Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:01

Schijnt ook niet helemaal waar te zijn. Er zijn oorthermometers die zeer nauwkeurig zijn (bij juist gebruik uiteraard (en daar schort het nog al eens aan)

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:12

MiVita schreef:
Omany schreef:
Hoi iedereen, net de uitslag gekregen van mijn zoontje (8 jaar) namelijk "zwak positief" %) Iemand die daar ervaring mee heeft ?
Ik natuurlijk al helemaal in de stress ;( .

Ik heb al een paar dagen last van een rare druk op mijn borst en zowat branden precies, maar ik dacht dat het reflux was waar ik soms nog wel last van heb. Maar nu zou het wel eens corona kunnen zijn :( .
En ik ben al zo een stresskip en bang voor allerlei ziekten...

Brrrrr, moet effe bezinken hoor dit |(

Heeft mijn man ook gehad, kon volgens de dokter een ander type Corona virus zijn waardoor de test licht positief tekende, of een beginnende infectie.
Hij moest daarom de test na 24u herhalen, en de tweede test was negatief bij hem. Blijkbaar zouden veel gewone verkoudheden in de herfst en winter veroorzaakt worden door coronavirussen en die kunnen een afwijkend resultaat op de COVID-19 test geven.

Super bedankt voor jouw reactie !! Ik weet al wat meer nu.
Ik begin ook symptomen te krijgen, dus ik word deze avond ook getest. Dus hopelijk hebben we dan meer duidelijkheid. Als ik positief ben, dan zal het wel bij mijn zoontje ook positief zijn. Is het negatief bij mij, dan is het hoogstwaarschijnlijk vals positief geweest bij hem....
De dokter had het nog geen enkele keer meegemaakt dat iemand zwak positief test. Moet ik weer eens meemaken -O-

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:18

Urona447 schreef:
In Duitsland moet je de test gewoon zelf doen, je krijgt dat stokje en succes ermee. Is alleen een keelswab ook

Mijn man is hier in Duitsland getest, ging net als in Nederland. Dus neus- en keelswab en hij hoefde het ook niet zelf te doen.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:24

Earth schreef:
joyce_eddy schreef:
Ik ben positief getest 26-10

Ik werk in de zorg en mijn halve groep/ team zijn postief Getest deze week! Heftige situatie

Oh jeetje, dat is heftig zeg. Sterkte ermee. Wat voor afdeling werk je?

@Omany, rustig blijven. Bel je huisarts, en overleg even wat verstandig is. Als ik het zo hoor, dan zou ik sowieso zelf ook even een test doen. Al is het maar voor jezelf om het een en ander uit te sluiten.
Adem in, adem uit, geen paniek.

Dank je wel Earth ! <3 Ik kan zo een boodschappen enorm gebruiken nu.
Al maanden wordt je geconfronteerd met vreselijke beelden en ineens sta je er zelf voor. Ik ben extreem voorzichtig maar jammer genoeg heb ik op school er geen controle over.
En toen ik gisteren die uitslag kreeg, heb ik 2 uur zware paniekaanvallen gekregen.
Al die beelden flitsten voorbij :(. (Al 25 jaar paniekstoornis namelijk).
Deze avond wordt ik inderdaad getest. Ik moet duidelijkheid hebben want anders ga ik constant aanvallen krijgen |( .

Boras

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:35

Sterkte Omany, ik leef met je mee. Succes vanavond en ik duim voor de uitslag negatief.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:27

Boras schreef:
Sterkte Omany, ik leef met je mee. Succes vanavond en ik duim voor de uitslag negatief.

Oooh dank je wel Boras !! <3 Da's keilief van jou !
Bedankt iedereen voor de steun, doet mij deugd <3 .
Ik lees in stilte verder mee en ik trek er mij aan op dat er momenteel enorm véél mensen in dezelfde situatie zitten...
Succes iedereen <3 !!!!!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:29

Omany schreef:
Boras schreef:

Ik lees in stilte verder mee en ik trek er mij aan op dat er momenteel enorm véél mensen in dezelfde situatie zitten...
Succes iedereen <3 !!!!!

Het komt wel goed, probeer je gedachte niet met jezelf aan de loop te laten gaan he. Daar heb je vast wel tools voor gekregen. Zorg goed voor jezelf, en zoek wat positieve afleiding :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:32

Omany schreef:
Boras schreef:

Succes iedereen <3 !!!!!

Ja, wereldwijd!

Het komt vast goed, wat de uitslag ook zal zijn..

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:43

Dank je wel Earth en IMJ, wat lief van jullie <3 ! Ik kan mij optrekken aan mijn 2 jongens en mijn babymeisje <3 . En voor de rest veel bingewatchen en kijken naar leuke dingen :) .
Ik hou jullie zeker op de hoogte en wat het resultaat is geworden :list:

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:30

IMJ schreef:
Schijnt ook niet helemaal waar te zijn. Er zijn oorthermometers die zeer nauwkeurig zijn (bij juist gebruik uiteraard (en daar schort het nog al eens aan)

Idd, mijn oorthermometer (Braun) geeft exact hetzelfde aan als rectaal gemeten.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:41

pinto_1 schreef:
Urona447 schreef:
In Duitsland moet je de test gewoon zelf doen, je krijgt dat stokje en succes ermee. Is alleen een keelswab ook

Mijn man is hier in Duitsland getest, ging net als in Nederland. Dus neus- en keelswab en hij hoefde het ook niet zelf te doen.

Hier in Engeland zijn er ook veel plekken waar je zelf moet testen (waar ik ben geweest was het wel neus en keel, maar dat was al weer even geleden), maar ook plekken waar je wel door iemand gestest wordt.
Zou dus in Duitsland ook wel zo kunnen zijn, dat daar verschil zit in verschillende test sites

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:50

Ik lijk me wat beter te voelen **\O/** ik ga zo even douchen en kijken of t dan nog zo is haha

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:52

_Karlijn schreef:
IMJ schreef:

Idd, mijn oorthermometer (Braun) geeft exact hetzelfde aan als rectaal gemeten.

Her verschilt ook Enorm , als je last hebt van proppen in de oren is hij al niet betrouwbaar

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:14

welke thermometer is nu wel betrouwbaar.
Ik heb er twee van de trekpleister...

36.1????(normaal 37.2)na de 20 sec piepje zoals staat beschreven...maaaar omdat ik het dus niet vertrouwde ga ik door met meten.
Loopt ie verder op naar 36.9 ...mag toch helemaal niet?

wat stelt zo'n meting dan voor?

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:18

ik voel me opzich goed,krijg wel wat hoofdpijn en spierballenpijn(ja echt!)en voel na wat veel praten druk op de borst.

hoop dat ik er zo mee weg kom ben ,niet misselijk,geen smaak geurverlies

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:41

aisa schreef:
welke thermometer is nu wel betrouwbaar.
Ik heb er twee van de trekpleister...

36.1????(normaal 37.2)na de 20 sec piepje zoals staat beschreven...maaaar omdat ik het dus niet vertrouwde ga ik door met meten.
Loopt ie verder op naar 36.9 ...mag toch helemaal niet?

wat stelt zo'n meting dan voor?

Het enige betrouwbare is rectaal meten. De rest heeft allemaal kleine tot grote afwijkingen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:45

Behalve in acute situaties zoals ontstekingen, rectaal heeft namelijk wel een forse vertraging in oplopen van temperatuur.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:55

Toen mijn pa 4 jaar geleden in het ziekenhuis was, gaf een oorthermometer aan de ene kant telkens een volle graad verschil met de andere kant! Was moeilijk oordelen dan: als je de ene kant 36,5° hebt, en de andere kant 37,5°, dan is dat natuurlijk een groot verschil. We hebben hier nooit een verklaring voor gevonden/gekregen.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:45

Hebben jullie ook het gevoel constant compleet buiten adem te zijn ? ;( Alleen al naar de wc lopen is precies of ik er al een volledige marathon opzitten heb :roll: .
Heel beangstigend dit ...

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:59

Omany schreef:
Hebben jullie ook het gevoel constant compleet buiten adem te zijn ? ;( Alleen al naar de wc lopen is precies of ik er al een volledige marathon opzitten heb :roll: .
Heel beangstigend dit ...

Herkenbaar

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:06

hwn schreef:
Toen mijn pa 4 jaar geleden in het ziekenhuis was, gaf een oorthermometer aan de ene kant telkens een volle graad verschil met de andere kant! Was moeilijk oordelen dan: als je de ene kant 36,5° hebt, en de andere kant 37,5°, dan is dat natuurlijk een groot verschil. We hebben hier nooit een verklaring voor gevonden/gekregen.

Het zou kunnen zijn dat in het ene oor wat oorsmeer ervoor zit.
Een oorthermometer meet de temperatuur van het trommelvlies met infrarood stralen. Het trommelvlies is even warm als het lichaam. Als daar dan iets tussen zit waardoor het niet gemeten word op het trommelvlies geeft het een andere uitslag.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:08

Christiene schreef:
Kennis haar zoon had het in maart die kan nog niet naar zijn werk fietsen. Wat die ervoor altijd deed.en half werk ook ipv fulltime. Die is eind 40

Collega van mijn man ook.
In maart gehad.
Maar heeft er nu nog steeds last van.
Nog steeds regelmatig benauwd, snel moe.
Werkte eerder altijd 40 uur.
Nu nog maar 3 tot 5 uur per dag.
En is kapot moe als hij thuis komt.
Loopt inmiddels ook bij de longarts en kan corona fysio krijgen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:56

Ik ben ook nog niet genoeg opgeknapt om volgende week weer aan het werk te gaan. ;( Vind dat wel een pittig vooruitzicht. Woon alleen en de muren beginnen nu ik wel wat opknap wel echt op me af te komen.(eerst sliep ik de hele dag, maar nu ben ik meer bij kennis). Ben heel blij met mijn kat maar voel me verder pittig alleen. :\

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:04

Helderder schreef:
Ik ben ook nog niet genoeg opgeknapt om volgende week weer aan het werk te gaan. ;( Vind dat wel een pittig vooruitzicht. Woon alleen en de muren beginnen nu ik wel wat opknap wel echt op me af te komen.(eerst sliep ik de hele dag, maar nu ben ik meer bij kennis). Ben heel blij met mijn kat maar voel me verder pittig alleen. :

Je mag me altijd een PBtje doen, ik zit ook al 5 dagen alleen thuis en ik verveel me te pletter :\

Ik heb vorige week donderdag corona opgelopen tijdens een functioneringsgesprek met mijn baas. Gelukkig gaf mij me niet alleen corona tijdens dat gesprek maar ook loonsverhoging :')

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:32

Martine_R schreef:
Helderder schreef:
Ik ben ook nog niet genoeg opgeknapt om volgende week weer aan het werk te gaan. ;( Vind dat wel een pittig vooruitzicht. Woon alleen en de muren beginnen nu ik wel wat opknap wel echt op me af te komen.(eerst sliep ik de hele dag, maar nu ben ik meer bij kennis). Ben heel blij met mijn kat maar voel me verder pittig alleen. :

Je mag me altijd een PBtje doen, ik zit ook al 5 dagen alleen thuis en ik verveel me te pletter :

Ik heb vorige week donderdag corona opgelopen tijdens een functioneringsgesprek met mijn baas. Gelukkig gaf mij me niet alleen corona tijdens dat gesprek maar ook loonsverhoging :')

Dat laatste is wel fijn
Was hij toen al ziek?