Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:12

Ik heb van die soort netjes op m'n trappers en die vind ik al niet ideaal als ik in de stad fiets :+ Als ik wat fanatieker bezig ben wil ik daar ook nog wel voor kijken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:46

Ik vond het in het begin ook doodeng en was er ook niet handig mee. Ik ben er ook twee keer door onderuit gegaan, de eerste keer gelijk bij de eerste rit toen ik weer thuis kwam. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:50

Ik heb mijn klikpedalen net vandaag binnen gekregen. Ben benieuwd was er net nog niet vreselijk handig mee :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:57

Met die netjes op mijn trappers ging ik de eerste keer ook bijna op m'n plaat :+ Had bij een stoplicht even niet door dat ik m'n voet niet zomaar van het pedaal kon halen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:20

Hi all!!!

beetje radiostilte vanaf mijn kant.. ben beetje ziek geweest (een of andere bacteriele infectie waardoor ik 8 weken non stop misselijk was, krom liep van de buikpijn en zelfs dingen als bloedingen in maag/darmen enz..) dus was niet zo gezellig! Gelukkig gaat het al beter! :)

Kaar: WHAAA weer buiten gefietst, top!! Hoe gaat het?? Gefeliciteerd ook :D
Heb je ook alweer beetje gelopen enz? Shockwave betere resultaten dus...?

BB: Hoe is het met jou herstel??

Er was nog iemand ziek geweest.. heb alleen mn berichtenbox leeggegooid en weet nu niet meer precies wie (voel me een beetje banketstaaf, sorry!)

Welkom nieuwelingen!!!
Klikpendalen is een soort haat/liefdesverhouding.. Soms vervloek je ze maar vaak is het zooo fijn! Gewoon goed instelling (in het begin lekker los zetten zodat je snel los bent, zeker met MTB! Later kan je ze wat strakker draaien..), dat is de oplossing :D

Dapnhe, aardige plek.... hoe gaat het me je ribben en armen???

Splash, wanneer is de selvio!!? Kan je wel joh, je hebt een super goede basisconditie volgens mij! Wel mega tof dat je het gaat doen :D Welk verzet zit er op je fiets?

enzino, ik ben mega fan van mn taxc (we hebben er zelfs 2, te erg haha) maar ik train altijd gewoon op hartslag of via filmpjes op youtube/die ik heb gehad op de pc. Dat tegen elkaar racen is niet heel populair, de voordelen/uitdaging staat niet in balans met de kosten... Ken een paar mensen die het hebben geprobeerd maar niemand was heel enthousiast.

HF: echt? pffff klinkt super groot!!!!! Ben niet zo van die mega events, mede door die valpartijen (ben een scheitluis hoor!) maar was wel gaaf!!???

oke, mijn fietsverhalen zijn vrij karig vrees ik :=
week of 3 terug tourritje in Adam gedaan, was super tof!! Heb me gigantisch verbaast over hoeveel reacties ik kreeg op mn fiets ofzo denk.. Heb een colnago (niet omdat ik dat perse wou, had geen idee wat ik kocht 5 jaar terug) met een ligstuurtje. Schijnbaar een indrukkende verschijning ofzo? Er is zeker 7x gevraagd of ik op niveau fiets, of ik tijdrijwedstrijden doe enz
We konden er wel om lachen :D

Het was iig super georganiseerd en harstikke leuk! Ben blij dat ik ondanks dat ik niet fit was, toch moeiteloos 75km kon wegtrappen in 2,5 uur.. (geeft een beetje vertrouwen, kon ik wel gebruiken :o)

Ook nog een triathlon gehad, super vet want had de 3de fietstijd :d *trots*
Volgende week weer een wedstrijd, nu flink aan de probiotica en toch nog wat techniektraining dingen doen in hoop dat ik fit genoeg ben :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:31

Nou ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van deze fiets!
Volledig Carbon en Shimano ultegro afgemonteerd. Volgens de kenner die ik mee had heb ik hier echt een koopje aan gehad! Ben er super blij mee.
Maandag ga ik voor het eerst een rondje doen met iemand anders. Morgen maar even oefenen met klikken :+

Afbeelding

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:32

Mooie fiets!

Ik heb vandaag Haren - Haren (150) gereden. Gekookt en gebraden, wat een hitte! Nu fris gedoucht vanuit bed de tour kijken. :)

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:51

mooie fiets sakkia.

romy ik ben nu bezig met revalidatie maar al wel mijn eerste ritje op de racer gemaakt van 20 km, normaal niet veel maar ben er tevreden over.

Mooi stuk gefietst flew! Heb zelf vandaag de meeste tijd in ons zwembadje doorgebracht, water was al opgewarmd Tot 34 graden :-)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:55

In totaal 166 km vandaag, was ook nog op de fiets naar Haren. De terugweg leek meer op kruipen dan op fietsen. :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:05

O bah Romy, dat klinkt erg rot! Fijn dat het weer beter gaat.

Mooie fiets Sakkia :j

Pffff wat een eind Flew!
Mijn zusjes van Haren naar Borger en vv gefietst.

Ik had vanmorgen bijna 38.

Nee, hardlopen mag niet en kan ook niet Romy en tot nu toe voel ik ook nog geen verbetering. Maar je kan ook pas na 6 of 8 weken zeggen of het effect heeft gehad.

Voor mijn verjaardag heb ik een Fitbit van manlief gehad, grappig speeltje. :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:00

Bitfit is gaaf!! Ook.gehad :D

Wow vette fiets ! Hopen day je dit net zo leuk vind als rennen maar dan zonder blessures ;)

Kaar, wanneer is dat!? Dacht dat je al op 4 weken ofzo zat... Zucht ,duurt echt lang! Stom :(

Bb, netjes !! Hoe voelt het!?

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:01

Ik heb vandaag lekker live de proloog in Utrecht gezien. Ga morgenochtend een rondje doen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:04

Doe gasten fietsen gewoon 55km/h gemiddeld he!! Morgen verwachten ze een avr van 45 hahaha

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:08

Dank je wel! Wilde morgen een klein rondje gaan om te leren in en uit klikken vooral. Maar de plaatjes onder de schoenen passen niet op de pedalen :+ dus dat wordt maandag.

WoW 166 km met die weer. Dapper hoor!

Heb een stuk van de Tour online gekeken, alleen het laatste stukje. Morgen wordt het weer slechter dus dan ga ik wat meer kijken
Heb het trouwens elk jaar gevolgd, meestal alleen de finish door de week ivm werk :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:32

Weet je wel welke pedalen je hebt? (blijft een kunst om te zie nl)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:48

Ja, het type nummer staat er ook gewoon op. Ik heb de schoenen overgenomen van mijn nichtje en we waren vergeten dat zij geen gangbare plaatjes er op had zitten. Ze heeft nieuwe schoenen gekocht met nieuwe plaatjes en heeft dus zelf ook de verkeerde gekocht. Dat komt goed uit eigenlijk want zij krijgt nu de oude plaatjes terug en ik neem haar nieuwe ;)
Die schijnen te passen maar ze zijn het onderling nog niet helemaal eens haha. Ze komt ze morgen brengen dus dan probeer ik even. Passen ze niet dan koop ik maandag even nieuwe. Ik werk heel dichtbij een enorme fietsenzaak dus kan daar in de pauze zo even langs.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:16

Nou vanavond gaat het gebeuren! Mijn allereerste ritje :=
Ben er gewoon een beetje zenuwachtig van :') Heb zonet nog even snel een ondershirtje gescoord, want mijn shirt schijnt toch wel een beetje door :+

Heb al even wielerkleding gespot en heb zoveel leuke en mooie dingen gezien :+ Wat dat betreft ben ik echt een enorme snob :o Maar goed eerst maar eens met de kleding die ik nu heb.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:53

Waarom ben je zenuwachtig ? Belangrijke is: geniet Ervan! Niets zo gaaf als overal langsrijden, sneller gaan dan de andere fietsers en het gevoel van de wind door je haren :)

Veel plezier

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:24

Ja geen idee haha :D Ik ben nogal een streber, leg de lat direct wat hoog, ik moet dus wat afgeremd worden.

Gaat helemaal goed komen hoor. We hebben een leuke route uitgekozen en we gaan het gewoon rustig aan doen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:26

En hoe ging het?

Ik ben vanavond eens een beetje uit m'n comfortzone gestapt en ben wat harder gaan fietsen, ik ben nl niet zo snel. :D
40 km met gem 24,4

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:46

Ja ging heel goed! 30km gedaan! Gemiddeld 22,4. Niet heel snel maar we hebben wat vaker gestopt en rustig aan begonnen. Op het eind zaten we op ongeveer 26
Woensdag ga ik een keer alleen. Dan kan ok wat beter bepalen wat ik aankan en wat mijn gemiddelde ongeveer is. We hadden het nu vooral gezellig.

En ipv dat ik viel door klikken of juist niet, viel mijn nichtje.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 05:42

Goed bezig dames! Volgens mij zitten we hier met een aantal Noorderlingen, is het misschien leuk om eens samen een rit te doen?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:19

Sakkia ,top !!!! Was het leuk ? ? Vallen door je kliks gaat sowieso een keertje gebeuren , dan kom je er ook achter dat het wel meevalt (de gedachte van vallen is erger dan het vallen ;)) hebben jullie samen of in een groep gefietst! ?

Kaar , lekker !!! Geen last nu!??

Flew ,half augustus is er een super leuke tourtocht van Le champion in Groningen !! (66, 110 en 160 km dacht) , bouke mollema doet ook mee !!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:29

Die heb ik vorig jaar gereden. Sta ook dit jaar weer ingeschreven. :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:18

We hebben samen gefietst! Zo kon ik rustig een beetje wennen aan de fiets. Heb onderweg nog wat afgesteld aan het zadel e.d. en hoefde niemand op ons te wachten.

Ja I know, ze ging ook knullig. Innig knuffelend met de auto van mijn neef :+

En ja ik vond het dus erg leuk! Ik heb wel een beetje pijn in mijn kont :+ Voelt als spierpijn, weet eigenlijk niet of dat normaal is?