Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Edit: de filmpjes komen uit een livestream denk ik. Iig het hele congres is via een livestream te volgen geweest, dus blijkbaar valt het wel mee met het niet naar buiten mogen brengen.
Hier is de hele 16u in fragmenten te vinden. Ik ga nu naar bed dus die houd je tegoed, maar voel je vrij om er doorheen te gaan tot je het vindt
https://www.who.int/news-room/events/de ... ety-summit
Karl66 schreef:IMANDRA schreef:Jij komt met een statement en ik moet maar de onderbouwing erbij gaan zoeken? Beetje omgekeerde wereld vind je niet?
Het is als antivaxxer best leuk om linkjes naar onderzoeken te plaatsen zolang niemand de moeite neemt om echt te kijken wat erin staat. Dan lijkt het namelijk of er heel veel terechte twijfels bij het vaccineren geplaatst kunnen worden. Maar op het moment dat mensen echt de moeite gaan nemen om ze te lezen en aan te wijzen wat er mis mee is, dan wordt het een stuk minder leuk om die links te plaatsen. Want dan blijkt er opeens niet zoveel reden meer voor twijfel te zijn...
IMANDRA schreef:Een snelle reactie gezien ik even geen tijd heb om uitgebreid te reageren: ik ben nog steeds van mening dat er weinig tot geen reden is tot twijfel over de veiligheid van vaccins. Edit; en ik heb je filmpjes gewoon bekeken en zelfs inhoudelijk beoordeeld.
Het is de communicatie en de manier waarop dokteren/verpleegkundigen omgaan met kritische vragen die meer werk behoeft.
Karl66 schreef:Ja, want als je gaat kijken wat er echt gezegd wordt, dan is er nog steeds geen enkele reden om aan de veiligheid van vaccins te twijfelen. En dan gaat het ook nog eens om een geknipte versie met daarin alleen de gedeeltes waarmee ze denken twijfel te kunnen zaaien.
Eliine schreef:Maar pocca locca je gaat zelf ook niet op de inhoud in. Je slikt de filmpjes van dr. Humphries voor zoete koek. Als ik de bron aanhaal waar zij een van haar uitspraken op baseert dan heb je niet eens in de gaten welk onderzoek het is en hoe twijfelachtig de uitkomsten van dat onderzoek zijn.
Pocca_Locca schreef:Karl66 schreef:Ja, want als je gaat kijken wat er echt gezegd wordt, dan is er nog steeds geen enkele reden om aan de veiligheid van vaccins te twijfelen. En dan gaat het ook nog eens om een geknipte versie met daarin alleen de gedeeltes waarmee ze denken twijfel te kunnen zaaien.
Dan lijkt het me dat óf je Engels te wensen overlaat, óf jij een vreemdsoortig idee hebt van wat veilig is en wat goed testen inhoudt..
En ik snap wel dat het misschien lastig is om het “ grotere plaatje” te overzien, (niet iedereen kan dat zo snel, of wil het überhaupt..) maar eh... ik vraag me wel af: hoeveel puzzelstukjes heeft men nog nodig om te kunnen zien hoe de uiteindelijke puzzel eruit zal zien..
Ik zeg: de stukjes die ik tot nu toe heb, laten vooral veel mistigheid zien. Een nevelig landschap gok ik.
Pocca_Locca schreef:Met je tweede zin ben ik het helemaal eens! Persoonlijk vind ik het een grove fout in de opleidingen dat er amper wordt onderwezen over de werking en samenstelling van vaccins, hulpstoffen en wisselwerking onderling..en ik vind dat artsen in opleiding ( en hun toekomstige patiënten ) daar ernstig tekort mee worden gedaan.
Pocca_Locca schreef:Ik vind dat echt schandalig dat er veel te makkelijk wordt gespoten, zonder überhaupt te kijken wat er in de bijsluiter staat. Artsen weten het zelf niet eens. Wordt zo goed als niks over onderwezen op de artsenopleidingen. Er wordt alleen maar één mantra’s herhaald: vaccineren is veilig en belangrijk om te doen.
Pocca_Locca schreef:Het gaat niet over of een arts alle bijsluiters van alle medicijnen uit zijn hoofd moet kennen, maar om te beginnen over het schandalige gebrek aan leerstof w.b. vaccinaties op artsen en verpleegkundigen opleidingen ( werd in het congres ook als kritiekpunt genoemd: letterlijk: ze hebben geluk als er een halve dag in totaal aan dat onderwerp wordt besteed.
@Eliine ik zal er niet van wakker liggen hoor, dat jij niet onder de indruk bent van dr Humphriesen er is niet zo heel veel twijfelachtigs aan dat onderzoek hoor. Maar blijf vooral lekker de tetanus prikken halen. Eigen keuze is een groot goed.
secricible schreef:Pocca_Locca schreef:Wat ik een mooie afsluiter wat dit betreft vindt: “ Als de top van de gezondheidsofficials van de wereld de veiligheid van vaccins ter discussie stellen, waarom doet u dat eigenlijk nog niet??
Maar ze stellen het niet ter discussie....