In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:23

Ik ben nu 2 keer geweest. Eerste keer heel lastig om alles open te gooien. Afgelopen Vrijdag een sessie gehad met ademhalen en naar de gedachtes om die toe te laten. Was heel heftig.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:52

Ik merk de laatste tijd dat ik periodes heb waarin ik eerder vroeg wakker ben en me dan overdag meestal niet zo heel moe voel. In andere periodes slaap ik dan langer (maar ik denk wel eerder onrustig), raak ik moeilijk uit bed (zeker als ik mijn wekker gezet heb en dus gewekt word voor ik wakker ben) en voel ik me ook overdag behoorlijk moe. Tegen de middag voel ik me vaak zo moe dat ik een dutje moet gaan doen en/of koffie nodig heb (in een poging) om wakker te blijven. Zijn er hier nog mensen met dit probleem en hoe lossen jullie dit op? Ik vind het eigenlijk best vervelend en zou liever niet elke middag een dutje moeten doen of 'liters' koffie drinken...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:17

Ik heb dat ook, weet ook niet precies hoe het komt. Als ik later opsta ben ik veel sneller moe. Sta ik vroeg op ben ik lekker fris. Vind het ook vreemd. Misschien slaapritme dat beter is wanneer je de ochtend wel wakker bent?

Ash, lijkt me normaal dat het moeilijk is, zo in het begin. Maar als je het de kans geeft, komt het vanzelf wel. En hopelijk kan het dan genezen ook.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:37

in het begin sliep ik ook heel slecht, puur stress bij mij nu slaap ik als een blok alleen soms wat moeite met inslapen maar dat heb ik altijd al gehad. hier gaat het zeker de goede kant op! vandaag weer een ochtend naar school gewest en gister bij iemand anders in de auto morgen weer school en dat zo vaak mogelijk:) morgen weer een gesprek bij ggz kan trots zijn op mezelf! tussen vriendin en mij gaat het wat minder, heb haar verteld dat het initiatief nu bij haar licht er dat ik niks meer ga ondernemen om onze vriendschap nog goed te maken

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:48

ik lig niet echt te piekeren ik sta gewoon op standje alert waardoor ik niet ga slapen. (PTSS)
En als ik dan slaap krijg ik nachtmerries en word vaak na 3 uurtjes weer wakker.
Slaap gemiddeld 3 tot 4 uur per nacht. Soms korter, soms langer.

Vandaag weer bij de huisarts geweest. moet die medicatie toch blijven nemen want het zorgt ervoor dat ik niet helemaal weg zak in een dip nu ik met de sertraline ben gestopt.
Hmmm kan het nog erger?

Morgen naar mn psycholoog. Mijn huisarts zou contact opnemen. Ben benieuwd wat we verder gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:08

SwitchShadow schreef:
ik lig niet echt te piekeren ik sta gewoon op standje alert waardoor ik niet ga slapen. (PTSS)
En als ik dan slaap krijg ik nachtmerries en word vaak na 3 uurtjes weer wakker.
Slaap gemiddeld 3 tot 4 uur per nacht. Soms korter, soms langer.

Vandaag weer bij de huisarts geweest. moet die medicatie toch blijven nemen want het zorgt ervoor dat ik niet helemaal weg zak in een dip nu ik met de sertraline ben gestopt.
Hmmm kan het nog erger?

Morgen naar mn psycholoog. Mijn huisarts zou contact opnemen. Ben benieuwd wat we verder gaan doen.

Stress zorgt voor meer adrenaline en zorgt voor slecht slapen, medicatie werkt vaak neit omdat je dan al zo hoog in je stresslevel zit dat het niet meer onderdrukt. Het enige wat zou kunnen helpen is om eerst een half uur voordat je gaat slapen 2 valdispert rust(extra sterk) te nemen, dan een kwartier voordat je gaat slapen een bodyscan doen en direct daarna je slaapmedicatie innemen. Alleen even afhankelijk van wanneer je de slaapmedicatie moet innemen van te voren.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:17

die valdispert neem ik ook al maar werkt voor mij ook niet. Ook al valeriaan etc geprobeerd.
Die bodyscan/meditatie ook eens geprobeerd. Werd ik wel rustiger van inderdaad. Maar slapen? Nope :(

Ik ben gewoon zo moe, zo op. Ik kan gewoon niet meer.
Deze week moet ik enorm veel werken. Het is niet dat ik niet wil werken, maar meer dat ik het niet meer kan. Afgelopen week al een hele rel gehad om 2 uurtjes die ik van mijn eigen uren had opgenomen terwijl het ziekteverlof zou moeten zijn. Ziekmelden is geen optie, dan krijg ik er alleen maar meer stress bij door al het gezeik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:49

SwitchShadow schreef:
die valdispert neem ik ook al maar werkt voor mij ook niet. Ook al valeriaan etc geprobeerd.
Die bodyscan/meditatie ook eens geprobeerd. Werd ik wel rustiger van inderdaad. Maar slapen? Nope :(

Ik ben gewoon zo moe, zo op. Ik kan gewoon niet meer.
Deze week moet ik enorm veel werken. Het is niet dat ik niet wil werken, maar meer dat ik het niet meer kan. Afgelopen week al een hele rel gehad om 2 uurtjes die ik van mijn eigen uren had opgenomen terwijl het ziekteverlof zou moeten zijn. Ziekmelden is geen optie, dan krijg ik er alleen maar meer stress bij door al het gezeik.

Maar dan zit je in een visueze cirkel, je wilt je niet ziek melden omdat je geen gezeik meer wilt maar ondertussen ga je er bijna aan onderdoor. En dan krijg je alsnog gezeik op je werk. Ziektewet is ziektewet, voor jou is het niet anders dan voor andere mensen. Je doet jezelf tekort door niet te kiezen voor jezelf.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:07

Ik weet het joolien, maar ik zie de mogelijkheid niet. Het zit bij ons op de zaak zo raar in elkaar.
Ik durf het gewoon niet. Zo laf eigenlijk, maar ik zie geen opties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:14

SwitchShadow schreef:
Ik weet het joolien, maar ik zie de mogelijkheid niet. Het zit bij ons op de zaak zo raar in elkaar.
Ik durf het gewoon niet. Zo laf eigenlijk, maar ik zie geen opties.

Wat voor baan heb je dan? Heb je een gewoon contract? Kun je gewoon de ziektewet in? En waar ben je zo bang voor dan?

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:14

Ik ga wel even over op pb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:15

Is goed :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:55

Lastige situatie SS, maar misschien is het ook zo dat als je nu de ziektewet niet in gaat maar over een tijdje, op het moment dat je écht niet meer kunt, je nog véél langer in de ziektewet zit en het allemaal nog veel zwaarder is. Kies voor jezelf :(:)

Ik heb een lastige week achter de rug, woensdag was de eerste sterfdag van een meisje dat ik kende van de kliniek, en die avond hoorde ik ook dat ook een ander meisje die ik kende van daar een einde aan haar leven heeft gemaakt, maandag.. Zulke lieve meiden... :(

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 23:12

Jeetje jorine, heftig!! Sterkte! :(

Ja jullie hebben gelijk. Ik weet ook wel hoe het zit maar heb er echt moeite mee.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:33

Hoe gaat het nu SS?

Hier gaat het niet zo goed. Voel me erg somber.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:44

Voor iedereen een hele dikke knuffel :(:)

Vandaag de telefoon gepakt en DE afspraak gemaakt met de gynaecoloog waar ik samen met mijn psychologe heen ga. Was een hele 'bevalling' maar ik heb het gewoon gedaan.

Verder slik ik sinds 2 weken geen nachtmedicatie en dat gaat eigenlijk wel goed. Afgelopen nacht niet echt geslapen maar lag ook niete malen. Even aankijken dus.

En vanmiddag te horen gekregen dat een oud collega die mij al die jaren zo heeft bijgestaan zelfmoord heeft geplecht. Ben helemaal van de leg.....

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:58

Heftig Miranda...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:17

Jeetje Miranda, dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:25

Diegene was gisteren nog op de zaak geweest (werkte bij de ambulance op kantoor) om te bespreken dat hij volgend week weer 50% zou komen werken (zat met een burn out thuis). Heeft nog wat spullen op marktplaats gezet omdat hij met zijn vrouw het huis wilde veranderen. 
Ooit zij hij tegen mij dat ik moest vechten voor mijn gezin, hoe moeilijk dat ook was. Hij heeft (samen met mijn psychologe en psychiater) mij zo geholpen als ik er op kantoor even doorheen zat: 2 pasjes vooruit en maar 1 achteruit, hij heeft er voor gezorgd dat ambulances geen enge auto's waren (was 1 van de trauma's omdat ik daar met spoed mee vervoerd ben). En zo zijn er nog tal van dingen. En nu maakt hij er zelf een eind aan.....

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:26

:( :(:)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:49

Jeetje miranda... wat erg :(:)

Jorine :(:) Hoop dat je je snel iets vrolijker voelt.
Heeft het een oorzaak?

Hier gaat het ietsje beter dan vorige week qua eetlust etc. Helaas wel alweer ziek. Echt mijn afweer is 0.
Hele drukke week nu met veel werken. (nee ben nog steeds niet ziek gemeld)
Heb nieuwe medicatie opgehaald vanmorgen. Even iets sterkers in combi met wat ik al had.
Hopen dat dit wel iets doet. De sombere gedachten zijn nog steeds erg aanwezig.
Bedankt voor je interesse!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:02

Jorine en Miranda, sterkte, jullie hebben het ook niet mee zitten nu :(:) vreemd dat die zelfdodingen zo op het zelfde moment komen. Hopelijk kunnen jullie het een plaatsje geven, nooit fijn om zo iets te horen.

Switch, duidelijk dat je lichaam het niet echt trekt op dit moment he. Wel fijn dat je even iets sterkers mag. Maar ik weet niet of die gedachten daarmee zomaar opgelost zijn, ik denk eerlijk gezegd niet dat de pilletjes zo iets zomaar oplossen.

Overigens las ik net in de krant dat zelfdodingsgedachten meer aandacht verdienen en niet verdwijnen nadat depressie opgelost is. Ze zijn een apart gegeven. Genoeg aandacht geven is dus een must voor patiënt en psycholoog/psychiater.

Met mij gaat het in ups en downs nog steeds. Morgen eerste examens en ik denk dat de stress daarvoor alles erger maakt. Zit even weer in hele negatieve gedachten. In de zon zitten deze namiddag hielp wel iets. Hoop dat deze maand examens snel voorbij is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:44

11 juni krijg ik trouwens de uitslag van het onderzoek en de inteligentietest.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:29

Aria: Nee de pilletjes zullen het niet oplossen, maar ik hoop op wat meer slaap zodat ik het allemaal beter aankan.
Interessant stuk in de krant.
Succes met je examens! Komt vast goed, voor je het weet is het voorbij ;)

Purny spannend, duurt nog even!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:20

Sorry even heel ego... Moet het gewoon kwijt en weet even niet waar anders..

Heb momenteel een enorme dip. Weet het gewoon even niet meer.
Vorige week best heftig gesprek gehad over hoe ik altijd in relaties stond... En hoe hard ik ook wil geloven dat ik echt van iemand hield... 'T was niet zo. Ik heb me zo alleen gevoeld en zocht daarom mannelijke contacten op.
Nu heb ik iemand leren kennen en ik weet gewoon niet wat ik moet...
Hij lijkt geen bad Guy te zijn.. Maar iemand die wel serieuze relaties aan kan gaan..
Maar dat maakt me nu zo onzeker.... Ik wil het gewoon leuk hebben en zien waar het schip strand. Maar ik kan dat niet, ik wil weten of die me echt leuk vind of wat ik van hem kan verwachten...

En nu ik dat typ klinkt het zo idioot. Heb hem pas 3x gezien. :(