Ik kom even dit topic binnen vallen.. en vraag mij af of er ook bokkers tussen zitten die chronisch ziek zijn en waarbij het afvallen erg moeizaam gaat.
Ik ben aan het werk en heb voor het werk en in mijn pauzes braaf mijn uurtje Foxy afgemaakt. Straks mag Arie (de airfryer) voor me koken, lekkere airfryerfrietjes.
gaucho
Geplaatst: 11-10-20 15:46
Hier lekker de hele dag er op uit met de pownie. Gezonde broodjes en fruit mee vanavond of restje zuurkool van gisteren of een gezonde versie van Turkse pizza
Hi allemaal! Ik lees en post misschien weer wat mee! Ben nu tussendoor 5kg afgevallen dmv een eiwitdieet om even een boost te geven. Ben in totaal 50kg kwijt. Wil er nog graag 10 af.
Nog goede tips waar je een crosstrainer zou kunnen aanschaffen voor een fijn prijsje?
Over apps: dankzij Roosch heb ik de Eetmeter ook, vind ik één van de fijnere die ik tot nu toe heb gehad
Tenno: ik niet, maar wel bekend met verhalen over moeizaam afvallen na/dankzij medische problemen.
Roosch: oeh lekker onze airfryer staat heel ver weg ergens in de kast, beetje ondankbaar wel iemand nog goeie recepten zodat we die van ons een keer gaan gebruiken? Vorig jaar op onze trouwdag gekregen, nog nooit gebruikt
Gaucho: klinkt goed!
Romeo: wauw gefeliciteerd ik heb geen crosstrainer, maar Jopie van de Decathlon doet het prima
Mirjam: fijn dat de verhuizing achter de rug is, nu maar even flink uitrusten
Pffff, onze dochter heeft dr zoveelste verkoudheid van de gastouder meegenomen en écht, het is een voorbeeldig kind, maar dr volumeknop is stuk Ik neem tot nu toe alle verkoudheden over, maar ik heb echt geen zin om me voor de 3e keer in een paar maand te laten testen.
Roosch
Geplaatst: 11-10-20 18:02
Ik gooi er eigenlijk alles in, van vlees tot aardappelen. Arie is ook een goede aankoop geweest, echt. Plus online kun je daar ook een hele hoop recepten vinden. Ik ben zelf echt een luie koker, en de airfryer is wel een gezonde manier van vlees maken. Ipv met boter/olie mieter ik het tegenwoordig gewoon in de airfryer.
He balen van die verkoudheid, die tijd komt er nu ook weer aan natuurlijk. Ook al heeft de coronacrisis me best wat opgeleverd (afvallen, stoppen met roken) kunnen we er nu misschien mee ophouden dan?
Romeo2007
Geplaatst: 11-10-20 18:06
Roosch schreef:
Foxy komt van Bol.com, dik tevreden mee! Wauw 50 kg! Wat ongelooflijk zeg!
Hopelijk niet letterlijk bijkomen, Mirjam?
Heb je de 1.0, 2.0 of 3.0 of een ander model? De keuze is reuze haha!
Echt een heel fijn ding! Het in elkaar zetten was even een dingetje, daar had ik toch echt versterking bij nodig (lees: iemand die hem voor me in elkaar zette en ik die bier bracht en opdronk). Maar het is zo een fijn ding.
Butterfly
Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-20 18:10
Roos, als ze nou die verkoudheden gewoon daar laat ben ik al blij nu is ze tot de 20ste thuis, dus dan is de verkoudheid wel weer weg haha. En ik vrees dat we meer maatregelen gaan krijgen ipv minder
Roosch
Geplaatst: 11-10-20 18:13
Ja, ik ben er ook bang voor. Ik wil graag van de week naar de sauna, ben echt toe aan even ontspannen. Maar durf nog geen kaartje te kopen vóór dinsdagavond.
In de sauna schijn je ook af te vallen toch? Of is dat net zoiets als "in bed verbrand je de meeste calorieën"?
In de sauna verlies je vocht, maar fijn is het wel. De eetmeter App vandaag gedownload. Lijkt inderdaad een prima manier om inzicht te krijgen zonder rare dieet suggesties.
Oh vocht mag er ook wel af, kan ik van het weekend weer bijvullen.
De Eetmeterapp is echt ideaal. In combinatie met een digitale weegschaal in de keuken echt iets wat me gigantisch veel inzage heeft gegeven. Want schatten kan ik blijkbaar echt niet qua porties en kcal.
ItsMe2
Geplaatst: 11-10-20 19:22
Ik heb Food gebruikt, maar nu de Eetmeter app geïnstalleerd. Gewoon eens bijhouden wat ik eet en natuurlijk dus ook alles afwegen.
De personenweegschaal vermijd ik, en dat bevalt prima. Ik kijk sochtends en savonds in de spiegel en dan zie ik gewoon een mooi mens. Maar voor m’n gezondheid is het zeker wel belangrijk dat ik ga afvallen.
Aan het einde van de volgende maand ga ik verhuizen en dan kan ik dagelijks op de fiets naar het werk
Roosch
Geplaatst: 11-10-20 19:26
Dat is zo een mooie instelling, itsme. "Als ik in de spiegel kijk zie ik gewoon een mooi mens."
Ik moet nog naar dat punt toe gok ik. Het is al een stuk beter dan vroeger maar soms zie ik gewoon nog die griet met maat 44 in de spiegel. En dat betekent niet dat je niet mooi kan zijn met maat 44. Maar ergens in mijn koppie zit het nog niet elke keer weer goed.
Voor de mensen die net de Eetmeterapp gedownload hebben: hebben jullie ook je bmr berekend?
gaucho
Geplaatst: 11-10-20 19:56
Ik kan dat steeds vaker denken gelukkig als ik in de spiegel kijk
Had net 1,5 flatbread met Doner voor mezelf ingecalculeerd, maar na 1 zat ik wel vol, heb het dus ook bij 1 gehouden Mooi is dat, dat ik dat zo kan voelen.
Ik heb laatst mijn Airfryer ook weer tevoorschijn gehaald. Haal veel inspiratie van Pinterest Ik heb van de week diverse ontbijttaartjes op basis van havermout, kwark en fruit gemaakt. En boerenkool chips en omelet is ook heel makkelijk in de Airfryer. Maakte eerder ook vaak kibbeling in de Airfryer.
Roosch: het heeft mij ook tijd gekost omdat te kunnen zeggen hoor. Maar ik kan het nu vaak oprecht tegen mijzelf zeggen. De Eetmeter-app heeft mijn BMI berekend.. die is bij mij 30.1. Dus er moet echt wel wat af. Ik heb mijn eigen doel op 1800-1850kcal gezet. Dit uit eerdere ervaringen.
gaucho
Geplaatst: 12-10-20 07:11
Moge! Gisteren avond op een verjaardag uitgebreid genoten, 300 kcal boven budget dus vanaf vandaag maar weer even terug in het gareel. Ik ga nu doordeweeks ook op 1800 kcal mikken, en dan in het weekend 2000.
Wel een ander mooi Succesje op de weegschaal vanochtend, voor het eerst vet% onder de 30% en spieren boven de 40%. Ik begon met het omgekeerde
Vulina
Geplaatst: 12-10-20 08:47
Wauw, 50 kilo! Goed zeg!!
Ik gebruik de fitatu app of de eetmeter van het voedingscentrum.