Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:23

Blussem schreef:
Astorga schreef:
Hoe lang heb jij nodig om iemand op te leiden tot arts of verpleegkundige?

Als volledige arts of puur om alleen de benodigde corona zorg te kunnen geven?

Vertel eens, hoe lang duurt het om een niet-verpleegkundige op te leiden tot verpleegkundige/verpleegster die Corona zorg mag geven. En dan heb ik het níet over administratieve zaken.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 14-12-20 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:23

Blussem schreef:
Thioro schreef:
Die lager geschoolde mensen werken meestal in loondienst en worden dus gewoon netjes uitbetaald.

Sorry maar ik ken haast geen laaggeschoolde met een vast contract. Doorgaans allemaal tijdelijk contracten, nul uren of op oproep basis.

Omdat jij ze niet kent zijn ze er niet? Grootste gedeelte van de laaggeschoolde mensen hebben een vaste baan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:25

IMANDRA schreef:
Nee. Als we nu die lockdown niet doen dan wordt mijn voorbeeld waarheid. Dat is nu júist de reden waarom ze deze invoeren. Dus niks 'precies!!'.

Waar haal je de verpleegkundigen vandaan om zo'n ziekenhuis te vullen (en dat is al negerend dat je gewoon beperkende maatregelen nodig hebt om de verspreiding van Corona onder controle te houden)? De huidige verpleegkundigen lopen al op hun tenen en omscholen is ook niet 1,2,3 gedaan (ik meen hier ergens gelezen te hebben dat een verkorte opleiding van zo'n verpleegkundige ook wel een paar jaar kan duren –hopelijk is corona dan al flink ingedamd).

De overheid doet het ook niet voor hun lol. Ik bedoel, we hebben nota bene de VVD als grootste partij. Als er één partij is die het met name voor het bedrijfsleven doet is het die wel. En wie verdienen hier kapitalen aan? Vertel het eens.

Oh en vertel me, hoe is een flinke lockdown het (bewust) 'oprekken van Corona'? Volgens mij probeert de regering nog altijd een middenweg te vinden tussen gehele lockdown + alles dicht + zorg ontzorgd & dat we als samenleving nog enigzins voort kunnen bewegen.

Hoezo? De vpk staan toch gewoon in blikken op voorraad in ieder ziekenhuis? Naast de dokters, de beademingsappararen en de andere materialen? Gewoon voldoende blikken open trekkem voor 25.000 bedden. ziekteverzuim van 20% in de zorg? Gewoon paar blikken extra open
joh. #sarcasmeuit
Laatst bijgewerkt door secricible op 14-12-20 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:26

Blussem schreef:
Astorga schreef:
Hoe lang heb jij nodig om iemand op te leiden tot arts of verpleegkundige?

Heb je enig idee hoe intensief de zorg is van een coronapatient op de ic?

Heel intensief en dat is juist het probleem. Je kan gebouwen en materiaal voorradig hebben maar voor elk bed is er een bepaald aantal verpleegkunige nodig, als die er niet zijn, ben je er nog niets mee.
Daarom is er ook ergens een limiet aan opschaling en dan komt men helemaal in de problemen, komen de ethische dilemma's.
En dat is wat ze willen voorkomen...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:29

IMANDRA schreef:
Blussem schreef:

Vertel eens, hoe lang duurt het om een niet-verpleegkundige op te leiden tot verpleegkundige/verpleegster die Corona zorg mag geven. En dan heb ik het níet over administratieve zaken.

Welke capaciteiten verwacht je nodig te hebben om COVID-zorg te kunnen leveren?
Met mijn >10 jaar ervaring ben ik nog bang dat ik iets over het hoofd zie omdat patiënten enorm hard achteruit kunnen gaan zonder dat ze dat zelf zo ervaren.
Opleiding tot verpleegkundige duurt 4jr, verkort traject 2,5-3 jaar, maar dan moet je wel een relevante zorgopleiding achter de rug hebben. Voor IC komt daar nog een ruim jaar bij, plus dat je minimaal 1jr ervaring moet hebben als 'gewone' verpleegkundige.

secricible schreef:
IMANDRA schreef:
Nee. Als we nu die lockdown niet doen dan wordt mijn voorbeeld waarheid. Dat is nu júist de reden waarom ze deze invoeren. Dus niks 'precies!!'.

Waar haal je de verpleegkundigen vandaan om zo'n ziekenhuis te vullen (en dat is al negerend dat je gewoon beperkende maatregelen nodig hebt om de verspreiding van Corona onder controle te houden)? De huidige verpleegkundigen lopen al op hun tenen en omscholen is ook niet 1,2,3 gedaan (ik meen hier ergens gelezen te hebben dat een verkorte opleiding van zo'n verpleegkundige ook wel een paar jaar kan duren –hopelijk is corona dan al flink ingedamd).

De overheid doet het ook niet voor hun lol. Ik bedoel, we hebben nota bene de VVD als grootste partij. Als er één partij is die het met name voor het bedrijfsleven doet is het die wel. En wie verdienen hier kapitalen aan? Vertel het eens.

Oh en vertel me, hoe is een flinke lockdown het (bewust) 'oprekken van Corona'? Volgens mij probeert de regering nog altijd een middenweg te vinden tussen gehele lockdown + alles dicht + zorg ontzorgd & dat we als samenleving nog enigzins voort kunnen bewegen.

Hoezo? De vpk staan toch gewoon in blikken op voorraad in ieder ziekenhuis? Naast de dokters, de beademingsappararen en de andere materialen? Gewoon voldoende blikken open trekkem voor 25.000 bedden ziekteverzuim van 20% in de zorg? Gewoon paar blikken extra ope
joh. #sarcasmeuit

:')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:32

Blussem schreef:
Thioro schreef:
Die lager geschoolde mensen werken meestal in loondienst en worden dus gewoon netjes uitbetaald.

Sorry maar ik ken haast geen laaggeschoolde met een vast contract. Doorgaans allemaal tijdelijk contracten, nul uren of op oproep basis.

Het feit dat jij ze niet kent betekend niet dat het er niet is. Begin van de Corona pandemie bleef je ook maar ontkennen dat het er was, dat ziekenhuizen leeg waren enz. Terwijl je zelf in de zorg zegt te werken of wat er voor door moet gaan .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 14-12-20 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:32

Hoe laat begint de toespraak?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:33

19.00 volgens mij .

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:34

Berdien schreef:
Dat hysterische gewinkel nu... echt, ga je schamen. Er is geen enkele noodzaak voor om nu de supermarkt te plunderen.

Nu zie je hoe vele mensen zijn....supermarkten blijven gewoon open...

Op zich "fijn dat alles dicht gaat, anders zou er ook een enorme toeloop van Duitsers zijn in grensregio ( en verder) vanaf 16.12

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:36

Thanks. Zit op stal. Eigenlijk geen zin hem te kijken. Ben al de hele dag onrustig. En nu weer beetje rustig. Maar denk dat dat na de persco weer weg is....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:42

Al met al is het genéuzel van sommigen hier het perfécte voorbeeld waarom een ´intelligente lock down´ niet werkt en helaas ook een onderbouwing van waarom een verplichte harde échte afsluiting NODIG is.

Ondertussen was er hier dit weekeinde na de op zich goed gefaseerde verlichting gelijk een stupide te massale stormloop op kerstzooi. Ministerie van gezondheid heeft al bekend gemaakt dat als de cijfers verslechteren de boel vóór kerst weer op slot gaat.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 14-12-20 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:42

Tancreda4 schreef:
Thanks. Zit op stal. Eigenlijk geen zin hem te kijken. Ben al de hele dag onrustig. En nu weer beetje rustig. Maar denk dat dat na de persco weer weg is....

Ik had die onrust vanmorgen ook. Ergens wel blij dat het uitlekt, het "weten
" gaf mij rust. En daarna lekker paard gereden en mijn hoofd een beetje leeg kunnen maken. Daarna las ik dat de scholen ook dicht gaan. Daar schrok ik toch wel even van. Had ik niet aan zien komen. Maar het is wat het is. Licht zie ik trouwens even niet zo. Het is vooralsnog tot 19 jan, maar vorige keer duurde het ook fiks langer -O- . Ik hoop maar dat na de kerst de cijfers flink gaan dalen. Hopelijk heeft al dat shoppen van vandaag geen grote aantallen nieuwe besmettingen opgeleverd. Echt stom ook, begrijp dat hier vandaag de winkels tot 20.00 open mogen blijven. Lok je toch alleen meer volk mee?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:45

Ben benieuwd of de afhaal open mag blijven. Is de enige inkomstenbron die de horeca nog heeft.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:46

Het is niet het ergste maar ik ben toch wel benieuwd of ik nou woensdag af mag rijden voor mn BE... :( Kan daar nog niet echt iets over terugvinden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:47

Begreep van wel...dat afhalen en bezorgen mocht

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:50

Mag je nog wel gewoon naar elkaar toe? Ja toch? Morgen begint mijn vakantie en dan komt mijn vriend naar mij toe

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:52

Wat zal het voor ons paardensporters gaan beteken, ik lees: Sporten mag nog, maar alleen buiten en niet in grotere groepen dan 4 man. Dat zou betekenen dat je ook in de binnenbak niet meer mag rijden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:53

Dat gaan ze toch vanaf 19u vertellen? Niemand weet officieel iets nog :o

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:54

Gypsy schreef:
Het is niet het ergste maar ik ben toch wel benieuwd of ik nou woensdag af mag rijden voor mn BE... :( Kan daar nog niet echt iets over terugvinden.

Rijscholen zijn contactberoepen dus ik heb er een hard hoofd in... Ik had anders volgende week examen gehad... :(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:56

Slijterijen mogen open :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:58

Suzanne F. schreef:
Ik wilde morgenochtend boodschappen doen. Ik zie er eigenlijk tegenop. Ik denk dat het chaos wordt morgenochtend.

Ja sportscholen dicht baal ik ook van, maar ja. Ik baal ook dat contactberoepen dicht moeten.

Hoezo denk je aan chaos in de supermarkt? Die blijft toch gewoon open? Ik ben net geweest en er was daar niks anders.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Kairos schreef:
Gypsy schreef:

Rijscholen zijn contactberoepen dus ik heb er een hard hoofd in... Ik had anders volgende week examen gehad... :(

oh pff nou dan duim ik ook voor jou dat het toch door kan gaan!

Huertecilla

Gypsy schreef:

Moest ik éven om lachen.
Ik begrijp dat je voor essentieel werk mag verplaatsen dus dát is het niet. Ik begrijp jouw gevoel wel.
Ik heb álle rijbewijzen die er zijn; ook sneheid met zwaailichten, maar heb de afgelopen 10 maanden nét even meer dan 1.000 km op de teller erbij gezet....
Mijn partner, die nota bene ´essentieel´ werk, minder dan 3.000.
We betalen dit jaar 3 x meer aan belasting, verzekering en APK dan aan brandstof! De afschrijving per km wil je niet uitrekenen :roll:
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 14-12-20 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:59

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:01

Echwel schreef:
Slijterijen mogen open :D

Dat hebben we ook wel nodig ... :P