[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:40

Ik had een voorstukje gezien over 'mijn kind is te dik'. Niet echt goed opgelet, maar volgens mij was het een heel zielig jongetje met een moeder die dag en nacht achter de computer zat :o

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:40

Ik heb meer discipline nodig om te gaan lopen dan om te crosstrainen :+ Best grappig hoe het zo kan verschillen van persoon tot persoon :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:42

Tieneke schreef:
Ik heb meer discipline nodig om te gaan lopen dan om te crosstrainen :+ Best grappig hoe het zo kan verschillen van persoon tot persoon :)

Ik heb hetzelfde als Tieneke, op de crosstrainer thuis gaat beter dan dat ik de deur uit moet.
Dan ga ik soms met vriendinnen lopen (heb ik eerder wel gedaan), maar die zijn het met 10 minuten altijd al zat :+.

En als ik eerlijk ben, heb op dit moment helemaal geen discipline om te sporten, en sport eigenlijk ook helemaal niets extra's. :o

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:46

Nu baal ik ervan dat ik geen tv heb, had dat 'Mijn kind is te dik' graag gezien :o. Erg he! Maar vind die programma's vaak wel super interessant.

Ik heb wel zelfdiscipline gelukkig, maar hou het meestal niet lang vol. Zou graag bij een vereniging willen, maar dat is een stuk duurder dan gewoon lekker zelf sporten (daarvoor betaal je bijna niks als student hier). Maar ik volg regelmatig groepslessen en die zijn ook erg leuk :D En vaak ook wel echt de moeite waard.

Ik sport op dit moment 3-4x per week. Wil eigenlijk iedere dag sporten, maar daar ehb ik geen tijd voor meestal. Sowieso is de vrijdag altijd een stressdag bij mij dus dan lukt het vaak echt niet. En in het weekend word ik wel eens 'tegengehouden' door mijn vriend die sport echt stom vind en het liefste lekker met mij op de bank zit (met een zak chips).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:47

wij zijn aan het kijken , moet eerst even douchen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:51

Mjetterd schreef:
Ik had een voorstukje gezien over 'mijn kind is te dik'. Niet echt goed opgelet, maar volgens mij was het een heel zielig jongetje met een moeder die dag en nacht achter de computer zat :o

Ik kijk het nu ook, ben benieuwd!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:51

SSDesign schreef:
Nu baal ik ervan dat ik geen tv heb, had dat 'Mijn kind is te dik' graag gezien :o. Erg he! Maar vind die programma's vaak wel super interessant.

Ik heb wel zelfdiscipline gelukkig, maar hou het meestal niet lang vol. Zou graag bij een vereniging willen, maar dat is een stuk duurder dan gewoon lekker zelf sporten (daarvoor betaal je bijna niks als student hier). Maar ik volg regelmatig groepslessen en die zijn ook erg leuk :D En vaak ook wel echt de moeite waard.

Ik sport op dit moment 3-4x per week. Wil eigenlijk iedere dag sporten, maar daar ehb ik geen tijd voor meestal. Sowieso is de vrijdag altijd een stressdag bij mij dus dan lukt het vaak echt niet. En in het weekend word ik wel eens 'tegengehouden' door mijn vriend die sport echt stom vind en het liefste lekker met mij op de bank zit (met een zak chips).

Elke dag sporten is niet echt goed, je moet wel je rust houden!
Ik heb het een half jaar geleden zo'n 6x id week gedaan (moet wel zeggen dat ik elke x dan anderhalf tot 2 uur ging, soms groeplessen en soms zelf die-hard cardiooen en buikspieren).. en op een gegeven moment was de energie die ik er normaal van kreeg, heeeelemaal weg! Ik was echt gesloopt.
Mijn coach zei ook dat ik té veel sportte en dat ik beter om de dag kon doen :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:55

Dreamy, ik sportte toen ik daar nog tijd voor had 10-12 uur per week en dat ging me eigenlijk prima af :) Inderdaad moet je genoeg je rust nemen, maar het ligt er ook aan wat voor trainingen je doet. Ik train niet op spieren, maar vooral op uithoudingsvermogen.

Edit: Ik voel me ook fijner als ik lekker kan sporten. Oke alles kent inderdaad z'n maximum, maar zo gemiddeld 7 uur per week sporten vind ik echt niet verkeerd. Ik merk dat ik daar fit van word. Scheelt misschien dat ik enkele keren flinke optaters heb gehad waardoor ik even niet kon sporten en dan ga je het pas echt missen... :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:58

Je kan wel elke dag sporten, maar dan moet je andere spiergroepen trainen. Dan doe je bijvoorbeeld de ene dag buik- en armspieren en de andere dag benen....
Ik sport nu om de dag, wat mij goed bevalt!
Mars, lekker hoor, zo'n stok achter de deur :D

Ik ben op mijn 18de van 6x in de week sporten naar niets gegaan ivm een zware knieblessure.... Ik vond het echt verschrikkelijk!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:02

Wauw, wat voel ik me een slechte sporter als ik dat zo lees :+.
Op paardrijden na, heb ik echt een hekel aan sporten

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:04

Ik haal op dit moment de 3 uur sport per week ook zeker niet. Dat vind ik al erg slecht van mezelf, gezien ik altijd zo veel gesport heb. Dat is ook het probleem van opeens toch wel wat aankomen (in combinatie met 2x een half jaar niet gesport in verband met gezondheid...). Want hiervoor at ik alles wat ik maar wilde, maar kwam geen gram aan hoor. :P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:11

Oh, dan weet ik niet waarom ze mij in de gaten ging houden :') want ik deed voornamelijk cardio en groepslessen (bodyattack en sóms bodypump, maar niet heel zwaar.. wil niet opgepompt worden)..
Dus dat zou dan niet verkeerd moeten zijn geweest ;) Toch raar dan, dat zij me in de gaten ging houden dat ik niet te vaak/lang meer ging.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:13

Hmm dat is wel apart. Al moet ik zeggen dat ik dat ook niet zo iedere dag zou doen van die groepslessen. Dat vind ik wel wat teveel inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:31

Ugh ik beweeg amper , hooguit stallen leegscheppen. Oja ik wandel 3 dagen per week een uurtje met een pony :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:38

Heb het er nu met vriendlief over, en die zegt dat het goed is om 1 dag in de zoveel dagen gewoon 'ongezond' te eten zodat je lichaam niet 'lui' word..
Hij zegt (en staat ook op internet) dat dat een van de betere methodes is.
Iemand daar ervaring mee? :+
Klinkt alsof het zo zonde is :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:40

Dreamy schreef:
Heb het er nu met vriendlief over, en die zegt dat het goed is om 1 dag in de zoveel dagen gewoon 'ongezond' te eten zodat je lichaam niet 'lui' word..
Hij zegt (en staat ook op internet) dat dat een van de betere methodes is.
Iemand daar ervaring mee? :+
Klinkt alsof het zo zonde is :')

Het klinkt mij bekend, mijn vriend zegt precies hetzelfde :+
Niet zozeer 1 dag alleen maar ongezond eten, maar wel 1 keer in de week iets ongezonds eten. Zoals patat of pizza o.i.d.
Zodat je inderdaad je lichaam even op zn flikker geeft, omdat je lichaam alleen gezond voedsel gewend is en dan inderdaad lui word.
Mijn vriend weet waar hij over praat, hij is 20 kilo afgevallen :)
Toch durf ik het niet aan *D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:54

Ik sport nu 4x per week: 2x per week anderhalf uur hardlooptraining bij de atletiekvereniging en 2x per week paardrijden. Vanaf eind februari ga ik naar 3x per week hardlopen :)

En ongezond doen wij ook 1x per week: zaterdag is hier snackbar dag :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:01

Ohh! Straks gaan we allemaal 1 dag in de week helemaal volvreten onder het mom van goed voor het afvallen :D

Ging net op de weegschaal staan. Niks er af. Komt vooral omdat ok nu na t eten gewogen heb en ongesteld ben.

Hoeveel zijn jullie zwaarder als je ongesteld bent?

Ik rij 2x in de week en soms 3x. Ik wil mn fiets opknappen en als t wat minder koud is weer gaan fietsen naar mn werk. En ik wil 2x in de week weer naar de sportschool. Alleen de tijd er voor.....

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:05

Wat zijn jullie toch allemaal sportief. Ik heb er moeite mee. En normaal ga ik in het voorjaar meer paard rijden, maar paardje krijgt een veulen in april dus gaat hem ook niet worden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:06

Geen idee :+
Ben nu ongesteld en een kilo afgevallen....
1 dag slecht eten gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat ik helemaal de weg kwijt raak denk ik!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:06

Ik ben heel benieuwd of aan de pil zijn, nou ook echt invloed heeft op je gewicht?

Qua verschil met ongesteld zijn, merk ik niets. Plan het altijd zo dat ik maandag ongesteld word, tot vrijdag. Zondag is mijn weeg moment :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:09

Ik ben niet aangekomen toen ik met de pil begon.... Althans, zo herriner ik mij dat, want het is al dik 12 jaar geleden!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:09

Bij mij heeft het geen invloed, toch niet dat ik weet. Ik ben aan de pil van mijn 16de (ongeveer, vanwege medische redenen) en nooit wat gemerkt. Misschien dat mijn PDS-darmen dat in evenwicht hebben gehouden :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:10

Had pas nog in de CosmoPolitan gelezen dat het helemaal niet persé aan de pil ligt. Je krijgt wel meer 'honger' geloof ik, maar daar doe je toch echt zelf wat mee (of niet).. :+

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:23

Ik heb ook niet het idee dat ik daardoor ben aan gekomen.
Maar zie zo vaak dat mensen de schuld aan de pil geven, dat ik wel benieuwd was hoe dat nou eigenlijk zat.
Tja, honger gevoel kun je zelf iets/niets mee doen. Eigen keus.