[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:43

Ik neem ook altijd brood mee.
Ik kan door de zenuwen ervoor nooit eten.
Maar tijdens het zetten wel. (in een pauze)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:58

Ik heb ervoor gegeten, ben daarna die 4 uur lang niet van de bank af geweest Zij had zelf nog een toilet pauze en dat was het. Ga liever gewoon in 1 keer door.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:31

Ik heb Kiki van Kynst ook een berichtje gestuurd :D Heb een idee voor een klein vliegtuigje op mijn voet, en denk dat zij dat wel goed zou kunnen, want haar werk nu ziet er al goed uit!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:33

Ik zou ook het liefst in 1 lange zit doorgaan.
:') de vorige duurde een uur en 3 kwartier en deden na 5 kwartier pauze maar vond dat laatste half uurtje wel extreem pittig hoor. :+ adrenaline level was gedaald en deed dus extra zeer.. aaaagh! :')

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:05

Er komen weer gave dingen voorbij! Het kriebelt om er volgend jaar nog een te laten zetten ik heb ook al een geweldige artiest gezien op fb maar moet nog even zoeken waar die woont, volgens mij niet in België of Nederland

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:52

Tanya schreef:
Ik heb Kiki van Kynst ook een berichtje gestuurd :D Heb een idee voor een klein vliegtuigje op mijn voet, en denk dat zij dat wel goed zou kunnen, want haar werk nu ziet er al goed uit!

Wat leuk! Ze is echt al onwijs goed, en denkt qua ontwerpen ontzettend goed mee!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:09

Eerste keer veel te weinig gegeten 's middags, waardoor ik na 6u echt kapot was...
Tweede keer dus mijn voorzorgsmaatregelen genomen en ook 's middags flink gegeten, was veel beter.
Derde keer duurde gelukkig niet zo lang, dus waren we voor de middag klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:13

Ik eet altijd van tevoren wat en probeer vooral genoeg te drinken. Heb wel altijd afspraken met mijn Artist over zitten/liggen en omdat ik snel licht in m'n hoofd word ga ik persoonlijk liever liggen als dat mogelijk is. Verder roken mijn artist en ik allebei en stoppen we dus eens in de zo veel tijd om even een sigaretje te roken. Maar moet zegen dat ik liever gewoon in een keer door ga, als ik eenmaal in de goede mindset zit heb ik er niet zo veel last van en als ik dan elke keer 10 minuten stop (opstaan, inpakken, roken, uitpakken, schoonmaken, verder gaan) wordt de pijn alleen maar erger.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:12

Wij begonnen om 10 uur en om 12 uur even een kwartier pauze even wat eten en toen door tot 3 uur
Na die pauze deed het alleen maar meer pijn xD

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:19

Ja pauze hoef ik als klant op zich ook niet. Maar anderzijds wil ik ook dat de artist zich op en top voelt :D

En dan als ze het tussendoor even schoonmaken met die vloeistof... Zo koud. Vreselijk en heerlijk tegelijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:45

Vreselijk juist dat schoonmaken! Het brandt als de ziekte en is voor mij het pijnlijkste van de hele ervaring. Ik mag in mei 2 volle dagen voor mijn onderarm, eerst de vijfde en daarna de tiende van mei. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren. Als ik eenmaal in de flow zit en de natuurlijke pijnstilling zijn werk doet ga ik het liefst door. Ik heb altijd aa, dextro en krentenbollen mee. Liever snelle suikers op die dagen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:04

Ik had een sessie van 4 uur en na 2 uur plaspauze en snel een broodje.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:08

Jullie hebben het over in een flow zitten....
Gaat dat vanzelf?
Hebben jullie verder nog tips om zo relaxed mogelijk te zijn?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:04

Ik speel altijd candy crush op mijn telefoon.
Werkt voor mij heel ontspannend.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:07

Ik was vooral aant banketstaaf met een vriendin die mee was _O- ik lag op de bank dus candy crushen zat er sowieso niet echt in. Maar denk dat het voor iedereen anders is, elke plek is ook anders en van iedereen is de pijngrens anders.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:30

Ik denk dat mijne niet zo lang duurt om daarover mee te praten :')

Hehe ik heb eindelijk de 'ballen' gehad om de tatoeëerder een mail te sturen voor ontwerp en prijsindicatie

Ben benieuwd :D wel spannend hoor :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:16

Ik heb vooral gebabbeld om afleiding te hebben, kon het niet met enkel mezelf volhouden :+ Mijn twee eerste sessies duurden +-6u.

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:31

Dat schoonmaken voelt heerlijk. Überhaupt voelde het tatoeëren heerlijk op mn onderarm.
De eerste sessie duurde 4u ongeveer met na 2u een korte pauze. Ik had iemand bij en heb daar mee gepraat en zo nu en dan met de artiest. Was best gezellig! :D
Ik moest wel mijn best doen om wakker te blijven haha. Eten heb ik een beetje van te voren gedaan. Echt goed avondeten erna omdat we rond 7 klaar waren. De aankomende sessie ga ik dat weer zo doen. Afspraak staat om dezelfde tijd als de laatste.

Maar niemand een antwoord op mijn vraag over hoelang smeren? :)

Nu kwam ik laatst trouwens ook iemand tegen die pas na 3 dagen begon met smeren omdat de kleuren dan beter zouden blijven zitten. Dat lijkt mij niet waar of wel?

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:24

Ik heb een super gevoelige huid en smeer zo lang mogelijk door. Meestal gewoon tot m'n Bepanthen op is, al heb ik dat bij de laatste niet gedaan omdat hij zo makkelijk heelde.
Er werd mij aangeraden nog 2 weken na het zetten sowieso door te gaan, maar heb dus altijd nog langer er over gedaan.

Ik heb ook een vraagje, namelijk hoe lang jullie tatoeages 'opgezet' of voelbaar blijven? Ik heb nu 6 tatoeages van verschillende grootte en alleen de eerste (4 jaar geleden) is niet te voelen. De volgende 5 allemaal dit jaar gezet en nog wel enigszins te voelen. Ze zijn door verschillende artiesten gezet, dus het is niet alsof het slecht gezet is door een artiest. Ik heb twee kleine linework tattoos waarvan de ene veel beter te voelen is dan de andere, terwijl ze 10 minuten na elkaar zijn gezet :'), allebei op m'n arm. En verder zijn ze ook niet rampzalig ofzo, maar wel te voelen. Vroeg me af hoe dat bij jullie zit :)

*edit, er stond een foutje in
Laatst bijgewerkt door Nooor_ op 14-12-17 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:41

Welke bepanthen smeren jullie mee?

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:48

@Nooor_
Oké, nog best lang dus! :)
Van "voelbaarheid" heb ik hier weinig last. Heb vorig jaar een kleine laten zetten op mijn enkel, een figuurtje is volledig ingekleird en de ander is alleen lijnwerk. Die met lijnwerk zet wel eens op als het warm is maar verder niet. Na het zetten zijn ze beide maar kort voelbaar geweest eigenlijk. Degene die ik afgelopen maand heb laten zetten heb ik nooit gevoeld eigenlijk. Zelfs tijdens het heleb was er niks opgezet.

@IvysToeter
Ik gebruik de baby versie van Bepanthen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:56

Ik begin altijd met smeren als mijn huid niet meer zo godvergeten veel pijn doet, dus meestal na 2 of 3 dagen. Dan smeer ik door tot ik het idee heb dat het geheeld is en alle korstjes dus los zijn. Ook als die allemaal los zijn smeer ik meestal nog wel even door, maar dan maar een keer per dag of eens in de twee dagen. Het gaat er imo meer om dat je de huid een beetje soepel houdt, dat is ook meer voor je eigen comfort dan dat het nodig is.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:28

Wie heeft ervaring met het weghalen van een Tattoe? Ik heb er een op mijn rug die ik lelijk vind en die ik niet wil laten coveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:35

Geen persoonlijke ervaring, maar laseren is pijnlijker dan tatoeëren en daar komt nog eens bovenop dat het heel wat behandelingen (en dus heel wat geld) gaat kosten om hem te laten verwijderen. Volledig verwijderen is voor zover ik weet ook bijna niet mogelijk, alleen flink oplichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:26

Ik vond dat schoonmaken op het einde echt verre van grappig. Alles deed gewoon pijn :')

Ik had geloof ik de bepanthen creme.. of de zalf.. uhm die ene die makkelijker smeert :+