Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:54

Als ik blaar voel kap ik ermee :’) mijn doorzettingsvermogen is echt prut.

Ik ben een keer blijven lopen terwijl ik op af. Toen ik over de finish kwam duurde het echt 30/60 min voordat ik aanspreekbaar was, had me letterlijk stuk gelopen......ben toen gelijk paar maanden gestopt.
Alle plezier was weg.....werkt niet voor mij.

Hopelijk vanavond rondje maar ik heb momenteel vanaf 18:00 weinig energie

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:18

Ik heb enorm veel doorzettingsvermogen en ga altijd over mijn grenzen heen. Zodra mijn lichaam zegt, ik kan niet meer, weet ik dat ik zeker nog wel meer kan, je kunt altijd meer dan je denkt. Dit heb ik aan crossfit overgehouden, hoeveel momenten ik daar wel niet dacht dat ik in ging storten, en met wat aanmoediging toch doorging en merkte dat ik echt nog wel door kon. Ik ben op zich blij hiermee, als ik dat vergelijk met mijn vriend ben ik echt wel een doorzetter, maar het nadeel vind ik dat je daarmee soms wel over je grenzen heen gaat en niet goed aanvoelt wanneer het wel echt genoeg is. Zo loop ik mezelf regelmatig voorbij en ik ben niet voor niks al 8 weken geblesseerd inmiddels.

De kunst vind ik om het verschil te gaan voelen tussen DENKEN dat ik niet meer kan, en echt niet meer kunnen (of moeten stoppen omdat het lichaam het aangeeft). Soms voel ik iets waarvan ik denk, dat heb ik vaker gevoeld en toen ging het prima als ik doorloop. Maar als ik echt iets geks voel wat ik niet herken of een echt serieuze pijn die niet weggaat dan stop ik. Maar dat lijntje blijft wel lastig moet ik zeggen en moet daar constant alert op blijven :j

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:29

Daar zit inderdaad een groot verschil in anne_bento! Maar ik vind ook dat er een verschil zit in een wedstrijd en een gewone training. In een wedstrijd wil/kan je echt helemaal tot het gaatje gaan, en natuurlijk kan dat ook in de training af en toe, maar als je dit élke training gaat doen, dan gaat je lichaam daar niet blij mee zijn.

Als ik in een training ongemak voel waarbij ik niet zeker weet waar het vandaan komt, doe ik een stapje terug. Als ik voel dat het 'gewoon' mijn spieren zijn die het niet gewend zijn dan push ik wel. Maargoed, ik ben wel redelijk voorzichtig omdat ik écht geen blessures wil krijgen en dan heb ik liever iets minder (snel) vooruitgang dan dat ik te hard ga en teveel doe.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:36

Ja dat doe je goed, is iets wat ik echt nog moet leren, ik loop iedere training zowat alsof het een wedstrijd is merk ik, en heb afgelopen tijd (mede dankzij dit topic) geleerd dat dat niet goed is.

Kon gisteren niet in slaap komen en heb toen dit boek gedownload: https://www.bol.com/nl/f/ik-heb-geen-zi ... 075854542/ leest makkelijk weg en erg herkenbaar! :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:45

Ja ik ben wel altijd voorzichtig, maar het hangt wel van het ongemak af wat ik doe. Soms krijg ik een steek in mijn zij, waar ik mee door kan lopen. Dan loop ik door. Blaren krijg ik eigenlijk nooit maar zou ik ook mee doorlopen denk ik. Maar als het qua lucht niet gaat ga ik wel wandelen. En dat geeft wel issues.
Veel trainers en ook vrienden/trainingsbuddies proberen afentoe te pushen. En dat kan, maar dan kan het ook gebeuren dat ik nou net 20 meter voor de ´finish´weer moet gaan wandelen. Of dat ik echt stuk ga en nog uren brandende longen heb, terwijl als ik gewoon was gestopt op het moment dat ik wilde stoppen even wandelen genoeg was geweest. Dat is nogal zuur, dus ik probeer mijn eigen plan te trekken

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:42

Bedankt allemaal! Ik ben nog steeds aan het nagenieten :D :D

Plien wat erg dat je naar de wc moest maar je hebt het toch maar mooi gedaan en super lief dat je vriendin stond te wachten :D

Supervixen wat vervelend dat je buikpijn zo lang aanhoudt, hopelijk vandaag wel over.

Ik vond het nog een soort meevallen met het aantal mensen dat ik heb zien uitvallen. Ik heb wel heel veel mensen zien wandelen maar slechts 1 man in een rolstoel afgevoerd zien worden (die zag er overigens wel heel slecht uit). Kramp kan je idd niets aan doen, dat heb ik wel diverse keren om mee heen zien gebeuren. Mannen die lekker aan het rennen waren en het ineens uitschreeuwde en vielen. Zo zuur lijkt me dat.
Mensen die echt ongetraind een marathon gaan lopen en uitvallen heb ik zeker geen medelijden mee. Maar mensen die wel hebben getraind kunnen ook door omstandigheden uitvallen of over grenzen gaan.

Ik had het natuurlijk ook wel zwaar en wilde dan ook graag wandelen. Maar ik dacht steeds, kan ik echt niet meer of kan ik nog wel even een stukje blijven rennen. En dan wist ik dat ik nog wel even door kon gaan en zo heb ik de laatste 10 kilometers afgeteld. Ik heb me wel echt heel goed gekoeld met water, dat heeft mij denk enorm geholpen. En die allerlaatste kilometers dat is gewoon zo geweldig omdat je weet dat je het gaat halen, dan ga je gewoon door :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:01

Volgens mij kan je nog een week nagenieten van zoiets.

Buikpijn is vandaag gelukkig over.
Morgen weer trainen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:27

Ik vind het echt knap hoor Daan! Jij kunt je nog even verder pushen op een afstand die ik vanuit rust niet eens red. Fijn dat je buikpijn weer over is Supervixen.

Ik heb me ingeschreven voor een mudrun van 18 kilometer nu, in september in biddinghuizen. In eerste instantie riep ik heel stoer dat ik de langste afstand ging doen, tot ik zag dat ze ook een 42 km ronde hebben :´). Dat is een combinatie van zo´n beetje alle andere rondjes achter elkaar. Never nooit niet dat ik 3x over een finish kan komen zonder te stoppen xd.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:37

Haha de 42 km is inderdaad mega zwaar, vrienden van me hebben hem nu 2 keer gedaan, 1e keer niet gehaald, 2e keer wel. Je moet namelijk ook nog binnen een bepaalde tijd zijn halverwege anders mag je 'm niet afmaken. De 18 km is echt heel goed te doen, totaal niet vergelijkbaar met 18 km hardlopen. Ik heb nog nooit 18 km hardgelopen, en heb afgelopen jaren heel veel mudruns gedaan van 18/19/20 km. Vorig jaar op zaterdag 18 km en de zondag daarna 20 km mudrun, dat was een minder goed idee, namen mijn hamstrings me niet in dank af :+

Ik heb de Cavemanrun op de planning staan en een mudrun hier in het dorp, beiden in juni, en in mei wil ik eigenlijk nog Spaarnwoude meedoen maar ik zit met mijn geblesseerde arm dus het is allemaal nog maar de vraag of het gaat lukken -O- geduld...... :roll:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:35

De cavemanrun vond ik heel vaag op de site, er zijn allemaal soorten in startsessies, maar wat het verschil is staat nergens uitgelegd. En ik kon ook geen beschrijving van de obstakels vinden. Dan weet ik dus niet waar ik me voor inschrijf.. Niet dat ik álle obstakels hoef te weten van tevoren, maar een impressie is wel zo leuk en fijn voor devoorbereiding.
Zo weet ik nu dat ik bij biddinghuizen waarschijnlijk een buddy carry moet doen. Goed om te weten, want ik ga in elk geval met twee lange kerels waarvan de lichtste 25 kilo zwaarder is als ik :+ . Hopen dat ik nog een lichter persoon kan strikken en anders goed oefenen :P

ik vind het nog steeds echt heel spannend allemaal!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:58

Ik heb van de Caveman run de aftermovie bekeken dus wel een aardig beeld ervan, verder geen idee, ik krijg het kado van mijn vriend met een overnachting bij Thermae 2000 en een dagje sauna <3

Biddinghuizen krijg je inderdaad een buddy carry. Ik heb die redelijk vaak overgeslagen, liep met 2 zware kerels, dus soms namen die elkaar op de rug en liep ik er gewoon naast, soms ging ik om en om bij 1 van hun, of liepen ze het hele stuk met mij op de rug, of kom je net iemand tegen die ook alleen is. Nouja alle obstakels kun je gewoon overslaan als je wilt dus niet al te druk om maken :D als je maar lol hebt!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:08

Ik wil heel graag weer meedoen met de spartan race, maar nog geen mensen gevonden die meewillen :\

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:18

Ik vind die echt belachelijk duur :wow: ze zijn allemaal duur maar Spartan is wel heel extreem...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:43

Die in maastricht bedoel je denk ik? Ik denk niet dat ik die wil doen, is al wel heel snel. Hopelijk vind je nog wat mensen die mee willen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:11

Nee ijmuiden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:13

Oei die is 2x zo duur! Is het ook echt 2x zo leuk? Ik kwam met googlen break out runs tegen, die zien er ook super leuk uit..
Maar misschien moet ik er eerst eentje gaan doen voordat ik tickets koop voor alle andere mudruns _O- .

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:23

Break out run is echt de moeite waard, die is super leuk! :j

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:52

Alle marathoners: wat onwijs gaaf! Dat moet fantastisch zijn als dat je dan lukt!

Lekker bezig allemaal met alle mudruns. Ik ben absoluut niet van het klimmen ed dus ik denk dat ik me daar echt nooit voor in zou schrijven :+

Vanmorgen 4,9km gedaan en geen enkele keer gelopen! Uiteindelijk ruim 31 minuten over gedaan. Had helemaal niet het idee dat ik stuk ging oid. Geeft de burger weer moed :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:54

Break out run leek me ook geweldig!

Spartan race was echt heel erg vet om te doen vond ik. Alleen had ik wel wat puntjes ingevuld die de organisatie kon verbeteren.
Ik heb nog een kleine kans dat een collega gaat en dan wil ik aansluiten.

Vanmorgen 19.3km in het bos hardgelopen, laatste lange loop voor mijn halve marathon.
Rustig aan gedaan en genoten van de omgeving.

Afbeelding

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:02

Genieten van de omgeving moet daar niet moeilijk geweest zijn supervixen.
Ging jij de halve nu ook in Enschede lopen?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:22

Ik vind mudruns ook ontzettend gaaf om te doen maar heb er helaas het geld niet voor om ze regelmatig te doen.. Zijn zo ongelooflijk duur!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:27

Felicxa lekker hoor! Mooi weer voor!
Supervixen ik ben jaloers haha!

s1993 ja blijft enorm duur. Ik koop altijd 2e hands kaarten, er zijn vaak veel mensen die in de laatste week voor de run hun kaart aanbieden ivm blessures o.i.d. Betaal er meestal € 50 voor (althans, voor Mud masters en Strong Viking runs). Evengoed duur geintje! Ik liep er vorig jaar en het jaar ervoor zeker 2 per maand, dat wordt 'm nu echt niet meer.

Nog inschrijvers voor Dam tot Dam?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:44

Greetje: ja die van Enschede.
Ik liep vanmorgen in het Deelerwoud, mijn favoriete plek om te lopen. Ken daar ook goed de weg, dat scheelt.

Twee per maand is wel een duur grapje anne_bento.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:14

Nee Dam tot Dam één keer gelopen. Verschrikkelijk zeg.. nooit meer :n
Maar ze zeggen dat je 'm gelopen moet hebben ;)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:58

Prachtige omgeving daar Supervixen. En fijn dat je lekker gelopen hebt.

Goed bezig Felicxa, gaat steeds beter of niet!

Zo'n viking-run lijkt me enorm gaaf om te doen. Ook hier weinig mensen die ik zo ver krijg om mee te gaan :Y)

Heb vanmorgen weer voor het werk 7 km hardgelopen. Ging als een speer :D