Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=7155
kortom: ook de drie-fase pil geeft een verhoogt risico.
Ayasha schreef:ik blijf het herhalen maar goed;
ELKE pil, en ELKE vorm van hormonale ancticonceptie op de mini-pil en de prikpil (zelfde hormoon die twee), het hormoonspiraal en de koperspiraal na, geven dezelfde verhoogde kans op een trombose.
Barbabientje schreef:Hebben ze bij mij vroeger ook gedaanBen toen tijdelijk overgestapt, maar uiteindelijk weer terug over gestapt..
editje: Niet het ziekenhuis traject, maar mijn HA heeft wel mijn stollingswaarden van mijn bloed laten testen
Zwitsal schreef:Buikgriep? Als in diarree of overgeven? Nee dan is de pil niet veilig nee. (Check je bijsluiter voor de normen. X aantal uur na het nemen van je pil overgeven of diarree en hij is niet veilig. Maar bij buikgriep (dan is je hele verteringsstelsel gewoon van slag en weet je dus niet of die pil wel juist opgenomen is of niet) zou ik er sowieso vanuit gaan dat ie veilig is.
Wat je kan dien? Zolang je buikgriep hebt niet zoveel. Een nieuwe slikken heeft waarschijnlijk toch geen nut dus misschien een stopweek houden? Of wel slikken puur om je menstruatie uit te blijven stellen (als dat werkt, weet niet hoe erg je buikgriep hebt, als ie Helemaal niet opgenomen wordt dan werkt ie ook daar niet voor) en als anticonceptie een ander voorbehoedsmiddel gebruiken.