Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:59

Wauw Gianti, 2 sets van 55 kg! Erg knap/stoer!!! Kwam je de sportschool nog uit met je hakken?
Welkom Wyah_Rona! Ik ben ook nieuwsgierig naar je sport(/eet) doelen. :)
HouVanUtopia, leuk om je ervaringen over die thee te lezen. Hoelang moet je die nog drinken?
Rianne, jammer van de twee slechte dagen, maar toch knap van de cm's eraf! Lastig dat je zo in verleiding gebracht word, maar hou vast aan je doelen. Nu weer vol goede moed verder?
Yunaa, jij ook welkom! Bij veel sportscholen kan je een trainingsschema / uitleg over de verschillende apparaten krijgen, daar zou je eens naar kunnen informeren. Als je niet wil afvallen zou ik voornamelijk krachttraining gaan doen en weinig/geen cardio.

Ik heb vanmiddag ook weer fijn getraind! Merk dat ik het steeds langer kan volhouden. :) Waar ik vlak na de zomer doodop was na nog geen 10 minuten hardlopen, loop ik nu gerust 8 km + nog anderhalfuur kracht/cardio erachteraan. :D
Iemand van jullie trouwens bekend met Egym???

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:03

Ben ik zeker van plan, uitstellen van mijn zomer lichaam krijgen heeft geen zin.
Word dan alleen maar erger..

Het enige nadeel aan mijn lichaam is dat ik zo'n brede borstkas heb. (of hoe je het ook moet noemen :P)
Als ik dan een dunne buik heb lijkt die op de een of andere manier nog breed :+
Maar dat moet ik maar accepteren.

HouVanUtopia

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:51

Ik moet hem nog een week drinken. Ben vorige weeka begonnen.
Heb tussentijds nog niet gemeten zal morgen is doen.

Merk wel dat ik super veel energie heb deze week en heel makkelijk uit bed kom!

Wauw knap zeg zo lang! Ik vind cardio zo saai hou vaak met moeite half uur vol

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:57

Het is me gelukt... Maar god zo vaak door MN enkel gegaan op weg naar station :') zo moe waren mijn benen :')

Sets van 15 reps is zeer goed om mee te beginnen :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:08

Gianti schreef:
Jongens MN billen en kont ia dood... En ben op 13 cm hakken naar gym gekomen #HELPPPP

Hihi ik zie het helemaal voor me!

Net groepsles BBB gedaan, en daarna nog even met de apparaten bezig geweest voor de bilspiertjes en benen. DUbbelop dus. Heb al een aantal keer een leuke gast gespot in de sportschool en elke keer als ik naar de groepsleszaal ga, komt hij even bij het raam staan en observeren :') Binnenkort maar even een gesprekje aanknopen
:Y) O:) O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:25

xRiiannex schreef:
Succes renee!
Wat is je doel met hoeveel je per week kwijt wilt?

Geeeeeeeeeeen idee.. Hoop dat de instructrice bij de sportschool daar iets wijs' over kan zeggen. Ik ben allang blij als er iets vanaf gaat :')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:40

Wyah_rona, welkom! :)
Rianne, balen van je slechte dagen, maar goed dat je doorzet! Ik heb thuisthuis hetzelfde probleem, mijn vader haalt ontzettend veel snoep en koek in huis. Scheelt voor mij ontzettend als ik iets in diezelfde kast leg dat ik wel mag hebben. Zo leg ik daar altijd mijn lu-crackers neer :+
Over je borstkas, ik ken het probleem! Zoals ik twee pagina's terug al zei, ik heb een uitstekende ribbenkast. Zelfs met mijn 4kg overgewicht kan ik mijn ribben al een beetje zien. Maar secricible bevestigde mijn gedachte al dat bepaalde spiergroepen het dus wel kunnen wegnemen dat ik mijn ribben (te erg) ga zien. Binnenkort bij evaluatie van mijn schema (over drie weekjes) toch eens voorleggen!
Yunaa, jij ook welkom! Mij is geleerd voor afvallen en meer spierconditie moet je setjes met veel herhalingen doen, op relatief laag gewicht. Voor spieropbouw doe je kortere setjes met meer massa. Dus 3x15 lijkt mij prima. Maar daar weten ze in de sportschool vast meer van!
Raylaatje, ik geloof dat er een heel eind terug in het topic was die het over E-gym had. Zag er iig wel heel tof uit.
Emita, oeeeh, leuke kerels zijn altijd goed! Werkt ook motiverend om goed uitzicht te hebben :=

Wat me nou vanavond overkwam. Ik baalde een beetje, was mijn pasje thuis vergeten en halverwege sportschool dus weer omgekeerd. Daardoor te laat om nog twee uur te sporten. Stond eerst op de crosstrainer. Ik loop normaal ongeveer 11.7km/h gemiddeld. Kijk op een gegeven moment op het scherm, 13,7 km/h. Bijna alle krachtoefeningen voelden te licht aan, dus bijna overal gewicht bij opgezet. Vertelde vandaag nog dat ik al blij was met mijn 12kg squat, dus ik pak twee dumbells van 6kg uit het rek, voelde echt alsof ik niets in mijn hand had. Dus ik dacht nouja, dan doe ik wel 7. Setje klaar, voelde nog te licht. Dus ingeruild voor 8, en na het tweede setje maar omgeruild voor 9. En daar komt nog bij dat ik mijn schema tien minuten sneller heb gedaan dan normaal :o En ik kom thuis, en ik voel me nog op en top energiek.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:43

Haha ja op het eerste gezicht vond ik hem eigenlijk niet genoeg mijn type maar hij was me al wel vanaf het begin opgevallen. Maar hoe vaker ik hem zie hoe leuker die eigenlijk is. Hij lijkt een beetje op Bruno Mars (gezicht, maar ook z'n haar) maar dan met een iets donkerdere huid en echt breed als een kast O:) Z'n uitstraling heeft gewoon wat. Maar goed eerst maar eens een gesprekje aanknopen :')

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 01:09

Nieuw trainingsschema
:D Heb de salsa/bachata even op 2x per week gezet maar als ik energie overheb dan kan ik eventueel op de woensdag nog en derde keer salsa/bachata-en.

Afbeelding

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:29

Russelnuwel: bedankt, ik zal eens kijken of ik het kan terugvinden!
Emita, zou leuk zijn als het wat is, die jongen! Aanspreken kan je altijd eens doen. :) je zegt dat hij in eerste instantie niet genoeg je type is.. Nou ben ik natuurlijk nieuwsgierig wat wel je type is. :+ mooi schema, succes ermee!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:05

Oh leuk ik ga ook even nadenken over een schemaatje voor mezelf (heb nu helemaal geen planning).

Gisteren lekker gesport bij de fysio, dus nu buik en billen spierpijn :o

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:34

Leuuuuuuk emita! Aanspreken de volgende keer!

Mooi schema ook! Leuke afwisseling.

Ben vorige week woensdag begonnen met de avondthee en vorige week donderdag met de ochtendthee
net gemeten en ben overal cm kwijt! Ook bij mn bovenbenen!
Nog weekje drinken en dan donderdag weer wegen en meten.

Wegen zag ik nu bijna geen verschil maar ben ongesteld dus zou daaraan kunnen liggen?

Me vriend zei gisteren dat die mn benen ook echt strakker vind geworden! Yeahh
enn we hebben gisteren ons samenlevingscontract getekend! Weer een stapje serieuzer haha!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:36

Aps je ingesteld bent hou je meer vocht vast, kan tot twee weken erna duren

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:14

Goed bezig Russel! Fijn he als je de vorderingen merkt bij je lichaam :) .

Dees & Rianne, ben of die thee nou echt werkt! Dan wil ik het ook weleens proberen.

Gianti, WAUW! 55 kg? Ik had gister 7 kg totaal en dat vond ik al zwaar :') .

Gister bodypump lesje meegepakt en kon al weer wat zwaarder dan vorige week! Gelijk lid gemaakt en zaterdag afspraak met een trainer voor de fit test. Dan word ik gewogen en gemeten en ahv die resultaten een schema maken. Heb er helemaal zin in!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:22

Gianti, wat goed!
Maris ook lekker bezig, dat soort testen zijn altijd goed!
Ik heb zelf gelukkig geen last van ongesteldheid, maar veel mensen hebben dat wel inderdaad.
Emita, intensief schema!
Russel, dat is altijd lekker!

Ik heb gisteren mijn collega lekker afgebeuld, met hardlopen. Kreeg gisteravond al een berichtje dat ze het voelde in haar kuiten.
En die stomme weegschaal wil bij mij echt nauwelijks meer bewegen, zoooooo frustrerend... :(

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:25

Als je ongesteld bent hou je inderdaad meer vocht vast. :j

Secricible; Ik kijk zelf nooit op de weegschaal. Soms zegt dat helemaal niks, maar zie je je zelf wel veranderen in de spiegel.

Ik ga binnenkort beginnen met Kayla Itsines BBG 1.0. :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:30

dat lijkt me ook een leuk programma bbg maar best prijzi toch?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:31

HouVanUtopia, gefeliciteerd!!

Xivura, ik ben heel erg benieuwd! Heb de before's en afters gezien en had echt zoiets van wow. Maar vond het persoonlijk iets te prijzig.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:34

BBG? Is dat een soort van online personaltrainingsding?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:41

Als je kijkt op Kayla Itsines vind je wel heel erg veel uitleg. Het is inderdaad prijzig, maar ik wil er wel echt voor gaan dus ben bereid om dat er voor te betalen.
Het is een PDF bestand van schema's die je 12 weken lang moet volgen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:41

Xivura schreef:
Als je ongesteld bent hou je inderdaad meer vocht vast. :j

Secricible; Ik kijk zelf nooit op de weegschaal. Soms zegt dat helemaal niks, maar zie je je zelf wel veranderen in de spiegel.

Ik ga binnenkort beginnen met Kayla Itsines BBG 1.0. :)

Je hebt gelijk hoor, ik verlies nog steeds cm's en mijn vetpercentage daalt met 0.2% per week tot nu toe, dus ik doe blijkbaar wel iets goed, maar mijn BMI is nu 25.1 en ik wilde gewoon nog graag wat lager tot ik echt goed in een gezond BMI zat. Maar dat lukt dus gewoon nog even niet, of iig niet zo snel als ik zou willen. Verlies nog ongeveer 0.5-1kg per maand...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:50

Xivura schreef:
Als je kijkt op Kayla Itsines vind je wel heel erg veel uitleg. Het is inderdaad prijzig, maar ik wil er wel echt voor gaan dus ben bereid om dat er voor te betalen.

En dan na die 12 weken ben je ook instaat om het zelf op te kunnen pakken, of moet je dan eigenlijk weer betalen voor een nieuw schema?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:06

Renee schreef:
Xivura schreef:

En dan na die 12 weken ben je ook instaat om het zelf op te kunnen pakken, of moet je dan eigenlijk weer betalen voor een nieuw schema?

Het is de Bikini Body Guide. In principe zou je na twaalf weken je 'bikini body' hebben, maar je kunt ook kiezen voor de BBG 2.0, dat is week 13-24 van het schema. Maar die kost weer net zo veel als de eerste. Zag wel trouwens dat op Marktplaats veel mensen die schema's ook aanbieden voor minder geld :+ Misschien dat als ik op streefgewicht (of gewoon op gezond gewicht) ben, dat ik het via daar aanschaf.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:10

dat soort claims vind ik altijd erg bijzonder en onzinnig eigenlijk.... Als ik aan het begin van die 12 weken moddervet ben met een vetpercentage van 56% en ernstige obesitas dan zal ik er na 12 weken wellicht beter uit zien, maar geen bikini body hebben. Bovendien vindt iedereen iets anders een "bikini body".

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:28

Voor mij ook de reden om het pas te doen als ik op mooi gewicht zit. Nu omschrijft Kayla Itnes de 'bikini body' ook heel safe als iets in de trend van 'het lichaam waar je je zelfverzekerd in voelt'. Staat ook één foto op de site waarbij ik keiharde twijfels trek. Meisje is bij de before echt te zwaar, bij de after heeft ze een figuur waar de meeste meiden van dromen. Ik geloof er weinig van dat je dat in 12 weken voor elkaar krijgt. Maar er staan ook meiden tussen die nog niet dé body hebben, maar wel heel veel vooruitgang.