Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 09:40

Zaterdag gegeten bij t zusje, gister gegeten bij een all you can eat....
dus ik heb even geen lijstje ingevuld :') .
Van de week zat ik op 80.4 *\o/*

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:04

Heel veel succes de komende week!

Nieuwe week, nieuwe kansen. Dus met volle moed er weer tegen aan.

Afbeelding

Afgelopen weekend 1 mindere dag gehad door een eetafspraak met vrienden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:12

Prachtige quote. _O_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:13

Pfff heb het half 4 zien worden vannacht. Werd steeds wakker, dan weer slapen en weer wakker. Dus sporten gaat hem niet worden. 10 uur lang van huis zijn op zo’n nacht is al K U T.

Tijd voor koffie. :=

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:46

MarlindeRooz schreef:
Ik at vanavond pizza en nu heb ik buikpijn. :=

Morgen maar een betere dag... heb de wekker gezet zodat ik morgenvroeg kan sporten. :=

Ben namelijk voor studie van 9 tot 19:30 weg en daarna ga ik sowieso niet meer sporten.

Afbeelding

Ik vind sporten na studie ook altijd zwaar, al ben ik wel elke keer blij als ik het gedaan heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:02

Oja, koffie! Puik plan :j
Dat plaatje hierboven :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:12

Vind sporten sowieso aan het eind van de dag niet leuk, ook niet na een werkdag :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:23

Oh dat vind ik niet zo erg. Maar ben altijd moe na een collegedag haha.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:24

Moet je dagelijks naar school? Woon je ver weg van je opleiding? Ik vind 's ochtends sporten echt heel relaxt, is dat geen optie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:29

Castilja schreef:
Moet je dagelijks naar school? Woon je ver weg van je opleiding? Ik vind 's ochtends sporten echt heel relaxt, is dat geen optie?

Ja elke dag... en 1,5 uur enkele reis. Maar heb normaal maar 1 college per dag. Alleen vandaag een lange dag. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 11:39

Ik sport ook het liefst ‘s morgens. Als ik te laat ga sporten kan ik er donder op zeggen dat ik niet slaap

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:52

LadyMadonna schreef:
Ik sport ook het liefst ‘s morgens. Als ik te laat ga sporten kan ik er donder op zeggen dat ik niet slaap

Bij mij is het precies andersom. Ik kan 's ochtends echt niet functioneren, en ik sport vanaf jongs af aan al 's avonds. Mijn voetbaltraining is altijd van half 9 - tien/half elf. Heerlijk vind ik dat!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:03

Voetbaltraining heb ik ook 's avonds, om half 8. Dat vind ik ook laat genoeg en dat is ook de enige training waar ik 's avonds voor op pad ga. Maar de sportschool doe ik echt niet 's avonds, alleen in de ochtend en dan zo vroeg mogelijk :))

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:32

Dieuwke_ schreef:
Voetbaltraining heb ik ook 's avonds, om half 8. Dat vind ik ook laat genoeg en dat is ook de enige training waar ik 's avonds voor op pad ga. Maar de sportschool doe ik echt niet 's avonds, alleen in de ochtend en dan zo vroeg mogelijk :))

Ik ben wel eens om 23:30 gaan sporten in de sportschool. Heerlijk rustig dan. Ik vind het geweldig ahahaha, maa r ik word wel vaak raar aangekeken als ik dat zeg.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:51

magda_90 schreef:
Goed bezig :D !
Lekker bijkomen dus!

Ik heb gisteren een gehakt schotel met extra veel groente gemaakt. Erg lekker en laag in calorieën.

Kippen gehakt 500 gram
1 rode paprika
1 groene paprika
1 courgette
1 prei
2 tomaten
1 bleekselderij (kleine anders 3 stengels)

Je bakt het gehakt met 1 rode ui en 2 teentjes knoflook. Daarna doe je de groente er voor 4 minuten bij.

De saus bestaat uit 1 blikje tomatenpuree, 2 eieren, 2 eetlepels paneermeel en kruiden naar keuze.

Dan nog 100 gram per persoon basmati rijst erbij koken.

Nog een vraagje. Doe je dit nog in de oven ofzo? Of gewoon groente&gehakt bakken, en de saus daar doorheen doen?

Ik ben dus geen keuken prinses.. :o

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:14

Hay!
Na de zo veelste keer in de spiegel gekeken te hebben en echt niet gelukkig met mijn lichaam te zijn ben ik me eens gaan inlezen op gezond afvallen/gezonde levensstijl.
Ik vind het vaak lastig om te weten hoeveel ik mag hebben en wat nu gezond is en wat niet etc. Heeft iemand hier tips voor waar ik dat kan vinden zeg maar.
Gebruiken mensen ook het boek Killerbody dieet van Fajah Laurens? Ik hoef geen strak lichaam maar ik merk wel dat ik een hou vast nodig heb en niet zo maar zelf wat moet gaan verzinnen. Andere boeken ben ik ook benieuwd naar wat voor jou gewerkt heeft!

Ik ga zo het topic eens doorlezen!
Even wat over mij: 180 cm, ik weeg nu 82 kilo en wil graag naar de 70/73 maar fijn in mijn lichaam voelen is het belangrijkste! Ik klets graag met jullie mee :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:19

Ik heb dat boek in huis, maar het is me te karig. Ik hou dat niet lang vol met de beweging die ik heb voor studie en in mijn vrije tijd. Is wel super effectief! Ik zou dat boek gewoon eens rustig doorlezen, staat ook goed in verteld hoeveel je per dag mag eten om af te vallen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:47

san4nie schreef:
magda_90 schreef:
Goed bezig :D !
Lekker bijkomen dus!

Ik heb gisteren een gehakt schotel met extra veel groente gemaakt. Erg lekker en laag in calorieën.

Kippen gehakt 500 gram
1 rode paprika
1 groene paprika
1 courgette
1 prei
2 tomaten
1 bleekselderij (kleine anders 3 stengels)

Je bakt het gehakt met 1 rode ui en 2 teentjes knoflook. Daarna doe je de groente er voor 4 minuten bij.

De saus bestaat uit 1 blikje tomatenpuree, 2 eieren, 2 eetlepels paneermeel en kruiden naar keuze.

Dan nog 100 gram per persoon basmati rijst erbij koken.

Nog een vraagje. Doe je dit nog in de oven ofzo? Of gewoon groente&gehakt bakken, en de saus daar doorheen doen?

Ik ben dus geen keuken prinses.. :o

Kan beiden. Net wat je lekker vind. :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:00

nereids schreef:
Hay!
Na de zo veelste keer in de spiegel gekeken te hebben en echt niet gelukkig met mijn lichaam te zijn ben ik me eens gaan inlezen op gezond afvallen/gezonde levensstijl.
Ik vind het vaak lastig om te weten hoeveel ik mag hebben en wat nu gezond is en wat niet etc. Heeft iemand hier tips voor waar ik dat kan vinden zeg maar.
Gebruiken mensen ook het boek Killerbody dieet van Fajah Laurens? Ik hoef geen strak lichaam maar ik merk wel dat ik een hou vast nodig heb en niet zo maar zelf wat moet gaan verzinnen. Andere boeken ben ik ook benieuwd naar wat voor jou gewerkt heeft!

Ik ga zo het topic eens doorlezen!
Even wat over mij: 180 cm, ik weeg nu 82 kilo en wil graag naar de 70/73 maar fijn in mijn lichaam voelen is het belangrijkste! Ik klets graag met jullie mee :)

In deze OP staat veel info!
[MWS] 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!
Staat ook een stukje over kcal berekenen :j

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:49

Dank magda! Het was heerlijk. Vult goed, maar niet zo zwaar. Maakt dat gevreet van gisteravond weer een beetje goed. Sowieso lekker dagje gehad.

Ik merk trouwens dat als ik ‘s avonds niet teveel/ ongezond snack, veel beter slaap en me de volgende ochtend ook veel beter voel.

Welkom nereids. Wat ik zelf heb gedaan is de koek, snoep, chips etc. flink minderen. Dat at ik echt veel teveel. Dat werkt goed en is goed vol te houden over het algemeen. Wat meer groente en fruit er voor in de plaats. Ik houd niet van honger of mensen die bepalen wat ik precies wel en niet moet eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:12

Klinkt lekker magda!
Hier (omdat wij veganistisch eten) vanavond eens broodjes hamburger -> lees zwarte bonenburger gemaakt. Was heerlijk! Dus gewoon een volkoren bolletje, de bonenburgers bestonden uit zwarte bonen, wat gerookt paprikapoeder, komijnpoeder, ui, knoflook, maiskorrels en wat havermout, en als sausje er bij had ik zelf muhammara gemaakt. En dan nog wat ijsbergsla, avocado en komkommertjes voor erop. Echt, super lekker gegeten :9 :9

http://www.degroenemeisjes.nl/zwarte-bonenburgers/

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:25

san4nie schreef:
Wat ik zelf heb gedaan is de koek, snoep, chips etc. flink minderen. Dat at ik echt veel teveel. Dat werkt goed en is goed vol te houden over het algemeen. Wat meer groente en fruit er voor in de plaats. Ik houd niet van honger of mensen die bepalen wat ik precies wel en niet moet eten.

Dit doe ik ook. :)
Ik pak een snack a jack of haverbiscuitje, stuk fruit of wat rauwe groente of als het echt stevige (snaai)trek is dan maak ik een smoothie van fruit en yoghurt.
Verder eet ik regelmatiger wat de snaaitrek ook al redelijk verminderd en als ik wel snaai dan haal ik een klein zakje chips en/of een twix ofzo ipv een normale zak chips en/of grote reep chocolade.
Zo heb ik 1-2x per week toch mijn lekkers maar in veel kleinere hoeveelheden dan hiervoor.
Qua maaltijden pak ik wat meer groenten, net wat minder vlees en kaas etc en ik pak wat minder makkelijk/snacks.
Toetjes at ik al weinig maar de keren dat ik een toetje pak is het volle yoghurt zonder suiker, wel met fruit vaak, al eet ik dit ook graag als ontbijt (yoghurt met banaan :9).
Of ik snij alvast wat groenten voor 's avonds.

Ook pak ik de honden wat vaker mee voor een langere wandeling en doe ik alles binnen ong 1,5-2km zoveel mogelijk lopend, de rest als het ff kan met de fiets.
Sporten heb ik echt een schurfthekel aan maar op deze manier blijft het voor mij leuk. :)

Met ex heb ik afgesproken dat ik wat gesneden groenten etc meeneem op film/spelletjesavonden, zo heb ik altijd iets mee wat gezonder is dan de snacks die op tafel staan en met mate pak ik wat snacks tussendoor (handje chips/nootjes, stokbroodje/toastje met smeersels etc).

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:32

Dankjewel Mandra!
Het snoepen moet ik ook echt minderen maar als student heb je zoiets toch snel gepakt, niet goed. Dus druk opzoek naar alternatieven.
https://www.kaylaitsines.com/blogs/reci ... ars-recipe
Deze heb ik laatst gemaakt en zijn erg lekker!

Ik ga proberen meal te preppen zodat ik dat moet eten van mezelf.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:38

edit: dubbel

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:13

Hoi Dames !
Gaat goed hier aan het lijstje te zien. +:)+

Hier druk weekend gehad. Zoontje was jarig en ik heb van donderdag t/m zondag bezoek gehad :')
Maar ondanks de vlaai en taart ging ik net voor het douchen op de weegschaal staan en die was heel lief voor me *\%/*
Toch wat afgevallen.
Denk dat ik nu minimaal op -2 kg zit.