[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:51

Mondy schreef:
Oh bij jou al lang zeg !


Ja het was inmiddels alweer nog langer, maar de laatste x had de kapster helaas teveel lagen geknipt waardoor t van onder nog dunner leek en dat vind ik niet mooi. Dus heb t gisteren recht afgeknipt en nu is t dus weer wat korter :D iets boven sleutelbeen

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:07

Maar wel heel mooi gegroeid <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 06:57

Frummels schreef:
Ik vind het bij Artimes anders super mooi gelukt!
En t ene haar is t andere niet natuurlijk.

Mijn kapster kreeg mijn donker rood geverfde haar zelfs naar asblond zonder teveel moeite en mn haar is minimaal beschadigd geraakt :j terwijl een andere kapper zei dat t onmogelijk was en vroeg of ik dacht dat ze kon toveren :))

Van de rechter
[ [url=m/osqvbe.png]Afbeelding[/url] ]

Naar dit
[ [url=m/DBJUU4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar jouw natuurlijke kleur is niet dat rode neem ik aan? Want denk dat daar het verschil in zit. Haar met van nature veel roodpigment 'wil' liever niet koel over het algemeen. (neemt niet weg dat jouw kapper een flinke prestatie geleverd heeft, want het ziet er zowel rood als assig netjes uit)

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:09

Volgens mij is Miss Montreal ook rood van zichzelf. En die is ook gewoon geblondeerd...

Artimes

Berichten: 506
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:14

Afbeelding

Ik denk dat het ook heel erg per persoon verschilt, dit is mijn eigen haarkleur (de uitgroei) en een goede kapper of zelf goede spullen hebben. Er zijn idd kappers die mijn haar niet mooi blond krijgen maar dat wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk

@irusjuh als ik de foto met highlights zie dan denk ik wel dat het goed komt hoor!
Goede toners en goede shampoo's gaan je beste vrienden worden haha, maar ik zou er gewoon voor gaan!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:12

Mag ik hier wat vragen?
Maandag is op de kappersopleiding mijn haar geverfd in best een heftige kleur (voor mij dan toch :') ). Ben er super blij mee!

Afbeelding

Alleen......

Ik heb het nu twee x gewassen, en het geeft nog ontzettend af. Als ik tijdens het douchen naar m’n voeten kijk lijkt het ern scène uit een of andere horror film :') .

Ook met sporten geeft het af (rode vegen op de handdoek die ik even door m’n nek haal)

Is dit normaal en zo ja: hoe lang?

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 23:18

LadyMadonna schreef:
Mag ik hier wat vragen?
Maandag is op de kappersopleiding mijn haar geverfd in best een heftige kleur (voor mij dan toch :') ). Ben er super blij mee!

[ [url=m/ukWC0b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen......

Ik heb het nu twee x gewassen, en het geeft nog ontzettend af. Als ik tijdens het douchen naar m’n voeten kijk lijkt het ern scène uit een of andere horror film :') .

Ook met sporten geeft het af (rode vegen op de handdoek die ik even door m’n nek haal)

Is dit normaal en zo ja: hoe lang?


Ik heb het dan wel iets minder rood, meer bruin met een rood paarse tint. Maar bij mij is dit nooit gestopt zegmaar. Iedere keer als ik douche geeft het nog af. De eerste twee wasbeurten na het verven het meest maar het haar blijft echt bloeden. Dat komt omdat deze kleur meer op je haar ligt dan er helemaal in trekt.
Ik vond het ook heel lastig eerst om deze kleur echt mooi te houden, als je te vaak wast en niet de goede shampoos/conditioners gebruikt word het gauw vaal en verdwijnt de kleur. Daarom heb ik mezelf ook een heel nieuw ritueel aan moeten leren omtrent hoe en hoe vaak haren wassen

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 05:13

Ja hier ook met rood. Zeker de eerste paar keren lijkt t een ware horror film :D
Gaat wel minder worden maar kan ook een beetje last van blijven houden. Pas op met kleding dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:03

Ik heb ook rood/ paars haar en dat bloedt inderdaad nog wat na. Je moet de eerste keer uitspoelen dan ook blijven spoelen tot het water helemaal helder is, maar de meeste kappers doen dat niet. Is bij een zwarte spoelbak ook moeilijker te zien trouwens.
Meestal is het bloeden na 3 wasbeurten wel voorbij.
Het vervaagt ook snel, zo’n kleurtje!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:22

Dat vervagen was ik ook al bang voor, maar ach, heb er maar een tientje voor betaald (je betaald alleen de verf zelf op de opleiding)

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:35

Ik heb het ook rood. Ik gebruik shampoo voor rood haar ( safari ). De shampoo is ook rood....het blijft dus rood met uitspoelen, maar mijn kleur vervaagd niet omdat je steeds roodpigmenten er aan toe voegt.

melanie0906

Berichten: 1156
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 15:20

Cinnepin schreef:
Ik heb het ook rood. Ik gebruik shampoo voor rood haar ( safari ). De shampoo is ook rood....het blijft dus rood met uitspoelen, maar mijn kleur vervaagd niet omdat je steeds roodpigmenten er aan toe voegt.


Dat heb ik ook altijd gedaan rode shampoo en dan 1x per week een rood masker erin. Tis wat werk maar dan blijft je kleur wel mooi!

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:57

Ik heb donderdag een afspraak om het te blonderen.
Een vriendin van mij vond dit een hele leuke foto, die ze bij mij vindt passen. Dit vind ik dan wel enthousiast, maar ik wacht donderdag af wat ik ga doen en wat de kapper zegt :D
Afbeelding

Artimes

Berichten: 506
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 09:06

Spannend! Ben heel benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:40

veel plezier morgen iris! ben benieuwd naar het eindresultaat!

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 01:40

Nou, een update vanaf hier. Waar ik donderdagavond blij was met mn haar, word ik er steeds minder blij van. Donderdag zag ik al dat er nog een paarsige gloed in mn haar zat, dus niet gewassen met de shampoo die ik mee had gekregen, maar met een eigen shampoo. Mn haar was nat en het was avond, dus ik heb het toen alleen nog in kunstlicht gezien.
De volgende dag op mijn opleiding moest mijn haar vast en opeens merkt een vriendin op dat het paars is. Ik dacht dat het wel meeviel, maar ze maakte een foto en daarop kon je zien dat het bij mijn aanzet paars was.
Ik dacht dat ik het gewoon nog een keer moest wassen, misschien had de toner te goed gepakt?
Die vrijdag van meerdere studiegenoten gehoord dat er toch echt wel een paars/blauwe gloed overheen zit. Dus ik een berichtje gestuurd naar de dochter van de kapper (goede vriendin van mij, vandaar dat ik het daar heb laten doen. Achteraf dom blijkbaar, want ik heb er nog best veel voor betaald), wat ik moet doen als mijn haar blauw is. Zij heeft het met haar moeder overlegd. Die zegt dus dat het kan komen omdat ik niet met de zilvershampoo en conditioner heb gewassen, maar met mijn eigen shampoo? De kapper zelf is nu op vakantie, maar ik weet even niet wat ik nu moet doen. Het heftige paars is er wel uut, maar rondom mijn hele hoofd bij de aanzet, zit een blauwe gloed. Op foto's is het niet goed te zien, maar in het echt wel. Ik hoor het van meerdere mensen om me heen dat ze het niet heel mooi vinden en dat ik terug moet naar de kapper zodat die het kan oplossen. Achteraf vind ik het ook niet heel erg blond. Ze wilde het natuurlijk laten en niet helemaal witblond maken, maar ik vind het achteraf nog echt te rood. Wat zouden jullie doen. Want ik zit letterlijk en figuurlijk met mijn handen in het haar. Ik ben eigenlijk geneigd om naar een andere kapper te gaan, het daar wél blond te laten maken en de rekening te sturen. Maar ik wil ook geen ruzie.
Ik voeg even wat foto's toe.

Afbeelding

Afbeelding
Over deze twee is geen twijfel over mogelijk. De eerste heb ik naar die vriendin gestuurd. Beide zijn in daglicht genomen. Deze zijn beide van vrijdag.
Bij de 2e foto is wel te zien dat de onderkant wel wat blonder is, maar nof steeds vrij rood.

Afbeelding

Afbeelding
Deze foto's heb ik net in de badkamer gemaakt. Wel een witte badkamer, maar met warm licht. Ik zie het op de foto's wel, maar het is in het echt nog blauwer.
Wat hier dan wel goed op is te zien, is hoe rood mijn haar nog is.

Ik weet dus even niet wat ik moet doen. Maar ik merk aan mezelf gewoon dat ik er wel écht mee zit.

Artimes

Berichten: 506
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:26

Wauw wat slecht gedaan zeg!!!
Wel in salon oid laten doen of bij iemand thuis? Ik zou terug gaan...

Overigens als je wel had gewassen met zilvershampoo word het juis paarser, lijkt ook heel ongelijk geblondeerd?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:33

Artimes schreef:
Wauw wat slecht gedaan zeg!!!
Wel in salon oid laten doen of bij iemand thuis? Ik zou terug gaan...

Overigens als je wel had gewassen met zilvershampoo word het juis paarser, lijkt ook heel ongelijk geblondeerd?


Zij heeft een salon aan huis. Dus ik verwachtte wel kwaliteit zegmaar.
Ja iedereen dacht ook dat ik zelf de zilvershampoo te lang had in laten trekken en schrokken toen ik zei dat ik nog geen zilvershampoo had aangeraakt.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:05

Ik zou absoluut terug gaan. Vind dit niet netjes gedaan en het is niet wat jij wil.
Voor wat betreft naar een andere kapper gaan en de rekening sturen: als zij daarmee akkoord gaat dan is dat natuurlijk goed. Maar wettelijk gezien werkt het helaas niet zo en moet je haar eerst in de gelegenheid stellen om het op te lossen.

Ik zou haar een bericht sturen, ondanks ze op vakantie is, dat je niet tevreden bent en dat je graag langs wilt komen als ze terug is om het op te lossen. Misschien is het blauw er tegen die tijd ook wel wat meer uit. Over het algemeen vervaagt dat wel snel. Veel succes :(:)

Hannanas
Berichten: 13058
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:09

Mwa het is niet netjes dat zij de toner of de shampoo te lang hebben laten intrekken.
Gelukkig zie je dat het nu vervaagd dus goed dat je niet met ze zilvershampoo gewassen hebt want dat had het versterkt.
Wat ik eerder matig vind is dat je nauwelijks ziet dat je blonder bent geworden?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:20

Het paarse is wel iets vervaagd, maar nog steeds duidelijk aanwezig helaas. Afbeelding

Maar ik zit er idd ook mee dat het niet zo blond is als ik wilde. Prima dat ze het zo natuurlijk mogelijk wilde houden, maar dit is gewoon mijn eigen haarkleur iets opgelicht.

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:05

Oei dit is idd erg slecht gedaan...
Heb je ondertussen al berichtje gestuurd ?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:20

Geen berichtje gestuurd, maar wel vandaag langsgeweest om andere shampoo op te halen. Is nog steeds zilvershampoo, wel minder heftig, maar ik weet dus niet hoe dat mij gaat helpen >;)
Dat een week proberen en als de kapper terug is van vakantie, gaat ze het bekijken.
Dochter van de kapper heeft het dus wel gezien en leek niet helemaal te snappen dat ik het nog te rood vond.
Vandaag weer op school geweest, dus aan mijn beste vriendin eindelijk in het echt kunnen laten zien. En waar zij steeds van foto's zei dat het wel meeviel, zag ze vandaag in het echt heel goed wat ik bedoelde met een blauwe gloed. Bij mijn slapen/oren is het echt nog paars, maar bovenop heeft het geblondeerde een hele blauwe gloed. Verder vond zij ook dat het echt nog te rood is. Vooral als je het gaat vergelijken met de voorbeeld foto's die ik had laten zien.
Zij heeft het liefst dat ik mn geld terug vraag en naar een andere kapper/salon ga.

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:30

Oh Iris op deze foto’s ziet het er echt al heel anders uit, in de negatieve zin helaas. Dit vind ik inderdaad echt niet mooi. In het warme licht vond ik het er goed uit zien maar dit is echt een no go..

Inderdaad terug gaan en een oplossing gaan zoeken met de kapster, hopelijk komen jullie er samen nog uit..

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:39

Ik heb vandaag voor het eerst sinds ik in februari mijn haar heb gemillimeterd mijn haar laten knippen *\o/*
Wat vinden jullie? Ik ben er niet zo’n fan van, ik vind het een beetje een ongemakkelijke lengte, maar goed— de kapper kan er helaas geen haar aan knippen :')
(Even in een spoilertje omdat ik op mijn telefoon niet kan zien of ze onbeschoft groot worden :Y) )
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding