3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:32

linoleum schreef:
Wat voor hoeveelheden eet je Aight? Anders kan ik me niet voorstellen dat het in de buurt komt van 1900kcal.

ik dacht ik voer het even in op mfp, dan kan ik het laten zien. Maar ik schat dus alles. Het middageten is in de cafetaria, dus ik ga er vanuit dat het met volle room etc is gemaakt. Maar ik kom nu tot een schokkendere conclusie:
Afbeelding

Echter hebben jullie denk ik nog meer gelijk ;( Het komt niet in de buurt van wat ik wil, terwijl ik wel het gevoel heb dat ik best wel volle/vette producten eet. Ik vind het lastig wat ik hier nu mee moet. Mijn gevoel komt zo niet overeen met de geschatte waarheid.
Ik eet 's ochtends gewoon niet zoveel omdat ik nooit zoveel honger heb en liever wat langer in bed lig. 's Middags in de cafetaria is het vaak een volwaardige maaltijd met vaak roomsaus dingen en weinig groenten. Terwijl 's avonds ik dan probeer groenten bij te eten en niet te veel koolhydraten te eten.
En zo hoopte ik dus een balans te vinden die wel oke was.. Maar wat kan ik er nu mee doen? Meer koolhydraten eten?

Frummels

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:36

Heb je al eens geprobeerd om te ontbijten met bijvoorbeeld een eiwitshake met melk? Daar zitten wel wat kcal en eiwitten in en het drinkt net wat makkelijker weg dan dat je 3 boterhammen naar binnen moet schuiven. (ik heb altijd moeite met ontbijten).
Roggebrood, ei, avocado, zalm, volkoren pasta zijn ook dingen waar je veel van je macro's uit kunt halen, net als ontbijtkoek. :)

Probeer je maaltijden goed te verdelen over de dag en tussendoor bijvoorbeeld een speltcracker met kaas of humus te eten of een stuk fruit erbij.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:40

En wat maakte je dan zoal Frummels? Ik heb inspiratie nodig, haha.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:50

Voor de lunch op kantoor maak ik wel eens:

- Wraps met tonijnsalade (tonijn uit blik met kwark, kruiden, en wat citroensap), rucola, kappertjes, tomaat, komkommer

- linzen met hüttenkäse, quinoa, cherrytomaat en bleekselderij

- linzen met quinoa, avocado en bleekselderij

- quinoa met tonijn en ratatouille (gegrilde courgette, aubergine, tomaten, paprika, uien)

- salade van kikkererwten, kidneybonen, lente ui, cherrytomaten met olijfolie, balsamico en peper + zout + komijnpoeder

- Komkommer, tomaat, mozzarella, balsamico, olijfolie, handje sla erdoor.

- bleekselderij, avocado, pitten en zaden, olijfolie, citroen, azijn en kruiden.

- grote speltcrackers met humus en avocado of komkommer

- roggebrood met gekookt ei, bladspinazie en avocado (dit maak ik op werk klaar, gewoon alles los meenemen)

Even een kleine greep uit de dingen die ik wel eens meeneem naar werk :D (zoals je waarschijnlijk al gezien had, eet ik geen vlees)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:54

Frummels wat een lijst! Ik eet gewoon altijd hetzelfde op het werk. Salades willen niet omdat geen koelkast is. Dus maar gewoon brood met beleg. Doe ik de afwisseling met het avondeten en in het weekend.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:55

Op mijn huidige werk hebben we wel een koelkastje en een aanrecht bij de keukentafel waar wij lunchen, dus dat is wel heel handig! Op mijn vorige werk was dat niet, maar ik had een klein koeltasje (waar net een bakje sla in past zeg maar) gekocht waarin ik dan mijn salades meenam met een koelelement en dat werkte ook goed. :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:05

Ik doe niet echt aan mealpreppen, maar ik maak vaak wel mn lunch voor het werk de avond van tevoren klaar. Ik neem vaan salades of een wrap mee, kan je vanalles op/in doen.

Wat een heerlijk weer is het toch <3 lekker veel buiten rondgelopen dus :D
O: optimel yoghurt met eat natural granola
T: paar suikervrije dropjes, banaan
L: pompoenbroodje met kalsfilet
T: 2 spekjes, 5 cherrytomaatjes
A: biefstuk, snijbonen, aardappelen met beetje jus
B: tot nu toe 10000 stappen, komen er nog wel wat bij. Sporten moet ik nog ff over nadenken, hoest nogal en dat is echt niet fijn met sporten. Maar heb ook alweer paar dagen niet gesport...

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:17

Aight schreef:
linoleum schreef:
Wat voor hoeveelheden eet je Aight? Anders kan ik me niet voorstellen dat het in de buurt komt van 1900kcal.

ik dacht ik voer het even in op mfp, dan kan ik het laten zien. Maar ik schat dus alles. Het middageten is in de cafetaria, dus ik ga er vanuit dat het met volle room etc is gemaakt. Maar ik kom nu tot een schokkendere conclusie:
[ [url=m/lfTDEC.png]Afbeelding[/url] ]

Echter hebben jullie denk ik nog meer gelijk ;( Het komt niet in de buurt van wat ik wil, terwijl ik wel het gevoel heb dat ik best wel volle/vette producten eet. Ik vind het lastig wat ik hier nu mee moet. Mijn gevoel komt zo niet overeen met de geschatte waarheid.
Ik eet 's ochtends gewoon niet zoveel omdat ik nooit zoveel honger heb en liever wat langer in bed lig. 's Middags in de cafetaria is het vaak een volwaardige maaltijd met vaak roomsaus dingen en weinig groenten. Terwijl 's avonds ik dan probeer groenten bij te eten en niet te veel koolhydraten te eten.
En zo hoopte ik dus een balans te vinden die wel oke was.. Maar wat kan ik er nu mee doen? Meer koolhydraten eten?

*meelezer meldt zich

Linker kolom zijn kcal denk ik he? Dan staat quinoa verkeerd in MFP want zoveel kcal voor 45 gram quinoa kan niet. Quinoa bevat ongeveer 400 kcal per 100 gram, niet 800 per 100 gram zoals in jouw overzichtje.

*kruipt weer onder meeleessteen

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:19

Hi! Ik weet niet of het oke is om binnen te komen vallen, maar toch doe ik het maar :D
Ik heb de afgelopen 3 jaar een aantal keer een poging tot afvallen gedaan. Geen crashdieet, geen shakes etc. maar een poging tot verantwoord afvallen. Nou vind ik dat het aardig langzaam gaat bij mij, maar vooral dat het er wel erg gemakkelijk weer bij komt.
Ik heb namelijk tot mijn zomervakantie in juli alles goed in de gaten gehouden, maar daarna ben ik naar Hongarije en Canada op vakantie geweest en niet meer terug in het ritme gekomen. Ik eet ook vaak uit verveling (of omdat ik mijn dorst met honger verwar :\ )... Ben dus makkelijk 5 a 7 kg aangekomen sinds eind juli (en dat haalde dus alles wat eraf was gegaan makkelijk weer in)
Wat betreft BMI "zit ik in" licht overgewicht en zou ik graag in gezonde range komen (ik weet ook dat BMI niet persee iets betekent, maar in mijn geval is het wel echt te veel vet)
Daarnaast eet ik vegetarisch en thuis vaak plantaardig, maar ben niet 100% plantaardig. :)
Ik ben 3 jaar geleden een tijdje low-carb dieet aan gegaan, dat ging me goed af maar daarin heb ik wel meer dierproducten gegeten en dat wil ik dus eigenlijk voorkomen. Denk overigens dat ik nu voor veel "whole foods" ga en voor weinig vetten. Iemand die ervaring heeft met weinig vet eten?
Daarnaast lijkt het me gewoon fijn om met gelijkgestemden te maken te hebben als meer motivatie :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:17

Welkom Noor! Herkenbaar, als ik verslap kom ik ook zo weer aan. Ben dus ook vooral bezig met een manier van eten die ik mn hele leven vol kan houden. Geloof dat ik aardig op de goede weg ben, vooral hoeveelheden zijn nu nog een uitdaging, en maat houden met lekkere dingen.

Gisteren uiteindelijk niet meer gesport, was veel te moe. Vanavond herkansing.
O: havermout met halve appel en halfvolle melk
T: banaan
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain, kom soep
T: 2 mandarijnen
A: gebraden kip, snijbonen en gebakken aardappelen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:38

Welkom Noor. :)

Laura: herkenbaar, ik was ook te moe om nog te sporten gisteren.. Vanavond ook nog maar een poging

O: eiwit shake met melk
L: 2 grote speltcrackers met humus, avocado en tomaat + tomatensoep
T: appel + peer
T: eiwitreep body&fit
A: Zelfde als gisteren (leftovers)

B: 40 min fietsen (retour werk), 1,5 uur fitness, 30 min wandelen met pony

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:40

Welkom! :))

2 dagen echt drama haha gelijk 2,5 kilo zwaarder lekker vocht... :Y)

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:43

Welkom Noor, voor mij is het echt een kwestie van genoeg bewegen en de juiste keuzes in eten.
En dat blijft gewoon heel lastig.....aankomen daarintegen ben ik een expert in :D

Frummels wat een fijne ideeën plaats jij, vooral doorgaan :j altijd nuttig die inspiratie

Mijn lijstje voor vandaag

o: Skyr musli honing 142 kcal
T: Eiwit shake ( 85kcal)
L: 1 boterham kaas, 1 Kipfilet, 1 pindakaas 402 kcal
T: Appel 60kcal
D: magioni Pizza met tonijn en mozarella ( de pompoenversie proberen :Y) ) 633kcal
T: 30+ kaasblokjes en snoeptomaatjes 154kcal

Totaal 1477 Kcal
Beweging tot nu toe 10.000 stappen en straks een 30 min joggen
Waarschijnlijk vul ik mn lijstje nog aan met kvarg

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:07

Mooi lijstje met kvarg erbij denbine!

Mijn lijstje van vandaag, misschien tussen de middag iets te veel, maar verder wel netjes:
O: 1 glas smoothie van sinaasappelsap, Griekse yoghurt en twee bananen.
T: een cracker met hagelslag en water.
L: 1 half glas smoothie (zie ochtend), twee boterhammen met boterhamworst en nutella, een eierkoek met nutella en een beker melk.
T: een kop thee.
T: een worteltje.
A: aardappel-worteltaart.
T: denk kop thee.
B: paard losgooien.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:15

Kvarg is gewoon kwark hoor, maar dan het Zweedse woord ervoor. Is echt precies hetzelfde spul :+

Welkom nieuwelingen :wave:

Ik ga vrij aardig momenteel, eindelijk mijn snaaidrang weer een beetje onder controle.

O; yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
L; speltbrood met cranberry, rozijnen en noten, met een plak kaas
T; 2 blokjes Lindt puur met chili :9
A; bloemkoolpizza met salami, rode ui, tomaat en rucola

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 19:27

Had Kvarg niet meer eiwitten in verhouding tot andere kwark? Ook net wat meer dan Skyr dacht ik!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:43

Kan, maar het blijft gewoon kwark. In Zweden haal je ook kvarg bij de Lidl, alleen dan niet van Lindahls. Lindahls is ongeveer de Campina van Zweden, en de Campina kwark is ook net wat anders dan die van de Lidl of Aldi of huismerk hier. Betere marketing vooral :D

Ica en Lidl kwark zit in Zweden ook zo hoog in de eiwitten. Ligt aan de gebruikte melk wellicht? Belgische kwark van de Aldi zit ook veel in.

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 21:45

Kan dat andere kwarken in zweden ook hoger in eiwitten zijn maar daar hebben we hier niet zo veel aan haha :))
Het fijne aan skyr en kvarg hier is juist die hoeveelheid eiwitten, zeker voor mensen die hun macro's in de gaten houden ^^.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:56

Oi, ik heb weer even motivatie nodig.Kunnen jullie het mij weer geven? *\o/*
Het is een tijdje heel goed gegaan,maar door 2 vakanties (van 1 net terug) is het een beetje in de slop geraakt en dat is te merken en daar baaaaal ik echt heel erg van.
Zelfs wat aangekomen.

Ben wel geswitcht van sportschool en nu zijn mijn sporttijden iets ruimer. Moet alleen wel weer in dat ritme komen :x
Maar, daar ben ik ook goed mee op weg.

Lijstje voor vandaag; (besluit nu ook om zoveel mogelijk lijstjes te maken om mezelf te motiveren en in control te houden)
ontbijt;
koffie
kwark met een beetje honing

lunch
speltbroodje(!) carpaccio
gemberthee

avondeten
bloemkool/wortel/prei/knoflook soep
koffie
thee

Weet niet of ik het ga redden om dagelijks mijn lijstje te updaten hoor, maar als ik er aan denk... (en jullie het interessant vinden ;p)

Als ik dit zo zie, ben ik erg tevreden hiermee. Ik hoop dit vol te kunnen houden, haha.
Heb trouwens afentoe echt NIET NORMAAL last van mijn buik gehad als ik op vakans weer eens even teveel koolhydraatjes op had, jeetje.
Het zo koolhydraatarm mogelijk eten (dus niet koolhydraatvrij, is een verschil!) doet mijn lijf dus wel goed.

Sorry voor dit hele verhaal, maar vind het fijn om even mezelf te reflecteren en zo misschien nog tips/trics te krijgen voor het vooral behouden van mijn motivatie :o

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:56

Heb je ook niks aan, maar kvarg is dus gewoon kwark, ongeacht het percentage eiwitten :D Maakt die 2 procent extra eiwit ten opzichte van andere kwark nou echt zo heel veel uit op een hele dag eten? Oprecht geïnteresseerde vraag, ik zou het niet weten. Ik moet als nierpatiënt eerder uitkijken dat ik niet teveel eiwitten eet, dus ik let er niet op.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:01

Benthh je lijstje ziet er wel erg mager uit hoor! Weet natuurlijk de hoeveelheden niet, maar klinkt echt heel weinig.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:02

Laura82 schreef:
Benthh je lijstje ziet er wel erg mager uit hoor! Weet natuurlijk de hoeveelheden niet, maar klinkt echt heel weinig.

Ik heb vandaag ook niet zoveel gedaan mbt verbranding dus dat ik meer nodig heb, hahaha
Maar, het is idd best weinig ja, maar dat is wel weer even goed.. afgelopen tijd... |(

Edit:
Jeetje, wat drink ik weinig :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:52

Ik vind het ook wel een mager lijstje hoor Benthhh. Zit je wel aan je BMR met dit lijstje?
Haha, drinken is bij mij ook vaak een probleem. Heb nu altijd een bidon water op mijn bureau tijdens werk en met mezelf afgesproken dat ik hem voor de lunchpauze leeg moet hebben en daarna voor ik naar huis ga weer. Dan heb ik in elk geval 1,4 liter water op. Tussendoor drink ik nog ongeveer 4 a 5 grote koppen thee dus dan zit ik er wel aan. :D

denbine: dankje. :) zal het blijven delen hoor, hihi.

Lijstje voor vandaag:

O: 2 boterhammen met 2 gekookte eieren en avocado
T: smoothie van halfvolle melk, banaan en spinazie
L: 2 grote speltcrackers met hüttenkäse, cherrytomaat en linzen. klein bakje met het beleg dat ik overheb als los slaatje
T: appel en een peer
A: quinoa, zalmfilet, komkommer, bleekselderij, venkel, schepje hüttenkäse.

Beweging: 40 min fietsen (retour werk) uurtje paardrijden

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:00

Drinken is geen probleem. Ik drink veel. En drink sowieso eigenlijk alleen maar koffie, thee en water. Op de alcoholische drankjes na.

Mijn lijstje van gisteren:
O: 225 gram Skyr vanille + 30 gram Cruesli chocolade
L: 2 Kaiserbroodjes met zeezoutboter
A: 200 gram spruitjes + 125 gram Zalmfilet
T: 250 gram meloen + 4 stuks muizen/kikkers (ze zijn er weer <3 )
B: 2,5 uur paardgereden

Weinig gegeten gisteren. Bewust ook. Damage control van de dag ervoor toen ik ‘s avonds ietsje los ging :') per saldo komt het nu netjes uit.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:26

linoleum schreef:
Weinig gegeten gisteren. Bewust ook. Damage control van de dag ervoor toen ik ‘s avonds ietsje los ging :') per saldo komt het nu netjes uit.

Haha, dus dat. Damage control!
Vandaag zal wel een iets vreemder lijstje worden want dan ben ik op werk. Maar dat ga ik zien.
Hebben jullie ook de app food? Kun je alles in bijhouden zoals er nu gedaan wordt met de lijstjes. Heel handig! Hij rekent ook uit hoeveel je dan binnengekregen hebt en als je in een andere app (geloof ik) bijhoudt wat je beweegt, trekt ie dat er weer vanaf :+