4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:37

Het is inderdaad rustig hier!

@Kimmie, Je bent gelukkig wel uitgebreid geholpen dus! Ik snap dat je niet heel blij bent met psyllium, maar als het je gaat helpen is het het wel waard denk ik! Merk je al verschil?
Ik zie kletskop in je lijstje, daar had ik gisteren zooo veel zin in! Helaas (of gelukkig :+ ) had ik het niet in huis.

@Taifoen, Ik heb echt super spijt dat ik niet eerder begonnen ben vergelijkingsfoto's, zeker doen dus! :D Kwark met oreo's klinkt wel echt goddelijk haha! Succes met leren weer!

@Lis_Ol, Niet in te schatten dus hoe je dienst eruit gaat zien, maakt het wel lekker afwisselend! Hoe was het eten bij de buren?

@Joanne, Ik heb tot nu toe altijd repen van body en fit gehad, maar toevallig laatst de hazelnoot nougat (?) van barebells geprobeerd en die beviel echt mega goed. Ik was wel benieuwd of de rest dus ook zo lekker was, anders bestel ik denk ik een keer een mix box :D
Wat slim dat je voor groente als bijgerecht hebt gekozen. Als dat een beetje goed bereid is, is dat nog net zo lekker ook vind ik zelf. Was je lijstje overdag expres wat karig, omdat je 's avonds uitgebreid ging eten?

@Castilja, Ah ik kan me voorstellen dat het een domper is, die weegschaal! Je zag jezelf wel duidelijk strakker worden in de spiegel toch? Dan is er denk ik weinig om je echt rot over te voelen. De weegschaal is uiteindelijk maar een getalletje en het is veel belangrijker hoe je er daadwerkelijk uit ziet :)

Hier ook een prima weekend achter de rug. Ook een hapje gaan eten zaterdag met een vriendin en gisteren wat geborreld met mijn vriend. Beide keren wel goede keuzes kunnen maken, waardoor ik met mate gecheat heb en de komende 4 dagen wat hoger in kcal kan blijven :D

Helaas nog steeds wel super veel last van mijn buik. Ik heb de dokter gebeld en kan gelukkig vandaag gelijk terecht. Hopelijk gaat dat wat verlichting bieden! Naast dat de pijn etc. natuurlijk absoluut niet fijn is, ben ik ook zo opgeblazen dat ik lastig in de gaten kan houden wat mijn lichaam doet..

Planning voor vandaag tot nu toe:
O: 40gr havermout met 50gr kersen, 3gr whey vanille en cacao
T: Stukje wortelcake en een appel
L: Waldkorn triangel met lightlife kaas en tomaat
T: Body en fit pro bar
D: Couscous met spinazie, feta, sugarsnaps, wortel en granaatappelpitjes
T: 200gr melkunie pudding
Totaal 1624 kcal, nog 400kcal over om in te vullen hoe ik wil :D

Castilja

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:56

Ja ik zie wel spieren opkomen en voor de buitenwereld zal niet te zien zijn dat er wat is veranderd, maar ik voel me er zelf toch slecht bij :') Nou het is inderdaad maar een getal en als ik me echt zo rot voel moet ik er maar wat aan gaan doen. Heeft iemand trouwens een goede site voor het maken van trainingsschema's en/of voedingsschema's / macro calculatie? Ik doe het iedere keer zelf maar ben wel benieuwd of er ergens goede kant- en klare lijsten te vinden zijn van mensen die er echt voor hebben geleerd. Ben wel bereid om er ietsje voor te betalen. Als je een tip hebt; gooi :D

Heerlijk lijstje trouwens Mara! Mijn Myprotein bestelling met de eiwitrepen komt morgen of overmorgen hopelijk binnen, merk echt dat ik het mis dat ik er een tussendoor kan pakken. Wat is je beweging dagelijks, red je het makkelijk op 1600 overdag? (:

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:19

Kimmie; wat is piepkuiken? Haha klinkt super grappig maar echt geen idee wat ik me erbij voor moet stellen.

Taifoen; succes met je eerste tentamen! Lekker lijstje had je gister!

Joanne; fijn dat je zo lekker had gegeten! Lekker lijstje! En die pepernoten zijn ook erg lastig om te weerstaan hihi.

Castilja; he bah; geen fijn begin van de week. Maar ga wel mee in Mara d’r reactie! Het is een getal, als jij je lijf ziet veranderen naar wat je in gedachten heb is dat het belangrijkste! Komt goed, blijf vertrouwen houden. Kan je geen tips geven qua schema’s, daar heb ik echt geen verstand van.

Mara; nee je weet bij ons op werk nooit hoe het lopen gaat, kan soms in een paar minuten van rustig volledig omslaan in drukte :')
Eten bij de buren was vooral gezellig en erg lekker haha! Heel goed gegeten.
Succes bij de dokter! Hopelijk kan die iets vinden/helpen zodat je wat verlichting krijgt. En klinkt als een heerlijk weekend!

Gister begon als een redelijk goede dag, in de avond de mist in gegaan nadat ik met mn hond langs de dierenarts was geweest. Even de spanning eruit gegeten met m&m’s. Nu duimen dat hij weer opknapt.
Lijstje van gister;
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten, 200 ml optimel
L; opbak broodje; 1/2 met een plakje oude kaas, 1/2 met boterhammenworst.
T: snicker ijsje, redbull sugarfree
A: lasagne
T; 100 gr m&m’s peanut en nog wat chocolade noten balletjes....

Mijn planning voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten, 200 ml optimel
T: 2 rijstwafels bbq
L: 2 donker bruine boterhammen, 1 met 100% pindakaas, 1 met kiprolade
T: 2 chocolade koekjes, redbull sugarfree
A: 80 gr (ongekookt afgewogen) fusilli met gehakt, tomatensaus, parranokaas, doperwten en een beetje bechamelsaus.
T; 150 gr stracciatella kwark, eierkoek

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:25

Castilja: ik geef jou en Mara inderdaad gelijk dat het lijstje van zaterdag overdag wat karig was, maar was inderdaad bewust omdat ik 's avonds uiteten zou gaan. Had ik er beter even bij kunnen schrijven :+ daarnaast was het ook een vrij drukke dag en was de eiwitreep makkelijk om onderweg in de auto te kunnen eten.
Wat balen dat de weegschaal zo vervelend was tegen je.. Maak je voor jezelf vergelijkingsfoto's? Dat zegt natuurlijk meer dan je gewicht als je zo fanatiek aan het sporten bent. Ook heel lastig dat je honger blijft houden, ook wel herkenbaar.. :(
Cardio skippen klinkt als een goed idee, zo te zien heeft het vanmorgen in ieder geval goed uitgepakt voor je.
En daarnaast is gewicht natuurlijk ook maar een getal en kunnen een paar kilo extra soms helemaal geen verschil maken voor het zicht maar voor je eigen gevoel is het wel erg naar maar probeer je er niet al te veel op te focussen :(:)
Nette planning heb je voor vandaag gemaakt! Je avondeten klinkt echt ontzettend lekker! Hoe maak je dat precies, in de oven ofso?

Mara: ah een mix box bestellen is zeker een goed idee haha! Laat dan vooral weten hoe alle smaken je zijn bevallen :D :D
Fijn dat je dit weekend lekker hebt kunnen eten maar wel met mate.
Vervelend van je buik, fijn dat je meteen terecht kan bij de huisarts, hoop voor je dat het meevalt en er een oplossing is voor het probleem.
Lekkere planning voor vandaag heb je gemaakt!

Lis_Ol: oeh wat naar van je hond, waarvoor moest je naar de dierenarts? Ik duim met je mee.
Ook heel logisch dat je daardoor dan bent gaan stress eten. Verder een nette lijst hoor!

___

Ik heb vanmorgen al paardgereden en zit nu startklaar om te vertrekken op vakantie :D
Komende dagen veel beweging maar waarschijnlijk ook wat veel eten (hotel ontbijt en diner) maar ik ga proberen wat goede keuzes te maken en er vooral van te genieten.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:02

@Joanne, fijne vakantie en geniet van het dineren! :)

@Castilja, vervelend van de weegschaal. Ik ben benieuwd hoeveel het voor je scheelt om de cardio te skippen. Aan de ene kant lastig, omdat je dan ook minder verbrand op een dag. Ik hoop voor je dat dit werkt, succes!

@M9ara, ik hoop voor je dat de dokter wat aan je buikpijn kan doen. Buikpijn is altijd zo vervelend. Ik heb zelf PDS en sinds ik daar medicatie voor heb, heb ik eigenlijk nooit meer last van mijn buik *klopt af* :+
@Lis_Ol, hoe is het met je hond?

-----------------
Mijn lijstje voor vandaag:
O: cornflakes met halfvolle melk
T: kiwi, blokje oude kaas
L: tomatensoep met 2 cracotte’s met smeerkaas, gekookt ei, glas verse sinaasappelsap
T: eiwitshake (15 gram eiwitpoeder, halfvolle melk, oreo)
T: banaan
A: courgetti spaghetti, rode saus met gehakt, tomaat, paprika, champignons
T: 150 gram magere kwark, cappuccino
Totaal: 1600 kcal
B: 1 uur sportschool, 30 min wandelen

Soms heb je van die dagen dat je voor je gevoel weinig eet, maar je qua kcal hoog zit. Vandaag heb ik een dag dat ik voor mijn gevoel veel eet, maar qua kcal laag zit haha :P Ook wel een keer lekker.

Ik heb vanmiddag om 15:00 tentamen. Voor die tijd ga ik even wandelen en daarna ga ik naar de sportschool. Vanavond snel beginnen met leren voor de volgende twee toetsen woensdag :Y)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:41

@Castilja, Ik gebruik zelf fatsecret om te tracken en mijn macro's in te zien, maar hier maak ik wel zelf mijn eetplanningen. Kant en klare lijstjes en advies over macro's heb ik geen ervaring mee.
Ja op dit lijstje kwam ik normaliter prima de dag door! Dit is denk ik een combinatie van het kiezen van goed vullende producten en daarnaast mijn lichaam die aan dit ritme gewend is. Nu 'moet' ik dus wat extra eten om op gewicht te blijven en dat is zeker geen straf, maar honger had ik voorheen met alleen dit lijstje ook vrijwel niet :)

@Lis_Ol, Ah gezondheidsproblemen bij een huisdier zijn super stressvol :(:) Ik kan me voorstellen dat je daardoor even chocolade 'nodig' had. Hopelijk is het niet al te erg en knap hij snel weer op!

@Joanne, Heel veel plezier op vakantie!! :D Maak je niet druk om je eten, op een fietsvakantie verbrand je sowieso al een heleboel en genieten is ook super belangrijk!

@Taifoen, Zou je misschien kunnen delen welke medicatie jij hebt? Ik heb eind vorig jaar ook de diagnose PDS gekregen, maar wilde liever niet voor medicatie gaan. Dus ik heb toen gekozen voor pepermuntolie capsules. De huisarts gaf nu aan, dat mocht er niets uit nieuwe onderzoeken komen, ik toch aan medicatie moet gaan denken. Dus ben erg benieuwd wat voor jou werkt!
Heerlijk zijn die dagen dat je voor je gevoel kan blijven eten en gewoon binnen je doelen blijft! :D Heel veel succes met je tentamen!!

Ik ben gelukkig goed serieus genomen door de dokter vanochtend. Helaas wel een vermoeden richting de ziekte van Crohn oid, dus nu wat aanvullende onderzoeken.. Hopelijk blijkt het uiteindelijk toch niet al te erg te zijn!
Als stressvoer mezelf getrakteerd op een witte boterham met pindakaas, daar had ik echt zin in sinds Lis_Ol die collega had die haar in de verleiding bracht :') Was het zeker waard :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:11

Tanja, mooie lijstjes! Ik heb geen structurele vergelijkingsfoto's en dat vind ik best jammer, zeker doen dus! Succes met je eerste tentamen!

Lis_Ol, ook jij hebt mooie lijstjes! Niet in te schatten dus hoe je werk eruit gaat zien, ook fijn afwisselend! Een piepkuiken is een haantje. Normaal worden die door de schredder gedaan (mensen willen geen haantjes, alleen kippen), maar deze laten ze leven en als ze een stukje zijn gegroeid worden ze geslacht. Heel lekker. Oeh wat naar van je hond, waarom moest je naar de dierenarts? Gezondheidsproblemen van je dier zijn heel stressvol :(:)

Castija, (op vandaag na :') ) gaat het idd echt goed! Is het voor jou niet eens slim om met een diëtiste te praten? Of iemand anders die je kan begeleiden bij het maken van een schema? Dan heb je iets meer houvast. Sowieso is kijken in de spiegel echt beter dan kijken naar de weegschaal. Als jij tevreden bent met je lijf, waarom verdrietig worden van de weegschaal? Ik kan me wel voorstellen dat het echt een domper is! Geen fijn begin van de week :(:)

Joanne, mooi lijstjes en ik snap nu waarom je wat minder had gegeten. Fijn dat je zo lekker had gegeten! Fijne vakantie en geniet van al het lekkere eten!

Mara, ik ben vandaag pas begonnen met de psylium (en de helft er weer uitgegooid, jammer :') ) dus wat dat betreft merk ik geen verschil. Maar de capsules die moeten helpen tegen de buikpijn werken geloof ik al wel, want ik heb al een stuk minder buikkrampen. Dus daar ben ik wel heel blij mee. Heerlijk lijstje! Een mix box bestellen is zeker een goed idee :D Aan de ene kant fijn dat je een begin hebt met je buikpijn, aan de andere kant poedersuiker dat ze hieraan denken.

Gisteren weer helemaal niks aan school gedaan, maar de dag wel lekker volgepland en goed gegeten. In tegenstelling tot vandaag, maar daarvan deel ik later het hele lijstje, want misschien wordt het nog beter (denk het niet :') ).
O: twee boterhammen met grilworst en bosbessen fruitspread. (250)
L: vier boterhammen met gekookt ei, gekookte Gelderse worst, goudsalami en nutella. (619)
T: mini krentenbol. (115)
A: pastasalade gemaakt door mijn zusje en zalm. (348)
T: chocola en stroopwafel groot. (175)
B: 5000 stappen, 60 minuten body balance, 120 minuten paard verzorgen en 60 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1508.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:49

Ja ik zat ook al eens over een diëtist na te denken Kim, maar ik weet dat Maanlicht die stap ook eens gemaakt heeft en erachter kwam dat ze net zoveel over voeding wist als die diëtist zelf. Ik heb me er al flink in verdiept dus ik vrees een beetje dat ik vrij veel geld kwijt ga zijn en er niet hele vernieuwende dingen uit komen :p Ik heb vanmorgen geen cardio gedaan en merk direct dat ik veel minder trek heb, misschien is dit wel de key. Ik heb nu incl. avond eten zo'n 1700 kcal op en dat is veel minder dan eerst, wel nog inclusief een uur fietsen en half uur krachttraining. Bijna mijn 10.000 stappen gezet dus beweging is in principe alsnog voldoende.
Heb jij geen trek dan Kim met je vele beweging en dan 1500 kcal? Weeg je al je eten af of doe je het op de gok? Ik blijf een beetje hangen bij je avond eten; als je pastasalade met zalm 348 kcal is lijkt het me zo'n karige portie :(

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:07

Joanne; heel veel plezier op vakantie! Geniet ervan!

Taifoen; wel een net lijstje! Hoe ging je tentamen?

Mara; fijn dat de dokter goed naar je heeft geluisterd. Ik hoop dat het wel een andere uitkomt gaat worden dan het vermoeden nu..
Haha die witte boterham met pindakaas heeft wat te weeg gebracht :') fijn dat het t waard was!

Thanks voor de uitleg kimmie! Nog nooit van gehoord haha.
Fijn te lezen dat je buikpijn als iets minder is geworden!

Thanks voor de sterkte verwensingen! Hij heeft een ontsteking aan zn poot, gister werd dat ineens echt super erg en trok door over heel zn poot. Daarnaast had hij ondanks de pijnstilling verhoging en lag onwijs te hijgen. Dus ik durfde de nacht niet meer in en ben langs de dierenarts gegaan. Hij heeft daar een AB injectie gehad en zalf tegen de infectie. Die moet ik nog enige tijd blijven smeren. Maar hij is vooral nu heel erg moe, slaapt veel en heeft ook echt nog wel veel pijn. Dus baart me wel wat zorgen, ook viezigheid heeft hij nu steeds in zn ogen dus er zit echt iets flink te vroeten..

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:53

Mijn geplande lijstje voor vandaag;

O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 40 gr blauwe bessen, 15 gr noten, 200 ml optimel.
T: 2 chocolade koekjes
L: ga uit lunchen, maar denk dat ik voor een ceasar salade ga :)
T: 3 maïs wafels paprika.
A: restje lasagne :))
T: eierkoek, 150 gr stracciatella kwark.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:15

@Kimmie, Fijn dat je al wel wat verbetering merkt! Je hebt lekker veel bewogen ook zeg, heerlijk. Dat is ook veel leuker dan aan school werken :') Gisteren uiteindelijk nog een beetje naar je zin kunnen uitkomen, of is het een goede cheatday geworden? :D

@Castilja, Als je behoefte hebt aan begeleiding qua eetlijstjes etc. lijkt me dat een diëtist jou juist nog wel verder kan helpen :) Ik zou dan voor jezelf wel heel kritisch zijn dat je iemand uitzoekt die qua kennis goed aansluit bij jouw wensen en doelen. Anders is er inderdaad wel een risico dat je veel bekende dingen gaat horen.

@Lis_Ol, Oh wat enorm sneu van je hond zeg! Het breekt je hart als je hem dan zo ziet -O- Gaat het vandaag al weer wat beter met hem? Lekker lijstje heb je trouwens!

Ik heb gisteren mijn lijstje nog aangevuld met 3 blokjes chocolade met marsepein om aan mijn kcal te komen <3 De ruimte om af en toe écht iets lekkers te nemen is wel heerlijk aan het verhogen in kcal.

Vanochtend ben ik weer bij de sportmasseur geweest. Ik heb er echt wel baat bij en haal er ook veel voordeel uit met sporten, dus dat is erg fijn! Het gaat zo goed dat ik nu alweer nieuwe halterschijven moet bestellen, omdat ik weer aan mijn max zit. Vind ik wel leuk, maar mijn portemonnee wat minder :')

Mijn planning voor vandaag, mijn avondeten zit hoog in kcal waardoor ik al direct meer richting mijn doel uitkom:
O: 35gr havermout met 50gr zomerfruit en 50gr magere kwark
T: Body & fit pro bar, 1/2 kiwi, 1/2 peer
L: 3 volkoren crackers met 2 plakken lightlife kaas, tomaat/komkommer/feta salade en 250gr optimel vanille kwark
T: Mueslireep
D: Magioni pizza met pesto, courgette, artisjok en burrata
T: 2 plakjes zelfgebakken gezonde frambozencake (wederom als deze gaat lukken, ik weet dat ik niet van een versgebakken cake af kan blijven, dus plan maar gelijk 2 plakjes in :Y) )
Totaal 1980 kcal

Voor de liefhebbers, je kan de magioni bodems nu gratis halen: https://gratispizza.magioni.com/

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:37

@m9ara Hoe vaak ga je naar de sportmasseur? Ik ben voor mijn hernia een keer geweest en toen durfde ik het laatst pas weer maar ik heb het gevoel dat er een regelmatig iets van maken een goed idee zou kunnen zijn maar dan vraag ik me weer af "hoe regelmating nu precies?"?

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:04

@m9ara, ik heb je een pb gestuurd! Fijn dat je veel profijt hebt van de sportmasseur. Ik ga zelf ook regelmatig (als ik ergens last van heb).

@Lis_ol, mijn tentamen ging goed! Wat vervelend zeg voor je hond, ik hoop dat hij gauw opknapt :knuffel:

Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere yoghurt met muesli, warme chocolademelk (chocolade eiwit poeder met halfvolle melk, aanrader! :D )
T: halve stroopkoek
L: 2 bruine pistoletjes met oude kaas
T: magere kwark
A: nacho’s uit de oven (nachochips, kip, kidney bonen, groente, kaas) met salade
T: 2 kiwi’s
Totaal: 1650 kcal
B: 20 minuten fietsen (heen en weer naar de bibliotheek), 7000 stappen

Gisteren heb ik echt onwijs lekker gesport! Nu weer even 2 dagen rust, want ik voel alles wel en druk met leren. Morgen heb ik weer 2 tentamens, dus vandaag weer de hele dag leren :z
Vanochtend ben ik eindelijk begonnen met mijn revalidatie *\o/* We hebben wat oefeningen gedaan waarbij ik gecontroleerd meer gewicht op mijn geopereerde kant verplaats. Dat been voelt zo instabiel aan, echt gek. Vrijdag moet ik weer en dan gaan we wat meer doen. Vandaag ook lang bijgepraat aangezien het weer de eerste keer was.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:59

Oh wat fijn dat je aan het revalideren bent begonnen Taifoen! Ik heb even gemist waar je voor geopereerd bent maar dat je op de weg terug bent is fijn om te horen :D Lekker lijstje ook, nacho's uit de oven zijn echt om te kwijlen (:
Dank Mara, het is nog altijd een optie! Ik heb nu alleen twee dagen geen cardio gedaan in de ochtend en merk dat ik veel minder honger heb, wie weet verbrandde ik gewoon.. teveel :') Ik beweeg alsnog omdat ik naar school moet dus heb iedere dag sowieso de 10.000 stappen en een uur fietsen, nog dagelijks een halfuur hard lopen was gewoon wat veel. Ik duik vanavond de sportschool in en als ik zin heb ga ik een kwartiertje rennen; toch wat gedaan maar niet zo extreem.

Ik heb een gek lijstje vandaag maar wel tevreden op zich:
O: Boterham met een mini beetje oude kaas salade
T: 2 Maria biscuits, blokje chocolade
L: Broodpudding (voor wie het laatst vroeg; je legt 4 dunne sneden turks brood (of 2/3volkoren brood) in een ovenschaal en daar giet je een mengsel van 2 eieren, 200 ml melk, bieslook, 100 gr cottage cheese en stukjes zongedroogde tomaat overheen. Dan 30 minuten op 180 graden in de oven). Heer-lijk. En heel vullend.
T: Eiwitreep
A: 2 Vegetarische braadwordsten op 'n half volkoren kaiser broodje, blik doperwten
T: HALO Top ijs. Heb vanmiddag een beetje geproefd en een smaak gekocht die ik een beetje tegen vind vallen (mimimi) dus denk niet dat dat hele ding op gaat haha.
Beweging: Uur fietsen, 10.000 stappen, 30 minuten krachttraining en misschien 20 minuten hardlopen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:10

@IMAY, Ik ga nu eens per 4 weken. Ik ben nog niet zo lang bezig, maar ik heb het idee dat dit voor mij een goede frequentie is. Aan het einde van de 4 weken begin ik mijn rug weer iets te voelen.

@Taifoen, Super dat je een lekkere start hebt gemaakt met revalideren! Het lijkt me inderdaad een raar gevoel dat zelfs staan op een been al gek/instabiel kan voelen. Dat is normaal gesproken zo vanzelfsprekend. Hopelijk ga je snel stappen maken :D En jouw lijstje <3 <3 Veel succes weer met je tentamens vandaag!

@Castilja, Oh top dat je waarschijnlijk een 'oplossing' hebt gevonden voor je honger. Je beweegt zo inderdaad ook al genoeg! Grappig die broodpudding, ik ken het eigenlijk vooral als zoete variant, maar dit klinkt ook goed. Welke smaak Halo Top heb je?

Hier vanochtend alweer lekker kunnen sporten. Ook nieuwe gewichten besteld en die komen morgen binnen, dus zin om daarmee aan de slag te gaan! Vanavond ga ik lessen met mijn paard, dus dan nog wat extra beweging.

Vanochtend had ik een mega hongergevoel. De boosdoener is de periode van de maand denk ik :+ Ik heb de afgelopen periode wel geleerd om dan niet te blijven strijden, maar gewoon even wat meer te eten dan ik normaal gesproken op zo'n moment zou doen. Als ik er gewoon aan toegeef zit ik daarna meestal namelijk vol en kan ik het op de rest van de dag makkelijk rechttrekken omdat ik gewoon geen honger meer heb. Terwijl als ik ertegen ga vechten ik juist later een grote vreetkick krijg.

Een beetje een gek lijstje/planning vandaag dus:
O: 200gr melkunie protein met 10gr whey crispy
T: Havermouttaartje van 45 gram havermout, 100gr wortel, 1/2 ei, 10gr whey cookies&cream en speculaaskruiden, 4 belvita breakfast koekjes
L: 300 gram magere kwark aardbei en 1 banaan
T: 1 cracker met 1/2 plak lightlife kaas, 2 blokjes chocolade met marsepein
D: Libanese köfte met 2 meergranen wraps, tomaat/komkommer/rode ui en een kwark/tahini dip
T: Plakje gezonde frambozencake
Totaal 1907 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:27

Tanja: heerlijk van die dagen dat je voor je gevoel kunt blijven eten zonder over je kcal doel heen te gaan. Je had dan ook wel veel dingen die laag in kcal zijn, Lekker lijstje!!
Druk zo met sporten tussen leren en tentamens in.
Fijn dat je tentamen goed ging!! En die nachos klinken ontzettend lekker.
Wat fijn dat je eindelijk kunt beginnen met revalideren!!

Mara: fijn dat de huisarts je klachten serieus nam. Hopelijk weet je snel wat meer en is het geen Crohn..
Lekker, die chocolade! En zeker goed om de sportmasseur regelmatig te bezoeken. Balen voor je portemonnee van de nieuwe halterschijven maar dat kan de pret van de progressie die je hebt gemaakt vast niet verpesten :D
Hoe beviel de pizza met magioni bodem?
Leuk om te lezen hoe goed je jezelf kent, slim opgelost door wat meer te eten om het hongergevoel te onderdrukken. Super lekker lijstje en je komt heel mooi uit qua kcal.
Whey crispy moet ik ook echt eens gaan proberen.

Kimmie: je bent echt weer super fanatiek aan het bewegen! En ook weer een nette lijst :)
Hopelijk is het je nog gelukt je te herpakken en de dag nog wat gezonder af te sluiten, je was je er iig van bewust dat het niet zo best begon haha

Lis_Ol: goed om je gevoel te volgen en gewoon naar de da te gaan, je kent je eigen dier toch het beste om te weten wanneer het echt mis is.
Hoop dat het inmiddels wat beter gaat met je hond.
Lekker Caesar salade als lunch!!

Castilja: bedankt voor je broodpudding recept! Het klinkt erg lekker dus ik ga het opslaan en eens proberen.
Welke smaak halo top had je?
Verder een mooie lijst en ik hoop dat je hiermee een wat betere balans gaat vinden.

___

Zoooo volgensmij heb ik alles bijgelezen, sorry als ik iets of iemand ben vergeten.
Ben weer terug van vakantie en het was echt top! We hebben in 3 dagen ongeveer 10 tot 12 uur op de fiets kunnen zitten en bijna geen last gehad van de regen. Op de eerste dag helaas hard gevallen door een stomme inschattingsfout in een afdaling :+ dus was het vertrouwen een beetje kwijt en wat last van spierpijn maar heb er gelukkig niets aan overgehouden.

Qua eten was er tegen deze beweging niet op te eten :+ dus heb gewoon genomen waar ik zin in had (waaronder iedere dag bij het ontbijt een witte boterham met pindakaas, thanks to Lis_Ol, haar collega en Mara _O- ).
Nu wel weer even omschakelen en braaf weer aan de zwarte koffie ipv cappuccino :)
Vanavond wel nog lekker eten gekookt, biefstuk teriyaki :9
Morgen wordt het echt rot weer, hoop in de ochtend nog even buiten te kunnen sporten.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:52

Mara; fijn de sportmasseur! Kan me best voorstellen dat je er baat bij heb. En super dat je jezelf zo doorheb met het toegeven en rechttrekken van je eetpatroon!
Lekkere lijstjes heb je! En thanks voor de tip van de pizza bodems, ik eet die vaker dus ga die nu ook halen t weekend hihi.

Taifoen; en je tentamens van vandaag ook goed gegaan? Wat super om te lezen dat je bent begonnen met je revalidatie! Succes!

Castilja; hmm die lunch klinkt goed! Thanks voor de tip!

Joanne; welkom terug van je vakantie! Fijn dat je het zo goed heb gehad! Sterkte met je spierpijn, hopen dat t snel weer over is.
En lijkt me logisch dat je tegen zulke beweging niet op kan eten haha, heerlijk ontbijt had je dan elke ochtend :))

Hier vandaag een lekkere dag maar veelste hoog in calorieën. Mijn vader is jarig en we wilde uiteten, maar durfde we niet aan ivm Corona. Dus had ik bekokstoofd dat mn moeder zou doen alsof ze gingen uiteten en toen kwamen ze bij mij uit :) dus had voor hun gekookt en dus uitgebreider als normaal.
Daarnaast had ik vanmiddag even een stress momentje waarbij de zak chocolade pepernoten open ging en ik tot misselijkheid toe door ben gegaan, beetje dom...
Morgen hopelijk weer volgens planning.

Met mn hond wil het nog niet helemaal, knapt niet voldoende op na de injectie van zondag icm de zalf afgelopen dagen (veel pijn, verhoging, slaapt veel en reageert te rustig voor zijn doen) dus vanmiddag toch weer terug gegaan naar de dierenarts (vandaar mn vreetbui) nu weer een injectie gehad en tabletten AB, hopen dat dit voldoende gaat zijn.

Zo, genoeg geklaag. Mijn lijstje van vandaag;
O: 150 gr stracciatella kwark, 1 volkoren cracker met peper Pathé, 200 ml optimel.
L; 2 witte bollen, 1 met pindakaas en 1 met gebraden gehakt.
T: 1/2 zak chocolade pepernoten
A: carpaccio, rendang met rijst en sperziebonen en een stukje vianetta ijs toe :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:26

@Joanne, Klinkt als een heerlijke vakantie! :D Ideaal aan een fietsvakantie dat je lekker kan genieten van eten, zonder dat het een negatieve invloed heeft. Die witte boterham met pindakaas is wel echt een hit haha :') Nog leuke plannen voor de rest van je vakantie?
Ik vind de magioni bodems echt lekker inderdaad! Koop ze meestal wel in de aanbieding omdat het wat prijzig is, maar een gratis pizza is helemaal een goede deal :D Whey crispy vind ik inderdaad ook echt top.

@Lis_Ol, Oh die chocoladepepernoten zijn zo verleidelijk en gewoon niet mee te stoppen als de zak open is -O- Gaat het vanochtend alweer beter met je hond? Wel heel leuk van het etentje voor je vader! Zelf uitgebreid koken is zeker zo leuk als uit eten gaan, omdat je dan ook echt je best hebt gedaan voor zijn verjaardag :D Hoe was zijn reactie?

Ik heb morgenochtend niet de mogelijkheid om te wegen, dus gezorgd dat ik gisteren netjes op 2100 gemiddeld over vrijdag t/m woensdag uitkwam en vanochtend vast gewogen om te kijken of ik netjes op onderhoud zit. -0,1 tegenover vorige week, dus dit lijkt een goed kcal aantal te zijn! Komende weken zo aanhouden :)

Vandaag een planning voor overdag gemaakt. In de avond komt er een vriend langs en weet ik nog niet zo goed wat/of er iets bijkomt. Als er niets gesnackt wordt moet ik nog even wat bedenken om voldoende bij te eten :)
O: 200gr magere kwark aardbei met 50gr frambozen en 15gr whey crispy
T: Stukje gezonde frambozencake, peer
L: 5 volkorencrackers met zelfgemaakte tonijnsalade en lightlife kaas
T: Smart bar crunchy, 4 blokjes chocolade met marsepein
D: Pappardelle met saus van gestoofd varkensvlees in rode wijn
Totaal 1630 kcal

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:18

Castilja, dat misschien niet, maar aangezien je toch wel struggelt, helpt het je misschien toch wat mee. Overigens is het dan idd wel goed om een goede te kiezen die veel kennis heeft en een beetje op dezelfde lijn als jij zit. Top wel dat je waarschijnlijk een oplossing hebt gevonden voor je honger!
Nee, het valt erg mee! Ik weeg niet af, maar kan redelijk goed inschatten. In de pastasalade zit relatief gezien veel groente en weinig pasta. Vandaar dat ik zo uitkom. Het zou eventueel iets meer kunnen zijn, dan zou ik voor de pastasalade uitkomen op 297 kcal en geheel gezien op 1656.
Bedankt voor je broodpuddingrecept!

Joanne, fijn dat je genoten hebt van je vakantie! Welkom terug!

Tanja, net lijstje! Wat fijn om te horen dat je bent begonnen met revalideren! Super ook dat het een fijne start was! Heerlijk van die dagen dat je voor je gevoel kunt blijven eten zonder over je kcaldoel heen te gaan! Hoe waren je tentamens gisteren gegaan?

Mara, het werd een vreselijke cheatday :') Ik had gewoon echt de hele dag honger, niet eens lekkere trek. Ik had het even nodig geloof ik. Die frequentie heb ik idd ook bij de chiropractor. Ik moet er ook niet langer tussen laten, want dan zit ik meteen helemaal vast. Fijn dat de huisarts je klachten serieus nam.

Lis_Ol, wat enorm sneu van je hond zeg! Goed om je gevoel te volgen en gewoon naar de da te gaan, je kent je eigen hond toch het beste. Die chocoladepepernoten zijn ook zo lekker, dat is echt heel lastig om mee te stoppen als de zak eenmaal open is.

Gisteren weer een beetje een cheatday gehad. 's middags gaan lunchen en 's avonds echt vreselijk ongezond avondgegeten. Wel lekker :D Verder krijg ik overigens armspieren, dus ik ben helemaal trots *\o/* Veel is het nog niet, maar zeker meer dan eerst.
O: twee boterhammen met philadelphia en bosbessen fruitspread, kwark met roosvicee vruchtenmix om psylium binnen te krijgen, helaas mislukt :')
T: mini krentenbol.
L: chocolademelk met slagroom, bonbon, sates, creme brulee en melkchocolade.
A: boterham met kip kerrie en half stokbrood met roomboter en nutella.
T: stukje chocola ananas met chili.
B: 15.000 stappen, 45 minuten fietsen, 2 uur paarden verzorgen en 30 minuten paardrijden.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:56

Netjes Mara -0.1 tov vorige week! Super als je nu het aantal calorieën uitgevonden heb!
Veel plezier vanavond.

Kimmie; oeh lekker cheat dagje! En super van je arm spieren!

Met mn hond gaat het redelijk, vond hem vanmorgen wel iets beter uit zijn ogen kijken en nu slaapt hij vooral heel veel. Slapen= genezen dat weet ik.. maar voel me net zo’n overbezorgde moeder :=
Afbeelding

Mijn planning voor vandaag;
O; 175 gr Griekse yoghurt, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten en 200 ml optimel
T: stukje Tony chocolade :+
L: 2 witte bolletjes, 1 met een plakje oude kaas; 1 met 100% pindakaas
T; eierkoek
A; 60 gr witte rijst, 200 sajoer boontjes en vega kipstukjes.
T: 2 chocolade koekjes, een appel

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:13

Bedankt allemaal voor de succes wensen! Mijn tentamens zijn goed gegaan. Voor 1 heb ik een 9 en de andere 2 moet ik nog even het cijfer afwachten.

@Castilja, die broodpudding ga ik ook een keer maken! Klinkt lekker :D

@M9ara, fijn dat dit een goed aantal kcal lijkt te zijn!

@Joanne1997, heerlijk dat je zoveel beweegt en daarna lekker kan eten wat je wil! Geniet ervan {:}

@Lis_Ol, wat leuk dat je dat hebt georganiseerd voor je vaders verjaardag! Wat fijn dat je hond iets beter gaat :(:)

@Kimmie, wat vervelend van de psylium. Kan je niet met de huisarts of apotheek overleggen of je wat anders kan krijgen?

Hier even geen lijstje. Ik heb eigenlijk al de hele week buikpijn (het heerst in dit topic :+) en wat minder eetlust (denk door tentamenstress). Ik heb gisteren gewoon gegeten waar ik zin in had en ik had ook even geen zin om alles bij te houden. Gisterenavond de hele avond in bed gelegen met een kruik want toen was de buikpijn niet te harden. Gelukkig vannacht wel kunnen bijslapen en inmiddels voel ik me weer wat beter!

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:10

Lis_ol: wat een lief idee voor de verjaardag van je vader! Hoop dat jullie het gezellig hebben gehad.
Lijkt me wel een fijn idee dat jij degene was die het eten regelde. Dan kon je iig inspelen op hetgeen je ongeveer binnen ging krijgen.
Wat vervelend van je hond en balen van die chocoladepepernoten, maar goed morgen weer een dag :).
Het avondeten ziet er goed uit, hopelijk was je rendang net zo goed gelukt als de vorige keer.

Mara: deze week nog het een en ander in huis en op stal rommelen, nog wat afspraken staan zoals kapper en tandarts :+ en volgende week nog een nachtje weg met mijn vriendin! Als het allemaal door kan gaan wegens corona gaan we naar het ruiter balans centrum. Ben echt enorm benieuwd :)
Fijn dat je op gewicht bent gebleven!! Hopelijk helpt je dat ook een beetje dat je ook wat meer 'durft' te eten nu je weet dat je onderhoud zo hoog ligt.
Nette planning voor vandaag!!

Kimmie: super dat je verandering ziet aan je armen!!
Je bent dan ook erg fanatiek aan het bewegen en sporten.
Hoop dat je goed hebt kunnen genieten van je cheatday haha.

Tanja: wow gefeliciteerd met je hoge cijfer!
En beterschap met je buikpijn :( het lijkt inderdaad wel of het heerst in het topic.. hoop niet dat ik de volgende ga zijn :+

____

Hier vandaag ook geen lijstje van gisteren want ben vanaf vandaag pas weer 'normaal' aan het eten.
Vandaag al een hoop kunnen doen qua beweging maar vind het nog lastig een goede balans te vinden met eten.. ben helemaal uit mijn ritme en weet ook niet precies hoe mijn dagen gaan verlopen.
Morgen zal ik weer een lijstje delen :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:51

@Kimmie, Soms heb je wel eens van die dagen dat je gewoon onbeperkt honger houdt. Ik denk dan ook altijd maar dat het blijkbaar nodig was :D Super dat je wat spieren begint te zien! Is toch altijd weer motiverend als je resultaat ziet. Hoe vaak ga je nu ongeveer naar de sportschool, buiten al je andere beweging om?

@Lis_Ol, Ik kan je bezorgdheid goed voorstellen hoor. Op dit soort momenten is het ook zo jammer dat ze niet kunnen praten om te laten weten hoe het gaat.

@Taifoen, Nou jeetje, buikpijn heerst inderdaad hier! En dat terwijl we zo gezond bezig proberen te zijn :') Gefeliciteerd met je 9, dat is echt een prachtig cijfer! Als de rest ook zo positief is, dan heb je zeker niet voor niets zo hard gestudeerd :)

@Joanne, Oeh dat klinkt als een leuk tripje inderdaad! Heb je daar al een specifieke training o.i.d. gepland staan? Lastig is dat aan vakantie ja (en weekenden ook wel vind ik), op normale werkdagen heb je een vast ritme en als je geen werkverplichtingen hebt biedt dat toch opeens een stuk minder houvast.

Gisteren kwam er dus in de avond een vriend langs, maar eigenlijk buiten 2 wijntjes om niets extra's op. Ik heb dus nog 200kcal 'over' en die neem ik deze week gewoon mee! Dus ik streef een weektotaal van 14900 ipv 14700 na deze week en dat werkt prima :)

Vanochtend de huisarts gebeld voor de uitslag van een onderzoek, maar ik kreeg als reactie dat de uitslag wel binnen was, maar de arts me er zelf over zal bellen vandaag. Beetje spannend wel dus -O- Maar ik probeer er maar niet teveel over te stressen.

Vandaag weer wat lager in kcal, omdat ik het weekend nog niet helemaal weet wat we gaan doen en ik zo wat meer cheatruimte overhoud :D
O: 200gr melkunie protein
T: Stukje gezonde wortelcake, peer
L: 2 volkorencrackers met lightlife kaas, 40gr havermout met 50gr zomerfruit en 50gr magere kwark
T: Smart bar crunchy + 100gr magere kwark
D: Kabeljauw gepocheerd in kookzuivel met rijst, sperziebonen en kappertjes
T: Smart protein chips
Totaal 1564 (misschien neem ik nog wel wat extra als ik op een moment toch honger krijg)

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:31

Mara: we hebben een les op de dressuur simulator gepland :).
Heeft de arts je inmiddels al gebeld? Wat vervelend. Hopelijk wil hij je gewoon zelf bellen om de situatie beter uit te leggen oid.
Weer een mooie lijst! Jouw avondeten klinkt altijd zo chique :D Is die smart protein chips lekker? Ik heb wel eens getwijfeld om het te bestellen.

___

pff ik struggle nog steeds heel erg met de hoeveelheden die ik moet eten.. Ik wil gewoon genieten van mijn vakantie en me vooral NIET druk maken om dit soort dingen :+ (wat grotendeels goed lukt overigens).
Doordat ik meer beweeg moet ik ook meer eten want vandaag bijvoorbeeld had ik alles ingevuld in MFP en had ik ineens nog 1.000 kcal over. Wil best wat overhouden maar vond dit wel erg veel, heb nog wat tussendoortjes toegevoegd en heb nu voor vandaag nog steeds 600 kcal over die ik eventueel nog in kan gaan vullen maar moet nog even bedenken hoe of wat.. Het voelt soms zo tegenstrijdig om extra bij te eten :(

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram eiwitpoeder
T: Krentenbol
L: Kaiserbroodje met kipfilet en sla
T: barebells salty peanut (een aanrader voor snickers liefhebbers :))
A: wortelstamp, gehaktbal
T: 200 ml magere yoghurt, krakeling, handje ongezouten cashewnoten

B: 90 minuten racefiets, 1 paard rijden, kwartier buikspieroefeningen.

Lijstje van vandaag:
O: kaiserbroodje kaas, krentenbol
L: 150 gram magere kwark, 20 gram havermout. Krentenbol, beschuit met kipfilet
T: perfection bar deluxe :9
A: restje beef teriyaki, maaltijdsalade (400 kcal)
T: ??

B: 60 minuten gewone fiets, 90 minuten racefiets.

De krentenbollen zijn nu trouwens gelukkig op _O- daar kan ik van blijven eten.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:41

@Joanne, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! Balen van je val en de spierpijn, hoe is het daar nu mee? :knuffel:
Je beweegt in ieder geval veel tijdens je vakantie, dus lekker een beetje van het eten genieten zou ik zeggen! 1.000 tekort in inderdaad wel erg veel. Maar kan me voorstellen dat het een beetje gek voelt om nu ineens weer meer te moeten eten :')

@Mara, ik ben ook benieuwd of je inmiddels al wat van je huisarts hebt gehoord. Spannend hoor… :knuffel:

----------------
Ik heb een beetje een gek lijstje vandaag, had voor vanavond nog een bakje kwark en een mandarijn op de planning staan maar daar geen zin meer in dus ik laat het zo.
O: cornflakes (had haast haha) met halfvolle melk
T: 2 banaan spelt pannekoekjes met jam
L: bruin pistoletje met smeerkaas
T: 15 gram eiwitpoeder met halfvolle melk
A: Mexicaanse lasagne
Totaal: 1530 kcal.
B: 11.000 stappen *\o/*, 30 min fysio en 15 min fietsen
Ik heb dus een tekort van ruim 700 kcal vandaag, maar ik laat het maar even zo. Geen trek meer en een beetje last van mijn buik. Morgen weer een dag :D