Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 16:51

*\o/* :D vitamine P

Daenerys

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 17:02

Fantastisch! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn voor je :*

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 20:12

Ja, het was geweldig :D Wou dit zo ontzettend graag. Maar ga vanacht heel goed slapen idd. Heb er een minuutje of 10 op gezeten en toen was het ook wel mooi geweest, maar kan er weer even tegenaan haha.

Totaal niet de bedoeling dat ik er vandaag op zou gaan. Zou gewoon even bij ze gaan kijken en aaien.. Maar de vorige keer had ik al gekeken of er een manier was om er op te komen maar toen vond ik dat niet verstandig. Vandaag boeide dat me niet O:)

Die pony is zo'n engel. Viel niet mee om op zo'n glad tonnetje te zitten, maar kan niet wachten tot de volgende keer. Dat zal wel over een maand of 3 pas zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 20:16

Soms mis ik echt die vind ik leuk-knopjes! Dit vind ik heel leuk! *\o/* *\o/* Echt mentaal opladen zoiets, lichamelijk een stuk minder waarschijnlijk, maar soms is dat gewoon een gevalletje "who cares" :D .

Morgen word je wakker met kramp in je kaken, omdat je met een lach op je snoet in slaap bent gevallen ;) .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:57

En een shabrakje met dekensingel? Stuk minder glad, maar zit verder niemand in de weg.

(Ik geloof heilig in de heilzame werking van paarden dus als je nog een paar keer 10 minuutjes mee kunt pakken ergens..)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:04

Ohhh wat super zeg! *\o/* <3

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:08

Weer een mijlpaal en hele goede stap in je revalidatie!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:10

heerlijke foto's!! echt genieten. Wat een lieve uitstraling heeft je pony <3

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:10

Annick75 schreef:
Soms mis ik echt die vind ik leuk-knopjes! Dit vind ik heel leuk! *\o/* *\o/* Echt mentaal opladen zoiets, lichamelijk een stuk minder waarschijnlijk, maar soms is dat gewoon een gevalletje "who cares" :D .

Morgen word je wakker met kramp in je kaken, omdat je met een lach op je snoet in slaap bent gevallen ;) .

Hahaha nou idd, dat hoop ik ook! Heerlijke plaatjes, dat is je enorm gegund

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 15:55

Wat fijn zo'n gestolen vitamine P momentje +:)+

Ik vind het wel een beetje spannend zo bloot op de rug, als ik zo lees hoe je fysieke toestand toch nog wel is. Kan je niet een fijne BareBackPad lenen van iemand ofzo, zodat je wat meer grip hebt...? Die leg je er ook makkelijk even snel op, is niet zwaar enzo :)

Los dekje met losse dekensingel zou ik zelf absoluut niet doen want dan zit je imo alleen maar met meer risico op schuiven :=

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 19:05

Ja, had dit echt even nodig. Voel me niet heel slecht, maargoed had bijv in de December al een cap voor m'n verjaardag gekregen.. En ik zeg wel steeds, gewoon nog even geduld hebben, maarja dat zeg ik nu dus al een half jaar. En waar wacht ik op. Zeker nu de fysio dus vind dat lopen met 1 kruk niet veilig is, er is niks veranderd, maar voor m'n gevoel is "normaal" nog wat verder weg

Maar er op komen en er op blijven is een probleem, maar verder is er eigenlijk geen reden om het niet te doen. Het is niet dat ik er niet op mag, er gaat niks kapot ofzo.. Denk idd dat het alleen maar heel goed voor me is.

Ik heb een barebackpad := Maar pony is eind Juni uitgerekend en ze heeft altijd al wat singelnijd, dus vond het niet eerlijk om die nu te gebruiken bij haar. Maar zonder is idd absoluut niet ideaal nu, had heel veel moeite met m'n evenwicht houden en sturen oid lukte ook niet echt want moest haar manen iig met een hand vasthouden en met m'n benen kon ik ook niet echt iets.
Denk dat ik nu eerst maar eens een poosje moet nagenieten en dan er weer op als de barebackpad er op kan.

Dankje Juval! Ze is ook echt een lief dier, ze is 15 en heeft in al die jaren nog geen pas verkeerd gezet. Ideale pony om nu even op te gaan :))

Heb ruk geslapen, zoveel gedroomd, werd wakker met overal een beetje spierpijn en had het zo warm.. Dacht even dat ik ziek was, tot ik een beetje helder kon nadenken en herinnerde wat ik gedaan had :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:27

Wat fijn dat je vooruitgang boekt en dat je weer op je pony gezeten hebt!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 13:15

Ja, ben er ontzettend blij mee. Heb haar al 12 jaar en had nog geen seconde op haar gezeten, dus dat was wel even een speciaal momentje.
Lichamelijk voel ik geen verschil door de revalidatie, daarvoor is het ook wel een beetje vroeg denk ik. Heb Vrijdag voor het eerst 2 oefeningen gedaan bij de fysio en verder alleen 3 keer bij pmt overgegooid met een bal, badminton en tafeltennis.. Maar omdat ik me na pmt zo goed voel, gewoon door even wat te doen, dacht ik wel.. Waarom probeer ik het niet gewoon. Er op komen is een probleem, maar er eenmaal op maakt het niet meer uit dat lopen slecht gaat en ik weinig energie heb. Echt rijden is absoluut nog niet mogelijk, maar gewoon even zitten en een stukje stappen.. Dat blijkbaar wel. En vooral dat gewoon proberen heb ik iig al wel te danken aan de revalidatie.

Eerder kon ik zelfs met hulp van m'n moeder en zus niet meer opstaan als ik viel. Nu zit ik gewoon op m'n pony.. Ja, dat is een flinke verbetering :))

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:25

Echt fijn dat je er gewoon op kan en het ook volhoud. Is mentaal ook wel heel fijn dat je vooruit gaat en ook ff kan rijden al is het stap of eralleen op zitten.

Fijn te lezen dat er wel voorruit gang is.

Ik hoop dat je steeds vooruit kan nu.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:37

Je hebt best kans dat die gladde paardenrug een voordeel is in je revalidatie proces.
Je bent ongemerkt bezig om je spieren te gebruiken voor je voer stabiliteit.
Het is in ieder geval een hele fijne en vertrouwde manier van fysio voor je :)
Geniet Paard, GP maar dan anders dan de dressuur.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:55

Wat fijn zeg! Heerlijk weer even. :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 19:04

Denk idd dat het voor m'n balans en veel spieren heel goed is om op een paard te zitten. Kon het iig wel voelen de volgende dag, maar had geen vreselijke spierpijn.. Denk dat dat prima is dus. Maar veiligheid is wel een dingetje nu, want echt onmogelijk dat ik er op kan blijven zitten als er nu iets gebeurd.. En die pony is hartstikke braaf, maargoed een keer struikelen en ik ig er naast.. Vond het al behoorlijk heftig dat ze trilde door een vlieg := Zou een beetje jammer zijn als ik er wel naast kletter.. Denk dat ik het dus wel even hier bij moet laten. Of toch de bbp, maargoed moet ook eerlijk blijven naar m'n pony.

Sowieso Donderdag maar even met m'n fysio over hebben, wat zij er van zou vinden als ik het vaker zou doen.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 19:32

Je hebt van die voltige beugels, dan kun je je goed vasthouden. Maar goed of dat om een zwangere buik past weet ik ook niet :+.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:07

En gewoon een touw om de nek?

Je kunt ook gewoon struikelen als je naar toilet loopt.
Ik heb zelf mijn enkelbanden zwaar verrekt bij het opstaan.
Doof gevoel in been, maar ik kon ook niet eeuwig op toilet blijven zitten.
Ik dacht dat mijn voet wel mee ging. Niet dus.
En ik maakte een mega smak.
Een wonder dat ik alleen maar zwaar verrekte enkelbanden had en verder niets.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 10:40

Dat is wel een goed idee Diddykong, zal daar eens naar kijken :j

Daar heb je wel gelijk in Tienus63. Denk dat het risico op vallen nu groter is wanneer ik zelf loop, dan wanneer ik op m'n pony zit :=

Nou zal het sowieso niet vaak meer kunnen ivm m'n pony, maar misschien kruip ik er Zaterdag of Zondag nog wel even op O:)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:31

Maar je hebt toch meer pony's?
Wellicht kan je een van de andere pony's met zadel rijden?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:49

Die zijn misschien niet zo koelbloedig en stoïcijns als deze en risico's moet je nu op dit punt in het traject zeker niet willen natuurlijk

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:52

Daarom gebruik ik het woord "wellicht".
Want alles wat ik weet is dat Daphne meerdere pony's heeft.
Over koelbloedig en stoïcijns inz deze pony's is mij niets bekend.

Het zou wellicht ook kunnen schelen indien de andere pony's niet drachtig zijn icm singelnijd zodat Daphne met een zadel kan rijden wat de situatie veiliger maakt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:54

Dat klopt wat het zadel betreft... Ach we horen het wel van Daphne straks. Of niet, en da's ook ok :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 12:32

We hebben er idd meer :j Maar dat zijn een shetlander, een D pony van 27 die al 15 jaar met pensioen is en een 4 jarige waar nog niemand op gezeten heeft. En dan hebben we er twee die gereden kunnen worden, mijn merrie en de merrie van mijn zus. Maar die zijn allebei drachtig, de ene is 1 dag later geinsemineerd dan de andere. En merrie van mijn zus is wel braaf, maar wel een beetje (M'n zus leest soms mee :+) een mieperd.. Als ik er eenmaal op zit gaat het vast prima, maar dat er op komen is bij mijn pony al een uitdaging en die staat aan de grond genageld en is een stuk kleiner :=