2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:42

Welkom!

Lekker bezig allemaal!

Vraagje voor de mensen met een stappenteller: hoeveel stappen zetten jullie gemiddeld per dag?
En hoeveel op een dag dat je vrij bent en niets doet bijvoorbeeld?
Ik had laatst een discussie met iemand die zei dat ze op een dag niets doen aan de 6000 stappen Zit!
Ik zit met een dag niets doen max aan de 2000, vaak nog lager haha :')

Op een gemiddelde dag probeer ik wel rond de 8000 te komen. Als ik werk zit ik rond de 12 tot 15000 en als ik studeer dag heb rond de 3000 ongeveer

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:43

Britt_Sisi schreef:
Welkom!

Lekker bezig allemaal!

Vraagje voor de mensen met een stappenteller: hoeveel stappen zetten jullie gemiddeld per dag?
En hoeveel op een dag dat je vrij bent en niets doet bijvoorbeeld?
Ik had laatst een discussie met iemand die zei dat ze op een dag niets doen aan de 6000 stappen Zit!
Ik zit met een dag niets doen max aan de 2000, vaak nog lager haha :')

Op een gemiddelde dag probeer ik wel rond de 8000 te komen. Als ik werk zit ik rond de 12 tot 15000 en als ik studeer dag heb rond de 3000 ongeveer

Ik heb hetzelfde ongeveer :) al ga ik meestal wandelen als ik weinig stappen heb gezet haha

Britt_Sisi

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:44

Ja ik wandel ook veel extra sinds ik mijn fitbit heb!

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:58

Ik zet gemiddeld 11.065 stappen per dag :) lopend is dat 1 a 2 uur. Probeer dat wel echt minimaal elke dag te doen. Anders word ik gek nu :+

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:24

op werkdagen zit ik, afhankelijk van de werkdruk, tussen de 20 en 25.000 stappen.
Op dagen dat ik vrij ben, is dat net aan de helft van de werkdagen.
Meestal net geen 10.000.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:51

Meestal zit ik rond de 10000 stappen. Als ik een lange wandeling met de hond maak rond de 25000. Trouwens: telt jullie stappenteller ook door als je op je paard zit?

Gisteren een dieptepunt qua stappen bereikt: 186! Enorme buikgriep, wat was dat een prutdag. Het had trouwens wel aardig bijeffect op mn gewicht, -1.2kg maar dat zal er wel snel weer aan zitten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:08

Ik heb echt nog nooit 25000 stappen gehaald, ook niet met een flinke wandeling haha.
Mijne rekent paardrijden als lopen Ja, ik rijd alleen nauwelijks paard, en zo wel doe ik mijn horloge af.

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:53

Op een rustige werk- /staldag zit ik zo rond de 9.000 stappen. Actieve dagen op stal of op het werk lopen snel uit van 12.000 tot 15.000. Een keertje 18.000 stappen is het hoogste wat ik al bereikt heb. :P

Paardrijden telt mijn teller ook mee.. sinds ik daar achter ben gekomen , probeer ik hem ook altijd uit te doen. Al word dat wel eens vergeten.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:51

Welkom Kategida! Fijn dat je nu nieuwe medicatie hebt gekregen waarmee het beter gaat!

Suusjepluus: yakkes, beterschap!!

Gisteren at ik een stukje pure chocolade, knapt de vulling uit mijn kies, nu dus een gat erin. Kan pas maandag terecht bij de tandarts, gelukkig doet het geen zeer. Wel irritant, net woensdag geweest.

Gisteravond ook naar de theatershow van Brace geweest, was erg leuk!

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:00

Ik zit meestal rond de 20 000 stappen
Soms 17 000 soms 25 000

Overigens ben ik altijd thuis (aan het werk) (Kids + melkvee bedrijf + wandelen hond)

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:05

Dat is knap lastig urosa. :\ Had je net woensdag een nieuwe vulling voor die kies? Als dat het geval is, is het wel vervelend dat die zo snel eruit is gegaan. Hopelijk blijft 'ie vanaf maandag stevig zitten.

Ik begrijp niet hoe jullie aan +17.000 stappen komen! Of ik ben gewoon echt lui. _O-
Gemiddeld zit ik toch echt op maar 9.000 per dag en ik dacht dat dit al veel was. Misschien toch maar eens wat meer gaan wandelen..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:14

Ik heb vandaag een mega drukke dag op werk gehad en heb mijn record gebroken! 20000 stappen gehaald Haha!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:39

Ik ben assistent bedrijfsleider in een winkel.
Als mijn bedrijfsleider er niet is en ik vervang hem dan maak ik ook makkelijk 25000 stappen per dag. Maar op een luie zondag ook soms maar 1000 haha

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:29

Kategida: ja, door een gaatje had ik een tandzenuw ontsteking gekregen dus heb ook een wortelkanaal behandeling gehad. Maar volgens mij is er een stukje van de kies afgebroken en daardoor ook de vulling. Nouja woensdag maar even afwachten. Doet gelukkig nog steeds geen pijn!

Fanatieke stappers hier allemaal!

Deze week -0,5 ben ik blij mee!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:02

Hier gaat het momenteel niet echt lekker met afvallen...
Maar ook niet aangekomen!

Ik blijf stiekem steken op de 90 kg.

En inderdaad ik weet waaraan het ligt, maar ik heb zo'n zin in gewoon normaal eten in plaats van allemaal mieren hapjes.

Het snoepen laat ik wel achterwege, maar ik eet nu gewoon te veel om af te vallen.
Baal er een beetje van, maar ben ook wel trots dat ik op de 90 kg. kan blijven balanceren.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:33

Bah urosa, dat klinkt niet fijn. Sterkte bij de tandarts maandag!

Jorika1986 wat vervelend dat je blijft hangen. Aan de andere kant, niet aankomen en niet snoepen is ook een prestatie!

Ik voel me nog niet veel beter. Mooie bijkomstigheid is wel dat ik 2 kilo lichter ben :+

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:48

Mag ik mij melden? Wil weer beginnen met afvallen, voor de zomer 10 kg afgevallen, heb het gewicht wel netjes behouden maar heb nooit mijn uiteindelijke streef gewicht bereikt! Wil nu dus weer beginnen, maar ga er nu ook bij sporten. Wil al weken beginnen maar stel het steeds uit, heb totaal geen motivatie, voornamelijk omdat ik bij mijn vorige dieet best veel honger had en ik nu gewoon niet van het lekkere af kan blijven... Heb me vandaag dus ingeschreven bij een sportschool, en krijg daarbij een train en voedingsschema, dus hopelijk geen honger meer en een beetje een idee waar ik precies op moet trainen!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:07

Welkom Doef!

Ik weet hoe moeilijk het is om niet te snaaien en de ontzettende cravings naar zoetigheid.
Zorg dat je dan wat anders in huis hebt als chips chocolade of koekjes enz enz enz.
Een bos wortels of een komkommer of ander fruit of groente zijn op die momenten dan een veel beter alternatief.
Het is ook heel erg wennen om tegen alles!!! NEE te zeggen.
Ook dat lieve koffiekoekje wat je erbij krijgt... Of op een feestje waar alles voor de pak staat en je er met je neus bijna in zit.
Een collega die een ontzettende *** is omdat hij/zij je lekker loopt te maken en het bijna in je mond propt.
10 kg is een hoop om nog voor de zomer eraf te krijgen, maar zeker niet onhaalbaar.
Veel plezier met je trainingsschema. In het begin zie je er tegen op waarschijnlijk, maar echt het went!

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:38

Hier gaat t echt heel goed! Streefgewicht heb ik nu naar beneden gehaald. Was 68, maar wordt 65, want zie er nog niet uit zoals ik wil en hoef nu nog maar 2 kilootjes.

En wel even leuk om te posten; het verschil!

Hier was ik op het zwaarst wat ik ooit ben geweest (82kg)
Afbeelding

En dit is hoe ik er paar dagen geleden uit zag :)

Afbeelding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:20

Wauw, je ziet het echt goed! Top zeg. En ik pas het aan het in de tabel (heb je pb ontvangen).

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:24

Jennanne: wat een verschil, knap gedaan!

Welkom Doef! Veel succes, 10 kg is best fanatiek. In ieder geval fijn dat je lekker gaat beginnen met sporten en goed eten.

Jorika: op gewicht blijven is ook al heel goed, wellicht snel de motivatie weer om toch wat makkelijkere alle calorierijke dingen te laten staan. Vond het vroeger altijd irritant dat mensen op het werk geen Nee willen horen, geen moeite om nee te zeggen, maar dan bleven ze elke dag opnieuw vragen of ik wat bij de koffie wilde, terwijl ik dat al weken niet had gedaan :')

Bedankt Suusjepluus! Mooi van de 2 kilo, maar hopelijk gaat het snel weer beter!

Ik heb dit weekend wel wat lekkere dingen gehad :o Waaronder zelf gebakken appeltaart, hapjes op verjaardag, hamburgers, M&M's en chocola. Morgen weer even in het gareel.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:55

@Jenanne, wat een verschil zeg! Super knap!

Haha, ik bedoel dat ik voor de zomer al 10 kg afgevallen ben :o. Heb het daarna nooit meer doorgezet en wil nu verder, maar dan minder 'crash' en meer spieren en vormen, want die honger vond ik 10x niks! Mijn streef gewicht is 65 kg, maar het hangt er vooral van af hoe ik er uit zie. Wat raden jullie aan om te sporten, cardio of krachttraining? Wil sowieso alles strakker, minder buik/heup en boven armen, van mijn benen heb ik geen last alhoewel mijn billen en bovenbenen wel wat steviger mogen... Helaas merk ik dat met alleen afvallen dmv voedsel juist alleen mijn benen afslanken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:50

jorika1986 schreef:
Hier gaat het momenteel niet echt lekker met afvallen...
Maar ook niet aangekomen!

Ik blijf stiekem steken op de 90 kg.

En inderdaad ik weet waaraan het ligt, maar ik heb zo'n zin in gewoon normaal eten in plaats van allemaal mieren hapjes.

Het snoepen laat ik wel achterwege, maar ik eet nu gewoon te veel om af te vallen.
Baal er een beetje van, maar ben ook wel trots dat ik op de 90 kg. kan blijven balanceren.

maar je hoeft helemaal geen mierenhapjes te eten om af te vallen..
Ik vermoed eerder dat je ergens meer eet dan je denkt in de voor van op en onderweg, op t werk drinken uit automaat en dat soort dingen.. Ik weet niet hoelang je bent, maar 90kg is best moeilijk in stand te houden met drie relatief normale maaltijden, paar ok keuzes kwa tussendoortjes, 2-3 maal max 100 kcal in het drinken. dat is niet 'goed om af te vallen', kan altijd beter.. maar een lichaam van 90 kg (ook nog in beweging) verbrand behoorlijk wat kcal op zichzelf staand al..

wellicht een paar afleveringen van secret eaters kijken.. daar kwam ik erachter dat het stilstaan (ik probeer rustig af te vallen) een optelsom was van 'net even te veel 'proeven tijdens t eten' (heb ik het echt maar over een paar krieltjes, likje saus (eet ik verder niet eens), even proefen met vingertop of de jus op smaak is.. warm tijdens t koken even een paar slokjes melk zo uit de verpakking.. net even in plaats van half portie melk en suiker kan er best een keer driekwart in (zo 30 kcal per bak extra maal 3-4 maal per dag).. etc.. en al die ditjes en datjes bevatten opgeteld zoveel dat ik daardoor stilstond.

in principe kun je met een paar aardappeltjes, een flinke berg groenten lekker uit de wok met kruiden een een flink stukje vlees een fiks bord vol eten, en door de eiwitten vol blijven, zonder dat t veel kcal bevat.

ik zou nooit gaan voor hetzelfde soort eten maar porties halveren, dat houd je niet vol en wat doe je dan als je op gewicht bent, want al die kilo's eraf en je lichaam heeft sowieso die grote porties van eerst niet meer nodig.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:56

Hier een slecht weekend, los geslagen met chocolade. :x
Dus komende week weer heel goed opletten.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:52

Jeananna, wat zie je er goed uit, mooi voorbeeld ben je!
Jorika, is het anders niet een goed idee om eens bij een diëtist langs te gaan? Misschien kan die je wel helpen bij een dieet dat lukt. Anders kun je het inderdaad even laten rusten tot je wat meer motivatie kan vinden. Op zich is stoppen met snoepen al een hele goede stap!

Zelf ben ik verbaasd over hoe goed het bij mij zelf lukt om aan het dieet te houden. Afvallen gaat wel in stappen lijkt de laatste weken. De ene week raak ik een kilo kwijt, de volgende week blijf ik stilstaan. Wel gek, maar gemiddeld kom ik dan wel goed uit. Hopelijk blijft het zo gemakkelijk gaan.