Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:51

In de winter had ik ook echt hele erge last van een droge/schrale huid, ik smeerde mn gezicht (na het gereinigd te hebben) in met een dikke laag kokosvet-achtig iets. 's Ochtends het er weer af halen, maar echt gewoon een dikke laag zodat het de hele nacht kon intrekken, soort masker. Nu ben ik overgestapt op glycerine, dit trekt vocht uit de omgeving (niet uit de huid omdat deze droger is dan de lucht) en zorgt ervoor dat de huid gehydrateerd word.

Davinia_

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:26

Ik drink heel weinig water (ik drink sowieso weinig) en gebruikte ook geen crème, dus het was wel logisch ook.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:19

Djilna: Oh dat is lastig van je oogleden. Ik heb er nu ook last van door hooikoorts en traanogen enzo. Dan is een strak lijntje trekken idd veel moeilijker (je trekt je oog strak en zet hem en hij lijkt strak, maar als je je oog loslaat is ie helemaal niet strak :+ ).
Davinia_: Heb wel eens gehoord dat iedereen eigenlijk een vochtarme huid heeft. Maar die van jou lijkt me toch wel extreem vochtarm. :D Gebruik je verder ook huidverzorging of alleen creme? Misschien kan je een zachte exfoliant/scrub kopen om de dode huidcellen en schilfertjes een beetje mee weg te halen. Wel eerlijk trouwens van de verkoopster! :)

Ik heb even een klein lookje gemaakt met mijn Temperature Rising palette. :D Heb alleen een lijntje om mijn oog want heb hele droge gerimpelde oogleden door de hooikoorts nu en heb de hele tijd traanogen dus als ik echt oogschaduw opdoe of iets in mijn ooghoek is het zo weer weg. :\

Afbeelding
Fullface (ik glim een beetje, het is hier suuuperwarm -O- ) en producten met het Temperature Rising palette :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:28

Wat heb je op je lippen Loose? Mooi zacht kleurtje. Kan de oogschaduw niet zo goed zien op de foto, kan ook aan mijn laptop liggen? Zie alleen het lijntje goed, mooie paarse kleur :) Edit: je hebt ook alleen een ooglijntje, niet goed gelezen. Mooie kleur iig :D

Davinia, je moet wel goed drinken hoor. Weinig drinken is niet zo goed. Je zou een nachtmasker of vette creme snachts kunnen gebruiken zodat je huid goed gevoed word. Een BB cream kan ook prima met een dagcreme trouwens. Maar als je echt een droge huid hebt met schilvers of ruige stukken dan kun je beter eerst je huid goed in conditie brengen omdat je het anders nog duidelijker ziet.

Zie net zo'n mooie oogschaduw palette van MAC die binnenkort uit komt <3
Afbeelding
swatch:
Afbeelding
Die ga ik in de gaten houden :=

De cremeblush van Dior (Capri) staat ook op mijn wishlist. Maar ik ga me proberen in te houden want Dior is wel duur :+ Maar aan de andere kant.. ik heb nog maar 1 creme blush. En in de zomer is het wel handig. Maar ik heb het tot nu toe ook zonder creme blushes overleeft. Dus heb ik hem wel nodig? Hangt van mijn bui af denk ik :+ en of ik in de stad kom.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 00:03

Wat is er fijn aan een cremeblush ten opzichte van gewoon poeder?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 00:05

Bijna weer vipavond bij Douglas trouwens. 25% korting op alle makeup :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 00:09

Poeder is mooier als je het over een foundation doet. Het blijft beter zitten en je ziet de kleur beter. Werkt een beetje zoals een primer onder je oogschaduw. Een creme blush kun je ook zonder make-up gebruiken. Die is dan fijner dan een poeder omdat een creme blush ook zo goed blijft zitten. Maar een creme blush kan ook weer prima over een foundation ofzo. Met echt mooi weer draag ik niet zoveel make-up. Thuis sowieso niet en als ik de deur uit moet dan is het BB creme, blush en mascara, thats it. Creme blush kun je ook heel makkelijk met je vingers aan brengen. Dus heel handig voor een snelle look.

Heb geen Douglas kaart helaas. Ik shop meestal online :P en anders bij Ici, daar heb je een gratis kaart.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:52

Dank voor de toelichting :D Nog nooit zo'n creme geprobeert, zal ik eens doen. Gebruik ook eigenlijk zelden rouge. En ook daar is zoveel kleurkeuze in!
Ik shop ook wel graag online ( vd week van Ici paris en net van Yves Rocher bestelling binnen), maar in zo'n winkel rondlopen en alle kleuren in het echt kunnen zien heeft ook wel wat ;)
De vipavond is extra leuk ivm de gezellige sfeer en de hapjes :)) En ook wel fijn om advies te kunnen vragen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:50

Glossi: Hue van MAC. :D En die nieuwe palettejes van MAC had ik ook gezien, echt mooi! :~ Vooral deze vond ik mooi:
Afbeelding

Dior Capri vind ik idd ook heel mooi! :j Maar idd wel duur, maar gaat vast wel langer mee dan een zomer. :D

Ik heb geen Douglas kaart, vind het zo raar dat je ervoor moet betalen. := En bij de Ici Paris hebben ze vaak ook leukere acties vind ik.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:26

Ik heb een lipstick die ik niet gebruik, maar voor blush is ie wel mooi. Dat is ook een soort van cream blush :D Als je een droge huid hebt, is crèmeblush fijner dan een poeder, omdat een poeder de droge plekjes kan benadrukken. Een ander voordeel van crèmeblush is dat het langer blijft zitten. En zoals Glossi zegt je kan het snel en prima met je vingers aanbrengen!

Voor degene met een Naked 2 palette; vond dit wel een mooie look! http://www.youtube.com/watch?v=RAkha7j7-KE Vrij basic maar altijd leuk voor inspiratie :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:40

Ach ik heb die Douglascard al iets van 10 jaar ofzo? Ici paris was toen nog niet zo groot/bekend in NL. Geloof dat ik er toen ook voor betaald heb. Maar geen idee hoeveel.

Mooie MAC oogscaduw trouwens!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:04

Is er hier iemand van plan morgen iets uit LE van Rihanna voor MAC te kopen? Ik wil die rode lipstick bestellen, hopen dat ie niet meteen is uitverkocht. :D

Djilna: Volgensmij is die kaart nu iets van €12.50, maar als je hem al 10 jaar hebt kan ie vast wel uit. :))

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 06:54

Loose, ik heb geen plannen (geen tijd ook :') )

Ik heb een bodyshopcard. Moest ik 5 euro voor betalen, maar dan krijg je altijd 10 % korting en spaar je stickertjes. Ik kocht zoveel dat ik gelijk door de korting m'n kaart eruit zou hebben.

Toch vind ik het 'raar' dat je ervoor moet betalen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:14

Ergens wel, maar je krijgt bij Douglas natuurlijk ook 5x per jaar de Fabulous. Ik bewaar ze allemaal :+

Geen MAC plannen nee, vind ik toch altijd wel prijzig spul :o En als ik dan niets dringens nodig heb..

Gisteren van Maybelline die collor tatoo oogschaduwcreme gehaald in bronze. Dat is pas fijn spul. Blijft echt goed zitten! Wilde ook de turquoise, maar dat vind ik toch iets te knal :=

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:31

Waarom zijn die lipsticks van Rihanna bij MAC zo bijzonder eigenlijk? Zag dat ze alweer uitverkocht zijn :=

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:24

Omdat het limited edition is. :') Op de site van MAC Nederland zie ik helemaal niks (meer?) staan over de Rihanna collectie. :oo Ach nouja, ik vond het een mooie kleur maar er zijn wel meer mooie (vergelijkbare) kleuren rood te krijgen. Had ook geen zin om er de hele dag voor achter de computer zitten te checken. := :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:25

Het staat niet apart, maar bij de lipsticks. Erg onhandig..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:28

Oh binnenkort verkrijgbaar staat er. :oo
Maar idd beetje onhandig dat ze dat tussen de gewone lipsticks zetten. :? Op de Amerikaanse site stond het heel groot op de hoofdpagina.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:29

Ik kon het dus ook al niet vinden :+ Kwam erachter via facebook.
Maar binnenkort verkrijgbaar zal ook wel gewoon uitverkocht zijn?

Ik zou echt niet kunnen kiezen uit al die kleuren :oo Ik wil bijv een lipstick die mijn bruine/zomerse tint wat ophaalt (naast een bronzer om het wat langer vast te houden ;)), maar hoe kies je dan? Dus dinsdag maar even advies vragen. Altijd leuk.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:36

Haha ja van de MAC site zou ik denk ik ook niet kunnen kiezen, met gewoon een plaatje van de kleur krijg je niet echt goed een idee van de lipstick. Ik kijk meestal bij de winkel wat ik mooi vind en dan vraag ik of ze het even aan willen brengen. :D Of soms ben ik helemaal enthousiast door een review dus dan weet ik al welke ik wil. :P
Ik wil nog een felroze kleur voor de zomer, zoiets: http://beautyselection.files.wordpress. ... wn0041.jpg

Denk trouwens ook dat het al uitverkocht is.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:41

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:26

Omg.. Heb t gedaan..
Yves saint Laurent rouge volupte shine nummer 15 is van mij :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:33

Gaaf Suus! Dat zijn mooie lipsticks! Ben benieuwd hoe lang die blijft zitten?

De Rihanna collectie ging idd heel snel, nog sneller dan de meeste andere collecties. Eerst stond alles verspreid over de website maar later wel gewoon alles bij elkaar. Zal wel een foutje zijn geweest. Heaux leek me wel een gaaf kleurtje. Misschien dat ik hem nog bestel als hij er weer op komt te staan. http://www.crystalcandymakeup.com/2013/ ... hanna.html <3 Dat de colectie zo snel ging komt door de naam Rihanna waarschijnlijk maar ook omdat de lipsticks heel gepigmenteert zijn en heel lang goed blijven zitten. Ook de lustre drops zijn altijd al een hit geweest en altijd al snel uitverkocht geweest. De blush/bronzer vond ik niet zo bijzonder. Was ook verbaast dat die net zo snel uitverkocht was :+

Dior Capri is trouwens ook prachtig. Mooie blush! Ik had een tas gekocht bij de Bijenkorf dus heb hem stiekem mee besteld. De tas was 60 euro goedkoper dus het mocht van mij :') Die oogschaduw palette van MAC hier boven koop ik nu niet meer :+

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:49

Wauw die lipstick is mooooooiii!! Hebbennn :=

Ik heb de houdbaarheid nog niet getest

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:47

Gaaf Suus! Prachtig kleurtje. Kun je een fotootje posten als je 'm op hebt? *kijkt lief* Wat een prachtige verpakking ook, alleen daarom al zou ik zoiets kopen. :')

Glossi, die dior Capri, is dat en creme blush? Mooie kleur! Heel zacht.

Ik heb vandeweek de bourjois color boosts aangeschaft. Alle 4. Was heel raar bij de Ici paris, ik wilde er eigenlijk 2 (de rode en de lichtste roze), maar de verkoopster liep heel raar te doen met de kortingen dus uiteindelijk had ik er 4 voor minder dan de prijs van 2 :') Volgens mij klopte er niks van.

Ben wel redelijk tevreden. Textuur en glans zijn heel mooi. De kleurtjes zijn wat transparant en mooi op lippen die van zichzelf niet zo gepigmenteerd zijn. De swatches op m'n hand zijn heel mooi maar m'n lippen zijn van zichzelf heel rood dus eigenlijk wordt alles op mijn lippen gewoon rood. Terwijl ik een transparante lipkleur juist heel mooi vind (bij anderen).

De houdbaarheid is overigens prima voor zo'n 'luchtige' balsem van een budgetmerk. Vrijdag heeft de donkerste kleur een 4-gangen diner overleefd. Kleur zat nog, alleen het glansje was weg.