Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:57

Vulina schreef:
Nou, om mij moet je dat beslist niet doen. Het enige wat ik zeg is, heb een beetje respect voor elkaar..

Begin er dan ook zelf mee!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:01

Jammer dat de sfeer hier zo snel om slaat, kunnen jullie niet gewoon vriendelijk op elkaar reageren?

Vulina

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:01

Dat zou zeer fijn zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:04

IMANDRA schreef:
Dieuwke_ schreef:
Same, ik wil ook wel bij de app groep aanmelden

Ik ook!

Dito!

Deze discussie is al gevoerd. Mensen zijn weggegaan en de sfeer is positief geworden. Maar nu even een schop onder de tafel geven en dan weer zielig doen heb ik geen zin in. -O-

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:05

Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik ben beslist niet zielig hoor :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:09

Nou klaar dan nu!

Hai, op de kinderopvang zijn ze nog sneller klaar met ruziemaken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:10

Maar, ik heb er even 20 seconden over nagedacht.. Het gaat mij niet lukken om tot sommigen van jullie door te dringen.. Dus ga ik maar ontstippen. Iedereen veel succes :)

Ik vind dat een ieder het goed doet, ongeacht op welke manier dan ook. En dát is mijn boodschap.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:11

@magda_90 Als je je er zo aan irriteert reageer je toch gewoon niet op diegene, laat elkaar gewoon met rust en geef niet even nog zo'n steek na met 'het was gezellig toen iemand weg ging'.
Door dit soort dingen wordt de sfeer hier rot.

Dit topic gaat toch over afvallen, iedereen doet dit lekker op zijn eigen manier en als je denkt dat het schadelijk is voor de rest van bokt oid doe je diegene een PB of gebruik je de temknop.
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 02-02-20 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:12

Heeft iemand nog lekkere lijstjes gehad vandaag of gister :D?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:19

Vulina schreef:
Maar, ik heb er even 20 seconden over nagedacht.. Het gaat mij niet lukken om tot sommigen van jullie door te dringen.. Dus ga ik maar ontstippen. Iedereen veel succes :)

Ik heb nog niet eerder op deze berichten gereageerd, maar dat wil ik nu toch even doen. Je spreekt hier over 'tot sommigen doordringen'. Dat is toch gewoon net zo respectloos als waar je anderen toe beschuldigd? Je zegt overal dat iedereen het op zijn eigen manier mag doen, maar wil wel tot mensen doordringen dat jouw manier de beste is, "want in dit topic zijn veel mensen toch niet eens afgevallen".

Lekker motiverend en respectvol ook. Helemaal omdat je dat binnen 20 seconde hebt kunnen besluiten! Chapeau.

Vulina schreef:
Ik vind dat een ieder het goed doet, ongeacht op welke manier dan ook. En dát is mijn boodschap.

Nou, bepaalde dieten vind ik toch echt niet goed. Het gebakken lucht dieet, of een waterdieet, of whatever gekke zooi van 0 kcal er langs komt. En nee, ik zou zelf nooit een 1200 kcal dieet doen, maar er zijn genoeg mensen die er bij zweren en daar zelfs boeken over schrijven (zoals Fajah Lourens), maar voor een korte tijd zou die schade vast meevallen.

Verder vind ik wel dat iedereen die zichzelf gemotiveerd krijgt om zijn best te doen het goed doet! Of die persoon het nou probeert en misschien niet helemaal slaagt, of dat die persoon misschien al kgs kwijt is.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:20

Mizora schreef:
Ik merkte dat ik de afgelopen weken onvoldoende ritme in mijn zelf samengestelde dieet kon krijgen en hoewel ik netto niet aan kwam, ging het er ook niet af.

Dus heb ik teruggepakt naar bodysupport. In 2014 ben ik in 10 weken tijd 7kg afgevallen door volgens een eetschema 1900-2000kcal te eten.

Ik wil in ieder geval voor februari dit gaan volgen en dan kijken hoe het verloopt met het gewicht. Toen is het er een jaar lang afgebleven, zelfs nog 5kg afgevallen in de 10 weken erna, maar daarna door stress weer de controle over het innemen kwijtgeraakt en flink aangekomen.

Ik kan hier wel een lijstje bij plaatsen voor vandaag:

Ontbijt:
1 pistolet met ham en kaas uit de airfryer, 1 snee brood met 13g appelstroop, 200ml sinaasappelsap.

Tussendoortje:
200g magere vruchtenyoghurt
1 koekje (53kcal)

Lunch:
Dubbele boterham met ham en kaas
1 snee met 5g halvarine, 5g mosterd en een pakje kipfilet

Tussendoortje:
1 snee met halvarine en 20g zuivelspread light

Avondeten:
30g rijst (droog gewogen)
120g paprika
100g aubergine
10g olie
100g kipdijfilet

Tussendoortje:
1 koekje (53kcal)

Daarnaast nog 150ml magere melk in de koffie.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:25

Sannens, ik gaf al aan; ik stop met mijn berichten. Via pb wil ik natuurlijk altijd even op jullie reageren :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:27

Ik ben vanmorgen begonnen met een klein stukje zelfgebakken pandan cake, want ik kwam asociaal laat mijn bed uit. Als lunch 2 gebakken eieren met spek, zonder brood. Tussendoor niets, druk buiten bezig geweest en vergeten te eten..... vanavond kip uit de oven met tomaatjes, courgette, ui, paprika en knoflook. En als toetje een bakje appelcrumble... heeeerlijk. En het kon omdat ik weinig calorien had gegeten. Nu zit ik wel op de max, maar het was heerlijk, dus prima.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:29

Als je je consequent ergert aan iemand, dan kan je hem of haar aanmerken als ‘foei’, dan zie je de berichtjes van diegene niet meer (tenzij je er zelf actief op klikt). Scheelt een hoop ergernis voor jezelf en helpt de sfeer in dit topic.

Hier in het weekend lekker goed bezig. Vandaag veel verder hardgelopen dan gepland, maar dat ging best goed. Vanavond heel veel zin om te snoepen, maar uiteindelijk alleen 1 plakje ontbijtkoek gehad, dus tevreden. Op naar weer een goede week!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:40

Jammer dat de sfeer zo verandert in dit topic. Voor mij is dit topic echt een grote stok achter de deur om mijn best te blijven doen. Kunnen degenen die dit willen niet gewoon een eigen topic openen over weinig kcal eten en afvallen? Dan kunnen jullie daar gewoon jullie ervaringen delen, zonder dat wij 'tegenstanders' onze mening ventileren.
Ik heb namelijk weinig zin in een appgroepje, ik wil gewoon graag dit topic als leidraad blijven houden voor het afvallen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:48

Ik at vanavond pizza en nu heb ik buikpijn. :=

Morgen maar een betere dag... heb de wekker gezet zodat ik morgenvroeg kan sporten. :=

Ben namelijk voor studie van 9 tot 19:30 weg en daarna ga ik sowieso niet meer sporten.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:54

MarlindeRooz schreef:

Morgen maar een betere dag... heb de wekker gezet zodat ik morgenvroeg kan sporten. :=

Ben namelijk voor studie van 9 tot 19:30 weg en daarna ga ik sowieso niet meer sporten.

Is het dan niet verstandiger om een andere dag te sporten? Anders krijg je er snel weerzin aan en dat is voor de lange termijn niet handig.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:06

He wat jammer dat er zo op elkaar gereageerd moet worden...

Er bestaan zooooo veel verschillende soorten vormen van dieeten en afvallen. Voor de een werkt het beter dan voor de andere. Respecteer een ander! Bewonder elkaar en laten we elkaar motiveren :j

Jammer dat ik te laat was met het doorgeven van het gewicht. Ergens ook maar goed want ik zit op +800 gr....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:37

StonedRomy schreef:
MarlindeRooz schreef:

Is het dan niet verstandiger om een andere dag te sporten? Anders krijg je er snel weerzin aan en dat is voor de lange termijn niet handig.

Ik heb heel lang fanatiek getraind alleen de laatste tijd even niet. Vind het erg leuk! Alleen ben na zo’n lange collegedag enorm overprikkeld en moe. :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 02:28

Mizora schreef:
Mizora schreef:
Ik merkte dat ik de afgelopen weken onvoldoende ritme in mijn zelf samengestelde dieet kon krijgen en hoewel ik netto niet aan kwam, ging het er ook niet af.

Dus heb ik teruggepakt naar bodysupport. In 2014 ben ik in 10 weken tijd 7kg afgevallen door volgens een eetschema 1900-2000kcal te eten.

Ik wil in ieder geval voor februari dit gaan volgen en dan kijken hoe het verloopt met het gewicht. Toen is het er een jaar lang afgebleven, zelfs nog 5kg afgevallen in de 10 weken erna, maar daarna door stress weer de controle over het innemen kwijtgeraakt en flink aangekomen.

Ik kan hier wel een lijstje bij plaatsen voor vandaag:

Ontbijt:
1 pistolet met ham en kaas uit de airfryer, 1 snee brood met 13g appelstroop, 200ml sinaasappelsap.

Tussendoortje:
1 koekje (53kcal)

Lunch:
Dubbele boterham met ham en kaas
1 snee met 5g halvarine, 5g mosterd en een pakje kipfilet

Tussendoortje:
1 snee met halvarine en 20g zuivelspread light

Avondeten:
30g rijst (droog gewogen)
120g paprika
100g aubergine
10g olie
100g kipdijfilet

Tussendoortje:
1 koekje (53kcal)

Daarnaast nog 150ml magere melk in de koffie.

Dat was een dikke boterham dan :D

Doe jij ook echt alles afwegen?
Wel een mooi overzichtje zo. "Voelt" goed gevuld en overzichtelijk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 07:06

Dingen als broodbeleg soms. Ik weet dat ik er eerder iets onder als iets boven zit. De rest wel. Zeker sinaasappelsap en yoghurt zijn lastig in te schatten. Ook de woksaus (die ben ik vergeten, maar ik gebruik chicken tonight als woksaus. 100ml van de ajam pangang smaak gisteren).

Uiteraard is het plakje, geen pakje :')

Het is zeker overzichtelijk, daar hoop ik nu het ritme ook weer mee terug te vinden.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:23

MarlindeRooz schreef:
Ik at vanavond pizza en nu heb ik buikpijn.

Ik ook.. teveel gegeten ook. En last van gehad. Stom.

Nu weer door!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:40

Nieuwe week dames, weer volgas er tegen aan *\o/*

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:56

Succes ladies!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:59

Goedemorgen iedereen, ik begin morgen weer met opletten, gisteren as opgehaald van mijn stiefvader en nog rondleiding in crematorium gehad. Wat spullen van mijn stiefvader zijn onder de kinderen en kleinkinderen verdeeld en hebben gezamenlijk gegeten daar. Gekookte spek op brood wat mijn stiefvader regelmatig maakte, erg lekker maar veel calorieën, daar nog wat van mee naar huis gekregen voor thuis op te eten. Dus vandaar dat ik morgen wel weer aanhaak.