Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sue_

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:50

Ik ren nu nog 2x in de week. Naast werk, 5 paarden en nu nog in het weekend de crossen kan ik ook echt niet meer doen. Crossen nemen vaak een hele dag in beslag (+veel energie). Nog een kleine maand en dan is het afgelopen met de lol en gaan de indoor wedstrijden weer echt beginnen.

Morgen de Veluweloop! Vandaag een mooie rustdag gehad (lees: Boekelo gekeken op tv)
Ik heb alleen nog geen idee hoe ik het morgen ga doen. Voel me wel serieus alweer fitter gelukkig! Ik ga gewoon van start morgen en zie wel hoe het gaat.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:08

Dat kan ik idd wel doen, met veel lopen en staan heb ik ook nergens last van. Ben van plan om morgen een stuk te gaan lopen, afgelopen week helaas niet veel tijd voor gehad, aankomende week weer wat rustiger gelukkig.

HORSII ik hoop ook op een goede uitslag. In het verleden geen dingen gehad aan m'n knieën dus geen zwakke knieën voor zover bekend was.

De pijn op de drukplek word ook steeds minder gelukkig. Maar hou nog even genoeg rust al is dat soms best moeilijk haha.

SUE succes morgen met de veluweloop

DAAN op de baan niet tegen gevallen dus

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:59

Mag ik mij hier ook melden.
Ik ben sinds een tijdje eer terug begonnen met lopen. Loop nu 5km in 28 minuten. Niet slecht vind ik voor mezelf. Het enige waar ik nu tegen aan stoot is dat het zo snel donker word en ik mijn rondje bos niet kan doen. Langs de weg kan ik nie lopen dan word ik gek van de stank. Nu was ik aan het denken om een crosstrainer te kopen. Zodat ik toch die km kan blijven doen. Hebben jullie hier ervaring mee.?
Ik kan jammer genoeg niet overdag gaan lopen wegens werk en 4 paarden die ook hun beweging en verzorging moeten hebben.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:04

*\o/* Egopost: dankzij mijn collega die wilde pacen eindelijk de 10k in een uur kunnen lopen; 59:01

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:16

Even een vraagje, hoe nemen jullie je telefoon eigenlijk mee tijdens het lopen?
In mijn broekzak vind ik echt niet lekker zitten, maar ik wil hem wel graag meenemen tijdens het lopen.
Supergoed benangelique!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:19

benangelique super goed gedaan.
DoubleVv nergens in de buurt een goed verlicht fietspad te vinden waar je kunt lopen. Met een crosstrainer kun je wel je conditie trainen maar het is natuurlijk heel anders wat betreft belasting dan hardlopen. De combinatie van in het weekend overdag lopen en door de week op de crosstrainer is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Of gewoon zoals ik vaak doe met de fiets naar een geschikte locatie fietsen waar je veilig in het donker kunt trainen zonder een te groot risico van je sokken gereden te worden.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:20

Ik neem mijn telefoon nooit mee maar je kunt toch een heuptasje zoals een flipbelt (of een goedkoper alternatief) omdoen als je je mobiel mee wil.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:23

Oh ja, dat is wel slim. Zal ik eens naar gaan kijken. Heuptasje heb ik trouwens wel, maar daar zit nog wel allemaal paardenvoer in :')

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:30

DOUBLEVV welkom
Nette tijd hoor.
Nergens een andere route in de buurt?

BENANGELIQUE goed gedaan!!!

KIMMIE ik heb zo'n ding voor om m'n arm maar vind dat niet zo fijn, en 1 voor om m'n middel.
Afbeelding

Vandaag toch niet gaan lopen, had een likdoorn weg laten halen maar was een flinke en zat precies onder de bal van m'n voet, van de week moet dat weg zijn als het goed is.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:59

Ik wou door de week dan de crosstrainer gebruiken en in de weekenden of dagen dat ik meer tijd heb in het bos gaan lopen.. ik heb zo'n armtasje voor de gsm en een heup tasje.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:21

Greetje63: Wow, dat is fanatiek! Hoe heb je daar dan tijd voor? (Ik weet dat mensen die veel sporten altijd zeggen dat je daar tijd voor maakt, maar mij lukt dat dus niet momenteel :P). Echt knap hoor! +:)+
Ik ben sowieso niet te warm gekleed, omdat ik inderdaad weet dat je dan te snel kan afkoelen. Ik denk dat ik gewoon met een vestje om mijn middel ga lopen, dan kan ik die aan doen als ik naar huis wandel.
Mijn weerstand is door het lange ziek zijn niet goed, vandaar mijn vraag! :)

Wat de telefoon betreft, ik heb deze gekocht op eBay:
Afbeelding
http://www.ebay.com/itm/Sports-Running- ... UEa_4VTdbQ
Kost geen drol, je kan je telefoon door het plastic heen gebruiken, werkt prima, en je kan hem met water wassen ;).
Persoonlijk wil ik graag altijd bereikbaar zijn en zelf ook altijd mensen kunnen bereiken in geval van nood.

DoubleVv: ik gebruikte in de sportschool altijd de crosstrainer, vond dat een fijne manier om mijn conditie bij te houden, maar nu ik hardloop merk ik wel degelijk verschil. Hardlopen is imo fijner. Denk dat een combinatie met inderdaad in het weekend hardlopen en door de weeks op de crosstrainer ook nog wel een optie kan zijn :j.

benangelique: Wauw super knap!!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:38

Tammy toch is het zo. Iedereen kan er ook tijd voor vrijmaken als de prioriteit er maar ligt. Maar je kunt niet en en. Dus als de prioriteiten ook elders liggen blijft er minder tijd over om te sporten. Maar ik plan het dus altijd vooraf in. Probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden in mijn weekend planning en is dat niet mogelijk dan is het een kwestie van een paar uur eerder opstaan.
En door de week komt het lopen na werk en gezin op de eerste plaats. Sterker nog het gezin kan soms ook gewoon wachten. Dus ik plan het koken rond mijn hardloopplanen en als een van de kinderen eerder wil eten vanwege hun sport mogen ze zelf aan de slag.
Het wordt nu wel gemakkelijker nu de kinderen groter zijn (jongste is 12). Jaren terug moest ik ze nog van hot naar her brengen. Maar goed dat benutte ik dan vaak ook weer door dat hardlopend naast un fiets te doen. Dus je moet ook wel een beetje creatief zijn.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:21

Petje af voor jouw structuur en planningen.

Sue hoe is het gegaan vandaag?

Ik neem mijn telefoon altijd mee in mijn heup gordel van het Canicrossen , gezien ik die altijd om heb. Ook bij gewoon hardlopen. Wanneer ik de honden een stuk aan moet lijnen heb ik graag mijn handen vrij.

Flipbelt schijnt ook fijn te zijn.
Bij lange afstanden doe ik mijn telefoon in mijn camelbag.

Net 7km gelopen. Alleen de tijd klopt niet.
Tabel wel maar die 7,56min/km niet.
Voor mijn doen wel wat langzamer gelopen, een vriendin is mee aan het trainen maar deze begint vanaf niks.
Zes november hebben wij 10km canitrail.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:18

Ik heb vandaag de 4mijl gehad,, ik was rond april heel fanatiek maar dat is snel afgzakt, 2week geleden begonnen met trainen voor de 4mijl 38:20 erover gedaan, 10km uur gemiddeld ,, wat zwaar was het zeg ,, en ook tussen al die mensen met zoveel afleiding vond ik erg zwaar. Tijdens mijn eindsprint nog boos geweest op iemand die mij gewoon tegen de hekken aanduwde. Maar al met al weer veel motivatie om verder te trainen, zodatt in straks 10km kan lopen. Dat lijkt mij een hele mooie afstand om te kunnen lopen.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:27

Double, welkom! Mooie tijd ren je al zeg! Heb je savonds niet dat het qua verkeer minder druk wordt? Crosstrainer heb ik geen ervaring mee. Kun je niet met de auto naar een plek waar het goed verlicht is en weinig verkeer rijdt? Ik zit ook vast aan de avonduren, maar gelukkig is er een heel stuk woonwijk goed verlicht hier.

Wow Benangelique! Lekker! Goed gedaan!

Kimmie ik heb hetzelfde als Tammy. Band om m’n arm. ☺

Horsii wat leuk zo met de honden! Lekkere run gehad zo te zien! Wat is een canitrail? Is dat met hond?

Soof mooie tijd toch! Helemaal na zo weinig voorbereiding! Nu volhouden! Ik moet ook echt wennen aan de drukte met de wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:34

Nou ik heb er bijna 2 weken uit gelegen met pijn in m'n knie en een bult naast m'n scheen?
Bult zit er nog, al een paar dagen geen pijn meer dus ga straks weer een rondje proberen. Dinsdag shoppen voor winter hardloopkleren :-)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:36

Mijn 5km run ging best goed! Had netto eindtijd 27.20 en plek 31 van de 270 dames. Geen klagen haha. Wel "jammer" dat de werkelijke afstand toch echt 5300 was. Runkeeper gaf een tijd van 25.52 bij het 5km punt. Das toch mooi! :D

Ademhaling was nog niet echt best, maar hoorde genoeg mede-renners net zo ademen als ik deed.

Blijf het wel lastig vinden om mijn eigen ritme te vinden met zo'n grote groep. Gelukkig kwam ik twee dames tegen die wel een fijn tempo hadden. Even gevraagd en die bleken ongeveer voor dezelfde eindtijd te gaan. Dat scheelde een hoop.

Al met al vond ik het een erg leuke wedstrijd! Mooie omgeving en voor de kids ook veel te doen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:01

Greetje jij bent echt zo onwijs sportief! Ben je dat altijd al geweest? Je bent pas op latere leeftijd gaan hardlopen toch.

Tammy ik loop 3-4 keer per week en wat kleding betreft nog steeds in short/hemd of soms een ¾ broek. Ik heb het zo snel warm tijdens het lopen dat ik echt niet meer aan moet doen.

Horsii ik dacht ook dat ik de baan saai zou vinden maar ik vond het echt leuk! Misschien ook omdat ik samen met mijn zus liep. Maar als je tempotraining doet is het wel lekker overzichtelijk op de baan wat afstanden betreft, en het loopt fijn.
Jij bent weer lekker bezig geweest!

Sue super gedaan hoor! Jammer is dat als de afstanden niet helemaal kloppen. Ik heb nu 3 wedstrijden gelopen maar gelukkig laat ik me helemaal niet afleiden door snelheid van andere lopers, door publiek ga ik wel harder lopen haha.

Double ik zou zo´n crosstrainer vreselijk saai vinden denk dus toch proberen een alternatieve hardlooproute te vinden.

Benangelique wat goed!! Je kan het wel ;)

Soof knap gedaan hoor!

Ik had eigenlijk de planning om gisteren te gaan lopen maar dat werd een dagje naar een tuin/huis beurs en daarna nog even shoppen en naar een wijnproeverij haha. Vanavond dus lopen en ik wil eigenlijk proberen voor het eerst 10km te lopen. Ga een rondje doen waar ik ook 8 van kan maken voor het geval 10 te veel is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:43

zolang je niet je 5k wedstrijdtempo loopt komt die 10k wel goed daan!

sue, heel mooi tempo zeg op die 5k! ik had gisteren (tijdens de 10k) een doorkomst van 26:48 op de 5K, was ik heel blij mee. (oude PR op de 5K was de dramatische 30.17)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:52

Egopost: Gisteren meegelopen aan de estafette marathon in Eindhoven. Met 4 man de hele marathon. Ik startte als laatste, een stuk van 10,5 km.

Mijn training de laatste tijd was niet veel, net weer 5 km aan een stuk gelopen, dus dit werd best een opgave. Ik had me voorgenomen tussen de 9 en 9,5 km/u te lopen, dan moet ik het kunnen halen. benen voelde niet helemaal fijn het eerste stuk, maar dit trok gelukkig snel bij. (beetje stijf van het lange wachten op het wisselpunt (bijna 2 uur). Tijdens het lopen moest ik heel erg plassen dus even een noodstop op een dixi moeten maken, gelukkig vrij snel mijn ritme van 9.6-9.8 km/u terug kunnen pakken. En op deze snelheid vrij constant door kunnen lopen.
Ondanks dat het geen geweldige tijd is, ben ik toch wel echt trots dat ik hem zo uit heb kunnen lopen .
Met het hele team hadden we uiteindelijk een gemiddelde snelheid van ongeveer 10 km/u. En de hele marathon in 4.13 u uitgelopen :D !!!
Het andere team van mijn werkgever (hier zaten de snellere lopers in) hebben hem gewoon in 3.30 uitgelopen en als 25e team gefinisht, heel knap !

Al met al een super mooie dag met prima resultaten :D !

Ik weet niet meer van wie de vraag kan, maar ik gebruik of zo een armband voor mijn telefoon, of het zakje van mijn legging als die er in zit en op een fijne plek.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:58

Benangelique, super gedaan *\o/*

Kimmie, ik heb ook zo'n armband maar die vind ik niet fijn. Ik heb 1 broek met een zakje op het dijbeen, dat is echt "tha bomb"! Superfijn. Er zit zelfs een klein gaatje in om je snoertje van je oordopjes doorheen te doen. Wat ik ook nog weleens doe is hem gewoon in m'n hand houden, kan ik mooi m'n hartslag in de gaten houden :P

Nette tijd Sue!

Pffff tjonge jonge, ik heb echt 0,0 motivatie gehad de laatste week jongens %) Heel slecht van mezelf 8)7 Dalijk ga ik maar even een rondje doen want zaterdag moet ik aan de bak.
Denk alleen dat ik beter geen grote afstand moet doen nu? Ivm vermoeidheid van spieren en pezen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:00

Daan wat leuk dat je op de baan hebt gelopen!

Greetje, jeetje fiets je elke dag 150km of is dat per week? Heb je nog wel tijd voor iets anders? En valt er een beetje tegenop te eten, zo'n bewegingspatroon? Kan me voorstellen dat je flink wat kcal per dag moet wegwerken.

Renee, cool zeg! Op die manier is een marathonafstand nog leuk. :D

Ik gebruik een flipbelt, heel fijn! Merk het niet met dragen, behalve als hij heel vol zit (= wat strakker en zwaarder) en ik moet plassen. :+ :')

Nou heb gisteren ein-de-lijk weer gelopen. Het leek me wel niet gegund. Vorig weekend was ik vrij maar toen was ik grieperig incl koorts dus toen heb ik ook overgeslagen. Deze week tijdens werk ergens een uur op de taxi staan wachten en vervolgens nog bijna een uur in de taxi gezeten. Had precies 2 uurtjes 'over' die dag om te lopen maar dat ging dus ook niet meer.

De laatste keer dat ik had gelopen was 10 sept!! Bijna een maand later en m'n conditie was flink teruggelopen, plus de nasleep van mijn griepje merkte ik ook nog wel. 4,6km in 33min. Ik baal... De vorige keer liep ik 6km in 39 min. -O-

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:05

Niet balen Nelleke, conditie komt vast snel weer terug! Even weer opstarten. :)

Noisy welke afstand moet je zaterdag?

Renee mooie prestatie zeg! Leuk ook met zo'n team! Wel lang wachten idd, 2 uur. Was daar geen dixi? haha

Benangelique: Wow dik record op de 5 dan ook! haha. Toch hele verbetering qua snelheid zeg! 30.17 is écht een rottijd haha.

Daan: Shoppen en wijnproeverij klinkt toch echt nog wel een stuk beter als trainen! haha Succes vandaag!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:10

19 km obstakelrun

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:46

Zou ik denk ik gewoon een lekker (misschien iets rustiger) rondje doen. Misschien rond de 10?