Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 17:47

Voor wie nog wil lachen.
Een vriendin vroeg tijdens een vakantie samen waarom ik het nooit ff borstelde. Zij heeft echt heel stijl haar. Bijna witblond van zichzelf. Droogt meeeega snel maar is wel gewoon gezond haar.

Ik had toch een wasdag dus ben zo naar beneden gelopen :))

Afbeelding

Muze

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 19:56

Nieuw in de krullen…
Vond de laatste tijd af en toe een krul in mijn enorme bos met dik haar.
Vanavond naar de kapper… jawel.
Nu krullen, ze hebben het in lagen geknipt. Meer lucht in de bos haar.
Ze heeft gewassen met krul shampoo, toen wat gel en krul crème op m’n natte haar en dat “ omhoog gecruncht”( heet dat zo?)
Daarna met de diffuser geföhnd.

Nu heb ik dus niets thuis, alleen m’n normale shampoo en crèmespoeling niet bedoeld voor krullen dus “ moet” alles kopen.
Heb dus dik lang haar. Krul type zal rond de 2b of 2c zijn, heel poreus gaf de kapster aan maar te zware producten moest ik niet doen. Geen mousse. Eerder een crème.

Tips?
Is diffusen echt meerwaarde? Want die heb ik ook niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:02

Ik heb sinds kort een diffuser en ik vind het wel een meerwaarde tov een gewone föhn. Die laatste gebruikte ik eigenlijk nooit. De diffuser pak ik regelmatig, voorheen ging ik altijd met nat haar de deur uit. Het zit ook mooier als ik het met de diffuser heb gedroogd.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:04

Diffuser is wel echt een stuk fijner idd. Ik laat t of gewoon zo aan de lucht drogen of met een diffuser.
Qua producten is het echt uitproberen wat goed werkt voor je haar vrees ik. Idd oppassen dat t niet te zwaar maakt maar zou voor jouw haar zo niet 123 durven zeggen wat dan wel of niet werkt.

Wat heeft zij gebruikt ?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:07

Kappers producten, Ivy is dat.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:25

@Muze; Ik ben in maart gestart met de cg methode. Ik wilde ook njet teveel of te duur beginnen. Ik gebruik krullenshampoo en crèmespoeling eigen merk kruidvat, taft gel en roze tube gel van de action, daar heb ik ook voor 20,- de remington diffuser fohn gekocht. En ik gebruik de krul activator van UG.

Ik was mijn haren 2x per week. Krulactivator, scrunchen, borstel erdoor roze gel, borstel erdoor dan scrunchen. Diffuser koude, lage stand, 50% droog de taft gel erdoor en dan 100% droog diffusen.

Een half uur later 1 spray haarolie van hema op mijn handen en daarmee haal ik de cast uit mijn krul. Ik gebruik een hydrofiel of microvezeldoek. Geen gewone handdoek voor mijn haar.

De andere dagen maak ik mijn handen nat en ga zo door mijn haar. Verder voeg ik niks toe. Als het iets te nat is diffuser ik nog weleens.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:58

Welk merk is UG?
Zij heeft mijn natte haar gesmeerd met de gel en de crème, toen gelijk gescruncht ( in plukjes tegelijk) en toen de diffuser. Niks om een cast eruit te halen maar misschien hoeft dat niet bij deze hoeveelheid gel?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 00:10

UG = Umberto Gianni. Ook bij de kruidvat gekocht, knalroze fles.

De cast kun je ook met een hydrofiel of microvezel doek eruit scrunchen. Niet met je handen (zonder olie) dan ontstaat er nml pluis.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 09:51

Ik ga maar eens wat proberen, bedankt!

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 11:50

Thanks voor de tips allemaal, ik ga eens wat verschillende dingen proberen en kijken wat werkt voor mijn haar :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 12:16

Ik ga in elk geval zo bij de kruidvat even kijken voor een krullen crème en een gel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 12:44

als je wavy haar hebt is creme meestal geen goed idee.
Ik ben nu 4 jaar bezig met deze methode, heb al tientallen merken en producten geprobeerd, maar voor mij werkt 'eenvoudig' het beste. UG curl whip, in kletsnat haar scrunchen, handdoek om, dan kleed ik me aan en dan een sterke gel erover heen en met diffuser drogen. Pluk voor pluk, heel voorzichtig. en dan een heel klein beetje olie op de handen en de cast eruit kneden. En qua gels heb ik ook al van alles geprobeerd, maar ik ben er nu pas achter dat de sterkste voor mij de Taft V12 gel is. En die koop ik dan voor een paar euro als deze in de aanbieding is

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 14:34

Nouja heb nu al kruidvat crème gekocht en de snot gel van yari..
Alleen nog fijne nieuwe shampoo en conditioner.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 18:44

Wij hebben volgens mij gel van Wella een rode tube. Maar ik vind gel echt vreselijk plak spul om in mijn haar te doen. Ik heb liever de mousse van Syoss. Mijn dochter gebruikt wel gel. Ik krijg niet echt een hele harde cast maar dat vind ik niet erg.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 17:38

Ik heb dus vrijdagavond m’n haar laten doen..
Ik vind echt dat ik t vanavond moet wassen, heb jeuk op mn hoofdhuid, haren ruiken naar paard en zijn wat vettig en ook droog onderop..
Hoe vaak wassen jullie?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 18:23

Welke fohn hebben jullie? Mijn huidige fohn vind ik te zwaar in mn handen en begint op te raken dus wil een nieuwe.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 19:03

Daar ben ik ook benieuwd naar, hier precies hetzelfde.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:27

Ik was 2 keer per week. Komt ook door gebruik van de cap, als ik niet zou paardrijden zou er misschien best nog 1 of 2 dagen langer tussen wasbeurten kunnen zitten.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 05:28

Muze schreef:
Ik heb dus vrijdagavond m’n haar laten doen..
Ik vind echt dat ik t vanavond moet wassen, heb jeuk op mn hoofdhuid, haren ruiken naar paard en zijn wat vettig en ook droog onderop..
Hoe vaak wassen jullie?

Puur afhankelijk van hoe het voelt/eruit ziet. Na de kapper eigenlijk standaard de dag erna precies om de reden die je zelf ook aangeeft. Toch andere producten en vaak te zwaar.
Het is vooral werk afhankelijk bij mij.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:13

Heb t gisteren dus idd gewassen, wel nog met mn oude shampoo en conditioner: daar wordt het eigenlijk wat te slap van ( wel zacht).
Daarna met crème en gel gescruncht, en met de microvezel doek ook ( dat is dan ploppen?)
Er zit nu iets van slag/ wave in maar eigenlijk nog wat te minimaal. Denk dat ik meer gel had kunnen pakken,
Een diffuser moet hebben en andere shampoo en conditioner.
Maar t feit dat ik wat zie krullen vind ik al leuk.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:29

Ik was het twee keer per week, soms heel uitgebreid, soms even snel. Het maakt bij mij wel uit of ik föhn met de diffuser (zonder diffuser föhnen = coupe ontplofte poedel), het zorgt voor meer volume en net wat meer krul. Maar als ik mijn haar 's ochtends was, mijn zooi erin doe, kort plop (tijdens het aankleden en make-uppen dus) en met nat haar naar mijn werk fiets, dan ziet het ook wel ok uit. De föhn van moeder natuur werkt bij mij ook best goed :D

Ik gebruik bij het wassen trouwens zo'n massageborstel, dat werkt echt heel fijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:46

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 09:18

Op wat voor manier merk je verschil met de massageborstel? Ik heb er ook 1 maar gebruik die bijna niet.

Hier was ik mijn haar gemiddeld 2x per week, vaak alleen shampoo en conditioner, af en toe een keer masker.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:22

Ik vind het gewoon lekker :D En ik heb het idee dat het beter werkt om echt mijn hoofdhuid schoon te maken

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:36

Ik heb wel het idee dat die noppen je hoofdhuid beter schoonmaken. Daarnaast voelt het prettig aan en mijn broze nagels blijven beter heel.

xxxmh schreef:
Welke fohn hebben jullie? Mijn huidige fohn vind ik te zwaar in mn handen en begint op te raken dus wil een nieuwe.

Even gekeken, ik heb de Remington D14A. Die heb ik al een paar jaar, de reviews waren indertijd goed genoeg en hij kostte niet de hoofdprijs. Voor op vakantie heb ik een opvouwbare föhn met diffuser, de Aigostar Luna 32QUN. Want opvouwbaar, lichtgewicht en goedkoop ;)