Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:39

W was in opkomst omdat het binnen 24 uur gedaan kon zijn. Niet raar toch? Bovendien is de vaccinatie tot nog toe onschuldig geacht.
quera schreef:
IMJ schreef:
Nou bijzonder? Hoezo?
Bovendien moet je B 3x geven..

Veiligheid gaat toch altijd voorop?

Waarvoor juist daar dan niet voor gevaccineerd wordt.. 36% vind ik een hoog aantal als er 100 varianten zijn..

Nou ja, zoals ik zei, veiligheid voorop toch? Is toch niet raar? Er zouden nogal wat nare bijwerkingen zijn. Zijn die er niet meer krijgt mijn kind ook de B.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:43

RIVM zegt alleen hoge koorts...

Maar dat is bij de Bmr bijvoorbeeld ook.
Ik vraag me dan oprecht af hoe wordt die keus gemaakt. Bmr wel—>menigokokken b niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:43

Hier ook zo, imj.
Vanaf daar een vaccin voor is, wordt dat hier ook gezet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:44

Mijn vader was duidelijk, hij zou de kans op bijwerkingen verkiezen (ook ernstige) boven het het doorlopen van hersenvliesontsteking voor zijn kind. :j

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:48

dromertje2 schreef:
Hier ook zo, imj.
Vanaf daar een vaccin voor is, wordt dat hier ook gezet.

Er is een vaccin voor.. 2 zelfs

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:48

karuna schreef:
Mijn vader was duidelijk, hij zou de kans op bijwerkingen verkiezen (ook ernstige) boven het het doorlopen van hersenvliesontsteking voor zijn kind. :j

Ook als de kans op bijwerkingen vele malen hoger ligt dan de kans op hersenvliesontsteking?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:50

Ja zelfs dan :j . Hij mag dan 85 zijn maar houdt de berichtgeving over enten en zo echt goed bij. Vooral omdat ik pakweg tussen 4 en 12 zoveel ziek ben geweest en het meeste wel heb gehad waartegen nu geent kan worden. Hij had graag zowel de hepatitis als de hersenvlies ontsteking kunnen voorkomen. Heeft zich ook echt ingelezen over de voors en tegen van entingen, bijwerkingen en zo.

Zijn hoofd wordt langzaam wat warrig maar de periode met vooral de hersenvliesontsteking kan hij haarscherp herinneren. -O- is het een vreselijke tijd geweest met vrees gaat ze overleven, wat is de restschade enz. En de restschade is er dus wel. Weet ik niets van omdat ik me van de periode ervoor niets kan herinneren. Maar ja karakterverandering, woordvindingsproblemen, recht schrijven of rechtuit lopen :') concentratieproblemen en mogelijk de adhd zijn het gevolg van. En misschien nog wel meer

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:00

Naar zeg :(:)

Ik mag sowieso niet gevaccineerd worden.. en mijn omgeving de komende tijd ook niet. Risico is te hoog voor mij

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:02

:(:) Begrijpelijk omdat je weerstand natuurlijk prut is. Maar je omgeving ook niet vanwege wat eigenlijk?

Zelf weet ik niet beter dat scheelt. Hihi

Maar ja ik ben dus een heel groot voorstander van enten, dier mens alles wordt geent omdat ik weet wat de gevolgen zijn van niet enten. :j

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:05

Omdat vaak ( vooral kinderen) koorts krijgen en bij de bmr er met ( verzwakt) levend virus gewerkt wordt.

De risico’s zijn minimaal op overname. Maar die risicos wil mijn oncoloog niet nemen...
Want als het wel gebeurd dan ben ik wel zeker de Sjaak...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:06

Mijn katten worden overigens ook niet gevaccineerd. Maar die komen ook niet buiten. Verder geen huisdieren.

Maxima_S

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:29

Buiten of jullie vaccin vrij een legitieme bron vinden (waarom niet eigenlijk, ze baseren zich op hetzelfde wetenschappelijke onderzoek als het rivm hebben alleen nog veel onbeantwoorde vragen) hier een mooi stuk van de hetze van de afgelopen weken....

https://stichtingvaccinvrij.nl/chronolo ... -175965677

Dat is toch op zijn minst opvallend te noemen?

1 sterfgeval volr de invoering van het vaccin, 5 het jaar van invoering en daarna een terugloop aat iets minder dan 1.

Die cijfers zijn bekend en kunnen dus moeilijk wetenschappelijk gefaked worden.

Waar is het gevaar....is het gevaat niet JUIST ontstaan doordat we niet allemaal de ziekte hebben doorlopen voor het 5e levensjaar en de antistoffen niet worden doorgegeven via de borstvoeding?

En ik ben inderdaad heel selectief met het gebruik van medicijnen en zie dit alleen als een uiterste noodoplossing als er direkt levensgevaar zou zijn. Dat is in mijn ogen dan ook het enige recht dat de medische weteld heeft. Ziekte voorkomen doe je niet met medicijnen...dat is symptoombestrijding.

En in geval van een levensbedrijgende ziekte als bijv. Kanker zou ik zeker geen chemokuur aannemen maar nog drastischer dan nu mijn dieet omstellen en gaan onderzoeken wat mij zo ziek maakt...ik zal wel gek zijn in de ogen van velen maar ook dat went

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:31

Maxima dat vind ik inderdaad gek...
aangezien ik nu chemo krijg, en me beter voel dan 4 maanden geleden..

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:18

Maxima_S schreef:
Buiten of jullie vaccin vrij een legitieme bron vinden (waarom niet eigenlijk, ze baseren zich op hetzelfde wetenschappelijke onderzoek als het rivm hebben alleen nog veel onbeantwoorde vragen) hier een mooi stuk van de hetze van de afgelopen weken....

1 sterfgeval volr de invoering van het vaccin, 5 het jaar van invoering en daarna een terugloop aat iets minder dan 1.

Waar is het gevaar....is het gevaat niet JUIST ontstaan doordat we niet allemaal de ziekte hebben doorlopen voor het 5e levensjaar en de antistoffen niet worden doorgegeven via de borstvoeding?

En ik ben inderdaad heel selectief met het gebruik van medicijnen en zie dit alleen als een uiterste noodoplossing als er direkt levensgevaar zou zijn. Dat is in mijn ogen dan ook het enige recht dat de medische weteld heeft. Ziekte voorkomen doe je niet met medicijnen...dat is symptoombestrijding.

En in geval van een levensbedrijgende ziekte als bijv. Kanker zou ik zeker geen chemokuur aannemen maar nog drastischer dan nu mijn dieet omstellen en gaan onderzoeken wat mij zo ziek maakt...ik zal wel gek zijn in de ogen van velen maar ook dat went

Jeetje, wat een aannames in dit artikel:

VaccinVrij schreef:
En het punt dat we willen maken is dit: Als in Nederland bijna elk kind de mazelen kreeg voor zijn vijfde verjaardag, en er overleed in het jaar vóór de introductie van het mazelenvaccin slechts één kind, dan is het risico van deze ziekte niet zo heel groot. Het is in ieder geval minder groot dan het risico van ‘medemensen’, want er sterven in Nederland elk jaar 50 kinderen aan kindermishandeling, en er zijn 50.000 meldingen, ook niet mis.2Een mediacampagne om de bevolking erop te attenderen hoe we dit kunnen herkennen en hoe we ermee om kunnen gaan zou waarschijnlijk meer levens redden.

Ik heb het al een keertje of 39208 gezegd in dit topic: Mazelen is wereldwijd 1 van de belangrijkste oorzaken van kindersterfte (bron: Wikipedia). Risico op dood is niet hoog, op complicaties ong 5% tot 10% (oor- of longontsteking, hersenontsteking). Zo naar om dit te bagatelliseren.

De titel al:
CHRONOLOGISCH OVERZICHT VAN TWEE WEKEN MAZELMANIA IN DE MEDIA – U MAG KIEZEN OF U EROM WILT LACHEN OF HUILEN

"Mazelmania"? "Lachen of huilen?". Nogal stemmingmakend.

De bronnen genoemd in het artikel heeft niks met mania te maken - dit is gewoon wat er gebeurd als de vaccinatiegraad daalt. Dan krijgen kindjes weer mazelen. En gaan er sommige dood. Volgens WHO in 2017 bijvoorbeeld al 110.000 kindjes:

https://www.who.int/news-room/fact-shee ... il/measles

Ik kan zó slecht begrijpen dat er wordt gedaan alsof het allemaal maar onschuldige ziektetjes zijn. Dat is niet zo.

Ohja, vaccinvrij pleit voor transparant bewijs voor de veiligheid van vaccins, maar kunnen zelf eigenlijk niet zo goed uitleggen wanneer ze een vaccin nou eigenlijk veilig vinden. Ik kan de bron helaas niet meer vinden - er was een aanvraag ingediend voor het leveren van bewijs. RIVM is hier zeer correct op ingegaan, heeft ze uitgenodigd voor ee ngesprek en de vraag gesteld: Hoe kunnen we bewijzen of een vaccin veilig is?

Door Frankema is een enorm mediagenieke roeptoeter die vooral onzin verteld.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:25

Maxima_S schreef:

Begrijp ik goed dat je denkt dat kanker veroorzaakt wordt door een verkeerd voedingspatroon? En dat je wanneer je het zou krijgen dit kan genezen door je dieet aan te passen en met een beetje zelfonderzoek kan diagnostiseren waar de kanker vandaan komt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:31

Maxima_S schreef:

Je bent niet gek maar wel erg overtuigd dat voeding blijkbaar alles kan helen. Ik hoop dat je nooit iets levensbedreigends krijgt want dan moet je misschien je overtuiging drastisch bijstellen wil je nog langer dit soort , imo, onzin verkondigen .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:33

tmr001 schreef:
Maxima_S schreef:

Begrijp ik goed dat je denkt dat kanker veroorzaakt wordt door een verkeerd voedingspatroon? En dat je wanneer je het zou krijgen dit kan genezen door je dieet aan te passen en met een beetje zelfonderzoek kan diagnostiseren waar de kanker vandaan komt?

Precies mijn vragen...
en vraag me ook af of dit dan volgens jou bij alle types kanker zo werkt? En of je überhaupt wel weet hoeveel types en soorten kanker er zijn en dat er bij lange na niet altijd chemotherapie toegepast wordt/geïndiceerd is. Zoveel soorten, zoveel behandelingen.

Maar je bent idd vrij om behandelingen te weigeren :)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:33

Maxima_S schreef:

Dan hoop ik oprecht dat jij nooit kanker krijgt (niet dat ik dat iemand anders wel toe wens)
Moerman dieet en vergelijkbare kankertherapieën op basis van voeding, zijn allang achterhaald helaas. Chemo is een noodzakelijk kwaad maar in veel gevallen het enige dat werkt, dat iemand kan genezen of in ieder geval het leven kan verlengen.

Jouw houding jegens de medische wereld is alsof dat de vijand is. Artsen leggen de eed van Hippocrates af en volgen een universitaire studie van 8 jaar of langer. Daar hecht jij geen waarde aan? Het doel van een arts is mensen beter maken. Al dan niet door middel van medicijnen. En omdat het ook maar mensen zijn, komen in de medische wereld ook fouten, blunders, laakbaar handelen en misstanden voor, net als elders.
Maar in ons land mogen we ons in grote lijnen heel gelukkig prijzen met de kwaliteit van de medische zorg. Inclusief het vaccinatieprogramma. Dat maakt dat we hier gemakkelijk 80 of (veel) ouder kunnen worden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:23

Quera: maar voor mensen als jij met een immuunsysteem wat plat ligt is het juist belangrijk dat andere mensen vaccineren tegen een mazelen. Jij bent een persoon die onder de paraplu moet vallen omdat je zelf geen paraplu hebt.

Sorry Maxima; ik mag hopen dat jij nooit ernstig ziek wordt.
Voor een arts is zijn eed zo ongeveer het belangrijkste wat er is. Zij maken mensen beter uit overtuiging.
Als ze grof geld hadden willen verdienen waren ze wat anders gaan doen.
Want het is kei en keihard werken met vaak veel nachtdiensten, lange dagen en hele grote druk/stress.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:27

Maar het risico om nu te vaccineren is te hoog...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:28

Ja, voor jou. En daarom is het belangrijk dat het andere deel vd Nederlandse bevolking behalve jij dus, wel gevaccineerd is al :)
Zodat die het parapluutje boven jouw hoofd houden :)

@maxima: wat een weinig basisvertrouwen in de medemens :o

Alsof elke dokter erop uit is om je dood te laten gaan en elke medicatie-ontwikkelaar/verkoper je nog zieker wil maken... :o

Heb je echt zo weinig vertrouwen in mensen die hun leven in dienst stellen van het ontwikkelen medicatie en het bestrijden van ziekte?
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 19-04-19 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:30

Dat is juist het nut/ doel van groepsimmuniteit.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:30

verootjoo schreef:
Ja, voor jou. En daarom is het belangrijk dat het andere deel vd Nederlandse bevolking behalve jij dus, wel gevaccineerd is al :)

Nee iedere net gevaccineerde moet uit mijn buurt blijven.. vandaar dat ik mijn kinderen nu ook niet kan vaccineren.. het wordt ernstig afgeraden door mijn oncologe

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:32

quera schreef:
verootjoo schreef:

Nee iedere net gevaccineerde moet uit mijn buurt blijven.. vandaar dat ik mijn kinderen nu ook niet kan vaccineren.. het wordt ernstig afgeraden door mijn oncologe

Ja, net gevaccineerden idd...
maar de meeste mensen zijn toch geen babies/mensen die toevallig allemaal gister gevaccineerd zijn :)
Dat is allemaal al gebeurd toen ze zelf baby/kind waren.
En jij/jouw gezin vallen nu onder de mensen die dus niet gevaccineerd kunnen worden met zeer goede reden, en vallen dus onder de parapluutjes van mensen voor wie dat niet geldt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:37

Ik heb 2 kinderen die in de vaccinatieleeftijd vallen(3 jaar en 9 maanden).
Nu is de 3 jarige wel gedeeltelijk gevaccineerd. Maar die van 9 maanden niet. Plan is voor nu om ze over over een paar maanden te vaccineren. Zodat ze alle voordelen van de zomer heeft en hopelijk minder ziek zal worden. En we hopen dat mijn weerstand hoog genoeg is.

Maar ik wil/ moet nog even uitzoeken welke vaccinaties ik precies wil geven en welke gesplitst kunnen worden.