Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:17

Vanavond heb ik voor het eerst met de chiropractor + een groep gelopen! Ging echt superlekker. Rondje van 3,50 km, zo goed als aan 1 stuk *\o/* Wel onderweg kleine stukjes gewandeld. Heb veel en veel lekkerder gelopen dan dat ik normaal met Evy loop (vind ik echt rotmuziek meestal en dan irriteer ik me daaraan). Nu gewoon op een lekker tempo, beetje kletsen af en toe, eigen muziekje erbij. Heerlijk! Ook mooie omgeving, in een park in Leiden waar ik normaal dus nooit loop :+ Ik dacht alleen dat ik enorm langzaam loop, maar met inlopen (kleine 5 minuutjes zodat de spieren opwarmen en daarna stretchen) voor iedereen zijn eigen route koos liep ik toch aardig voorop. Zal er wel aan liggen dat ik redelijk lange benen heb en die andere mevrouwen best klein waren :D Ben toch stiekem wel een beetje trots.
Zeker aangezien ik een drukke dag had (vanochtend 10 uur een sollicitatie gesprek, gelijk door naar examen op school van 13:35 tot 17:15 en daarna direct door naar hardlooptraining). Vond het weer wel lekker! Niet heel benauwd gehad ofzo!

Vervelend van je hypo zeg Dagmar_1995! Sterkte met de spierpijn :(:) Wel een mooie tijd!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:26

Laatst bijgewerkt door Ariebombarie op 17-04-13 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:28

Wat is nou het verschil tussen color run en color boost? Allebei 5 km en allebei met kleuren bestrooid

Ariebombarie

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:29

geen enkel verschil volgens mij :Y)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:29

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:49

Ariebombarie schreef:
hier kan je trouwens ook alles lezen over de color boost: http://colorboost.eu/#

wow ik vind het echt super vet dat je mee doet Ariebombarie!! *\o/*

Vandaag ging echt goed! in 25 minuten 3,08 km gelopen! Intervaltraining!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:52

Kijk dat vind ik nou leuk, al was het inschrijfgeld €40,- dan loop je nog eens voor een ander!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:57

Hey allemaal,
Die colorboost klinkt wel grappig. Ik ga zelf niet meedoen, maar kan me voorstellen dat het heel leuk gaat worden. Dat gooien met kleurpoeder doen ze toch ook traditioneel in één of ander land (India?) ...?

Max_en_mac: ook intervaltraining gedaan? Voor jezelf of op/met een hardloopclub? Doe jij't ook om sneller te worden? Ik was voor het eerst mee met een hardloopclubje van onze hardloopschool. We moesten 4 rondjes van een kilometer, tussendoor 1 minuut rust, en dan opbouwend in snelheid. Tsjonge, ik heb het echt zwaar gehad, ik was compleet buiten adem toen ik binnenkwam en liep te raspen en te piepen ... pff beetje genant gewoon. Ik was zo dizzy dat ik helemaal vergeten ben hoe snel ik ging ;-). En ik was natuurlijk de laatste -:(- ... maar ik kon écht niet harder. Ik heb ook nog die tip uitgeprobeerd van het ademen (linkerbeen naar voren = uitblazen ?), maar toen raakte ik helemaal in de war en kon ik m'n ademhaling helemaal niet meer beheersen. Dus dat lukte niet zo best haha.

Hopelijk wordt m'n snelheid hier eindelijk eens beter van, zodat ik eind mei de 5 km in een half uur kan rennen. Maar ik zie het nog niet gebeuren. Ik ben echt een slak!

Mogen er ook foto's in dit topic eigenlijk? Ik zou het wel heel grappig vinden om af en toe foto's te zien van bokkers die finishen, 'afzien', lekker door de natuur lopen (ik loop heel graag achter mijn paard/bijrijdster aan, leuk uitizicht!), pauzeren op mooie plekjes ... etc.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:15

Warboel schreef:
Vanavond heb ik voor het eerst met de chiropractor + een groep gelopen! Ging echt superlekker. Rondje van 3,50 km, zo goed als aan 1 stuk *\o/* Wel onderweg kleine stukjes gewandeld. Heb veel en veel lekkerder gelopen dan dat ik normaal met Evy loop (vind ik echt rotmuziek meestal en dan irriteer ik me daaraan). Nu gewoon op een lekker tempo, beetje kletsen af en toe, eigen muziekje erbij. Heerlijk! Ook mooie omgeving, in een park in Leiden waar ik normaal dus nooit loop :+ Ik dacht alleen dat ik enorm langzaam loop, maar met inlopen (kleine 5 minuutjes zodat de spieren opwarmen en daarna stretchen) voor iedereen zijn eigen route koos liep ik toch aardig voorop. Zal er wel aan liggen dat ik redelijk lange benen heb en die andere mevrouwen best klein waren :D Ben toch stiekem wel een beetje trots.
Zeker aangezien ik een drukke dag had (vanochtend 10 uur een sollicitatie gesprek, gelijk door naar examen op school van 13:35 tot 17:15 en daarna direct door naar hardlooptraining). Vond het weer wel lekker! Niet heel benauwd gehad ofzo!

Vervelend van je hypo zeg Dagmar_1995! Sterkte met de spierpijn :(:) Wel een mooie tijd!

Fijn dat het lekkerder ging! Ik vond de muziek van Evy (2006 versie) ook nix aan, ren met mn eigen muziek veel fijner!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:35

Araber warm je wel goed genoeg op en loop je lang genoeg uit? Ik merk bij mezelf dat dat wel verschil maakt.

Wollie2004, ik ren ook met Evy2006, soms vind ik de muziek wel leuk, maar vaak valt het inderdaad tegen. Mijn beste vriend is DJ dus hij gaat een eigen mix voor me maken zodat ik straks lekker met mijn eigen deuntjes kan gaan :D

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:14

Gaaf MG!!
Die muziek van evy 2006 is echt vaak bagger of hetzelfde en heb het eigenlijk na les 15 wel gehad maar ja..alleen en zonder muziek lopen kan ik ook niet..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:16

Ik liep met Evy 2011 die vond ik over het algemeen best goed te doen gelukkig! Had om die reden ook wel 2011 en niet 2006 gekozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:18

Ik vind de 2011 versie prima muziek hebben. :)

Vanmorgen op school flink gesport, nu op weg naar huis, hardloopschoenen aan en gaan. Begin wel met een kalm tempo. Ben weliswaar warm maar wil vooral voor mijn schenen lief zijn...

Gok op spierpijn morgen van de oefeningen van vanmorgen maar dat vind ik totaal niet erg. :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:07

Whaaa ga meedoen met colorboost!!

@hannah ik doe een programma van runkeeper en had eigenlijk een rustdag, maar omdat ik zin had om te lopen had ik een mini interval training tussendoor gedaan (7x 1 minuut hardlopen en 1,30 min herstellen)
Dus het was niet echt zwaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:30

Nou, eindelijk heb ik motivatie gevonden om te beginnen hoor...
al 2x met evy begonnen en weer opgegeven.
Nu begonnen met dutchrunners(illegale versiemet Renate wennemars geloof ik.
Net les 3 gelopen en het bevalt me wel :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:32

Max_en_Max schreef:

@hannah ik doe een programma van runkeeper en had eigenlijk een rustdag, maar omdat ik zin had om te lopen had ik een mini interval training tussendoor gedaan (7x 1 minuut hardlopen en 1,30 min herstellen)

cool! kan je je daar al voor inschrijven? wat zijn de kosten daarvan? ;)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:04

Heb gisteren een aantal tips van Romy proberen toe te passen, maar dat valt nog niet mee. Is inderdaad van alles tegelijk. Merk ook dat ik na een kilometer ofzo gewoon weer in mijn eigen standje hardloop.
Ik denk dat ik maar eens ga proberen om 1 ding tegelijk te veranderen. Ook denk ik erover om me bij een groepje aan te sluiten voor training. Heb er nu 1 gevonden die 1 keer per week samen trainen voor de 10 miles in Tilburg. Ze starten volgende week, dus denk dat ik daar eens een kijkje ga nemen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:06

Ja, je kan beter eerst 1 verandering dorvoeren en daarna een andere.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:53

Ariebombarie schreef:
Max_en_Max schreef:

er is nog geen prijs etc. over bekend, en je kan je ook nog niet inschrijven, maar iemand had al eerder in het topic een linkje geplaatst, maar hier is het nog een keer www.colorboost.eu

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:07

Pfffooeeee, ik ben net terug van les 8 met een flinke tegenwind op de dijk.
Maar dit uitzicht na een tijdje lopen maakte alles weer goed :D
Afbeelding

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:32

Max_en_Max schreef:
Ariebombarie schreef:

er is nog geen prijs etc. over bekend, en je kan je ook nog niet inschrijven, maar iemand had al eerder in het topic een linkje geplaatst, maar hier is het nog een keer http://www.colorboost.eu

ja dat was ik _O-

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:35

Ariebombarie schreef:
Max_en_Max schreef:

er is nog geen prijs etc. over bekend, en je kan je ook nog niet inschrijven, maar iemand had al eerder in het topic een linkje geplaatst, maar hier is het nog een keer http://www.colorboost.eu

ja dat was ik _O-

oh hahahahah Oh Goshhh... :')

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:35

chanelle14 schreef:
Pfffooeeee, ik ben net terug van les 8 met een flinke tegenwind op de dijk.
Maar dit uitzicht na een tijdje lopen maakte alles weer goed :D
[ Afbeelding ]

Waauw daar wil ik ook wel lopen!!
Waait het ook zo hard bij jullie??

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:37

Colorrun lijkt me erg leuk! Je laat wel foto's zien he Arie?

Als we het toch over ademhalen hebben; ik las laatst nog een heel interessant artikel over het voorkomen van blessures door een bepaald ademhalingspatroon te volgen waarbij je nooit op hetzelfde been uitademt omdat je torso op dat moment het zwakst is waardoor je benen minder "ondersteund" worden. Of het klopt weet ik niet, maar zoals het uitgelegd werd klonk het eigenlijk best logisch. Ik moet ook zeggen dat ik sinds ik veel naar de sportschool ga en mijn buik en rug veel sterker zijn dat ik tijdens het hardlopen niet meer aldoor last van mijn knieen heb. :)*

Ik heb zaterdag eindelijk de grote race waar ik nu al een jaar voor aan het trainen ben, dus deze week doe ik het lekker rustig aan. Helaas heb ik tijdens de winter niet zo veel gelopen als ik van plan was, dus ik knijp hem wel dat ik straks in de problemen kom. Maar ja, dat maakt me eigenlijk niet uit want ook al moet ik kruipend over de finish ben ik zo veel sterker en fitter als eerst en niemand kan me dat afnemen. :)

Merken jullie ook dat je je door hardlopen zoveel beter voelt? Niet alleen physiek, maar ook geestelijk?

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:39

Horse_xx schreef:
Waauw daar wil ik ook wel lopen!!
Waait het ook zo hard bij jullie??

Jaaa, het waaide echt gigantisch! Kwam amper vooruit. :')