Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:49

Ik wilde net typen
We kunnen ons als diersoort wel flink verheven voelen tov de rest van de dierenwereld
Maar uiteindelijk zijn we gewoon maar een setje simpele zoogdieren hoor
Ibbel legt het idd heel goed uit
Niks appels en peren
Hooguit jonagolds en elstars

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:03

Dank voor de uitleg!

Ik bedoel trouwens niet negatief dat ik vind dat er te licht gedacht wordt over de abortus, meer dat er over gepraat wordt als naar de kapper of tandarts gaan. Even tussen neus en lippen door zeg maar.
Doordat ik erg slecht tegen hormonen kan lijkt een abortuspil dus niets voor mij (ben al een paar keer heel ziek geworden van de MAP). Een curettage lijkt me dan weer om andere redenen zeer onprettig. Misschien niet net zo onprettig als ongewenst een kind op de wereld zetten nee, maar liever allebei niet :+

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:03

Ibbel schreef:
Lillith, paarden (en alle zoogdieren trouwens) komen fysiologisch verrekte veel overeen met mensen.
Lees jij je nou eens een beetje in over biologie, zou ik zeggen...

Kunnen we het hier een beetje gezellig houden? Er wordt hier af en toe zo gesnauwd :')

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:05

xMercury schreef:
Ibbel schreef:
Lillith, paarden (en alle zoogdieren trouwens) komen fysiologisch verrekte veel overeen met mensen.
Lees jij je nou eens een beetje in over biologie, zou ik zeggen...

Kunnen we het hier een beetje gezellig houden? Er wordt hier af en toe zo gesnauwd :')

Nee die had ik verdiend. Ik vind die vergelijkingen tussen mens en dier altijd zo krom, maar dat gaat om persoonlijke redenen die ik niet ga herhalen want dan raakt iedereen overstuur :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:11

Het is mij niet opgevallen dat er hier in het topic licht wordt gepraat over abortus eigenlijk

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:19

Ik denk dat het met abortus een beetje is zoals met euthanasie. Klinkt misschien ook weer als een appels en perenvergelijking ;) maar je zegt/besluit in 'normale/gezonde' omstandigheden: "als het zover komt dan ga ik voor..." , maar als puntje bij paaltje komt, is dat besluit misschien best anders. Ingegeven door de omstandigheden die er dán zijn, al dan niet hormonaal/lichamelijk. Dat maakt niet dat je nú licht denkt over, maar kan wel maken dan je uiteindelijk tóch anders besluit. En ik denk dat iedereen die mogelijkheid, dat de praktijk uiteindelijk anders blijkt dan de theoretische beslissing, best in het achterhoofd houdt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:26

Tja, ongeacht mijn gevoelens zodra het zo ver is zal er voor mij geen andere keuze zijn. Enfin, er is altijd een andere keuze maar de andere keuze is bijna zelfmoord dus dan houdt het op, ongeacht hormonen of emoties. :) Dan zal het een goede psychiater en wat pilletjes bij worden als het me een dusdanig trauma op levert dat ik zonder niet meer zou functioneren (voor zover ik dat nu doe :+ )

Ik betwijfel echter dat iemand in dit topic zo naïef is om te denken dat de keuze in praktijk per definitie makkelijk zou zijn. Dat je weet dat de keuze een zware zou zijn betekent niet dat je ze per definitie niet zal maken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:28

Lillith24 schreef:
Dank voor de uitleg!

Ik bedoel trouwens niet negatief dat ik vind dat er te licht gedacht wordt over de abortus, meer dat er over gepraat wordt als naar de kapper of tandarts gaan. Even tussen neus en lippen door zeg maar.
Doordat ik erg slecht tegen hormonen kan lijkt een abortuspil dus niets voor mij (ben al een paar keer heel ziek geworden van de MAP). Een curettage lijkt me dan weer om andere redenen zeer onprettig. Misschien niet net zo onprettig als ongewenst een kind op de wereld zetten nee, maar liever allebei niet :+

Een MAP heb je niet zoveel aan als je ondanks pilgebruik toch zwanger raakt. Je moet hem binnen 72u nemen dus alleen als je pil opeens onbetrouwbaar is door bv ziekte en je net wel sex hebt gehad,of als je geen ac gebruikt en toch stom sex hebt, of als je condoom scheurt.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:44

Oh ik dacht dat er nog een andere abortuspil was dan de MAP. Heb daar laatst iets over gelezen. Die kan je tot een bepaald aantal weken gebruiken en wekt een miskraam op of zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:45

Tot max 9 weken na je laatste menstruatie.
Ik vind het wel ironisch dat jij ons komt vertellen dat we licht denken over abortus en tegelijk aan geeft dat je al "een paar keer ziek geworden bent van een MAP".

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:46

Ik heb nog nooit een MAP gebruikt iig

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:48

Ayasha schreef:
Tot max 9 weken na je laatste menstruatie.
Ik vind het wel ironisch dat jij ons komt vertellen dat we licht denken over abortus en tegelijk aan geeft dat je al "een paar keer ziek geworden bent van een MAP".

Een keer nadat ik verkracht werd en een keer nadat het condoom geknapt was in de tijd dat ik bezig was met switchen van anti-conceptie en dus voor alle zekerheid de MAP maar heb genomen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:48

Map is inderdaad geen abortuspil.
Die kun je maar een beperkt aantal uren gebruiken en helpt niet wanneer je al echt zwanger zou zijn. Nuja, je kunt het natuurlijk een abortuspil noemen, maar die kan echt maar net na conceptie gebruikt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:14

Tja wat is licht denken over abortus? Ik denk dat het in zo'n topic idd 'makkelijker' gezegd wordt. Ik wil absoluut geen kinderen. Slik daarom netjes de pil. Als het dan toch mis gaat, dan is het dus ook makkelijker gezegd het weg te laten halen, want het is onwijs ongewenst. Ik ben toevallig geboren als vrouw, maar zeker niet als moeder...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:08

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:15

Nòg een argument! :Y)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 15:12

c_alsemgeest schreef:

Wil jij ook graag één van de grootste Europese leiders worden dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:36

Sanet schreef:
c_alsemgeest schreef:

Moraal van het artikel is volgens mij dat kinderloze vrouwen vaak meer carrièresucces hebben dan vrouwen met kinderen. Niet dat geen kinderen krijgen de kans om wereldleider te worden vergroot o.i.d.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:37

Natuurlijk wel causaliteit de gekste :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:51

Sanet schreef:
c_alsemgeest schreef:

Jazeker... voor 2020 is dat mijn doelstelling :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:47

Qimm schreef:
Natuurlijk wel causaliteit de gekste :+

Heb je het artikel gelezen? Het gaat over de gevolgen van kinderen voor je carrière, en de leiders zijn dar een voorbeeld van

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:57

idinn schreef:
Tja wat is licht denken over abortus? Ik denk dat het in zo'n topic idd 'makkelijker' gezegd wordt. Ik wil absoluut geen kinderen. Slik daarom netjes de pil. Als het dan toch mis gaat, dan is het dus ook makkelijker gezegd het weg te laten halen, want het is onwijs ongewenst. Ik ben toevallig geboren als vrouw, maar zeker niet als moeder...

Er zijn ook mensen die te makkelijk denken over het krijgen van kinderen.
Nou komen de meeste mensen er wel uit.
Maar een stel of alleenstaande vrouw die niet eens voor zichzelf kunnen of kan zorgen kan ook geen kind groot brengen dan is abortus m.i wel de meest eerlijke optie.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:58

c_alsemgeest schreef:
Sanet schreef:

Jazeker... voor 2020 is dat mijn doelstelling :+

:Y) Go for it!
Geen kinderen? Dan al een puntje voor ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:05

Ja joh... appeltje eitje :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:11