Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-26 11:30

@Jolliegirl, je dochter is echt vroeg met lopen! Wat knap van de stoof! Heel leuk. In onze provincie zijn er geen CB afspraken tussen 5 maanden en 1 jaar, dus ik heb geen flauw idee of het normaal is. Onze dochter laat ook wat taalbegrip zien denk ik. Als ik vraag of ze papa gaat aaien, dan gaat ze papa aaien. Als ik vraag of ze haar schort uit gaat doen, dan doet ze haar schort uit (of als ze vindt dat ze klaar is met eten). En soms nog wel wat dingetjes. Het is alleen heel bijzonder, maar het lijkt alsof ze "Nee" nog niet begrijpt :Y) Die eigen wil is er dus ook al :') Lopen doet ze alleen nog niet en ik verwacht het ook niet binnenkort. Ze doet sinds deze week wat stapjes langs de bank, maar ook zeer sporadisch. Maakt ook niet uit. Het is geen wedstrijd en het komt vanzelf wel.
@Naomi_jortje, dat is een hele andere tijd nog! Was het toen ook al wel gangbaar om speciale voeding te geven? Fijn dat die therapie zo geholpen heeft. Wat knap dat Mila al loopt met voorwerpen naar keuze! En zo leuk dat wijzen. In dino stem mama zeggen klinkt best... eng? :') En wat heerlijk dat doorslapen! Voor je borsten wat minder fijn natuurlijk. Mooi dat je nog bv geeft!

Naomi_Jortje

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-26 12:24

Geen idee eigenlijk of dat toen gangbaar was, ons mam gaf borstvoeding dus die moest op dieet. Toevallig hadden we het een paar weken geleden over die bioresonantietherapie en dat het zo bizar was. Hij had niet alleen KMA, maar reageerde op heel veel dingen, bijvoorbeeld ook op appel. Dan moest ons mam een stuk appel meenemen naar de therapie, dat voegden ze toe aan de bioresonantietherapie (?) en na de behandeling reageerde hij opeens niet meer op appel. Geen idee hoe, maar het werkte dus ons mam is daar best wel een tijd heen gegaan met hem.
In dino stem mama zeggen is eng inderdaad :') Mijn vriend moedigt het de hele tijd aan omdat ie het grappig vindt, ik probeer het zo veel mogelijk te negeren in de hoop dat ze ermee stopt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-26 10:43

Leuk om te lezen dat alle kindjes het zo goed doen <3

Al heel wat vlotte stappers, top!

Hektor is ook fan van de vormenstoof, en bóós dat hij kan worden als een vormpje niet direct past :))

De dino-stem klinkt wel een beetje grappig eigenlijk :')

KMA lijkt me heel lastig, vooral voor je kindje, maar gelukkig dat de speciale voeding helpt!

Hier vier tandjes! Er gaan er nog doorkomen denk ik, want het is een kwijlfestijn. Doorslapen is nog steeds een ver-van-ons-bed verhaal, helaas. Jaloers op alle doorslapers hier dus :D

Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar foto's van alle baby's nu! Als jullie er eentje willen delen he, alle begrip als jullie dat niet online willen.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-26 13:04

Haha kwijlfestijn is herkenbaar hoor!
En we gingen hier in 3 weken tijd van 5x per nacht wakker naar doorslapen (zonder slaaptraining oid) dus er is hoop :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-26 15:08

Oh dat is inderdaad hoopvol! Bouwde dat zichzelf af of echt van 5 x naar ineens doorslapen?

Hier is het wakker worden ondertussen wel beperkt tot 1-2 x per nacht, dus het valt al bij al nog mee.

Wat me deze vakantie nog opviel (in België is het nu paasvakantie dus we waren naar een vakantiepark in Nederland gegaan voor een weekje), dat Hektor zo graag mee wil doen met z'n grote broer, dat hij in veel dingen veel vlotter lijkt. Hij wordt echt mee op sleeptouw genomen. Zo ging hij in het zwembad al helemaal zelf van het kleine glijbaantje af, kroop zelf het trapje op en liep zich dan op z'n buik eraf glijden, grote broer nadoen he. Ik vond het zo schattig en zo knap van hem :D

Nog mensen met 2de of 3de kindjes die dat merken?

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-26 00:24

Het ging heel wisselend, de ene nacht 5x wakker, toen opeens een paar nachten 2x wakker, toen weer 5x wakker en de 3 nachten erna opeens doorgeslapen.

Wat cute dat Hektor al zelf van het glijbaantje af ging! Hier een eerste kindje, maar bij de ouder-kindgym doet ze wel ooit dingen als ze het bij een ander kindje heeft gezien zoals door de tunnel kruipen.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 09:24

Die dino stem klinkt eigenlijk best eng, sort of… snap iig dat je het niet aanmoedigt.

Schattig dat hij zo wordt gestimuleerd om zijn broer na te doen, Solleke, hier een (levend) kind dus geen ervaring mee. Hopelijk komen de nachten ook snel goed, lijkt me zo pittig om nog steeds niet door te kunnen slapen.

PeerAppel, jullie hebben echt een pittig traject gehad door de KMA, fijn dat jullie uiteindelijk toch een oorzaak hebben gevonden voor de eerste periode.

Heerlijk al die kindjes die al kunnen lopen, vind dat er zo schattig uitzien bij die kleintjes. Onze dochter houdt het voorlopig op wat stapjes langs meubels en ze komt een beetje vooruit met haar loopfietsje. Echt lopen gaat nog wel even duren denk ik, ze is enorm voorzichtig en valt zelden, ze wil dingen eigenlijk pas doen als ze ze echt kan. Geen probleem, ze komt er wel en ik vind het zo mooi om steeds meer van haar karakter te zien in hoe ze het leren aanpakt. Plus wij hebben nog steeds met enige regelmaat opvolging in een van beide ziekenhuizen en de artsen daar zijn iedere keer heel tevreden met hoe ze zich ontwikkelt.

Slapen en eten zijn haar prioriteiten, ze lust ook vrijwel alles. Qua eten is een aantal weken geleden helaas wel een fikse ei-allergie vastgesteld (FPIES), dat was geen verrassing meer en gelukkig was ik al aardig gewend aan ei vermijden want daar moeten we mee doorgaan tot de volgende test over 18 maanden.

Foto’s delen doe ik online niet, ik noem haar zelfs op Instagram etc. niet en ook de opvang mag niets openbaar delen waar ze op staat. Hoe doen jullie dat?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 10:14

@Naomi_Jortje, bijzonder dat dat toen heeft gewerkt!
@Solleke_Noah, 4 tandjes! Er zullen er wel nog wat doorkomen dan ja. Wordt hij nog veel wakker? Mijn dochter is ons enige kindje, maar we horen wel op de opvang dat ze kinderen na doet. Ik geloof wel dat het nog sneller gaat als er een ouder broertje of zusje is.
@Roulette_, heftig van die ei-allergie. Vermijd jij eigenlijk ook ei, gezien je bv geeft?

Ik deel ook geen foto's van mijn dochter op bokt. Zelfs haar naam houd ik graag voor me. De opvang mag ook geen foto's posten waar ze herkenbaar op staat op hun sociale media. Zelf doe ik het wel sporadisch. Mijn punt is namelijk dat ik controle wil houden over welke foto's wel en niet gepost worden. Stories voelen daarin ook wat 'veiliger' dan posts.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 20:22

Alle begrip dames!

Hier deelt de opvang ook geen foto's openbaar. Voor familie delen we enkel in whatsapp. Op facebook spam ik vooral foto's van de paarden :')

@Roulette: ei-allergie is tricky, zit in veel dingen toch verwerkt! Een goede vriendin haar zoontje had ook een hele heftige ei-allergie als baby-peuter maar hij is hier nu als vijfjarige wel overheen gegroeid. Hopelijk gaat het bij je dochter ook die kant op.

@PeerAppel: hij wordt toch nog 1-2 x per nacht wakker. Heel soms nog 3 x maar hij pakt toch vaker blokken van 4-5u en dat is toch al een wereld van verschil qua hoe uitgeslapen je je voelt.