jorika1986 schreef:Hier gaat het momenteel niet echt lekker met afvallen...
Maar ook niet aangekomen!
Ik blijf stiekem steken op de 90 kg.
En inderdaad ik weet waaraan het ligt, maar ik heb zo'n zin in gewoon normaal eten in plaats van allemaal mieren hapjes.
Het snoepen laat ik wel achterwege, maar ik eet nu gewoon te veel om af te vallen.
Baal er een beetje van, maar ben ook wel trots dat ik op de 90 kg. kan blijven balanceren.
maar je hoeft helemaal geen mierenhapjes te eten om af te vallen..
Ik vermoed eerder dat je ergens meer eet dan je denkt in de voor van op en onderweg, op t werk drinken uit automaat en dat soort dingen.. Ik weet niet hoelang je bent, maar 90kg is best moeilijk in stand te houden met drie relatief normale maaltijden, paar ok keuzes kwa tussendoortjes, 2-3 maal max 100 kcal in het drinken. dat is niet 'goed om af te vallen', kan altijd beter.. maar een lichaam van 90 kg (ook nog in beweging) verbrand behoorlijk wat kcal op zichzelf staand al..
wellicht een paar afleveringen van secret eaters kijken.. daar kwam ik erachter dat het stilstaan (ik probeer rustig af te vallen) een optelsom was van 'net even te veel 'proeven tijdens t eten' (heb ik het echt maar over een paar krieltjes, likje saus (eet ik verder niet eens), even proefen met vingertop of de jus op smaak is.. warm tijdens t koken even een paar slokjes melk zo uit de verpakking.. net even in plaats van half portie melk en suiker kan er best een keer driekwart in (zo 30 kcal per bak extra maal 3-4 maal per dag).. etc.. en al die ditjes en datjes bevatten opgeteld zoveel dat ik daardoor stilstond.
in principe kun je met een paar aardappeltjes, een flinke berg groenten lekker uit de wok met kruiden een een flink stukje vlees een fiks bord vol eten, en door de eiwitten vol blijven, zonder dat t veel kcal bevat.
ik zou nooit gaan voor hetzelfde soort eten maar porties halveren, dat houd je niet vol en wat doe je dan als je op gewicht bent, want al die kilo's eraf en je lichaam heeft sowieso die grote porties van eerst niet meer nodig.