Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:19

vandaag beetje raar lijstje maarja;

O: 1 appel
T: -
L: 200 ml yoghurt & 1 banaan
T:150 gram superfood mix van de notenkraam <3
A: ??
T: ??

B: 90 minuten paardrijden en 100 minuten in de tuin gewerkt

edit: zie dat het tamelijk weinig is, hopelijk maakt de notenmix het qua kcal beetje goed

Yonker

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:27

Hier redelijk ongezonde lunch... maar agh, lunchte keer op werk en had er zin in :)
Italiaanse bol met rode pesto + salami
Bruin broodje met filet american.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:02

Ik heb als lunch een hele zak hamkaas chips gegeten :'). Wauw. Echt niet trots op mijzelf..

Iemand vroeg iets over herballife. Vriendin van mij heeft dat gedaan. Het beviel goed. Tot ze weer normaal ging eten. Ze was 20 kilo kwijt. Bijna 15 is er alweer aan :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:09

Shakes, poedertjes etc.... Gewoon niet doen. Het beste is om je levensstijl aan te passen zodat je een gezond lijf krijgt en behoudt. Bovendien leer je door die troep ook niet wat gezond eten is.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:11

Nou ik zie het bij sommige mensen wel werken hoor :j (shakes/poedertjes)
Ik vraag me dan altijd af... als mensen dan zoveel weer aankomen, hoe kan dat? Ze komen normaal toch ook niet zoveel aan in een periode. Gaan ze dan extreem veel eten ofzo??

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:18

Yonker schreef:
Ik vraag me dan altijd af... als mensen dan zoveel weer aankomen, hoe kan dat? Ze komen normaal toch ook niet zoveel aan in een periode. Gaan ze dan extreem veel eten ofzo??

Ja dat moet wel. Als je normaal/gezond gaat eten na zo'n dieet blijf je prima op gewicht. Calorieën verdubbelen niet omdat je een streng dieet hebt gevolgd hahaha, veel mensen denken wel zoiets of zo. Is je calorie inname meer dan je verbruikt dan kom je aan. dus ga je weer eten zoals je daarvoor deed en waardoor je 20 kg te zwaar ben geworden, tjah dan wordt je weer 20 kg te zwaar.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:20

Mijn broer doet ook aan doe shakies.
3 shakes per dag zonder verdere maaltijden. 2,5 liter water drinken.
Binnen 2 dagen 5 kilo afgevallen, gaat enorm snel maar na een tijdje is hij het zat en gaat hij alles eten wat hij die wekem absoluut niet heeft mogen eten.
En dan zit t er zo weer aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:22

Yonker schreef:

Het werkt inderdaad want je valt af. Maar niet blijvend, tenzij je vervolgens je eetpatroon radicaal omgooit.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:23

jolmer20 schreef:
Binnen 2 dagen 5 kilo afgevallen, gaat enorm snel maar na een tijdje is hij het zat en gaat hij alles eten wat hij die wekem absoluut niet heeft mogen eten.

Ja dat is het risico wat je loopt, toegeven aan je cravings. Je moet je daarna wel aan een gezond eetpatroon houden. Maar dat is niet anders dan na een ander dieet. Goede begeleiding helpt wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:24

NWDynamite schreef:
jolmer20 schreef:

Ja dat is het risico wat je loopt, toegeven aan je cravings. Je moet je daarna wel aan een gezond eetpatroon houden. Maar dat is niet anders dan na een ander dieet. Goede begeleiding helpt wel!

Daarom moet je gewoon geen dieet volgen maar gezond gaan eten.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:25

Bizzybijtje schreef:
Yonker schreef:

Het werkt inderdaad want je valt af. Maar niet blijvend, tenzij je vervolgens je eetpatroon radicaal omgooit.

Je zal door geen enkel dieet blijvend afvallen als je daarna weer eet waar je dik door bent geworden

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:26

Maar als ik even naar mezelf kijk he... mijn gewicht schommelt niet radicaal ofzo, terwijl ik geen gezond eetpatroon heb. Ga ik aan de shakes en ik val bijv 20 kg af en ik val weer in het oude eetpatroon.... dan zou mn gewicht toch ook niet radicaal moeten veranderen? Of zie ik dat verkeerd... omdat je al te zwaar bent komt het er niet makkelijk aan? Heb er namelijk ook aan zitten denken... maar wil eerst kijken of ik gezonder eten wat volhou. Ken mezelf namelijk dat gaat 2/3 weken goed en daarna niet meer :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:26

Ik drink wel eiwitshakes, als aanvulling op een koolhyrdaatarm/eiwitrijk 'dieet'. Het makkelijke vind ik dat ik ze als tussendoortje in mijn tas kan gooien en dat het me ook echt vult. 3 van die dingen op een dag en verder niks eten zou ik ook niet kunnen, dat is praktisch onmogelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:27

Ik schommel ook niet. Ben al heel erg lang stabiel op 90 kilo en zie het ook niet zo snel gebeuren dat er meer aan gaat komen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:28

NWDynamite schreef:
Bizzybijtje schreef:

Je zal door geen enkel dieet blijvend afvallen als je daarna weer eet waar je dik door bent geworden

Afbeelding

;)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:29

[/quote]
Ja dat is het risico wat je loopt, toegeven aan je cravings. Je moet je daarna wel aan een gezond eetpatroon houden. Maar dat is niet anders dan na een ander dieet. Goede begeleiding helpt wel![/quote]

Daarom moet je gewoon geen dieet volgen maar gezond gaan eten.[/quote]
als je gezond gaat eten en toegeeft aan je cravings kom je op hetzelfde neer. Dus om daarom te zeggen 'daarom moet je geen dieet volgen' klopt niet. Het gaat er meer om dat je je aan je regels houdt, of je nou wel een dieet volgt om af te vallen of gewoon gezond gaat eten. Dus ieder zijn ding. Kan je je no oliebol sherlock plaatje wel gebruiken maar wat jij zegt is gewoon krom ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:30

Volgens mij vallen cravings niet onder "gezond eten".

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:33

Mijn broer heeft ook begeleiding, maar daar heeft ie lichtelijk schijt aan zegmaar.
Nu heeft ie t slimmer aangepakt, dit is nu de 3e keer dat ie een aantal weken shakes heeft gehad en nu bouwt ie t langzaam op met normaal eten.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:37

Ik vind het nadeel van een dieet of shakes dat je niet leert om met die verleidingen om te gaan of deze goed in te vullen :j Nu ik een paar weken iets meer op mijn eten let word ik er ook handiger in.

Hier dag 1 van hardlopen met evy voltooid, vind dat toch wel fijn lopen *D
Met aardbeien als beloning (zonder slagroom uiteraard)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:01

Ik weet niet zeker of dit er ook mee te maken heeft, maar hoe zwaarder je bent, hoe meer calorieën je nodig hebt om op gewicht te blijven. Dus als je bent afgevallen en je gaat vervolgens weer precies hetzelfde verder als voorheen zul je inderdaad ook weer aankomen, lijkt mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:17

Absoluut.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:06

Yonker schreef:

Nee maar als je een tijdlang je lichaam uithongert krijgt het lichaam het signaal dat zodra er weer normaal voedsel beschikbaar is zoveel mogelijk daarvan op te slaan voor als er weer slechte tijden aankomen. Dus zelfs als mensen daarna niet overdreven veel eten gaan ze toch weer aankomen.
Dat werkt dan vaak weer zo demotiverend dat ze vervolgens alle teugels loslaten.

Uiteindelijk is het toch het belangrijkste dat je een goed eetpatroon ontwikkeld. En dat ontwikkel je niet met dieeten die niet geschikt zijn de rest van je leven voort te zetten. En een dieet is pas geslaagd als je vervolgens jarenlang op streefgewicht kunt blijven.
Afvallen is zo moeilijk niet, het probleem bij de meeste mensen zit hem in op goed gewicht te blijven.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:17

Hier gaat het nog steeds goed, nu 10 dagen de touwtjes wat strakker aangetrokken. Er is nu plm een kilo af en ik heb dus nog een goede kilo te gaan. Die laatste kilo zal wel langer duren. Want hoe dichter bij je ideale gewicht hoe moeilijker het is om nog verder af te vallen als je verder wel normaal blijft eten. En het is ook een beetje zoeken hoever ik met 'dit normaal eetpatroon' zal komen. Kan natuurlijk zijn dat ik daarvoor de hoeveelheden nog wat verder terug moet schroeven. Hoewel ik dan wel een afweging moet maken of dat het waard is.
maar 50 kilo is zo'n mooi rond getal wat zo mooi als grens is aan te houden. Maar of het reeel is met het ouder worden aan die grens vast te blijven houden is natuurlijk de vraag.
Voor nu ga ik er uit van wel en ga er ook van uit dat ik over de tweede kilo twee keer zo lang ga doen. Hoop dus over de drie weken weer net onder de 50kilo te zitten.
En die drie weken zo door gaan zou geen probleem mogen worden want daarna is het de bedoeling dat ik de rest van mijn leven zo door blijf gaan.
Tot nu toe lijkt het me in ieder geval goed af te gaan. De eerste dagen wel echt trek tussendoor maar nu is dat vrijwel nihil. Het lichaam went snel aan tussendoortjes maar schijnbaar ontwent het ook weer snel.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:08

Bedankt iedereen om op mijn vraag te antwoorden ivm Herbalife!

Hoe reken je eigenlijk uit hoeveel calorieën je op een dag nodig hebt? Of gaat dit enkel via een arts? Ben wel eens benieuwd of ik meer calorieën binnen krijg als dat ik nodig heb. Gewicht blijft wel hetzelfde (soms met een 2-300g verschil)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:30

Trouwens even wat tips/weetjes (jullie weten ze ongetwijfeld allemaal maar het kan nooit kwaad);
- Om je echte gewicht te weten, weeg jezelf dan een week lang iedere dag zodra je uit bed komt en geplast hebt. Het gemiddelde daar van is je daadwerkelijke gewicht.

- Dat je zwaarder bent vlak voor, tijdens of na je menstruatie is normaal omdat je dan vaak vocht vasthoudt.

- Je gewicht in kg is totaal onbelangrijk, je spier- en vetpercentage is dat daarentegen wel (viscaal vet ook). Je kan namelijk zwaarder zijn geworden in kg maar een lager vetpercentage hebben en meer spiermassa. Spieren wegen zwaarder dan vet dus een spier van 1 kg neemt minder plek in in je lichaam dan 1 kg vet.

- De meeste mensen drinken veel te weinig, let er echt op dat je meer drinkt en je zal op allerlei vlakken verbetering merken. Als je vaak nog heel erg moe bent als je goed hebt geslapen kan dat zijn omdat je uitgedroogd bent. Als je dorst hebt ben je ook eigenlijk al uitgedroogd.