4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:19

Lis_Ol: pittig die nachtdiensten! Veel succes komende nachten.
Wat bijzonder dat het de huisarts opviel haha. Hoeveel ben je afgevallen vergeleken met 3,5 maand geleden?

Linoleum: Ja daar heb je echt gelijk in! Interessant hoe je brein je voor de gek kan houden haha.
Vervelend dat het niet zo gelopen is zoals je had gewild. Goed eten zonder te plannen en te tellen is ook ontzettend moeilijk. Hoop dat ik het ooit onder controle ga krijgen maar ben er bang voor.
Hoop voor je dat je snel weer terug kunt komen in je ritme.

Mara: Daar mag je zeker trots op zijn! :D en fijn dat je jezelf en je gewoontes begint te herkennen en je er dus zoals gister goed op voor kon bereiden.
Ja heb gisteren nog gefietst! Was echt heerlijk. Ook net voor het donker thuis. Hier ook echt een hekel aan tegenwind :+ op momenten dat ik een heel stuk tegenwind heb bedenk ik me altijd dat ik nooit meer ga fietsen _O- maar dat is bij een stuk wind mee weer vergeten.
Fijn dat jij ook nog hebt kunnen fietsen! Eww nasty die rups, gelukkig had je hem nog op tijd ontdekt.

Tanja: mooi lijstje heb je weer! En je kunt zo te lezen al weer best veel, knap hoor!
Chinese tomatensoep <3
___

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram eiwitpoeder
T: paprika, between zero reep
L: 2 volkorenboterhammen runderrookvlees
T: Barebells reep
A: gekookte aardappelen, spruitjes, groenteschijf
T: 200 ml magere yoghurt, 2 beschuitjes met cottage cheese

B: 1 paard rijden, 60 minuten racefiets

Nog een paar drukke dagen te gaan en dan heb ik voor het eerst dit jaar (op 3 dagen met carnaval na) vakantie. *\o/* Kijk er enorm naar uit. Maandag vertrek ik samen met mijn vader voor twee nachtjes op fietsvakantie. Helaas is het waarschijnlijk tegen die tijd wel gedaan met het mooie weer maar we zullen zien.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:52

Linoleum; oh nee ik kan het zeker van mijn huisarts hebben. Zeker vanuit de visie van een hulpverlener icm een bepaalde problematiek. Snap ook zelf heus wel dat hij dat zegt, hij kent me ook al jaren ;)
Jammer dat je de controle kwijt bent als niet telt! Merk dat zelf ook wel hoor. Is het vandaag weer gelukt?

Mara; nee ik wil wel zo blijven, hoeft van mij niet meer af want dan hou ik ook geen rondingen meer over :')
Oh bah wat vies een rups! Kan me voorstellen dat je het dan niet meer wil eten! Fijn dat er al weer wat gewicht af is! Die 0,5 was er bij mij ook alweer af binnen 2 dagen..

Taifoen; ja ik vond m erg lekker! Heb t recept ook aan m’n moeder gegeven die ging hem ook uitproberen haha.
Wat een heerlijk lijstje heb jij vandaag!

Joanne; ik ben in totaal 7.5 kilo kwijt vanaf begin mij. Schommel sinds juli rond mijn huidige gewicht :)
Heerlijk vooruitzicht ook vakantie! Waar gaan jullie naar toe met de fiets?

Hier vannacht dus gewerkt, tijd ging lekker snel. M’n collega zat wit brood met pindakaas te eten, ik kreeg er zo’n trek in maar heb me in kunnen houden haha!
Mijn lijstje van vandaag (doe het even met tijdstippen voor de duidelijkheid haha)
2.00 u: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet met 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten.
4.30u; bruin pistoletje met een plakje oude kaas en een advocado
9.00; 500 ml optimel aardbei, bruin pistoletje met peper pathe.
18.30: 200 gr mini krieltjes met tijm en zeezout, 150 gr bloemkool met een beetje geraspte kaas, cordonbleu.
Na het eten vanavond neem ik nog 200 ml 3 chocolade ijs <3

Kimmie25501

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:51

xxxmh, maar je zegt ook dat je een slechte ontbijter bent. Hoe rijmt dat dan met elkaar? Meestal heb je dan geen honger, maar dat is bij jou niet het geval. Wat is dan de reden dat je 's ochtends moeite hebt met ontbijten? Ik denk wel echt dat het een goede eerste stap is om te beginnen met je eten bij te houden en je lijstjes te posten.

Lis_Ol, je rendang ziet er echt heerlijk uit! Bedankt voor het recept! Supernetjes dat je maar een halve kilo bent aangekomen in je vakantie! Net lijstje hoor, ondanks dat je nog niet veel in huis had! Leuk dat het je huisarts opviel :D Pittig die nachtdiensten!

Mara, ik snap dat het wennen is om weer te zijn begonnen met werk. Balen van je ongeplande snackaanval. Leuk dat je wel mee blijft praten. Daar mag je zeker trots op zijn! :D

Lino, helaas is de buikpijn op en top terug, dus goed morgen de afspraak. Hoewel ik hoop dat ik het red, want 8.35 de afspraak en ik moet de trein van 9.08 hebben. Anders ga ik gewoon weg, maar nieuwe afspraak zou pas een week later kunnen. Dus toch maar proberen.
Dat soort dingen heb ik met op stal de telefoon opnemen :') Altijd als ik bel op stal gaat er wel iets mis of moet ik iets ga redden al bellend. Net of er een vloek op rust :+
Lekker lijstje alsnog! Lekker ook dat je nog hebt kunnen sporten! Ah balen van afgelopen weekend! Succes weer met tellen! Daar heb je echt gelijk in!

Joanne, mijn zusje en vader volgden het. Ik hoorde inderdaad heel veel teleurgestelde reacties vanuit hen. Verre fietstocht heb je gehad naar de ijssalon! Lekkere lijstjes heb je! Ik heb dat inderdaad ook vaker gehoord van het bewuster eten.

Tanja, ongezonde weekendjes moeten zeker kunnen! Klinkt heerlijk! Fijn dat het sporten goed ging gisteren! Wat leuk dat je de paardenliefde zo samen met je zus kunt delen. Mooi lijstje heb je weer!

Ik ben blij, want ik ben twee kilo afgevallen *\o/* Wel in een maand, maar valt me niks tegen. Het gaat in ieder geval weer omlaag, in plaats van steeds omhoog.
Verder was ik gisteren om 8.45 opgestaan, want ik was echt kapot. Ik had een mooi lijstje, alleen dit keer niet gekeken naar macro's. Dat probeer ik vaker te doen, niet echt uitrekenen, maar wel zorgen dat ik bijvoorbeeld niet te veel vet of koolhydraten binnenkrijg. Dat ging gisteren echt helemaal mis :')
O: boterham met halvarine en pindakaas, cracker volkoren met jonge kaas en chocoladedrink. (428)
T: mandarijntje en magere franse kwark met fruitspread aardbeien (jam). (225)
L: boterham met halvarine en philadelphia, krentenbol met zeezout boter, speltbeschuit met roomboter en hagelslag en tomaat. (660)
T: appel en kandijkoek. (151)
A: boterham met halvarine en goudsalami, krentenbol en kandijkoek. (428)
T: chocola en bitterkoekje. (60)
B: 6000 stappen, 50 minuten fitness en 50 minuten Zumba Fitness.
Totaal kcal: 1943.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:51

Kimmie25501 schreef:
xxxmh, maar je zegt ook dat je een slechte ontbijter bent. Hoe rijmt dat dan met elkaar? Meestal heb je dan geen honger, maar dat is bij jou niet het geval. Wat is dan de reden dat je 's ochtends moeite hebt met ontbijten? Ik denk wel echt dat het een goede eerste stap is om te beginnen met je eten bij te houden en je lijstjes te posten.

Lis_Ol, je rendang ziet er echt heerlijk uit! Bedankt voor het recept! Supernetjes dat je maar een halve kilo bent aangekomen in je vakantie! Net lijstje hoor, ondanks dat je nog niet veel in huis had! Leuk dat het je huisarts opviel :D Pittig die nachtdiensten!

Mara, ik snap dat het wennen is om weer te zijn begonnen met werk. Balen van je ongeplande snackaanval. Leuk dat je wel mee blijft praten. Daar mag je zeker trots op zijn! :D

Lino, helaas is de buikpijn op en top terug, dus goed morgen de afspraak. Hoewel ik hoop dat ik het red, want 8.35 de afspraak en ik moet de trein van 9.08 hebben. Anders ga ik gewoon weg, maar nieuwe afspraak zou pas een week later kunnen. Dus toch maar proberen.
Dat soort dingen heb ik met op stal de telefoon opnemen :') Altijd als ik bel op stal gaat er wel iets mis of moet ik iets ga redden al bellend. Net of er een vloek op rust :+
Lekker lijstje alsnog! Lekker ook dat je nog hebt kunnen sporten! Ah balen van afgelopen weekend! Succes weer met tellen! Daar heb je echt gelijk in!

Joanne, mijn zusje en vader volgden het. Ik hoorde inderdaad heel veel teleurgestelde reacties vanuit hen. Verre fietstocht heb je gehad naar de ijssalon! Lekkere lijstjes heb je! Ik heb dat inderdaad ook vaker gehoord van het bewuster eten.

Tanja, ongezonde weekendjes moeten zeker kunnen! Klinkt heerlijk! Fijn dat het sporten goed ging gisteren! Wat leuk dat je de paardenliefde zo samen met je zus kunt delen. Mooi lijstje heb je weer!

Ik ben blij, want ik ben twee kilo afgevallen *\o/* Wel in een maand, maar valt me niks tegen. Het gaat in ieder geval weer omlaag, in plaats van steeds omhoog.
Verder was ik gisteren om 8.45 opgestaan, want ik was echt kapot. Ik had een mooi lijstje, alleen dit keer niet gekeken naar macro's. Dat probeer ik vaker te doen, niet echt uitrekenen, maar wel zorgen dat ik bijvoorbeeld niet te veel vet of koolhydraten binnenkrijg. Dat ging gisteren echt helemaal mis :')
O: boterham met halvarine en pindakaas, cracker volkoren met jonge kaas en chocoladedrink. (428)
T: mandarijntje en magere franse kwark met fruitspread aardbeien (jam). (225)
L: boterham met halvarine en philadelphia, krentenbol met zeezout boter, speltbeschuit met roomboter en hagelslag en tomaat. (660)
T: appel en kandijkoek. (151)
A: boterham met halvarine en goudsalami, krentenbol en kandijkoek. (428)
T: chocola en bitterkoekje. (60)
B: 6000 stappen, 50 minuten fitness en 50 minuten Zumba Fitness.
Totaal kcal: 1943.

Ik heb wel echt honger als ik wakker wordt maar ik ben vorig jaar een maand of 2 ziek geweest, had een virus en elke dag super misselijk en sindsdien kan ik geen broodje eten. Een beschuitje gaat wel. Ander eten krijg ik gewoon niet weg. Moest in juli in Frankrijk elke dag een broodje eten met vleeswaren, was niks anders en had daar heel veel moeite mee. Is moeilijk om uit te leggen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:24

@Taifoen, Oh super zeg dat je ook weer wat met je benen hebt kunnen doen! Hoe ging dat, geen last gehad? Oeh chinese tomatensoep is ook voor mij lang geleden, kan ik ook wel weer eens eten, lekker! :D

@Joanne, Oh zo herkenbaar ja! :') Ik snap dat je super erg uitkijkt naar je vakantie! Hoe lang heb je vrij genomen? Waar ga je heen om te fietsen? Hopelijk blijft het in ieder geval een beetje droog..

@Lis_ol, Herkenbaar probleem, geen rondingen overhouden haha. Dat is een van de redenen dat ik nu wat hoger in gewicht blijf. Mijn borsten waren echt aan het verdwijnen en dat vind ik toch ook wel mega zonde haha := Oeh wit brood met pindakaas is inderdaad echt een guilty pleasure, knap dat je je aan je eigen planning hebt gehouden!

@Kimmie, Hoe is de afspraak voor de buikpijn gegaan? Hopelijk ben je verder geholpen, buikpijn is zo vervelend! Gefeliciteerd met de 2 kilo *\o/* Super netjes in een maand toch? 0,5kg per week is een mooi tempo en ik zou als ik jou was ook zeker niet sneller willen afvallen. Goed bezig dus! Wat betreft macro's, ik zie dat je 3 broodmaaltijden hebt gehad, dus op zich is het goed te verklaren waarom je wat scheef (ik gok wat hoog in koolhydraten dus) zat. Makkelijk op te lossen en voor een keertje niet zo erg denk ik :)

Hier gisteren mezelf netjes aan mijn planning kunnen houden zonder snaaiaanvallen, gaat dus alweer de goede kant op zo! Wel nog iets meer trek op bepaalde momenten dan normaal gesproken, maar dat zal ook snel wel weer bijtrekken :)

Planning voor vandaag:
O: 35gr havermout met 3gr whey vanille en een appel met kaneel
T: Stukje gezonde chocoladecake met 100gr magere kwark, mix van mandarijn en pruim
L: 1 bruine boterham en 1 volkoren cracker met 50gr kalkoenfilet en 200gr melkunie pudding
T: 150gr Kvarg met 10gr whey crispy
D: Gnocchi uit de oven met witlof & le marcaire
T: Body & fit pro bar
Totaal 1621 kcal

Ook qua sporten zit ik er weer lekker in en ik heb het idee dat mijn lichaam het goed aan kan! Gisteren een krachttraining met focus op buik/rug en paardgereden (off topic, maar wauw wat doet mijn paard het goed, echt genieten <3 ), vanavond staan benen/billen weer op het programma. Heb het idee dat ik qua kracht lekker vooruit ga, dus dat is erg fijn.
Daarnaast twijfel ik erover om te starten met spinning nu het racefiets seizoen een beetje ten einde komt, om toch wat conditie te behouden. Iemand ervaring mee?

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:29

Lis_Ol: wooow 7,5 kilo dat is veel zeg!
We gaan fietsen in ’s-Heerenberg. We gaan een dagje naar de Posbank waar het erg mooi schijnt te zijn en we willen ook een dag richting Duitsland. Als iemand hier nog goede ideeën heeft daar in de buurt, let me know :D
Ohhh wit brood met pindakaas <3 knap dat je je dan in kunt houden! Nette lijst heb je zeg.

Kimmie: wauw gefeliciteerd met je twee kilo minder!! Vind twee kilo in een maand ook heel erg netjes. 0.5 kg per week is ook mijn streven.
Weer veel bewogen zeg! En lekker een keer zo veel brood in je lijst :9

Mara: Ik heb twee weken vakantie :D dus genoeg tijd voor leuke dingen en veel tijd om te gaan sporten. Kijk er enorm naar uit.
Hierboven heb ik geschreven waar we naartoe gaan, mocht jij nog leuke ideeën hebben daar in de buurt zijn ze ook zeker welkom haha.
Fijn dat het voor je gevoel weer de goede kant op gaat en je weer beter in je ritme komt.
Super dat je paard zo goed loopt! Dat geeft echt een mega fijn gevoel. Spinning heb ik geen ervaring mee, hoor alleen altijd dat het ontzettend zwaar is :')

__

Lijstje van gisteren
O: 200 magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: evergreen krenten
L: 2 volkorenboterhammen runderrookvlees
A: nasi, gebakken ei, schepje satésaus
T: 200 ml magere yoghurt, 15 gram gepofte spelt
T: blokje chocolade, 2 tucjes
B: uurtje buitenrit gereden, 40 minuten op de gewone fiets

Gister eind van de middag nog even optimaal genoten van het heerlijke weer met een buitenritje :D
Vanmorgen al het huis gepoetst en boodschappen gedaan, toenstraks taart geweigerd *\o/*
Straks moet ik zelf m'n eten koken en vind het zo fijn om in de hand te hebben wat ik ga eten zodat ik hier van te voren op kan plannen :+ Na het eten denk ik nog een rondje wandelen en even bij oma langs :)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:05

Zo, ik ben voor het eerst in ruim 2 weken ook weer hier aanwezig. Ik heb niet alles van de afgelopen weken terug gelezen maar ik zie wat nieuwe mensen die ik nog niet kende, hallo :wave:

@Joanne1997 Ik zag iet over een racefiets in je posts, ik ben wel benieuwd wat voor fiets je hebt...

@m9ara Ik lees iets over gelukkig nog een rondje kunnen fietsen. Ik kan me herinneren dat de eerste paar keer op de racefiets heel eng waren, ik neem aan dat het inmiddels beter bevalt...

@Taifoen Hoe gaat het met je heup? ik las wel iets over revalidatie en vooruitgang, maar ben stiekem wel benieuwd wat er nu eigenlijk stuk was waarvoor een operatie nodig was en of je al kan voelen dat de operatie een verbetering heeft geleverd...

@Lis_Ol Brood met pindakaas is niet per se de slechtste keuze die je had kunnen maken dus goed dat je de verleiding hebt weerstaan maar zelfs als dat niet gelukt was dan was het nog geen reden geweest om streng voor jezelf te zijn. Er zit best veel eiwit in pindakaas, als je iets op brood moet eten dan is pindakaas een betere optie dan bijvoorbeeld Nutella waar bijna geen eiwit maar vooral suiker in zit...

@linoleum ik za iets over het weekend niet geteld hebben en dat beter wel hebben kunnen doen. Het verschil tussen -0,5 kg in een week en -0 in een week is 500 kcal per dag. Een hele pizza is gemiddeld onder de 1200 kcal, zelfs als je een weekend niet telt en zelfs als je meer dan onderhoud zou eten dan nog is het oke. ik heb de afgelopen maanden gemerkt dat als je 5 van de 7 dagen ook aar een beetje op je eten let, dat het dan echt moeilijk is om gemiddeld boven onderhoud uit te komen. Ik snap dat gewichtsverlies het doel is, maar je moet je ook beseffen dat je zelfs met een buitensporig weekend niet echt boven onderhoud uit gaat komen

@Kimmie25501 2 kilo in een maand is een mooi getal. Daar streef ik zelf ongeveer naar en in wil nog 10 á 15 kilo kwijt. Volgens mij ben jij al veel dichter bij je streefgewicht.

@xxxmh Honger hebben als je wakker wordt os op zich niet iets raars. Het is gemiddeld toch et langst dat je in 24 uur tijd zonder eten gaat zijn. Misselijk zijn als je iets moet eten en dan niet weg krijgen wat er beschikbaar is lijkt me dan wel weer heel vervelend.

Ik werk momenteel op kantoor in verband met renovaties aan de flat waar ik in woon en ik merk echt dat het mijn ritme beïnvloed. het is aar 15 minuten fietsen naar werk en hoewel ik dus 30 minuten op een dat er gratis aan beweging bij krijg merk ik dat het echt heel veel moeilijker is om me naast mijn woon- werkverkeer tot beweging aan te zetten. Ik ben nu maar geswitcht naar het nemen van een omweg onderweg naar huis. maar het is echt verre van ideaal.

Fysiek merk ik ook dat ik niet echt meer gewicht kwijt raak terwijl er van mij nog best 10 a 15 kilo af mag. Ik merk wel dat i mijn sleutelbeen steeds beter kan voelen en dat er dus wel degelijk vet af is. Vrienden en collega's die ik een tijdje niet gezien heb merken nu ook op dat er gewicht van af is. Al geeft dat voor mij meer aan hoe veel te hoog mijn gewicht was dan hoever ik nog te gaan heb. Ik zat eerst 3 keer in de week een wat langere afstand op de fiets en probeer dat nu te compenseren door dagelijks naar mijn werk te fietsen (15 min een en 15 in terug) en dn in het weekend iets meer te doen, al lukt dat laatste niet echt.

Voor de mensen die naar de kitten gevraagd hebben, het gaat goed met de kleine sukkel. Hij is op dit moment heel erg bezig met uitvogelen hoe hij zo stout mogelijk kan zijn en dat is soms best vermoeiend. Hij lijkt geen last meer te hebben van zijn val van 20 meter hoogte gelukkig, ik was echt even bang dat ik hem niet meer terug zou krijgen nadat ik hem bij de kliniek had achtergelaten...

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 06:07

Kimmie: Wat goed je 2 kilo eraf! Super fijn zeg. Wel onwijs balen van je buikpijn, succes strakjes bij je afspraak.

Mara: ik kan je qua conditie training geen tips geven :') Wel fijn dat je paard zo goed gaat!
Lekker lijstje heb je!

Goed vooruitzicht 2 weken vrij Joanne! Geniet ervan.

Imay: Ik eet wel vaker een boterham met pindakaas, maar het had nu niet goed gepast in mijn lijstje qua kcal, daarom was ik blij dat ik me eraan heb kunnen houden. T is idd echt een quilty pleasure zoals sommige het noemen, dus ik kan dan ook echt blijven eten :O
Welkom terug trouwens! Fijn dat het met je kitten goed gaat. Heb je enig idee hoe het komt dat je je niet tot meer beweging komt nu je op kantoor werkt?
Wel fijn dat mensen om je heen je gewichtsverlies al zien :)

Hier mijn lijstje van gister:
Begin vd nacht wat redband snoepjes en 2 stukjes baklava :')
om 4.00: 125 gr couscous met 40 gr feta, 30 gr kip, 15 gr ongezouten cashewnoten en komkommer.
om 9.00: 2 speltboterhammen, 1 met kiprolade, 1 met peper pathe. 500 ml optimel.
16.30: paar chocolade pepernoten :=
A: poke bowl (voor het eerst gemaakt) met 60 gr sushi rijst, 150 gr brocoli, kip, 1/2 advocado, 1/2 blikje soja bonen en wat sesamzaadjes.
22.30: onderweg naar werk nog wat chocolade pepernoten.

Vannacht had ik het aan het begin vd nacht echt druk, om 2.30 onwijze honger dus ff snel 2 boterhammen gepakt, 1 met nutella en 1 met een plakje gebraden gehakt.
net om 4.30 een salade op met 40 gr gemengde sla van veld en bladsla, 1/2 advocado, gekookt ei, 40 gr feta en komkommer.
Straks neem ik denk 2 of 3 volkoren crackers met peper pathé met een pakje optimel 500ml
Vanavond pasta carbonara :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:19

Hey ladies! :D Kom weer ff binnen vallen.
Gefeliciteerd Kim met je twee kilo, wat fijn! En wat goed dat je macro's bijhoudt, weet nog dat ik dt een paar maanden terug als tip gaf en dat je het teveel werk vond maar dus toch aan het proberen! Bevalt het een beetje? (Denk het wel, anders was je niet afgevallen haha)

Imay, is het niet mogelijk om bijvoorbeeld 's ochtends sporten in je dag in te bouwen? Ik haal mensen soms door elkaar dus ik weet niet of jij nou degene was die wat fysieke klachten had waardoor het niet kon. Als je stil staat qua gewicht verliezen heeft je lichaam andere prikkels nodig, daarom dat ik het opper. Ik sta elke ochtend in de sportschool maar heb geluk dat die school op 7 minuutjes lopen ligt, is niet voor iedereen weggelegd.

Sjeeminee lis_ol wat voor werk doe je? En is die salade om 04:00 dan avond eten of ontbijt? :') Moet echt even nadenken haha. Ziet er wel heel lekker uit allemaal!

Hier de boel weer aan het oppakken; heb de afgelopen week bar slecht gegeten. Ik had premiere van mijn stage en de cast krijgt in het theater dan een cadeau, dit keer was het een notenslof. Ik heb dat hele ding in 1 dag opgegeten :') :') :') Hahahaha ik ging stuk om mezelf. Wel verspreid over de dag hoor, maar toch :+ Ik eet nu weer gezond en voelt toch echt beter. Ook ga ik even wat wisselen in mijn fitness routine; ik merk echt dat mijn lichaam zich gaat vormen op een manier die ik niet wil. Voornamelijk bij mijn benen. Ik ga overstappen van zware gewichten op oefeningen met elastieken en gewoon even kijken hoe dat gaat, dus gewoon meer oefeningen met lichaamsgewicht in mijn routine inbouwen. Mijn armen mogen dan wel weer meer vorm krijgen nog dus daar hou ik de machines wel voor. :p

Lijstje weet ik nog ff niet dus die post ik vanavond wel!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:12

@Joanna, Ah twee weken is inderdaad heerlijk! Lekker van genieten :D Ik heb helaas geen tips voor die omgeving, maar dat je er goed kan fietsen staat vast! Haha fijn he, zelf koken! Ik vind dat echt zo'n mega voordeel van op mezelf wonen (en een vriend die zich niet echt met het eten bemoeid :+ ). Je kan alles precies inpassen in je dag en je weet zeker dat er geen onnodige liters olie/boter gebruikt worden :Y)

@IMAY, Leuk weer eens van je te horen en fijn dat het beter gaat met je kitten! Het fietsen gaat inderdaad goed! Ik merk wel dat ik nog wat conditie en kracht mis, omdat ik nooit een vergelijkbare sport heb gedaan. Ik hang nu een beetje op rondjes van max. 60km en max. 26.8 gemiddeld (tenzij ik in de rug van mijn vriend mee kan rijden). Ik wil zó graag verder kunnen en vooral een keer die 27 aantikken, maar dat is lastiger dan gedacht :+ Maar goed, ik vind het dus wel heel leuk!
Heb je ook enig idee wat de oorzaak is van zowel het jezelf niet kunnen aanzetten tot meer beweging en het stilstaan qua afvallen? Ik kan me wel vinden in wat castilja zegt, soms kan een verandering in patroon in eten of bewegen een prikkel zijn voor je lichaam om weer in beweging te komen, ook al ben je vooraf ook goed bezig.

@Lis_Ol, Ohhh chocoladepepernoten, ik krijg er gelijk weer zin in :') Hoe beviel de pokebowl? Het lijkt me serieus zo lastig een fijn eetpatroon te vinden met wisselende diensten.

@Castilja, Ook leuk om weer van jou te horen! Ik kan me voorstellen dat het hectische en gekke dagen zijn geweest. Super herkenbaar ook dat zoiets 'per ongeluk' gelijk opgaat :+ Interessant om te horen dat je lichaam zich wel heel goed ontwikkelt, maar toch niet naar je zin. Is dat dan in de zin van te gespierd op verkeerde plekken, of?

Ik heb vanochtend alvast op de weegschaal gestaan en was alweer 1.3kg kwijt ten opzichte van maandagochtend. Gezien ik wilde stabiliseren op een hoger gewicht heb ik besloten vandaag toch wat meer richting onderhoud te gaan eten. Eerder was ik van plan vandaag nog een laatste 'reset' dag te houden, gezien mijn kcal-telweek start op vrijdag.

Omdat ik mijn dag al op minder kcal had gepland en nu wat dingen heb toegevoegd, heb ik een beetje een rommelige eetplanning vandaag:
O: 40gr havermout met 60gr kersen en 50gr magere kwark
T: Smart bar crunchy en een mandarijn
L: Meergranenwrap met 125gr bonenmix, 100gr passata en 1 plak lightlife kaas, 1 volkoren cracker met lightlife kaas, 75gr Oppo ijs als toetje :+
T: Bruine boterham met 50gr kalkoenfilet en komkommer
D: Salade van o.a. boerenkool, cottage cheese en kastanjechampignon met chipolata worstjes
T: 2 stukjes zelfgebakken wortelcake (als deze gaat lukken)
Totaal 1974 kcal

Morgen is het weer tijd voor een vergelijkingsfoto! Erg benieuwd wat ik deze keer vind, hard en zwaar getraind afgelopen maand en daarnaast weeg ik dus 2/2,5kg extra.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:34

Imay1990: Welkom terug :D mooie bijleespost.
Ik heb een vrij simpele fiets van Trek, als ik me niet vergis is het de Lexa 3. Kan er wel eens een foto van posten.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het komt dat je het lastiger vindt om in je bewegingsritme te komen nu je op kantoor werkt. Komt het misschien doordat je dan al heel de dag van huis bent en je niet meer weg wilt thuis als je dan eenmaal thuis bent?
Het nemen van een omweggetje is een slim plan, dan kun je het halfuurtje gemakkelijk uitbreiden naar een uur per dag wat al veel beweging is.
Hoeveel ben je al afgevallen?

Lis_Ol: Lekker die poke bowl!! En een mooi lijstje, lijkt me lastig om ritme te vinden als je in de nacht moet werken maar zo te zien gaat het je goed af.
Ik kom vanavond denk ik bij jou eten haha, pasta carbonara :9

Castilja: leuk dat je ook weer mee komt praten :D. Hoop voor je dat je snel weer in een beter ritme komt.

Mara: Wow je bent je vakantiekilo’s alweer kwijt! Wel verstandig om nu weer op je onderhoud te gaan eten inderdaad.
Je avondeten klinkt echt heerlijk en hopelijk lukt het je om de wortelcake te bakken, ik ben erg benieuwd :D
Ben ook erg benieuwd naar je gevoel bij de vergelijkingsfoto!

__

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram eiwitpoeder
L: 2 volkorenboterhammen, cottage cheese
T: barebells reep (dit keer de caramel cashew geprobeerd, super lekker!), pakje lu crackers
A: 400 gram roerbakgroente, 250 gram kipfilet :+
T: 200 ml yoghurt, zandkoekje

B: uur wandelen, kwartiertje fietsen

Gisteren een extra tussendoortje genomen en wat minder avondeten, bevalt goed om het wat meer over de dag te verdelen.

Morgen is het weer tijd om me te wegen, als ik nog durf aangezien vorige keer nogal tegenviel _O-

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:33

Castilja; hahaha ik heb geen idee, ik eet gewoon een warme maaltijd in de avond, maar dat kan je ook zien als ontbijt _O- niet teveel over na denken want dan raar ik ook in de war.
Ik werk trouwens als verpleegkundige op een acute opname afdeling in de psychiatrie :)
Welkom terug weer en fijn dat je gelijk effect merkt van het gezondere eten!

Mara; haha geen goed teken dat je er weer trek in krijgt na je buikpijn van laatst :') die krengen zijn ook zo lekker.
Moet zeggen dat deze manier van eten voor mij wel echt goed werkt, dus ben er wel blij mee. Vroeger snaaide ik ook echt veel maar toen werkte ik ook alleen op een afdeling. Was vooral om mezelf wakker te houden toen, nu heb ik altijd collega’s om me heen dus dat is wel fijner.
Ben benieuwd hoe je vergelijkingsfoto gaat zijn! Heftig dat jij ook zo snel weer gewicht kwijt bent zeg!
Poke bowl was trouwens echt lekker! Ga dat wel vaker eten hoor.

Joanne; pasta carbonara is de quilty pleasure van mn vriend; die is vanmorgen weer thuis gekomen dus die vroeg daar gelijk weer om :))
Spannend je weeg moment morgen, je bent iig goed bezig dus daar zal het niet aan liggen!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:03

Het me niet tot extra beweging kunnen zetten is ren beetje relatief. Ik merk dat ik niet voor het werk nog even een uurtje ga fietsen, want door dat kwartiertje naar werk kom ik dan net tijd te kort om nog te douchen en om te kleden voor ik aan het werk moet. Een kwartiertje naar eerk betekent toch al snel dat je een half uur eerder klaar moet zijn omdar je wat speling wilt hebben voor de start van werk. En zoals geopperd werd inderdaad als je dan thuis bent weinig zin meer hebben om nog eens een uur a anderhalf uur de deur uit te gaan. Ik ben wel meer aan het wandelen, iedere lunchbreak een half uurtje en dan 's avonds nog een half uur à 45 minuten, zo kom ik eindelijk op dagelijks 10k stappen. Wandelen vergt minder voorbereiding dan wielrennen, geen aparte outfit enzo, maar het verbrand ook een stuk minder.

Wat betreft niet afvallen ligt dat zeker deels aan het minder intensief bewegen, maar ook zeker aan dat ik met mijn verjaardag het een en ander aan drank heb gekregen en ik daarmee ook wat meer ben gaan drinken dan de afgelopen maanden.

@Joanne1997 ik ben nu een kleine 14 kilo kwijt en zoals ik zei mag er nog zeker 10, misschien wel 15 kilo nog af.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:35

@Joanne1997, fijne vakantie alvast! Geniet ervan. Ik hoop voor je dat het weer een beetje meezit.

@Kimmie, heb je de afspraak nog gered? Fijn dat je 2 kilo bent afgevallen, teken dat je goed bezig bent! *\o/*

@M9ara, het ging goed! Ik had daarna wel wat reactie/pijn, maar dat was de dag erna weer helemaal weg. Volgende week start ik eindelijk met mijn revalidatie!
Wat fijn dat je paard het zo goed doet en sporten lekker gaat!

@IMAY1990, ik ben begin augustus voor de tweede keer aan mijn heup geopereerd aangezien ik het kraakbeen had gescheurd. De eerste keer hadden ze dat gehecht. Na een halfjaar kreeg ik weer veel pijn en bleek het op een andere plek gescheurd te zijn. Tijdens de OK zagen ze dat de 1e scheur niet genezen was, dus ze hebben het kraakbeen met de oude & nieuwe scheur en de irritatie weggesneden. Naar mijn idee heeft de operatie zeker een verbetering opgeleverd, ik heb veel minder pijn. Het zeurt alleen nog na zo’n dag als vandaag als ik de hele dag gezeten oid heb. Ik hoop alleen heel erg dat de rest van het kraakbeen sterk genoeg is om niet te scheuren. Vond 2 heup OK’s op mijn 20e wel genoeg haha :')
https://www.orthoclinic.be/nl/info-voor ... brumscheur hier zie je nog 2 afbeeldingen die het misschien iets duidelijker maken!
Fijn dat het goed gaat met je kitten! Lastig van dat bewegen, ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om voor je werk te gaan sporten. Wel goed dat je 30 minuten fietst en nog 10.000 stappen zet.

@Lis_Ol, dan zijn we bijna collega’s! Ik studeer HBO-V en ga dit jaar afstuderen :D

---------------------------
Gisteren had ik een wat “mindere” dag, maar ik heb ongeveer evenveel verbrand als gegeten dus dat is prima. Ik was naar artis en daarna ben ik uiteten geweest, super leuke dag gehad! En echt heerlijke cheesecake gehad als toetje :~

Vandaag was ook wel een gekke dag, ik had van 's ochtends vroeg school tot 20 uur. Ik studeer momenteel aan twee hogescholen en ze houden totaal geen rekening met elkaar |o .
Mijn vriend kwam mij ophalen om mij van de ene school naar de andere school te brengen en toen zijn we langs de mac geweest haha.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: glas vers geperste sinaasappelsap, cappuccino, bakje coco pops met halfvolle melk
T: 150 gram magere kwark
T: 200 gram komkommer
L: 6 kipnuggets en een halve mcflurry
T: 1 bruin bolletje met smeerkaas
A: chinese tomatensoep met 1 bruin bolletje met smeerkaas
Totaal: 1715. Niet een heel netjes lijstje, maar qua kcal vandaag weer prima dus.
B: 7000 stappen

De komende 1,5 week moet ik heel hard gaan blokken voor school. Ik probeer wel wat tijd vrij te maken om tussendoor even te sporten. Onder stress kan ik heel goed leren en dan kan ik zo 8 uur achter elkaar zitten. Dus af en toe bewegen kan geen kwaad :P

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:17

Ff off-topic dan hoor haha

Super leuk taifoen! Ik ben afgelopen december afgestudeerd als hbo-v, dus ik snap nu je stress behoorlijk. Doe je voltijd opleiding? En al een idee wat je wil gaan doen als je klaar bent?

Klinkt wel als een leuke dag gister! Ook belangrijk. En sterkte de komende weken met de stress. Beetje sporten doet dan ook wonderen om te ontspannend lijkt me :) (bij mij werkte t iig wel )

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:48

Imay: dan ben je al veel afgevallen zeg! Ik vind eigenlijk dat je al erg veel beweegt.
Leuk dat je ook aan wielrennen doet! Je kunt ook het aantal kcal berekenen wat je verbrandt aan de hand van de tijd die je er mee kwijt bent. Een uur wandelen, verbrandt veel minder dan een halfuurtje op de racefiets. Dat maakt het dan voor je gevoel misschien draaglijker om je om te gaan kleden omdat je dan uiteindelijk toch weer eerder thuis bent.

Tanja: Fijn dat je een leuke dag gehad hebt! Artis ben ik nog nooit geweest helaas.
Wat een ontzettend lange schooldag zeg! Lief dat je vriend je tussendoor kwam ophalen en ik vind dat je je goed hebt ingehouden bij de mac haha. Vind dat je toch nog een hele nette lijst hebt!
Veel succes komende tijd met leren!
__
Hard werken wordt beloond *\o/* weer een kilo kwijt vergeleken met twee weken geleden. Terwijl ik voor m’n gevoel niet veel anders heb gedaan dan de twee weken daarvoor toen ik niks kwijt was :+ Maar dat maakt me nu niet zo veel meer uit.

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: smart bar crunchy
L: 2 volkorenboterhammen kipfilet
A: salade met oa kip, paprika en mosterd dilledressing
T: 200 ml yoghurt, beschuit met plakje kipfilet

B: uur les met paard

Gister ook nog eens super fijn kunnen lessen! Voor het eerst de gebroken lijnen in galop goed door kunnen rijden en ook de overgang stap, galop en galop, stap wordt steeds meer bevestigd :D
Vanmorgen heb ik dr alweer twee gereden. Nu op kantoor, laatste dagje stressen, alles afwerken en dan is het eindelijk vakantie!
Wil het in mijn vakantie niet al te gek maken qua eten, maar ga morgen alweer uiteten :+

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:37

@Joanne, Gefeliciteerd met je kilo eraf *\o/* Zo zie je maar dat een lichaam niet te voorspellen is, maar je dus zeker op de goede weg bent! De wortelcake was gelukkig een succesje :D Ik vind meerdere eetmomenten op een dag ook altijd fijn! Ik merk gewoon dat ik graag eet ( :') ) en alleen daarom al zin heb in tussendoortjes, ook als ik niet perse honger heb door een grotere hoofdmaaltijd. Wat is tot nu toe je favoriet van de barebells repen?

@Lis_Ol, Ik kan me heel goed voorstellen dat je minder aan het eten bent nu je niet meer alleen bent. Betekent een nachtdienst voor jou ook dat het relatief rustig is, omdat iedereen slaapt? Dan kan ik me namelijk zeker voorstellen dat je in je eentje uit 'verveling' al meer trek hebt.

@IMAY, Ah klinkt wel logisch, al klinkt het voor mij wel al alsof je dus vrij actief bent naast je werk. Ik vind de tip van Joanne wel een goede. Misschien kun je het wandelen na je werk af en toe afwisselen met andere soorten beweging, zodat je enerzijds meer kcal verbrand en anderzijds nieuwe prikkels aan je lichaam geeft. Daarnaast is puur afvallen natuurlijk wel voor het grootste deel gerelateerd aan eten. Als je je al bewust bent dat dit aan de gekregen drank ligt, is dat natuurlijk fijn, omdat je dit dan gericht kan aanpakken. Als het om alcohol gaat, blijft dat over het algemeen in ieder geval lang goed, dus kan je het zonder schuldgevoel/verspilling wat langzamer opmaken :D

@Taifoen, Ah dat klinkt als een normale reactie van je lichaam op je beweging na zo'n zware operatie. Ik kan me voorstellen dat je mega uitkijkt naar volgende week! Pff die enorme stress tentamenweken mis ik totaal niet! Kan me ook goed voorstellen dat sporten er dan even bij inschiet, al is het ook wel goed er even uit te zijn soms. En wat netjes ben jij bij de mac +:)+ Ik kom er misschien eens per jaar, maar als ik er dan ben neem ik ook gelijk een heel menu :D

Vanochtend dus weer vergelijkingsfoto's gemaakt en ik ben toch weer heel tevreden! Toen ik in de spiegel keek tijdens het maken vond ik die extra vakantiekilo's me eigenlijk juist beter staan. (Stiekem heb ik altijd nog steeds de opmerking van MarlindeRooz (die ik al lang niet gehoord heb hier) in mijn hoofd, die ze maakte toen ik met mezelf in de knoop zat op het moment dat ik kcal moest verhogen: Waarschijnlijk maken wat extra kilo's je voor het zich juist mooier/slanker.
Die foto's zijn ook altijd wel een realisatiemomentje. Zo door de dagen heen zie ik het niet, maar op de foto's besef ik me dat ik echt al wel een eind ben gekomen en ook echt al gespierd ga tonen! :D

Op vrijdag gaat mijn kcal-tel week in en ik ga deze week 2100 gemiddeld aanhouden om op gewicht te blijven. Op vrijdagen probeer ik als ik niets speciaals ga doen altijd wat lager te blijven, want in de rest van het weekend zit ik er toch weer flink boven :+
O: 40gr havermout met 50gr kersen en cacao
T: 1 stukje wortelcake met 50gr kwark en een mix van mandarijn en pruim
L: 2 bruine boterhammen met 40gr filet americain mager en een stukje wortelcake met 50gr magere kwark
T: Smart bar crunchy
D: Pasta met pompoen, mozzarella en salie
T: 300gr optimel appel-kaneel
Totaal 1630 kcal

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:28

Alweer drie dagen geleden dat ik hier was, voelt korter :') Gelukkig hebben jullie je ingehouden dit keer.

xxxmh, ah dat is lastig! Dan snap ik het! Voor mij zijn beschuitjes namelijk meer tussendoortjes qua gevoel, maar in ieder geval fijn dat je die wel binnen kunt krijgen. Honger hebben als je wakker wordt is helemaal niet raar. Wel heel naar dat je je er dan tegelijk zo poedersuiker bij voelt.

Tanja, super zeg dat je weer wat met je benen hebt kunnen doen! Hopelijk blijft je heup het zo goed doen! De huisarts moest een coronatest doen, vandaar dat de afspraak via bellen was. Ik had haar laten weten dat ik de trein moest halen en daarom belde ze al om 8.10. Echt superfijn! Klinkt als een leuke dag eergisteren! Dat klinkt als een normale reactie van je lichaam na deze beweging!

Joanne, heel herkenbaar dat! Mijn vader en zusje zijn daar toevallig afgelopen zomer ook gaan fietsen. Ik heb het niet precies onthouden, maar zij hebben geloof ik ook een ronde langs Deventer en Zutphen en omgeving gedaan wat geloof ik erg mooi was. Lekker vooruitzicht twee weken vrij! Fijne vakantie alvast! Gefeliciteerd met je kilo eraf! *\o/*

Lis_Ol, herkenbaar probleem, geen rondingen overhouden. Die had ik sowieso al niet echt veel, maar nu ik dus wat zwaarder ben wel meer. Eigenlijk wil ik die houden en mijn buikvetjes weg, maar ik vrees dat ik daar niks over te zeggen heb :') Wow 7.5 kilo dat is veel zeg! Brood met pindakaas is echt geen slechte keuze. Goed dat je je hebt weten in te houden, maar als je voor gewoon een bruine boterham met pindakaas had gekozen, was er niks slechts aan de hand geweest. Heftig werk heb je zeg nu! Oeh chocoladepepernoten, ik krijg meteen honger :') Lekker ook die poke bowl! Ik kan me goed voorstellen dat je minder eet nu je niet meer alleen bent.

Mara, wel goed. Ik heb nu medicijnen gekregen tegen de buikpijn, moet weer psylium gaan nemen (geen zin in, bah wat is dat spul vies :r ) en ik moet bloedprikken om te kijken naar mijn infectiewaarde en mijn lever. Dat had ik eigenlijk gisteren of vandaag al moeten doen, maar echt geen zin, dus ga ik denk dinsdagochtend zo vroeg mogelijk even. Oh ja, door jullie valt nu het kwartje dat 2 kilo per maand idd een halve kilo per week is. Dan voelt het meteen weer een stuk sneller :D Ja klopt idd met de broodmaaltijden. Ik had niet echt een keuze, omdat ik voor Zumba niks anders kan eten, maar ik had beter normaal brood kunnen eten dan die andere dingen.
Gelukkig heb je nog een rondje kunnen fietsen. Ik kan je qua conditietraining helaas geen tips geven. Ik heb in de vakantie spinning gedaan; nu red ik het helaas niet met school. Ik vond het erg leuk! Gewoon op je eigen niveau er helemaal voor gaan. Wel lag het aan de instructeur, bij de ene vond ik het fantastisch, bij de ander een beetje saai. Je moet dus wel de juiste treffen om echt lekkere lessen te hebben. Wow je bent je vakantiekilo's alweer kwijt!

Imay, als ik op mijn gewicht van vorig jaar wil zitten, moet ik ook nog tien kilo afvallen. Maar ik denk dat ik nu ook wel weer content ben met twee kilo eraf. Dan zit ik op 68 kilo en dat vind ik ook wel prima. Dan mag er ook nog wel wat af, maar is dat niet superhard nodig ofzo. Je zou eventueel ook 's ochtends een half uurtje kunnen fietsen. Zodat je wel wat gedaan hebt, maar nog genoeg tijd over hebt. Of bijvoorbeeld wat krachtoefeningen. Dan doe je ook wat, maar hoef je niet helemaal om te kleden of ergens heen, maar beweeg je wel. Leuk om weer eens van je te horen en fijn dat het goed gaat met je kitten! Dan ben je al veel afgevallen zeg! Het klinkt logisch, sowieso denk ik dat je al best actief bent naast je werk.

Castilja, het bevalt zeker! Ik maak geen berekeningen, maar ik kijk wel of ik bijvoorbeeld niet te hoog in vetten of iets anders kom. Als dat het geval is, probeer ik iets minder van dat product te eten en in plaats daarvan iets anders te pakken. Ook leuk om weer van jou te horen!

Gisteren was het plan om de hele dag aan school te werken, uiteindelijk heb ik de hele middag filmpjes in bed gekeken en moest ik 's avonds nog aan de bak :') Beetje jammer. De volgende keer mezelf maar iets strenger toespreken. Wel netjes gegeten.
O: boterham met pindakaas, cracker volkoren met eiersalade en chocomel 0% suiker toegevoegd. (354)
L: drie boterhammen met eiersalade, gekookte Gelderse worst en goudsalami, een krentenbol met roomboter. (640)
T: kandijkoek. (69)
T: mandarijntje. (70)
A: witlofstamp met een gehaktbal. (325)
T: chocola (heel klein beetje) en kletskop. (56)
B: 7000 stappen, 50 minuten fietsen, 75 minuten fitness (cardio en kracht) en 20 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1514.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:37

@Lis_Ol, ik doe de voltijd opleiding! Als ik klaar ben wil ik (denk ik) de acute kant op. Ik doe een honoursprogramma voor de acute zorg. Ik ga dit jaar dan ook afstuderen en op een acute afdeling in het ziekenhuis (ik weet nog niet welke afdeling en welk ziekenhuis). Ik doe nu een minor kinderverpleegkunde en dat vind ik ook heel leuk. Dus we gaan het zien :)

@Joanne, wat fijn dat je les zo goed ging! Fijne vakantie {:}

@M9ara, fijn dat je een positief verschil zag op de foto's. Ik moet ook echt een vergelijkingsfoto’s gaan maken. Zeker als ik zo het sporten weer fanatieker kan oppakken, is het leuk om het verschil te zien :D

@Kimmie, fijn dat ze op tijd belde! Psylium vind ik ook echt verschrikkelijk :r

--------------
O: 200 gram magere kwark met muesli, cappuccino
T: glas roosvicee ferro
L: bruin bolletje met heksenkaas, komkommer en paprika
T: 225 gram watermeloen
T: 200 gram magere kwark met oreo’s
A: ratatouille met pasta, paar sneetjes stokbrood met alioli
T: pakje lu minicrackers
Totaal: 1670 kcal.
B: 20 minuten op elektrische fiets en ik gok 8000 stappen

Vandaag heb ik de hele dag in de bieb geleerd. Door de stress had ik weinig honger dus uiteindelijk heb ik oreo’s gekocht en die door de kwark gedaan om even wat kcal binnen te krijgen om lekker te kunnen leren. :P Na het eten ga ik naar paarden! Hoop dat het een beetje droog blijft.
Morgen ga ik weer de hele dag leren dus ik ga in de ochtend maar even naar de sportschool denk ik.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:59

Joanne; wat goed een kilo er af!
En geniet lekker van je vakantie en het uiteten vanavond haha.

Mara; nee dat wil niet zeggen dat iedereen slaapt haha. Daarnaast is het een opname afdeling wat betekend 24/7 opnames binnen kunnen komen. Heb 2 nachten rustig gehad en 2 nachten opnames waar we dan ook echt heel druk mee waren. Dus t zegt niks haha.
Super fijn van je vergelijkingsfoto dat je er zo tevreden mee bent!

Kimmie; sterkte met je buik! En psylium is idd echt heel smerig
Mooie bijlees en net lijstje hoor!

Taifoen; leuk! Veel succes met je laatste periode. Wanneer ga je beginnen met je afstuderen in t zh?

Hier gister ook een goede dag gehad qua eten :) vandaag gaan we bij de buren eten dus heb ik er niet echt grip op haha.

Lijstje van gister:
1.30: 150 gr stracciatella kwark
5.00; 125 gr quinoa met feta, tomaat en komkommer
9.30: 2 volkoren crackers met 1 plak oude kaas en peper Pathé
15.00: 100 gr witte druiven, 300 gr straciatella kwark (hele bak leeg :') )
18.00: 200 gr gebakken aardappeltjes, 175 gr Mexicaanse roerbak groente en een kip cordonbleu
19.00 kinder bueno ijsje.

Verwachte lijstje van vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet met 30 gr crusli
L: 2 kaiser broodjes, 1 met rosbief en 1 met peper Pathé
T: 150 gr druiven
A; ik weet dat het pompoensoep is vooraf en iets met risotto en chorizo daarna. Als toetje maak ik appeltaart :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:58

Joanne, wat fijn dat je les zo goed ging!

Mara, fijn dat je een positief verschil zag op de foto's.

Tanja, leuk!

Gisteren me best prima aan mijn planning kunnen houden. Weer eens geen boodschappen gedaan :') dus sommige dingen aangepast. Ik had ook geen tijd om naar de sportschool te gaan, dus dat had ik donderdag gedaan. Nu alleen even rugoefeningen thuis gedaan. 's Avonds nog wat chips gepakt omdat ik nog heel laag in kcal zat.
O: twee boterhammen met eiersalade. (244)
T: peer. (52)
L: bruin bolletje met gekookt ei en rosbief met kruiden. (325)
T: banaan. (124)
T: krentenbol. (65)
A: tarbot, tomatenrisotto en Parmezaanse kaas. (489)
T: honey barbecue chips, nacho cheese en cola zero. (308)
B: 4000 stappen, 20 minuten rugoefeningen, 120 minuten paard verzorgen en 55 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1607.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:13

Rustig hier zeg!

Gisteren dagje vrij gepland. Gewoon lekker thuis, niet veel bijzonders.
O: twee boterhammen met eiersalade en philadelphia. (230)
L: bruin bolletje met gekookt ei en halvarine met rosbief en kruiden, krentenbol. (366)
T: boterham met halvarine, rosbief en peper en kiwi. (180)
T: banaan. (124)
A: piepkuiken, zelfgemaakte friet, tomatensalade met basilicum, mayonaise en ketchup. (742)
T: chocola, kletskop en stroopwafel groot. (236)
B: 16.000 stappen, 200 minuten paarden verzorgen en 35 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1888.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:41

@Lis_Ol, ik begin februari 2021 met mijn afstudeerstage. Mooie lijstjes en lekker zelfgemaakte appeltaart :D

@Kimmie, jij ook mooie lijstjes!

---------------
Gisteren heb ik een uur gesport en 9000 stappen gezet. Eten ging overdag prima, maar in de avond wat teveel gesnoept. :o

O: volkoren bolletje met half pindakaas en half kipfilet, gekookt ei, kiwi, cappuccino
L: 2 volkoren bolletjes met knakworstjes met saus, halve mineola, glas melk
T: cappuccino, haribo snoepjes
A: lamsvlees stoofpotje
T: 150 gram magere kwark
Totaal: 1800 kcal
Beweging: 6000 stappen

Morgen mijn eerste tentamen van het jaar, dus op een wandeling na de hele dag geleerd :z

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:23

Mara: ohhh ik heb echt zo hetzelfde :') ik maak altijd voor mezelf een planning op welk tijdstip ik wat mag gaan eten en kan daar dan zo naar uitkijken :+
De witte chocolade was mijn favoriet, maar de caramel cashew is toch ook wel heel lekker! De cookies and cream is ook wel lekker maar minder dan die andere twee.
Welke is jouw favoriet?
Fijn dat je tevreden bent met je vergelijkingsfoto's en zo zie je maar weer dat wat extra gewicht soms geen kwaad kan :D
Mooie lijst weer!

Kimmie: Mooie lijstjes heb je, echt top! En ook weer veel bewogen, goed bezig *\o/*

Tanja: mooie lijstjes! En zo te lezen veel geleerd, knap dat je dat zo een hele dag vol kunt houden. Veel succes morgen.

Lis_Ol: ook jij hebt mooie lijstjes! Hopelijk ook lekker gegeten bij de buren, klinkt in ieder geval lekker :D

__

Lijstje van zaterdag:
O: havermouttaartje
T: halfvolle chocolademelk, krakeling
L: Smart bar
A: carpaccio, kip sate met groente, bastogne parfait :9, biertje
T: handje zelfgebakken pepernoten

B: uur racefiets, uurtje op buitenrit

Gisteravond super lekker gegeten! Je kon zelf een bijgerecht kiezen en vond groente een betere keuze dan friet en dat beviel goed :D

Na het eten helaas nog wat zelfgebakken pepernoten gehad wat niet echt nodig was := (maar wel lekker).

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:31

Goedemorgen babes! Inderdaad rustig hier, hallelujah.. Gaat goed bij jou he Kim? Mooie lijstjes hoor, wat fijn dat je kilo's kwijt bent! Joanne ik vind het een mooi lijstje maar is het niet ietwat weinig? Een eiwitreep als lunch zou mij niet vullen :)

Ik begon de dag nogal rottig; voor de lol eens op de weegschaal gaan staan en ik ben echt flink aangekomen. Nu sport ik ziek veel dus er zal vast een gedeelte spier bij zitten maar in twee maanden tijd kan dat nooit bijster veel zijn, dus ook echt vet erbij. Ik blijf prutsen met wat ik moet eten met mijn beweging; blijkbaar eet ik echt nog teveel maar ik blijf maar honger houden. Ik heb voor nu besloten om de dagelijkse cardio sessie in de sportschool te skippen om minder te verbranden; blijf hopelijk nu wel makkelijker rond mijn kcal doel en wil even kijken wat dat doet voor mijn eetlust. Ik ben nu weer thuis van 30 minuten krachttraining en heb niet de trek die ik normaal heb, dus da's goed. Maar man man wat een zoektocht. Voel me meteen ook vet dik terwijl dat gisteren niet zo was. :') :')

Nou. Geschat lijstje voor vandaag:
O: Havermout (100 gram amandelmelk, 100 gram Optimel vanille magere yoghurt), 20 gram proteine poeder
T: Koffie, 125 gram gerookte kipfilet
L: Havermout, amandelmelk, chiazaadjes, magere kwark, eiwitpoeder.
T: Koffie, B'tween zero
A: 100 Gram turks witbrood (was geen volkoren, kan beter idd), 2 eieren geklopt met 200 ml amandelmelk en 100 gram cottage cheese, 20 gram geraspte kaas, paar zongedroogde tomaatjes en achterham (broodpudding, heer-lijk)
T: Ben bij de ouders van een vriendin om een bed uit elkaar te halen dus zal daar nog wel wat kibbelen. Geen idee wat (:

PRAY FOR ME DAT DIT WERKT