Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:07

nynke55 schreef:
Je snapt het echt niet he? Een vaccin voor covid 19 werkt voor covid 19. Een vaccin voor griep A werkt voor griep A, een vaccin voor Griep B werkt voor griep B. Een vaccin voor griep A en B werkt voor griep A en B. Krijg je nu griep C, dan werken die voor A, B en AB niet.

Uh .. jawel ? Er is geen vaccin voor Corona dus dat is niet aan de orde.
De griep A,b etc. Doet ook niet af aan het feit dat je realistisch moet blijven over de werkbaarheid van het vaccin en dat je dat dus vooraf niet weet. Dat blijft voorzichtig zijn in mijn geval. Ik wil de griep niet.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-10-20 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:09

Het verwarrende is gewoon dat mensen niet door hebben dat griep/influenza niet 1 virus is, maar weet ik hoeveel.

Covid-19 is 1 virus, uit de corona stam. Het is een beetje vergelijkbaar met als hier “corona” zou heersen, wat eigenlijk zowel sars als covid-19 als mers is. Als je dan voor covid-19 ent kun je nog steeds sars krijgen. En als je voor sars ent kun je nog ziek worden van mers. Maar “gelukkig” heerst er hier maar 1 van de 3 ( *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* -O- )

Een enting tegen corona acht ik dus ook niet heel functioneel. Tegen covid-19 wel.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:10

Laat ik het dan zo zeggen, het vaccin waar nu aan gewerkt word voor Covid 19 gaat werken voor covid 19, niet voor Sars of covid 18 of covis 20, misschien is het dan duidelijker.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:11

nynke55 schreef:
Laat ik het dan zo zeggen, het vaccin waar nu aan gewerkt word voor Covid 19 gaat werken voor covid 19, niet voor Sars of covid 18 of covis 20, misschien is het dan duidelijker.

En dat snapte ik dus prima.. maar misschien had je het niet tegen mij of was ik niet duidelijk.
Voor nu is er niks en dat blijft helaas een feit voor nu.

Edit. En het feit dat ik Corona blijf typen is omdat mijn telefoon woordenboek c ovid19 blijft veranderen in wat anders :') ook dat snap ik best.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-10-20 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:11

Denk aan: alle meisjes zijn mensen maar niet alle mensen zijn meisjes.
COVID 19 is een Corona virus maar niet alle Corona virussen zijn COVID 19

rien10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:13

Nou Lenaatje, je zegt “er is geen vaccin tegen Corona”. Maar welk Corona virus bedoel je dan? Het lijkt alsof je het niet snapt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:13

rien10 schreef:
Nou Lenaatje, je zegt “er is geen vaccin tegen Corona”. Maar welk Corona virus bedoel je dan? Het lijkt alsof je het niet snapt.

Zie mijn edit :)
Punt blijft hetzelfde er is geen vaccin

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:14

Ok. Duidelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:15

Janinevv schreef:
Dan werkt zo iets nooit water dicht, net zoals een vaccin tegen Corona .

Maar hoezo worden sommige zo ziek van een griep prik en anderen niet ?

Echt Janine, ga eens met de goede mensen praten :7

Nee, een vaccin werkt nooit waterdicht, nooit 100%.
In het geval van de griep is het nog een stukje lager dan andere vaccins, maar toch voldoende om een griepgolf te verminderen. Je hebt verschillende griepstammen en virologen ‘kiezen’ er elk jaar een om in dan vaccin te doen, maar soms komt er dan toch een ander langs dan verwacht en hebben ze pech.

Dat sommige mensen ziek worden heeft te maken met de ingrediënten, daar reageren ze dan sterk op.

En mensen, COVID19 is het virus niet hè, dat is de aandoening die je van het virus sars-cov2 krijgt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:19

verootjoo schreef:
Janinevv schreef:

In het geval van de griep is het nog een stukje lager dan andere vaccins, maar toch voldoende om een griepgolf te verminderen. Je hebt verschillende griepstammen en virologen ‘kiezen’ er elk jaar een om in dan vaccin te doen, maar soms komt er dan toch een ander langs dan verwacht en hebben ze pech.

Dat sommige mensen ziek worden heeft te maken met de ingrediënten, daar reageren ze dan sterk op.

En mensen, COVID19 is het virus niet hè, dat is de aandoening die je van het virus sars-cov2 krijgt.

Jaaaa, je hebt gelijk haha. En griep is ook geen virus :+
Je juiste formulering was geweest covid19 ontstaat door 1 virus ipv is 1 virus.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:56

verootjoo schreef:
Janinevv schreef:

:)* Of je hebt pech en er komt een ander griepvirus langs dan waarvoor jij bent ingeënt. Word je alsnog ziek. Waarschijnlijk wel minder. Maar goed dat weet je nooit zeker, of je anders helemaal nooit ziek was geworden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:09

verootjoo schreef:
Janinevv schreef:

<KNIP>

Helemaal correct. Ik zit aan de rand van de risicogroep. Dus heb ik me 1x laten vaccineren tegen de griep die toen verwacht werd. Kwam er net een ander type griepvirus langs. Ben ik me toch een potje ziek geweest joh!

Maar dit is anders. We weten wat het is. De virologen hebben Corona in kaart. Dus zo gauw als er een vaccin is sta ik vooraan. Deze shyte is nl. dodelijk. Griep? Ziek. Corona? Levensgevaarlijk. Ik laat me zelfs als eerste vaccineren als Bill Gates daarna mijn gedachten overneemt. Terzijde: Windows = Good. Microsoft = Good. Shyte, die chip van mijn Coronatest heeft me al te pakken :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:42

Als het maar Windows is waar je op draait en niet Apple :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 00:15

Zo lang ik niks intern hoef te openen via internet explorer is het "all good" voor dit schaap.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:31

Janinevv schreef:
Ik denk als “gekkie” dat we de mensheid wel steeds zwakker kunnen maken met vaccineren.
Dan klopt het verhaal van Bill Gates ook :+

Ik denk dat we daar helemaal geen vaccin voor nodig hebben, als ik zo even om me heen kijk af en toe :') Dat regelt zichzelf al helemaal prima..

Overigens terzijde, als ik wel eens zo'n film kijk over een alternate reality (net zoals de Matrix ofzo) en je ziet dan dat de mensen IN de matrix een superchill rustig vrolijk leventje leiden (al dan niet eigen keus, maar swah) en je ziet de oppositie strugglen in vieze kleren en vechten en honger lijden.. dan denk ik.. wat is nou fijner... :+ (ik ben gewoon lui denk .. _O- )

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:42

Magrathea schreef:

Ja dat is voor mij dus een probleem, hoe moet ik dan straks op m’n iCloud?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:56

Jessix schreef:
Magrathea schreef:

Ja dat is voor mij dus een probleem, hoe moet ik dan straks op m’n iCloud?

Daar zijn ook diverse conspiracy theories over :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:04

ik stond er in het begin ook zo in.
Ach.. loopt wel los. Thuiswerken? ik ging al laatste.

Maar in de tijd mijn visie flink bijgesteld. Ondanks dat ik nauwelijks wat meekrijg van de besmettingen.
Mondkapje altijd op in openbare ruimten. Niet meer weggaan, tenzij je echt moet. Thuiswerken.

Kleine moeite. En wat kost het je? Keer wat motivatie en energie. Als je al twijfelt aan deze waanzin, geef het dan voordeel van de twijfel. Kleine moeite om je gewoon aan het advies te houden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:05

Bedankt over de uitleg van verschillende virussen en vaccineren.

Hoorde van de week op werk ik heb paar collega’s die Pools zijn eentje is terug naar Polen en toen zat haar moeder, vader met hun oma in quarantaine. Iedereen had het behalve de oma van 92. Zou dat kunnen? verbaasde me erover. Ze moest daar dus boodschappen en alles voor doen.

Daarnaast ook triest verhaal een jongetje van 10 in Polen kreeg een aanval maar ze wilden hem daar niet opnemen in dat ziekenhuis omdat hij Misschien Corona kon hebben. Toen moesten ze 20/30 kilometer verder rijden en is hij overleden. Als je zulke verhalen hoort in zulke landen is het toch te triest dat zo’n jongetje om angst voor Corona uit het leven is gerukt terwijl hij misschien gewoon nog geholpen kon worden in ziekenhuis 1.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:09

Dat is ook heel triest. De impact van deze crisis is groot. Groter dan alleen ziek worden van Covid-19.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:13

Jaa maar ik zou zelf als ik dat later hoorde gewoon kwaad worden je laat gewoon een kind overlijden. Dat maakt me het meest kwaad in deze waanzin.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:16

Ja, natuurlijk wordt je daar kwaad van! Maar wat is de "waanzin" volgens jou? Bedoel je de gevolgen van de maatregelen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:19

Ja, natuurlijk word je daar kwaad om. Maar de familie van Covid-patiënten die niet geholpen konden worden (in Italië) zijn net zo goed slachtoffers.
Laatst bijgewerkt door mysa op 15-10-20 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:28

Janinevv schreef:
Jaa maar ik zou zelf als ik dat later hoorde gewoon kwaad worden je laat gewoon een kind overlijden. Dat maakt me het meest kwaad in deze waanzin.

Realiseer je dat dit ook in ons land kan gaan gebeuren als de ziekenhuizen hun seh moeten sluiten vanwege een te kort aan personeel of bedden. Geeft maar weer aan waarom we de besmettingen niet zo door kunnen laten gaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:54

Janinevv schreef:

Jajaja!! Dat is ook kwaadmakend! En de reden dat we de oplopende besmettingen snel moeten weten om te keren zodat we blijven waarborgen dat iedereen de zorg kan krijgen die hij nodig heeft.