Misschien is een ander middel beter passend?