Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:...Statistisch gezien hebben de oudste de meeste kans om te sterven aan corona. Dus begin daar en geef ieder zelf de kans om, samen met een eigen arts en familie, te beslissen wat wijsheid is.
bigone schreef:Arabesk schreef:Astra zeneca en het Janssen vaccin misschien maar een beperkt effect, helaas mogelijk maar zo 60% bescherming
Zei net in het andere topic dat ik meteen teken voor 60 % en minimale kans op ernstige Corona dan geen vaccin en niet meer van de ic af( behalve in een zak) .
secricible schreef:Als er weer een "pittig griepje" komt wat zorgt dat onze IC's overlopen en een oversterfte die 2x zo hoog ligt als wat we normaal een "pittig griepje" noemen, hoop ik dat ze het land wel weer op slot doen.
sureido schreef:Cer schreef:Maar wat moeten ze dan doen?
De ouderen van boven een bepaalde leeftijd (Welke leeftijd?) nu niet vaccineren? Dat gaat ook niet goed vallen denk?
Toch het vaccin wat eigenlijk het 2e Pfizer vaccin is voor mensen, nu als 1e vaccin aan anderen geven, met het risico dat de tweede prik niet komt want levering te laat? Dat vond ook niet iedereen leuk.. toch?
Ja, maar als het niet voor 65+ is, is dat niet zo, dus dan geef je het gewoon aan 65-, lijkt mij weinig hoge wiskunde.
Pfizer/Moderna is er dan nog voor 65+.
Ik zie ook niet per se wat 80+ nog echt aan de economie bijdraagt behalve een wandeling en een koffie met gebak. Klinkt misschien super hard maar ik vind dat het allemaal wel eens mag opschieten. Triest dat bij de openings strategie de horeca nog niet eens genoemd wordt.
secricible schreef:Als er weer een "pittig griepje" komt wat zorgt dat onze IC's overlopen en een oversterfte die 2x zo hoog ligt als wat we normaal een "pittig griepje" noemen, hoop ik dat ze het land wel weer op slot doen.
Arabesk schreef:@ sureido, corona is niet een 'heftig griepje'!