Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marocje schreef:Ik heb hem net ook besteld, na jouw enthousiasme![]()
Ben erg benieuwd, die cup werkte toch niet..
Slmt9 schreef:Ik had toch altijd wat tijd nodig om Beppy goed schoon te krijgen (binnenste buiten), inwendig goed uit te laten vouwen, moest er vaker van plassen als hij het net zat en vond had last vd vacuüm (ook met ontlasting, dan moest ik hem altijd weer opnieuw doen). Ook ging hij ruiken als ik hem langer dan 6u droeg, heb ik met geen enkel andere cup en moest hij de eerste dagen vaak geleegd. Dus tov tampons en maandverband een hele vooruitgang, maar de disc dus nog meer. Eigenlijk geen enkel ongemak, maar 2x per dag verschonen, veel sneller klaar en minder menstruatiekrampen.
Voor mij dus na 5 jaar einde menstruatiecup!
Slmt9 schreef:Ook eruit halen en legen + schoonmaken was heel makkelijk en een verademing tov een cup. Het zag er voor mij op de how-to-filmpjes een stuk ingewikkelder uit dan het in de praktijk is. Ik zag op tegen iets waar je totaal niet tegenop hoeft te zien. 1x doen en je hebt het door.
Zo’n eerste dag bloed ik nooit zo erg, dus autdodumping was nog niet aan de orde. Bij het verwijderen was ik in automatisme vd cup al aan het persen, toen voelde ik dat hij even los ging en toen ik ontspande zat hij weer goed. Dus dat gaat denk ik ook wel werken.
De echte testen komen morgen en overmorgen. Beppy kan ik dan elke 2-3 uur wel legen of niet dragen omdat het vacuüm zuigen mijn krampen fors verergert.
Tot dusver raad ik hem de volle 100% aan. Het is indoen als een tampon en even omhoog wippen achter je schaambeen en klaar ben je. Voor verwijderen haak je je vinger achter de rand en dan trek je hem er zo uit.