Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_D_H schreef:Er zijn mensen tot nog 6 maanden benauwd, dat hoort bij de naweeën.
Verwacht je dat die mensen 6 maanden in isolatie gaan?
Ik vermoed dat als dat de eis gaat worden de mensen überhaupt nooit meer uit isolatie komen, want dat is mens onterend en de meeste zullen zo'n lange isolatie niet aan kunnen
In ieder geval, gelukkig hoeft dat ook niet, want je bent niet meer besmettelijk
Pascalle90 schreef:M_D_H schreef:Er zijn mensen tot nog 6 maanden benauwd, dat hoort bij de naweeën.
Verwacht je dat die mensen 6 maanden in isolatie gaan?
Ik vermoed dat als dat de eis gaat worden de mensen überhaupt nooit meer uit isolatie komen, want dat is mens onterend en de meeste zullen zo'n lange isolatie niet aan kunnen
In ieder geval, gelukkig hoeft dat ook niet, want je bent niet meer besmettelijk
Ik merk dat mensen alsnog denken dat je besmettelijk bent. En inderdaad ook zeggen dat je ook niet meer benauwd mag zijn. Mijn schoonmoeder heeft het in april doorgemaakt en is nog steeds benauwd, dan had zij eigenlijk nog steeds in quarantaine moeten zitten.
Ik ben zelf nu 3 dagen klachtenvrij op enorme benauwdheid na, maar stuit op veel onbegrip dat ik weer naar buiten wil.
Martine_R schreef:Helderder schreef:Ik ben ook nog niet genoeg opgeknapt om volgende week weer aan het werk te gaan.Vind dat wel een pittig vooruitzicht. Woon alleen en de muren beginnen nu ik wel wat opknap wel echt op me af te komen.(eerst sliep ik de hele dag, maar nu ben ik meer bij kennis). Ben heel blij met mijn kat maar voel me verder pittig alleen.
Je mag me altijd een PBtje doen, ik zit ook al 5 dagen alleen thuis en ik verveel me te pletter
Ik heb vorige week donderdag corona opgelopen tijdens een functioneringsgesprek met mijn baas. Gelukkig gaf mij me niet alleen corona tijdens dat gesprek maar ook loonsverhoging
Marije_jiplover schreef:Mijn partner met milde klachten in maart is nu bij de minste inspanning nog steeds kortademig.
Sorry, te vroeg op plaatsen geklikt.
Hij is inmiddels door de molen aan 't gaan in 't zkh.
Zeer uitgebreid bloedonderzoek zonder afwijkingen, een perfecte longfoto zonder afwijkingen in beeld, een hartecho en ecg om door een ringetje te halen...
Vorige week een longfunctietest waar we nog geen uitslag hebben, een 24uursbloeddrukmeting en een inspanningstest afgelopen week, waarvan we ook nog op de uitslag wachten.
Hij functioneert nu, bijna 7 maanden later, ohgeveer op 60% van z'n kunnen voor hij ziek werd.
En hij was super fit, fietste en liep dagelijks voor zijn werk 20-25 km door heuvelachtig terrein met 30-40 kg post...
Boras schreef:Mijn dochter van 7 is behoorlijk neusverkouden, gisteren begonnen. En oh, ze niest nu ook![]()
Ik behoor tot meerdere risicogroepen.
We proberen elkaar in ons huisje te mijden.
Maar dat valt in de praktijk helemaal niet mee.
Mijn dochter is van het type paniekje en testen is op voorhand al een nachtmerrie voor haar.
Een test zou in onze situatie wel duidelijkheid brengen.
Kunnen kinderen (bij de GGD) op een andere manier dan de keel- en neusswap worden getest?
Ik heb eens gelezen dat het via de huisarts op een andere manier kan.
Edit: mijn man, ook plots een kop van snot. Hij heeft zojuist een afspraak gemaakt om zich over 2,5 uur te laten testen.
xSCWx schreef:Vals-positief gebeurt eigenlijk haast nooit, de sneltesten die ik ken hebben een nauwkeurigheid van 96,3% (waarin dus eerder vals-negatief een ding is, voornamelijk door verkeerd testen). Ze reageren niet op andere influenza soorten want dat is een hele andere stam, enige mogelijkheid die je hebt is dat je positief scoort (en dat is zo goed als onmogelijk) op het SARS-CoV virus (de voorloper van het Covid-19 virus) welke in 2003 zo onwijs gevreesd werd. Er is (bij verkeerd testen) wel mogelijkheid tot kruis besmetting, of simpelweg was je positief en even later niet meer.
Stuur me anders even in een PB welke test je vriend heeft gehad.