Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:33

Ja.. daar geeft hij niet helemaal duidelijk antwoord op. Vrijdagochtend testte hij in ieder geval positief.. :=

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:12

M_D_H schreef:
Er zijn mensen tot nog 6 maanden benauwd, dat hoort bij de naweeën.
Verwacht je dat die mensen 6 maanden in isolatie gaan?
Ik vermoed dat als dat de eis gaat worden de mensen überhaupt nooit meer uit isolatie komen, want dat is mens onterend en de meeste zullen zo'n lange isolatie niet aan kunnen :n
In ieder geval, gelukkig hoeft dat ook niet, want je bent niet meer besmettelijk :o

Ik merk dat mensen alsnog denken dat je besmettelijk bent. En inderdaad ook zeggen dat je ook niet meer benauwd mag zijn. Mijn schoonmoeder heeft het in april doorgemaakt en is nog steeds benauwd, dan had zij eigenlijk nog steeds in quarantaine moeten zitten.
Ik ben zelf nu 3 dagen klachtenvrij op enorme benauwdheid na, maar stuit op veel onbegrip dat ik weer naar buiten wil.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:33

Pascalle90 schreef:
M_D_H schreef:
Er zijn mensen tot nog 6 maanden benauwd, dat hoort bij de naweeën.
Verwacht je dat die mensen 6 maanden in isolatie gaan?
Ik vermoed dat als dat de eis gaat worden de mensen überhaupt nooit meer uit isolatie komen, want dat is mens onterend en de meeste zullen zo'n lange isolatie niet aan kunnen :n
In ieder geval, gelukkig hoeft dat ook niet, want je bent niet meer besmettelijk :o

Ik merk dat mensen alsnog denken dat je besmettelijk bent. En inderdaad ook zeggen dat je ook niet meer benauwd mag zijn. Mijn schoonmoeder heeft het in april doorgemaakt en is nog steeds benauwd, dan had zij eigenlijk nog steeds in quarantaine moeten zitten.
Ik ben zelf nu 3 dagen klachtenvrij op enorme benauwdheid na, maar stuit op veel onbegrip dat ik weer naar buiten wil.

Wat is enorme benauwdheid? Kortademig?
Ik heb in maart ws covid gehad ( geen test wel door twee artsen gediagnostiseerd) en heb nog steeds regelmatig druk op mn borst en benauwd gevoel
Maar niet heel vaak ademen oid

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:46

Martine_R schreef:
Helderder schreef:
Ik ben ook nog niet genoeg opgeknapt om volgende week weer aan het werk te gaan. ;( Vind dat wel een pittig vooruitzicht. Woon alleen en de muren beginnen nu ik wel wat opknap wel echt op me af te komen.(eerst sliep ik de hele dag, maar nu ben ik meer bij kennis). Ben heel blij met mijn kat maar voel me verder pittig alleen. :

Je mag me altijd een PBtje doen, ik zit ook al 5 dagen alleen thuis en ik verveel me te pletter :

Ik heb vorige week donderdag corona opgelopen tijdens een functioneringsgesprek met mijn baas. Gelukkig gaf mij me niet alleen corona tijdens dat gesprek maar ook loonsverhoging :')

Loop je het makkelijk op dan? Door tegen over elkaar te zitten al? In een kantoor, gewoon nieuwschierig
Ik heb klanten die nog dichtbij gaan staan hier.

Hier is alles apart niemand samen in een ruimte dat is wel fijner als je het met een gesprek al oploopt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:01

Mijn partner met milde klachten in maart is nu bij de minste inspanning nog steeds kortademig.

Sorry, te vroeg op plaatsen geklikt.

Hij is inmiddels door de molen aan 't gaan in 't zkh.

Zeer uitgebreid bloedonderzoek zonder afwijkingen, een perfecte longfoto zonder afwijkingen in beeld, een hartecho en ecg om door een ringetje te halen...
Vorige week een longfunctietest waar we nog geen uitslag hebben, een 24uursbloeddrukmeting en een inspanningstest afgelopen week, waarvan we ook nog op de uitslag wachten.

Hij functioneert nu, bijna 7 maanden later, ohgeveer op 60% van z'n kunnen voor hij ziek werd.
En hij was super fit, fietste en liep dagelijks voor zijn werk 20-25 km door heuvelachtig terrein met 30-40 kg post...

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:18

Marije_jiplover schreef:
Mijn partner met milde klachten in maart is nu bij de minste inspanning nog steeds kortademig.

Sorry, te vroeg op plaatsen geklikt.

Hij is inmiddels door de molen aan 't gaan in 't zkh.

Zeer uitgebreid bloedonderzoek zonder afwijkingen, een perfecte longfoto zonder afwijkingen in beeld, een hartecho en ecg om door een ringetje te halen...
Vorige week een longfunctietest waar we nog geen uitslag hebben, een 24uursbloeddrukmeting en een inspanningstest afgelopen week, waarvan we ook nog op de uitslag wachten.

Hij functioneert nu, bijna 7 maanden later, ohgeveer op 60% van z'n kunnen voor hij ziek werd.
En hij was super fit, fietste en liep dagelijks voor zijn werk 20-25 km door heuvelachtig terrein met 30-40 kg post...

Dat hoor je steeds vaker en vaak kunnen ze geen afwijkingen vinden
Hoe oud is hij?

TeSzZz

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:30

Iemand hier ervaring met de sneltesten? Met name hoe betrouwbaar ze zijn?

Mijn vriend kreeg donderdag klachten en kon via het werk een sneltest doen. Hier kwam uit dat hij positief was dus de ggd gebeld en zowel hij als ik (aangezien ik ook lichte klachten heb) zijn gisterochtend getest. Nu was net de uitslag er en die zijn allebei negatief.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:37

Bij sneltesten kijk je naar antistoffen. Dus misschien heeft hij het al achter de rug.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:24

Gaat om de sneltest met speeksel, ik dacht dat die wel om de actieve besmetting ging? Blijkt best lastig in ieder geval om in het weekend een antwoord te krijgen haha, dat lab is nu niet bereikbaar en de corona infolijn zegt per definitie: sneltesten zijn niet betrouwbaar dus ga maar van onze uitslag uit. Zelf kan ik vooral vinden dat ze minder gevoelig zijn dus een grotere kans hebben op een vals-negatief, maar over vals-positief kan ik niks vinden.

Vind het antwoord van de info lijn iig zelf wat makkelijk, dus voor nu blijven we gewoon thuis in quarantaine en houden we afstand van mijn vriend. Beter te voorzichtig dan andersom.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:31

Oh speeksel, in dat geval zou ik inderdaad er vanuit gaan dat het vals positief is. Ik dacht zo‘n snel test met een drupje bloed bedoeld werd.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:33

Thnx :) Weet jij of vals positief vaak voorkomt?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:40

Nee dat zou je eigenlijk specifiek per merk moeten opzoeken, er zijn nu zoveel merken in omloop die ook niet allemaal officieel erkend worden. Ik dacht dat speekseltests ook antilichaam gebaseerd zijn, hoe specifiek die zijn weet ik niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:43

Ik las gister dat speekseltesten nog in de testfase zitten.
Maar of dit nu enkel voor hier in belgie geldt, of ook voor andere landen, geen idee.
Zal even kijken of ik het nog vind.

Edit; gevonden. Hij spreekt enkel voor belgie dus.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/spee ... 1604137453

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:49

We gaan maandag voor de zekerheid wel even bellen met het lab dat hem getest heeft. Bedankt voor het meedenken iig :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:54

Was bij mijn man op het werk ook. Collega werd met sneltest positief getest maar door de ggd negatief. Vriendin zegt dat het komt doordat de sneltesten verschillende influenza virussen herkennen.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:58

ik heb een positieve sneltest gehad,meteen gebeld met ggd,maar zij erkende de naam van deze leverancier en vonden een tweede test niet nodig bij mij.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:09

Mijn dochter van 7 is behoorlijk neusverkouden, gisteren begonnen. En oh, ze niest nu ook :')
Ik behoor tot meerdere risicogroepen.

We proberen elkaar in ons huisje te mijden.
Maar dat valt in de praktijk helemaal niet mee.

Mijn dochter is van het type paniekje en testen is op voorhand al een nachtmerrie voor haar.
Een test zou in onze situatie wel duidelijkheid brengen.
Kunnen kinderen (bij de GGD) op een andere manier dan de keel- en neusswap worden getest?
Ik heb eens gelezen dat het via de huisarts op een andere manier kan.

Edit: mijn man, ook plots een kop van snot. Hij heeft zojuist een afspraak gemaakt om zich over 2,5 uur te laten testen.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:07

Aisa volgens degene die mijn vriend van het lab aan de telefoon had was hun test idd ook erkend en was een tweede test niet nodig, maar de ggd vond bij hem van wel want ze gaan niet uit van de sneltesten. Ik vind het allemaal best verwarrend iig.

Boras fijn dat je man zo snel terecht kan! Weet niet of er voor je dochter evt een andere oplossing is.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:10

Boras schreef:
Mijn dochter van 7 is behoorlijk neusverkouden, gisteren begonnen. En oh, ze niest nu ook :')
Ik behoor tot meerdere risicogroepen.

We proberen elkaar in ons huisje te mijden.
Maar dat valt in de praktijk helemaal niet mee.

Mijn dochter is van het type paniekje en testen is op voorhand al een nachtmerrie voor haar.
Een test zou in onze situatie wel duidelijkheid brengen.
Kunnen kinderen (bij de GGD) op een andere manier dan de keel- en neusswap worden getest?
Ik heb eens gelezen dat het via de huisarts op een andere manier kan.

Edit: mijn man, ook plots een kop van snot. Hij heeft zojuist een afspraak gemaakt om zich over 2,5 uur te laten testen.

Is het handig om haar straks met haar vader mee te laten gaan? Dan kan ze even zien hoe het gaat.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:07

[quote="TeSzZz"]Aisa volgens degene die mijn vriend van het lab aan de telefoon had was hun test idd ook erkend en was een tweede test niet nodig, maar de ggd vond bij hem van wel want ze gaan niet uit van de sneltesten. Ik vind het allemaal best verwarrend iig.

ggd was duidelijk..deze test is bij hen bekend en vonden het niet nodig.
Anders was ik echt wel gegaan,er stond al een tweede afspraak 5 uurtjes later

degene waar ik de sneltest heb laten doen,gaven me meteen het advies de ggd te bellen om te vragen wat verstandig was,toen ik positief bleek.

maar er zullen zeker verkeerde uitslagen tussen zitten in al die testen!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:06

Zal vast ook per bedrijf verschillen idd. Ga ervanuit dat de ggd weet van wie ze wel en niet accepteren. T lab dat ons belde gaf idd ook aan ggd bellen en zij gaven het zelf ook nog door.
Hoe dan ook in ons geval wel fijn dat er nog getest is omdat mijn vriend toen dus negatief was, maar het zit me nog steeds niet helemaal lekker hoor.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:52

Vals-positief gebeurt eigenlijk haast nooit, de sneltesten die ik ken hebben een nauwkeurigheid van 96,3% (waarin dus eerder vals-negatief een ding is, voornamelijk door verkeerd testen). Ze reageren niet op andere influenza soorten want dat is een hele andere stam, enige mogelijkheid die je hebt is dat je positief scoort (en dat is zo goed als onmogelijk) op het SARS-CoV virus (de voorloper van het Covid-19 virus) welke in 2003 zo onwijs gevreesd werd. Er is (bij verkeerd testen) wel mogelijkheid tot kruis besmetting, of simpelweg was je positief en even later niet meer.
Stuur me anders even in een PB welke test je vriend heeft gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:16

xSCWx schreef:
Vals-positief gebeurt eigenlijk haast nooit, de sneltesten die ik ken hebben een nauwkeurigheid van 96,3% (waarin dus eerder vals-negatief een ding is, voornamelijk door verkeerd testen). Ze reageren niet op andere influenza soorten want dat is een hele andere stam, enige mogelijkheid die je hebt is dat je positief scoort (en dat is zo goed als onmogelijk) op het SARS-CoV virus (de voorloper van het Covid-19 virus) welke in 2003 zo onwijs gevreesd werd. Er is (bij verkeerd testen) wel mogelijkheid tot kruis besmetting, of simpelweg was je positief en even later niet meer.
Stuur me anders even in een PB welke test je vriend heeft gehad.

Er zijn zoveel verschillende sneltesten in omloop dat je geen eensluidende uitspraak kunt doen over de betrouwbaarheid. Er zijn er 3 gevalideerd, maar er is nog heel veel in omloop waarvan men over de betrouwbaarheid niks kan zeggen. En ook nog in testfaciliteiten die gerund worden door Jan en alleman. Van sportschoolhouder tot horecaeigenaar. Waarbij je je kunt afvragen hoe deskundig ze te werk gaan.

Wat leuke artikelen om erover te lezen:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/07/sn ... s-a4015128

https://www.tubantia.nl/tubbergen/sten- ... ~ad2d2c53/

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:07

@safina ik heb het ook over de testen die ik ken, niet over alle testen. De testen die ik ken zijn de meest gebruikte sneltesten (staafje in neus/keel), maar er zijn inderdaad ook andere zoals spugen in een buisje die ik niet ken.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:31

K baal als een stekker was bijna 24 uur verhoging vrij maar nu ineens toch weer boven de 37.5!! Grrr!