sureido schreef:secricible schreef:Als er weer een "pittig griepje" komt wat zorgt dat onze IC's overlopen en een oversterfte die 2x zo hoog ligt als wat we normaal een "pittig griepje" noemen, hoop ik dat ze het land wel weer op slot doen.
Ja! Precies wat ik bedoel. Maar we hebben wel eens vaker gehad dat er wel heel veel in het ziekenhuis liggen van bijvoorbeeld griep, dat bedoel ik met niet dat we daar nu elke keer het land voor sluiten. Net zoals met een situatie als nu met Corona voor een overloop constant en oversterfte snap ik het ja. En hopelijk leren we wat wel en niet werkt voor de toekomst. Maar dacht meer stel het loopt redelijk vol, dat het niet vanaf nu normaal wordt om alles af te sluiten.
De vorige keren dat de griep erg heftig was en bv bij de Mexicaanse griep is het niet zo ver gekomen als nu. De ziekenhuizen overspoelden niet, konden het (net aan) bolwerken dus er was geen noodzaak tot maatregelen.
As er wel noodzaak is zullen deze genomen worden. En dat zal in de toekomst echt niet sneller gaan gebeuren dan nu het geval is. Het is niet alsof de regering dat zou zo leuk vindt om te doen en daar geld genoeg voor heeft, het is net zoals nu wel echt een noodgreep en laatste redmiddel.