Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:51

Dito hier hoor! In feb de diagnose acnes gekregen en nu dus 2 keer geopereerd, was voor mij echt ff 2 weken fors koolhydraten eten om aan te komen (dus wel bewust), ben dan ook verder maar blij dat ik geen pasta liefhebber ben :') maar dat ging dus kneiterhard

Ook ik merk t direct als ik niet meer gewoon kleine dingen doe zoals fietsen/wandelen, hoeft niet eens intens sporten te zijn maar gewoon beweging an sich.

Ruitje, ik snap wat je zegt maar je leest hem denk ik verkeerd, we hadden hulp nodig omdat we in die struikelblokken vast zaten (ik overeten en anorexia(geheel stoppen met eten)) mijn hele lijf/stofwisseling was helemaal kapot, doe daar nog een flinke klap medicijnen bij en je zit in een cirkel vast, ik heb geleerd dat je juist moet eten, vooral 6 of 8x per dag en niet overeten als je honger hebt. Dat zijn mijn 2 struikelblokken en daar heb ik wel van geleerd, en elke dag als ik in de spiegel kijk word ik daar aan herinnert.

Is het je hele leven lang, ja, levenslang in een zin dat t een straf is, nee. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verleidingen heb want ik dump op suiker :') ik denk dat de mensen die alles kunnen eten het absoluut moeilijker hebben ja. T is bij mij heel simpel, hapje taart? Anderhalve uur in feutus houding liggen rillen, duizelig, koorts en kots en kots misselijk maar niet kunnen kotsen. Je laat dat soort dingen dan al snel :j overigens was ik ook echt echt heel erg ziek toen ik dik was, het was dus dit of heel erg snel in een rolstoel met een zuurstoffles.

Ik ben echt iedere dag dankbaar voor het resultaat, als 2,5 jaar lang, ik ga dit écht niet meer opgeven.

In mijn nieuwe leven horen niet meer mijn oude gewoontes, die deur is al 2,5 jaar dicht en die heb ik nooit meer open gedaan en was ik ook niet van plan om te doen!

Afbeelding

Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 22:35

Ik dump tot nu toe vrijwel nergens op... Hooguit beetje buikpijn na de vitaminepil, en bij sommige dingen (brood, frietjes) zit ik snel vol of blijft het een beetje steken. Geleerd om dan te stoppen met eten en wachten tot dat gevoel weg is, maar dan wel weer verder eten.
Ik heb een maximum gewicht voor mezelf bedacht en als ik daar overheen ben is het even een stukje strenger qua schijf van vijf, geen koekje of chocolaatje meer en eerst dat getal weer een kilo of twee omlaag. Dat is de fase waar ik nu in zit, misschien verandert dat ook wel weer met de jaren.

ruitje

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:52

Volgen jullie 'operatie obesitas' op NPO?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:03

Ja ik wel. Zitten heel herkenbare stukjes in vind ik

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 15:40

Hier wordt t spannend als het goed is wordt ik 12 oktober eindelijk geopereerd.

Mag ik vragen aan de gene die al geopereerd zijn geweest wat jullie mee genomen hebben naar t ziekenhuis ?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:50

Aftellen *\o/*
Ik had een koffertje met wat extra kleren/ pyjama’s bij me. En uiteraard oplader enzo. Buiten het gewone spul zoals tandenborstel en tandpasta, deo een geurtje en wat je normaal gebruikt smorgens. Desnoods wat tijdschriften of puzzelboekjes. Maar je heb tv met weinig zenders aan je bed. Dus tja…. Beter mee verlegen als oeps vergeten!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:33

Ik was echt nergens toe in staat dus heb al mijn boekjes ed niet gebruikt. Zorg echt voor ruim zittende kleding, ik was echt opgeblazen :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:58

Ja idd, ruime (warme!) Kleding, telefoon en lader en verder niks. Ik had t onwijs koud na mn operatie dus een longsleeve shirt was heel fijn. Verder vooral geslapen en gedut, het hakte er best in allemaal

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 23:38

Hier begint nu ook eindelijk de operatie een beetje in zicht te komen!!
Zit bij NOK Nieuwegein, in groep 21.10. En de hebben nu 5 van de 9 van groep 5 en 5 van de 9 van groep 6 opgeroepen. Indien het de lukt minimaal 1 groep per week te doen, zou ik met 4 a 5 weken aan de beurt moeten zijn!! Begint dan toch wel spannend te worden!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 05:27

Spannend hoor!! Aftellen is begonnen nu.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:45

Hoe is het hier?

Het is een poosje stil geweest van mijn kant :)

Maar afgelopen vrijdag heb ik ook eindelijk de screening gehad, en zonet ben ik gebeld met een positief advies *\o/* *\o/*

Ik ben zo blij! :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:03

spannend! Fijn dat het allemaal in gang gezet wordt! Als de trein gaat rijden komt er een heel nieuw leven in zicht.

Hier gaat het op zich prima, beetje vechten tegen lekkere trek, en daarom ook begonnen met hardlopen. Moet toch maar meer bewegen. Wil de kilo's er wel afhouden. Voel me ook beter nu met ijzerpillen, en mijn waardes zijn ook beter nu.

Nu ik weer naar kantoor moet gedeeltelijk, ook maar werk gemaakt van een hele nieuwe garderobe, dat is toch wel echt heel leuk

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:29

Biggirl, alvast heel veel succes morgen!

Ina *\o/* go for it giro!!!

Fokfanaat, fijn dat je hb weer beter is blijkbaar. Zo vervelend als je hb loopt te rommelen.
Is bij mij ook al jaren. Soms dagopname voor bloed en ijzer. Komt van m’n darmen, maar er iets aan doen kunnen ze niet.
Hier morgen uitslag van de scan, heb de afspraak een week eerder kunnen zetten! Ben benieuwd, maar denk dat er een andere drain geplaatst moet worden. We gaan het zien.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:42

Dankjewel iedereen! Begint nu toch wel heel spannend te worden morgen 9 uur mag ik me melden

Devil_ina spannend zeg eindelijk gaat het traject voor jou ook binnen kort van start !

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:07

Biggirl, hopelijk alles goed gegaan en ben je alweer wakker. Succes meid!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:06

Hoe was de uitslag van de scan Pipo?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:22

Er is iets minder vocht in m’n buik. Maar de drain verleggen ging niet ( technisch verhaal) en omdat hij sinds 2 dagen weer pus produceert er in gelaten. Dus moet volgende week vrijdag weer terug.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:24

Niet wat gehoopt was of wel?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:45

Had gehoopt dat ik werd verlost van het kwade :+
Maar dacht zelf dat ze m zouden verplaatsen. Ik wist eigenlijk al dat ik er nog niet vanaf was. Dus t valt mee. Niet nog een gat erbij haha

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:08

Hier is alles goed gegaan mag zometeen om 11 uur richting huis lekker me eigen bed in.

Ben namelijk erg lang en pas qua lengte hier in fatsoenlijk in de bedden :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:20

Fijn hoor, is dit alvast maar achter de rug.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 06:34

Is er iemand die de wls optimum gebruikt? (Sleeve)
Ik heb nog 2 volle doosjes liggen, die ik niet meer ga gebruiken. Mag gratis weg.
Ophalen in de buurt van Gouda of verzenden (kosten voor jou)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 07:35

Ik zou er wel interesse in hebben! Heb nog niets in huis gehaald en hoop nu toch eindelijk wel binnen een maand geopereerd te zijn.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:14

Ik doe het even in een privé bericht. Maar je krijgt een sleeve dan?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:28

pipo schreef:
Ik doe het even in een privé bericht. Maar je krijgt een sleeve dan?

Ik heb er inderdaad voor gekozen om voor een sleeve te gaan. Bewuste keuze, omdat de arts eigenlijk een gastric bypass bedacht had voor me. Maar was akkoord dat ik een sleeve wilde.