Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 13:47

Marlis schreef:
Azmay schreef:
Dapper dat je nog gaat hardlopen Marlis, Ik vind wandelen al spannend. Hoewel ik nu niet meer hijgend als een molenpaard door het bos ga dus dat scheelt toch al weer _O-

Wat een gedoe met die dierenarts _-:(

Valt reuze mee hoor, loop maar 2x per week 5 km nog. Tempo is nog niet omlaag en gegaan haha.

Verder wandelen bijna dagelijks met de honden of fietsen. En bijna elke dag paarden en kippen nog verzorgen.

Lekker toch mooi bezig blijven zolang het kan! Hopelijk is je paard snel weer fit of vinden ze wat er is

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 13:56

QueenE, oh ik ben echt jaloers op jouw mooie buikje!

Kiwi, wat fijn dat je weer thuis bent.

Sky, gefeliciteerd met je geslaagde 20 weken echo :)

Gnome,jeetje wat een verschil in buik in 2 weekjes. krijgt nu ook echt meer een vorm naar voren of niet? Mooi zeg!
En soms helpt het dus om even op je strepen te gaan staan haha, fijn dat het nu geregeld is met je man zijn werk.

Vivian, welkom terug. Mooie buikfoto!

Azmay, hopelijk gaat het nu de goede kant op. Jammer dat de groeiecho niet doorging maar voor je het weet is het alweer maandag :j

Marlis, mooie buikfoto!! nog steeds aan het hardlopen jeetje echt respect!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:09

Leuk dat je het eerste item voor de baby hebt gekocht Marjon :D Haha, ik ben benieuwd naar de kinderwagen, kan begrijpen dat je liever een iets modernere kinderwagen hebt met wat meer gemak voor jou en de baby.

Mooi dat de test goed is gegaan Freekie! Die waarde ziet eruit als een goede uitslag als ik snel op Google kijk.

Lekker dat jullie al zoveel spullen in huis hebben Gnome en Sky_As :j Dat zal veel rust geven?

Fijn dat je weer thuis bent Kiwipitje. Hopelijk kan je je rust vinden en heb je morgen een goede controle. Goede keuze om niet meer naar je werk te gaan. Ik heb ook vaak last van een vertraagde reactie als die komt. Jij en de baby gaan nu even voor alles :j

Je buik groeit lekker Gnome! Mooi dat het verlof van je man gelijk is goedgekeurd.
Op deze manier is het toch een stuk fijner dan wanneer daar gedoe over is.

Wat leuk een meisje Vivian <3

Mooi klein buikje heb je QueenE.

Vervelend dat je een slechte nacht hebt gehad Mriek. Hopelijk kan je een beetje uitrusten met het bankhangen :D Of ga je aan de slag met het ledikantje en de kinderwagen?

Fijn dat je je geen zorgen maakt Azmay. Ik ben 13 weken beroerd geweest (ruim 15 weken zwanger nu) en dat gaf me iig een soort van zekerheid dat de baby er nog zat. Nu merk ik niks dus wil morgen bij de geslachtsbepaling heel graag het hartje zien kloppen voor mijn gemoedsrust :')

Balen zeg Marlis dat Kyra nog steeds niet helemaal is opgeknapt. Succes volgende week met je nieuwe baan!
Jij bent echt lekker actief zeg, dat vind ik heel knap!

Hier weer volledig bijgekomen van het infuus dus vandaag een beetje in huis aan het schoonmaken. De hond had nog een verrassing achter gelaten tijdens het douchen :r Scheelt dat onze buurman (boer) sinds gisteren aan het gieren is en het dus al naar stront rook _O- Morgenavond komen we als het goed is achter het geslacht en zondag komen onze ouders/broers/zussen om het bekend te maken. Leuk vooruitzicht dus :D Ik mag van mezelf als ik de baby morgen weer heb gezien (met kloppend hartje) de meubels voor de babykamer en de kinderwagen gaan bestellen :):)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:14

Charlotte446 schreef:
Leuk dat je het eerste item voor de baby hebt gekocht Marjon :D Haha, ik ben benieuwd naar de kinderwagen, kan begrijpen dat je liever een iets modernere kinderwagen hebt met wat meer gemak voor jou en de baby.

Mooi dat de test goed is gegaan Freekie! Die waarde ziet eruit als een goede uitslag als ik snel op Google kijk.

Lekker dat jullie al zoveel spullen in huis hebben Gnome en Sky_As :j Dat zal veel rust geven?

Fijn dat je weer thuis bent Kiwipitje. Hopelijk kan je je rust vinden en heb je morgen een goede controle. Goede keuze om niet meer naar je werk te gaan. Ik heb ook vaak last van een vertraagde reactie als die komt. Jij en de baby gaan nu even voor alles :j

Je buik groeit lekker Gnome! Mooi dat het verlof van je man gelijk is goedgekeurd.
Op deze manier is het toch een stuk fijner dan wanneer daar gedoe over is.

Wat leuk een meisje Vivian <3

Mooi klein buikje heb je QueenE.

Vervelend dat je een slechte nacht hebt gehad Mriek. Hopelijk kan je een beetje uitrusten met het bankhangen :D Of ga je aan de slag met het ledikantje en de kinderwagen?

Fijn dat je je geen zorgen maakt Azmay. Ik ben 13 weken beroerd geweest (ruim 15 weken zwanger nu) en dat gaf me iig een soort van zekerheid dat de baby er nog zat. Nu merk ik niks dus wil morgen bij de geslachtsbepaling heel graag het hartje zien kloppen voor mijn gemoedsrust :')

Balen zeg Marlis dat Kyra nog steeds niet helemaal is opgeknapt. Succes volgende week met je nieuwe baan!
Jij bent echt lekker actief zeg, dat vind ik heel knap!

Hier weer volledig bijgekomen van het infuus dus vandaag een beetje in huis aan het schoonmaken. De hond had nog een verrassing achter gelaten tijdens het douchen :r Scheelt dat onze buurman (boer) sinds gisteren aan het gieren is en het dus al naar stront rook _O- Morgenavond komen we als het goed is achter het geslacht en zondag komen onze ouders/broers/zussen om het bekend te maken. Leuk vooruitzicht dus :D Ik mag van mezelf als ik de baby morgen weer heb gezien (met kloppend hartje) de meubels voor de babykamer en de kinderwagen gaan bestellen :):)

Leuk, nog heel even geduld dus voor jullie het geslacht weten.

Haha bah, geur blijft altijd lekker hangen ook.

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:15

Hier gaat mn vriend geen verlof opnemen behalve net na de bevalling. Net nieuwe baan en met net een gekocht huis en kleintje is 100% blijven verdienen voor ons ook wel handig.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:32

Het scheelt enorm dat er al een poeplucht van het gieren hing. Dat maskeerde het een beetje _O-
Ik zie het maar als een beetje oefenen voor de poepluiers, die zullen ook niet altijd even best ruiken :=

Mijn vriend neemt ook geen verlof Marlis. Heeft wel een eigen bedrijf met een soort van reserve bedrijfsbus. Zo kan hij mocht het nodig zijn iets later beginnen en iets eerder thuiskomen. Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Hij heeft van zichzelf het idee dat hij de babyfase niet heel leuk zal vinden, een hoop werk en voor zijn gevoel nog weinig interactie met de baby.

Hebben jullie of jullie partners daar een mening/idee over? Ik denk dat ik de babyfase juist wel leuk ga vinden met de kleine dingen die ze ontdekken (geluid maken, je herkennen etc.).

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:07

@Gnome, Vivian en Queen en Marlis, mooie buikfoto's weer! Ik zie er met mijn 19 weken net zouit als sommige met 28 weken volgens mij..hihi Voel me net zo'n kamerolifantje.

Echt knap dat sommige van jullie nog zo actief zijn! Buiten werk, en ponylief stal mesten/af en toe longeren blijft er weinig energie over.

@charlotte, heerlijk die poeplucht in huis. Ik snap wel wat je zegt, dat heb ik hier een paar pagina's geleden ook geuit, dat zolang je de baby niet voelt, het best spannend is, omdat je niet weet of hetgene in je buik nog "leeft" zeg maar. Maar ik begreep dat ik niet de enige daarin was :)

Altijd leuk die geslachtsbepaling. Bij ons was het echt heel duidelijk te zien. Mijn vriend (en ik trouwens ook) hebben beide niet zoveel met baby's.... (maar ja, laten zitten tot een jaar oud is ook geen optie..hihi)
Nu denk ik dat als de baby er dadelijk is, het heel anders is, omdat het eigen is (dat is tenminste wat ik iedereen om me heen hoor zeggen).
Wij zijn beide geen babymensen, ik hoef de baby van iemand anders ook niet vast te houden. Een baby doet natuurlijk ook nog niet heel veel meer dan slapen, huilen, poepen en drinken. Vanaf het moment dat ze kunnen lopen/praten lijkt het me leuk worden. Geef mij maar Puppies en Kittens.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:35

Ik vind ze leuker ook als ze meer kunnen. Maarja baby baby hoort er ook bij haha. Maar snap je vriend wel.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:59

Mag ik hier ook aanhaken? Ik heb de laatste pagina's bijgelezen.
Ik ben zwanger (duh 8-) ) van een IVF-baby. Pittig traject geweest maar dolgelukkig dat het ons gegund is. Het wordt ons 1e kind.
Ik ben 10 juli uitgerekend dus nu ruim 20 weken zwanger van een jongen. :)F

Mijn grootste uitdaging is fijne zwangerschapskleding vinden. Die skinny positie-jeans met zo'n band over je buik, ik kan er niet mee omgaan. Ik heb geen heupen of billen dus het zakt regelrecht naar mijn knieen :+ :') Toch maar leggings of een maillot met rokje ofzo. Ik weet het anders ook niet. Mochten jullie nog fijne tips/merken hebben, ik hoor het graag +:)+

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:04

UK_eef schreef:
Ik ben zwanger (duh 8-) ) van een IVF-baby. Pittig traject geweest maar dolgelukkig dat het ons gegund is. Het wordt ons 1e kind.

Mijn grootste uitdaging is fijne zwangerschapskleding vinden. Die skinny positie-jeans met zo'n band over je buik, ik kan er niet mee omgaan. Ik heb geen heupen of billen dus het zakt regelrecht naar mijn knieen :+ :') Toch maar leggings of een maillot met rokje ofzo. Ik weet het anders ook niet. Mochten jullie nog fijne tips/merken hebben, ik hoor het graag +:)+
:o

Welkom!

Ik vind persoonlijk hoge zwangerschapsbroeken vreselijk. Krijg er mega buikpijn van.

Ik heb van Shein een aantal fijne zwangerschapsbroeken die fijn onder mijn buik blijven zitten en daarnaast ook nog mooi zijn!

Ik heb oa deze:
Eenkleurig Zwangerschap denim Koord
Ik heb geweldige producten ontdekt op SHEIN.com, kom ze bekijken!
https://api-shein.shein.com/h5/sharejum ... 7342126080

Het is even zoeken, maar ze zitten erg fijn. :o

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:05

Gefeliciteerd Eef! En welkom!!

Ik snap jullie hihi. Heb zelf ook echt niks met baby’s eigenlijk. Ook nooit de behoefte gehad om ze van een ander vast te houden. Zou ook niet weten hoe of wat. Maar straks met je eigen baby zal het heus anders zijn haha.

Spannend Charlotte, heb je zelf een idee? Of totaal niet ?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:12

Ik vind de meeste babys en kinderen wel ok maar heb er niet te veel mee. Behalve het kind van een vriendin van mij, dat is zo'n lekker ding. Ze is nu anderhalf en zo enorm vrij.

Mijn vriend is een paar maanden thuis na de bevalling, en dat vind ik ook wel fijn. Zo kunnen we samen wennen aan het leven met zijn drietjes en hoef ik niet alles alleen te doen. Hoewel ze nog niet veel kunnen leren ze wel vreselijk veel in de eerste tijd en denk ik ook wel dat het voor de hechting een belangrijke periode is.
Nou wil mijn vriend ook het liefst permanent huisvader zijn, maar ik vrees dat ik zoveel niet ga verdienen dat die luxe er in zit :=

Wat zwangerschapsbroeken betreft, ik heb 2 spijkerbroeken en de ene zit veel te los en valt van mijn kont af. De andere zat perfect maar de band is nu mijn buik echt flink uit zet toch te strak. Heb er nog een maar had niet gezien dat dat zon ding met gaten was op de advertentie dus die heb ik amper aan zo in de winter. Kan je best aanraden gewoon een paar modellen te bestellen op Vinted, meestal betaal je 5 euro per broek en 3 euro verzenden oid.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:18

Bij prenatal hebben ze regelmatig kleding in de uitverkoop (verschilt per vestiging, bij ons in Den Bosch hebben ze echt vrij veel kledingkeuze voor leuke prijzen).

zulke broeken zitten altijd fijn:

https://www.prenatal.nl/kleding-voor-ma ... 29#start=1

en ik heb deze in het zwart: https://www.prenatal.nl/kleding-voor-ma ... e&cgid=129
(zit echt fantastisch! en ik heb dikke klapkuiten, dus zit ook zeker niet te strak daar)
deze dus: https://www.prenatal.nl/kleding-voor-ma ... 29#start=1

Verder heb ik een flaired broek van Noppies, zat in het begin heel erg fijn, maar is tijdens wassen erg gekrompen (wat in mijn geval perfect was! want hij was te lang, maar goed, als hij goed past, zal hij ineens te kort zijn), maar op 1 of andere manier zakt hij nu ook constant af (is al een maat kleiner dan mijn oorspronkelijke maat) en dat is echt heel irritant, dus die blijft nu juist weer liggen

https://www.noppies.com/nl-nl/positiekl ... -p090.html

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 17:22

Azmay schreef:
Ik vind de meeste babys en kinderen wel ok maar heb er niet te veel mee. Behalve het kind van een vriendin van mij, dat is zo'n lekker ding. Ze is nu anderhalf en zo enorm vrij.

Mijn vriend is een paar maanden thuis na de bevalling, en dat vind ik ook wel fijn. Zo kunnen we samen wennen aan het leven met zijn drietjes en hoef ik niet alles alleen te doen. Hoewel ze nog niet veel kunnen leren ze wel vreselijk veel in de eerste tijd en denk ik ook wel dat het voor de hechting een belangrijke periode is.
Nou wil mijn vriend ook het liefst permanent huisvader zijn, maar ik vrees dat ik zoveel niet ga verdienen dat die luxe er in zit :=

Same here haha. Mijn man heeft niet zoveel met de baby fase, van andere kindjes tenminste. Maar het is wel een vreselijk zware fase denk ik.. Tenminste dat is mijn ervaring met mensen om me heen met kindjes. Je moet er zo vaak uit en je weet zelf ook niet direct wat je moet doen. Plus het is nog maar de vraag hoe je uit de bevalling of misschien ineens keizersnede komt. Vandaar hier ook voor die eerste tijd samen gekozen.

Jullie hebben het helemaal heerlijk met een paar maanden zeg!! Hier gaan we na het eerste jaar kijken, als het ouderschapsverlof op is, of het dan goedkoper is als mijn man een dag minder gaat werken of dat we extra opvang afnemen. Zorgen voor later haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 17:24

UK_eef schreef:

Van harte welkom en natuurlijk gefeliciteerd! Las recent een meisje en nu weer een jongen. Topic blijft mooi in balans zo. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:31

Welkom Eef en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Freekie, ik denk een jongen en mijn vriend een meisje. De hond ook een paar keer laten kiezen (echt blind) en die gaat steeds voor een meisje :+ De rest van mijn familie die normaal wel uitgesproken zijn hebben geen idee.

Die tweede broek ziet er goed uit Sky! Ga ik eens naar kijken, sowieso lekker als broek in en rondom huis.
Mijn darmpjes houden niet van strak dus mijn standaard ±1 maat grotere broek zit nu nog prima :D

Lekker hoor om een tijdje met je partner thuis te zijn en alles samen uit te vogelen <3

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:00

Dankjulliewel en dank voor de broekentips, die ga ik zeker checken!

@Azmay: wat heerlijk dat je man na de geboorte een paar maanden thuis is. Dat zal heel veel schelen als jullie de verzorging kunnen verdelen. +:)+
Mijn man heeft een eigen bedrijf en kan onmogelijk thuis blijven maar hij probeert in ieder geval de 1e week zoveel mogelijk thuis te zijn, of iig dagdelen, maar de zorg zal toch hoofdzakelijk op mijn schouders, de kraamhulp en onze (schoon)ouders terecht komen. Mijn werk heeft gelukkig een goede CAO dus ik heb ruim verlof.

Hebben jullie trouwens de babyuitzet al zo goed als compleet in huis? Ik zie nu '2 boxpakjes maat 50/56' staan. Iemand een idee of dat noodzakelijk is, of wat het uberhaupt precies zijn? >;) :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:18

Zoveel vrij heeft mijn vriend alleen maar omdat de timing zo lekker is. Vaderschapsverlof tussen de meivakantie en de zomervakantie in en de rest is al vrij natuurlijk als docent :)F

Ik dacht de uitzet al wel compleet te hebben maar ik blijf dingen vinden. Bleek nog geen moltons te hebben en geen lakentjes. Maar we zijn wel echt al bijna klaar. Voor 30 weken is de kamer klaar en alles compleet. Toch wel fijn.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:27

Ik hou dus zelf helemaal niet van baby’s :') ik hou er wel van als ze wat meer kunnen communiceren, maar het eerste jaar gaat zo snel dat het zo gebeurd!

Grappig dat jullie zo’n band niet fijn vinden. Ik heb de zwangerschapsbroeken van de Only en die vind ik heel fijn zitten. Maar normaal heb ik ook altijd strakke broeken, dus misschien ben ik er aan gewend. Gelukkig is er veel keus in kleding en hebben we inderdaad Vinted nog :) kopen jullie ook kinderkleding op Vinted? Of alleen nieuw?

Vandaag overleefd :) hele dag gewerkt, toen naar huis gereden en ik was net Pieterburen uit en toen ging de uitlaat van de auto kapot. Voorzichtig verder gereden, thuis gegeten en met een andere auto naar de verloskundige geweest en daarna boodschappen gedaan. Morgen had ik eigenlijk les gehad met mijn paard, maar omdat de auto stuk is kan dat nu niet. Stiekem vind ik dat helemaal niet erg. Morgen maar een buitenritje maken en voor de rest lekker thuis rommelen en uitrusten. Daar is mijn lichaam echt aan toe.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 20:34

UK_eef schreef:
Dankjulliewel en dank voor de broekentips, die ga ik zeker checken!

@Azmay: wat heerlijk dat je man na de geboorte een paar maanden thuis is. Dat zal heel veel schelen als jullie de verzorging kunnen verdelen. +:)+
Mijn man heeft een eigen bedrijf en kan onmogelijk thuis blijven maar hij probeert in ieder geval de 1e week zoveel mogelijk thuis te zijn, of iig dagdelen, maar de zorg zal toch hoofdzakelijk op mijn schouders, de kraamhulp en onze (schoon)ouders terecht komen. Mijn werk heeft gelukkig een goede CAO dus ik heb ruim verlof.

Hebben jullie trouwens de babyuitzet al zo goed als compleet in huis? Ik zie nu '2 boxpakjes maat 50/56' staan. Iemand een idee of dat noodzakelijk is, of wat het uberhaupt precies zijn? >;) :=

Wat wordt verstaan onder een boxpakje?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 21:26

Prenatal heeft dit weekend korting op stokke en accessoires mocht iemand ze nieuw gaan kopen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:28

Ik denk dat ze daarmee zo'n soort 1 delig pakje/onesie bedoelen.

Kreeg vandaag alsnog de uitslagen vd suikertest op de mail. Na 2 uur nog een waarde van 11. Oeps :\

Uk_Eef welkom!

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:16

Ik moet nog bijna de volledige baby uitzet halen..
Wij moeten nog wat verbouwen voordat we überhaupt een babykamer kunnen inrichten.
Ik krijg binnenkort de kans om bij iemand tussen de volledige babyuitzet te snuffelen, voordat ie naar de rommelmarkt gaat. Hun kende zal daar nog heel goed spul tussen zitten.

Qua zwangerschapskleding heb ik tot nu toe een paar broeken van de prenatal en een paar shirtjes via zalando. Vooral bij broeken vond ik het wel handig om verschillende merken te kunnen passen.

Ik heb al een paar weken vrij veel last gehad van mijn buik. Het is op het werk ook wel erg druk geweest, waardoor even zitten (en lunchen) er niet altijd in zat 8)7
Sporten doe ik momenteel niet, voor zover het gaat blijf ik wel aan het wandelen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 22:18

Hier bijna compleet. Ik kan wel even een lijstje maken met alle aankopen rond half maart. Dan heb ik alles in huis. Als daar behoefte aan is natuurlijk want het zal een aardig lijstje zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 22:18

_Marjon_ schreef:
Ik denk dat ze daarmee zo'n soort 1 delig pakje/onesie bedoelen.

Kreeg vandaag alsnog de uitslagen vd suikertest op de mail. Na 2 uur nog een waarde van 11. Oeps :

Uk_Eef welkom!

Ohhh jasses.. Moet je nu een speciaal dieet gaan volgen?