Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:18

Nagano schreef:
hoi
ik melt me hier even
met een vraagje ik heb ruim 3 jaar terug een borst verkleining onder gaan
en nu merkt mijn vriend echt op dat ze heel gevoelig zijn (wel in goede zin hoor :o )
maar hebben hier meer mensen last van of ervaring mee

Hoi Nagana,

Ik herken dit ook, ik heb veel meer gevoel in beide borsten, dan voor de operatie. Ik heb
wel steken nog als het koud is bij de littekens.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:11

ik heb schrik niet op mijn 20 ste een borstverkleining gehad na de geboorte van mijn dochter toen ze ander half was. was er erg gelukkig mee, en zou het zo weer doen. Ja inderdaad na 3 miskramen en nog twee kinderen ben ik weer terug bij af. weer een cup f/g ligt aan de winkel. toen werd het vergoed. nu heb ik helaas nog steeds veel last ervan. omdat de klieren weer heel groot zijn geworden.

weten jullie of het weer vergoed word?

Fem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:33

Gewoon naar de dokter gaan, doorverwijzing vragen, of gewoon terug aan naar de chirurg die je toen geopereerd heeft.
Ik ken mensen waarbij ze de operatie 2x hebben uitgevoerd... Dus wie niet waagt, wie niet wint.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:40

Word het dan weer vergoed. Weet dat de dokter mij steunt. Maar ben op dit moment bang voor het kostenplaatje.
kan namelijk dan ook al weken niet werken. En ben zelfstandige

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:47

Ik zit ook in dubio, zit ook weer op mijn oude cupmaat, en baal hier enorm van. Maar zou zo weer een 2e operatie laten doen. Helaas is de chirurg die mij geopereerd heeft, nu met pensioen, dus ermee teruggaan kan niet meer

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:20

Ik weet dat bij die mensen die ik ken het beide keren vergoed is. Maar ik weet niet of die personen al die tijd bij dezelfde verzekeraar zaten of verschillende verzekeraars hadden.

Ik ben overigens ook bijna terug bij mijn oude cupmaat, maar de vorm van mijn borsten is een anders en een stuk steviger, wat maakt dat ik er minder last van heb dan 4 jaar geleden.
Mocht ik er weer last van krijgen, dan zou ik een 2e operatie zeker overweggen.

In jouw geval sweetsox, zou ik gewoon echt contact opnemen met de chirurg en die het voor je uit laten zoeken bij de zorgverzekeraar.
Of zelf de zorgverzekeraar bellen en de situatie uitleggen.
Waarschijnlijk wil de zorgverzekeraar dan wel eerst een 'Go' van de chirurg horen voordat ze daadwerkelijk kunnen toezeggen dat ze het vergoeden.
Dat je weken niet kan werken is natuurlijk heel rot als zelfstandige, daar heb ik dan gelukkig geen last van (gehad).

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:33

Zit nu bij de dokter en ik probeer er ook hier over te hebben. Want je weet maar nooit. Wel moet ik nog afvallen voordat ik naar een chirurg gaat. Gewoon omdat ik hoop dat het resultaat dan ook bij me past. 10 kilo moet er dan nog af. Helaas nog nooit afgevallen in mijn cupmaat. Daar baal ik altijd zo erg van.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:48

nou ze vind dat ik vanwege mijn schouder klachten daar kwam ik voor. heb daar weer ontstekingen zitten het verstandig om een borstverkleining te doen. en moet naar de fysio etc.
ik zeg schrijf maar een brief want ze vroeg naar mijn cup maat. ze vroeg of ik er over wilde nadenken toen heb ik verteld dat ik het al eerder heb gehad en het toen hielp en dat ik het zo weer zou doen om van de pijn af te zijn.
moet nu 1 april voor intake naar chirurg. moet wel afvallen want ze zijn strenger geworden qua opereren. je bmi moet onder de 30 zijn zegt ze. nou dus moet in deze aankomende weken dus een paar kilo afvallen. om in aanmerking te komen. het is dus vanwege de lichamelijke klachten echt raadzaam om weer een operatie onder te gaan.

had niet verwacht dat ze zo direct was tegen me, want heb er niet eens om gevraagd.
denk wel dat sporten, minder last van schouders, nek en hoofdpijn wel beter zal gaan. bijkomend voordeel is dat ik weer normaal kan shoppen. want bh's vinden in je maat is een drama. en zal denk ik ook kleding weer makkelijker kunnen passen inplaats van maten te groot.

ik hoop dat ik mag kiezen wanneer ik de operatie mag laten doen. dat zou met mijn werk wel een stuk beter zijn in te plannen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:30

@ sweetsox ; Ga je voor je intake naar het ziekenhuis of een prive kliniek ?
Succes iig met je afvallen :(:) , hoop dat het gaat lukken .

Mijn OP staat gepland voor 20 Maart :D ...

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:41

mijn intake is 1 april en als het goed is is het te doen om net die 5 kilo af te vallen. ga dus morgen gelijk beginnen met dieeten. en ja ga voor gezond maar streng. niet te veel brood ij de huisarts. ik ga naar hardewijk st jansal of zo heet het. was op aan raden van de arts. ik hoor dan wel weer verder. mijn doel is om 5 kilo af te vallen. en ik hoop dat ik dan begin van de zomer vakantie geopereerd kan worden. want dat komt met mijn werk het handigste uit.

weten jullie al wat je bmi moet zijn? wat zijn jullie ervaringen. of zijn jullie zo licht als een veertje.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:55

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:59

Ben eigenlijk wel benieuwd hoelang het duurt voordat je wat van je zorgverzekeraar
hoort of ze het vergoeden . :o
5 Kg afvallen valt idd best mee :j .
Ik heb jaren geleden wel eens een borstverkleining overwogen maar toen was ik veel te zwaar .
Toen afvallen was vond ik een giga drempel .
Nu is sinds vorig jaar bij mij de knop om en ben ik sindsdien 30 kg afgevallen .
Volgens de Eetmeter heb ik een BMI van 25 ...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:03

Ik kreeg het binnen 3 dagen te horen van zorgverzekeraar :=

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:07

wat voor bmi moet je nu dan hebben. dokter zegt onder de 30. maar op een andere site staat bmi van 27. dus ja ben wel bang. bmi van 27 red ik bij lange na niet over 5 weken.
zat al te denken om maar weer in de ochtend een shake te nemen en in de middag kwark met fruit en dan in de avond gezond maar redelijk gewoon in een klein portie te eten. hoe langer ik er over na denk hoe meer ik er paniekerig ik er over word.
heb uitgerekend dat ik met bmi namelijk 13 kilo moet afvallen. wat was bij jou jorinda de eis? anders stel ik de intake namelijk uit.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:18

Ik weet niet wat precies de eis is. Waarom zou je de intake uitstellen? Je ligt niet gelijk een week later op de operatietafel, al helemaal niet als je dat zelf niet wil. Als ik jou was, zou ik gewoon naar de intake gaan. De plastisch chirurg die jou zal gaan opereren die kan jou dan precies uitleggen wat de eisen zijn van de zorgverzekeraar (of je moet de zorgverzekeraar zelf even bellen, maar dat lijkt mij erg onpersoonlijk en niet prettig) en die kan jou eventueel ook begeleiden / een begeleider zoeken wat betreft het afvallen omdat je er zo paniekerig van wordt. Dat is namelijk absoluut niet de bedoeling lijkt mij. Snel afvallen door plotsklaps veel minder te eten dan normaal heeft ook weinig zin: ga je dan na de operatie weer eten "zoals normaal" dan zitten die kilo's er natuurlijk zo weer aan. Dus mijn advies: ga naar de intake en bespreek met de chirurg wat de mogelijkheden en eisen zijn, en beslis ook samen met de chirurg wanneer voor jou het beste moment is om de operatie te laten plaatsvinden...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:24

Ik zat er ieeeeets boven maar mocht gewoon :j

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:36

borst verkleining is voor mij al 15 jaar geleden en kreeg te horen dat de eisen strenger zijn.
volgens de arts die heeft mijn eet patroon door genomen en zeg dat ik veel te veel brood eet en dat ik dat moet veranderen. dan komt het wel goed. dus dat ga ik nu eerst proberen. en dan zie ik over een week wel of dat helpt. en natuurlijk niet snoepen. verder ga ik gewoon eten. als er vier kilo af is is het ook goed. en wil toch pas laat geopereerd worden. dus dan heb ik nog een paar maanden de tijd.

wat was je bmi dan celilien?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:42

Ja dat begreep ik, dat de eisen nu strenger zijn. Maar hoe de eisen precies zijn, kan je toch het beste aan je chirurg zelf of aan je eigen zorgverzekeraar vragen :j

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:10

Zorgverzekering vertel me dat niet lig aan de chirurg zei die man. Dus ga gewoon lijnen en dan hoor ik het wel. Ene site zegt onder bmi van 30 andere privé kliniek 27 bmi.

2bizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:56

Ook ik kom hier maar binnenvallen. Mijn besluit staat al helemaal vast. Ik ben rond de 1.65m en heb cupmaat h wat dus helemaal niet bij mij past. Daarbij heb ik erg veel last van mij schouders en nek. Ik ben benieuwd of er hier meerdere mensen zijn die daarbij ook migraine hebben. Ik heb daar namelijk wel veel last van. De 1 zegt dat het er wel mee te maken kan hebben en de ander weer niet. Graag jullie ervaring daarover als je dat ook hebt/had. Ik heb gister mijn verwijsbrief van de dokter gekregen en kan 12 maart bij de chirurg terecht voor gesprek. Ben dus heel benieuwd en omdat ik er echt helemaal klaar mee ben kan ik haast niet wachten.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:03

+- 26,0?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:20

Wel veel last van dat soort hoofdpijnen, veel last van schouders en spieren. Maar migraine zit in je vernauwde vaten dus denk niet dat het er mee te maken heeft.maar je zal wel minder hoofdpijn hebben denk ik

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:20

Ik heb ook last van migraine-achtige (niet klassiek) hoofdpijnen, maar dit is niet minder geworden na de borstverkleining. :n

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:32

Mijn hoofdpijnen liggen aan andere aandoeningen

2bizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:36

Neuroloog vertelde ook dat de kans klein is dat mijn migraine hiermee verdwijnt maar de dokter gister gaf het wel een kans. Dat migraine met mij bloedvaten te maken heeft weet ik en daar slik ik dan ook helaas allerlei medicijnen voor maar was gewoon erg benieuwd of andere daar ook last van hebben/hadden. Kan niet wachten tot de pijn in mijn nek en schouders straks weg is en weer kan doen wat ik wil.