Ik ben transgender

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:07

vikawiek schreef:
Yes, ik had het over een prolactinoom :) ik dacht ik laat de medische term maar weg want als ik alleen die naam gebruik snapt toch niemand er wat van, en de arts had het ook telkens over een goedaardige hersentumor :') maar dat blijk ik dus niet te hebben :D

Het klinkt zo alleen zo kanker achtig :') ik dacht, als dat het enige is dat je had gehoord (hersentumor) dan krijg je er een gratis hartaanval bij...

pien_2010

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:55

Sintara hahahahaha....je slaat de spijker op zijn kop!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 18:52

Het ziekenhuis is wel een goede plek om een hartaanval te krijgen, als ik er dan toch al ben om te horen dat ik een hersentumor heb :+
Nee ik was er wel koel onder, het meest vervelende was de reclame die speelde toen ik een mri scan kreeg en dat ik jeuk aan m'n neus had maar niet mocht bewegen :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:03

Dat scheelt! Ja mri' s zijn even irritant, ik vind ook altijd de muziek van verrot slechte kwaliteit. Maarja daarvoor ga je ook niet de mri in :P

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:09

Ik mocht zelf muziek kiezen, maar het geluid was echt om te huilen en ik had dus telkens reclame tussendoor _O-
Maar ik mocht ondertussen ook naar sfeerbeelden van Italië kijken, dus ik had wat afleiding :')

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 16:52

Ten eerste: iedereen de allerbeste en gezondste wensen voor 2026!
Ik ben inmiddels in december al weer 66 (!) geworden, het is niet voor te stellen, een leven langs trans al weer.
Loop bij het UMCG, maar hoor of zie zowat nooit iemand, ik moet 1 x per 2 jaar mijn bloed en test. (en andere) gehaltes laten prikken, dan moet ik ook weer persoonlijk mijn neus laten zien daar). dat vind ik erg weinig, want er kan met die testosteron een hoop misgaan in een twee jaren tijdspanne... berucht is het indikken van het bloed, nierwaardes, etc. Maar ook metr je test. gehaltes natuurlijk, niemand controleert hoeveel Androgel je werkelijk smeert of dat wellicht je test. gehaltes te hoog zijn. Ik bestel de Androgel als herhaalrecept via de huisarts (via herhaalreceptenlijn), dan krijg ik standaard 2 flacons, waarvan ik elke ochtend ruim 3 pompjes neem (verspreiden over borst, schouders, bovenrug). Mijn startdosis Androgel was 2 pompjes, heb ik zelf opgehoogd naar drie nadat mijn test. gehaltes gingen zakken bij 2. heb ik gemeld aan transdokter (per foon), maar was "okee"volgens haar. Was kennelijk geen aanleiding voor extra bloedtest of zo iets. Misscchien ben ik na al die tijd wat resistenter tegen test. gezien ook leeftijd, geen idee, zijn geen data over (uberhaupt nauwelijks over FTM transen op gevorderde leeftijd). de 3 pompjes is overigens als beste dosis uit de bus gekomen bij Cis-Mannen die aan low testosterone leden en dus TRT suplletie namen. maar goed ik ben geen cis natuurlijk. Overigens is het maximum 4 pompjes, maar daaar waag ik me niet aan, met mijn frame zit je dan haast richting anabole steroiden (voor wie het niet wist: ja ook testosteron is een (licht) anablole steroide, maar in niet supra fysiologische dosis heeft het nauwelijks een anabool (= spierbouwend) effect. Doorgaans word je er sowieso wel zo'n 10% sterker van, dat kun je natuurlijk zelf een fiks eind helpen (ook zichtbaar, qua spieren) als je krachttraining gaat doen; daarmee kun je ook je lichaamsverhoudingenbehoorlijk beinvloeden. Misschien is die lage controle frequentie omdat ik al een senior trans ben, geen idee. zal het eens vragen in mei, wanneer ik weer moet op komen draven voor controle Hoeveel testosteron nemen jullie eigenlijk/ is jullie voorgeschreven? en hoe nemen jullie dat? Androgekl, of spuiten Sustanon 250 (die laatste heb ik eerder gehad in mijn jongere jaren, een injectie per drie weken, maar daar kreeg ik toch vervelende, erg merkbare ups en downs in moodswings van... die Androgel smeer je elke dág dus daardoor blijft de boel gewoon stbiel, hoewel het een iets zwakkere werking heeft dan injecties).
Ik train en werk nog met paarden, heb mijn eigen 21 jarige paard Bonte Jaopie nog steeds, plus 2 Shetlanders, en 2 Dobermanns. Ik train 3-4 keer in de week krachttraining en Outdoor HIIT, en bouw nog steeds aan mijn eigen fitness, is goed voor mijn 66 jarige lijf en leden. Was niet van plan een ouwe ingestorte trans te worden in mijn seniorenjaren!

Foto's van vandaag.(ja sneeuw hier in Drenthe!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:23

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:32

Hahhahah Gilles wordt overal gespot :')

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 11:49

_O- Ik had ook al een PB gekregen van denisesilver inderdaad. :D

Ben er echt heel blij mee. <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:58

Dat krijg je he, je wordt een BB'er _O-

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 12:00

Ik vind het vooral knap dat mensen me op basis van een paar dingen herkennen, want ik heb echt het geheugen en een gezichtsherkennend vermogen van een goudvis. :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:02

Ik denk dat het de naam is, want gezichten kan ik eigenlijk ook niet onthouden. Na anderhalf jaar ken ik nog steeds niet al mijn klasgenoten :Y) Oke nou zien we elkaar ook maar een keer in de twee weken op zijn vaakst, maar toch

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:57

Hiraeth schreef:
Ik vind het vooral knap dat mensen me op basis van een paar dingen herkennen, want ik heb echt het geheugen en een gezichtsherkennend vermogen van een goudvis. :')

Ik ben echt super gezichtsblind, maar ik zag jou in dat filmpje en ik had echt zoiets van >;) en toen zei ze je naam en wist ik zeker dat jij het was haha

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:32

Hiraeth schreef:

Nou ja, mijn neefje stuurde hem ook direct door met 'He is dit niet Gilles??'