Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:21

Goedemorgen iedereen!

Ik zag in je topic mooie foto’s, Mirjam! Nu even goed uitrusten hoor :j

Ik was even ‘padje af’ afgelopen 3 dagen, maar ga er nu weer vol goede moed voor. Ik wil graag voor kerst nog 4kg kwijt, wat haalbaar zou moeten zijn op dik 2 maanden. Dan ben ik 30kg kwijt en bijna een BMI onder de 30 (daarvoor moet er 4,5 af, wie weet lukt dat ook wel).

Qua apps gebruik ik MyFitnessPal en daar ben ik enorm tevreden van. Ik eet ook regelmatig dezelfde dingen en heb een boel recepten er al in opgeslagen. Het heeft mij ook enorm veel inzicht in porties en bewuste keuzes maken gegeven :j

Mijn app berekent zelf wat ik mag aan de hand van gewicht, leeftijd, geslacht en activiteit. Zo stom dat die kcal dus dalen wanneer je gewicht daalt :')
Ik mag nog om en bij de 1800kcal, net iets minder maar ik ben actiever dan dat ik heb aangegeven in de app zodat ik af en toe wat extra’s kan nemen zonder veel invloed te hebben op het proces.

Fijne dag iedereen!

ItsMe2

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:31

Vanochtend even mijn “nieuwe” startgewicht bepaald, om mijn BMI betrouwbaar te kunnen uitrekenen. En ik ben zowaar 600gram afgevallen *\o/*

Nu de weegschaal weer opgeborgen en vol goede moed verder :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:55

Mag ik een vraag stellen? Er kan veel bereikt worden door minder koolhydraten te eten, maar hoe krijgen mensen dan genoeg vezels binnen? Mijn buik heeft echt veel vezels nodig om goed te functioneren. Ik weet niet goed welke voeding ik dan moet eten. Misschien een beetje blond maar goed :o?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:10

Ipsilonka schreef:
Mag ik een vraag stellen? Er kan veel bereikt worden door minder koolhydraten te eten, maar hoe krijgen mensen dan genoeg vezels binnen? Mijn buik heeft echt veel vezels nodig om goed te functioneren. Ik weet niet goed welke voeding ik dan moet eten. Misschien een beetje blond maar goed :o?

Red je dat niet met veel (rauwe) groentes?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:59

Ipsilonka schreef:

Naast fruit + groente, en reken voor groente dan echt wel 250 gram per dag, met name peulvruchten en noten en zaden. Denk aan lijnzaad of chia door je Smoothie bijvoorbeeld.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:21

Let wel op met lijnzaad, dat bevat enorm veel calorieën.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:20

Ik ben vandaag weer even “on the wagon” gesprongen
De afgelopen tijd weinig bijgehouden, wel een beetje opgelet maar toch aardig wat extraatjes op
Niks aangekomen
Maar goed, we hadden er nog 22 te gaan :roll:

lifesum ook braaf ingevuld en mag straks nog een appel met pindakaas :9
En dan heb ik alsnog over , maar wel voldoende gegeten

Dus vol goede moed naar volgende streefdoel en dat is nog 3 kg te gaan

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:22

Goed bezig Sonja :j

Vanmiddag 2 zakken kleding weggegeven, kreeg er een mooie bos bloemen voor terug. Zo leuk :j

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 17:23

Ik hou van bloemen <3

Sonja, goed bezig!

Hier zowaar weer een goeie dag qua eten, we eten alleen straks wel pizza _O- maar alleen vanmiddag iets tussendoor gehad, verder me ingehouden, dus hopelijk valt het mee :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:57

Ruimt Zo lekker op, heb pas ook wat te groot spul weg gedaan
Hopelijk over een tijdje weer
En dan weer shoppen in eigen huis (de krat met te klein spul in de kast hangen)
Twee weken terug een broek uit die doos weer aan getrokken
Goed gevoel ;)

Pizza moet kunnen, idd wel rekening mee houden(hier vrijdag pizzadag , dan maak ik ze zelf met bodem uit het koelvak :9 )

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:11

Oh das best praktisch :))

De jaren dat ik mijn huidige maat had liggen ver achter me, dus ik heb geen shopdoos. :')

Gisteren stout geweest. Verjaardag van vriendin gehad. Dik genoten. :D

Vandaag weer een uur op de Foxy gestaan en braaf gegeten. Ooit he. Ooit wordt het nog es wat met mij. 8-)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:53

Lekker bezig allemaal dames!

Hier vandaag ook weer een goede dag gehad met vrij gezonde voeding en genoeg beweging :)
Ik merk dat het laten staan van tarwe een goed effect heeft en het opgeblazen gevoel echt stukken minder is!

De weegschaal mijden is echt een top idee! Geeft mentaal echt een stuk rust!

Het is wel even afwachten hoe het met het bootcampen gaat aflopen.. of dat nog door blijft gaan na de aangekondigde maatregelen.
Ik wil echt elke dag 30 minuten bewegen en gezond blijven eten!
Over een aantal weken eerst maar eens verhuizen, maar ik overweeg ook om een crosstrainer aan te schaffen..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 06:54

Moge! Als ik granen eet zijn dat tegenwoordig de volkoren varianten van spelt, rogge en havermout en dergelijke. Dat bevalt mij goed. Net havermout met appel en vijgen op :9

Shoppen in eigen huis wordt m hier ook niet, ik had al zeker meer dan 25 jaar een grotere maat dan ik nu heb.

Ik ben nog een beetje aan het worstelen met een nieuwe balans vinden in op gewicht blijven. Eet nu doordeweeks rond de 1800 en in het weekend 2000 kcal, maar vanochtend was er weer een kilo af sinds zaterdag. En ik wil eigenlijk niet ineens heel veel meer gaan eten. Misschien moet ik ook de weegschaal wat meer los gaan laten.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:44

Meld me ook weer, helaas laatste maanden door omstandigheden erg mis gegaan en zit weer ruim boven de 80, dus weer 13 kilo te gaan met afvallen en lukt de laatste tijd dus echt niet. Nu zorgen dat ik gemotiveerd blijf en het wel gaat lukken om op te letten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:36

Samen staan we sterk!

Ik krijg een nieuwe winterjas van mijn nichtje voor mijn verjaardag :+: ik had via Vinted een miskoop gedaan (en veel te klein, en de voering beschadigd -O- ) maar een passende winterjas is best praktisch. :+

Daarnaast krijg ik van mijn pa een keukenmachine die ik op het oog had, ben er superblij mee! Kan ik fijn gaan bakken, hopelijk is hij voor het weekend binnen.
(Ben pas over een maand jarig ook, haha. :') )

Deze week ben ik goed bezig. Elke dag sinds vrijdag een uur op Foxy gestaan (behalve maandag) en het eten gaat ook goed gelukkig.

Hoe is het hier?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:07

Gebruik nu een paar dagen de eetmeter. Dat geeft wel inzicht. Blijkbaar eet ik gemiddeld te weinig,... Raar maar waar....
Vooral eiwitten, maar ook -gezonde- koolhydraten.
Ik eet voornamelijk vegetarisch, neem nauwelijks margarine of melkproducten (behalve kaas en soms yoghurt), en wil ook minder sojaprodukten;
nu maar goede alternatieven zoeken.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:30

Hier gaat het vrij prima. Wel veel moe omdat ik op de bank slaap. Dat zorgt wel voor meer trek.
Maarja dan eten we gewoon ;)
Nog 1 nachtje slapen en dan wordt het wennen aan mijn nieuwe bed.

Vanmiddag op het werk met 50kg olievaten gesleept, dus mijn krachttraining van deze qeek zit er weer op :')

Nu lekker met een kopje thee op de bank obese kijken :P

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:19

Leuke vooruitzichten Roosch!

Senna: ik ben ook geneigd om onbewust te weinig te eten en dan in eens bij emotionele momenten ga ik vreten. Het bijhouden helpt voor mij ook!

Arabella: dat lijkt me niet prettig, op de bank slapen. Hopelijk kan je snel wennen aan je nieuwe bed.

Vandaag op 22kcal na mijn kcal doel bereikt. Heb zin in iets hartigs nu en heb nog wel lekkere droge worstjes in de koelkast liggen.. máár ook ik zit netjes met een kop thee onder mijn fijne dekentje op de bank. En de worstjes blijven in de koelkast!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:07

Goedemorgen! Ik spring snel even binnen.

Itsme2, is het gelukt om van de worstjes te blijven? Sterk hoor :j

senna21, weet je zeker dat je te weinig eiwitten eet? Je moet je benodigde eiwitten berekenen voor een gezond gewicht voor jou, niet het overgewicht. Ik moet bijvoorbeeld rond de 70 gram eiwitten eten per dag, niet de 90 die hij nu nog aangeeft omdat ik nog 90kg weeg. Dit heb ik nagevraagd bij een diëtiste die met plantaardige voeding werkt. Ik eet ook vegetarisch en heb de meeste dagen geen probleem met het halen van 65-70 gram. Vandaag 80 gram, maar dat is omdat ik ook yoghurt, kaas en een gekookt ei op de planning heb. Meestal eet ik minder dierlijke eiwitten op 1 dag.

Goed bezig Roos! Zoveel Foxy-work! :D

Gaucho, ik snap je issues met stabiliseren. Ik ben heel benieuwd hoe ik dat volgend jaar ga doen, na dan hopelijk 38kg te zijn afgevallen en dus constant onder je kcal te hebben gezeten. Ik ben bang dat ik het niet ‘durf’ om elke dag weer systematisch meer te gaan eten :=

Ok, nu vlieg ik snel naar stage! Fijne dag iedereen!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:13

Moge :j

Ik heb het rondje hardlopen er al weer op zitten :D Droog weer maakt bewegen voor mij toch een stuk makkelijker.

Ik heb het afgelopen jaar echt (veel) meer eiwitten gegeten, ben pas nu weer aan het schuiven richting meer (complexe) koolhydraten in verhouding. Maar ook heel veel krachttraining gedaan.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:17

Morning. Volg jullie nog steeds hoor. :))

Geen weegschaal momenteel dus kan ook niet zien dat ik aangekomen ben :')

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:02

Ik ben er ook nog, maar had even geen energie om mee te praten. Vorige week vrijdag belde mijn vader dat hij slokdarmkanker heeft. Bizarre week achter de rug. Mijn fitte papa die altijd gezond leeft. -O- Inmiddels wat meer duidelijkheid over de komende tijd, alleen volgende week nog een PET-scan om zeker te weten dat hij geen uitzaaiingen heeft en daarna beginnen met zeer intensief traject van bestraling en chemo. Wordt pittig voor hem.

Ik had op sommige dagen totaal geen honger en op andere dagen kon ik niet stoppen met eten. Per saldo een wat slechtere week dan vorige week. Ik heb vandaag vrijgenomen en ga vanmiddag 9km wandelen. Even lekker het bos in.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:33

Dikke knuffel imre :knuffel:

Mijn vader heeft vorog jaar de diagnose slokdarmkanker gehad. In april de operatie en jammer genoeg toch uitzaaiingen in de lymfeklieren gekregen.
Als je even wat kwijt wilt mag je me zeker een berichtje sturen.
Geef het even tijd kwa eten. Dit is zo'n moeilijke periode. Ga er weer tegenaan zodra je je weer meer jezelf voelt. Heeft meer zin dan zo blijven vechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:41

Ik heb al ff niet meer gereageerd, maar ging ook niet goed hier. Er spelen teveel dingen die me echt in de weg zitten.. Werk is drama, Corona is k*t, wacht op een operatie die hopelijk door kan gaan.. Sta echt ff stil in mijn leven merk ik, niks om naar uit te kijken. Door Corona en die operatie kan ik qua werk ook ff niks anders en verveel me hier kapot en erger me aan teveel dingen. Wel ga ik om die reden meer thuis werken, krijg ik er minder van mee, beetje afstand nemen. Maar ze zijn hier niet van het thuiswerken, echt hopeloos ouderwets.

Vanmorgen het goede voornemen om op de fiets weer te gaan, maar dan treuzel ik weer (gewoon een half uur langer op bed blijven liggen dan nodig) en vind ik dat ik te laat ben en ga ik toch weer met de auto.. Dikke onzin, want ik heb flexibele werktijden, dus kan prima om 845 aankomen ipv 830. Ben blijkbaar toch een beetje autistisch met die werktijden :')

Dus ja, voor nu gaat het wel ff weer goed, maar vind het nu gewoon moeilijk..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:06

Oh Imre
Wat compleet kak zeg :(:)
Hopelijk slaan de behandelingen aan en kunnen jullie nog keilang van elkaar genieten :knuffel:
En wees idd ook een beetje lief voor jezelf, dit zijn zulke heftige tijden