Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 10:21

Anna79 schreef:
Iemand hier ook ervaring met krullen en shampoo bars?

De shampoo bars van de hema zijn volgens mij CG friendly. Schuimen ook nog wel redelijk goed.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:13

Ik heb dit weekend de kruidvat CG crèmespoeling eens geprobeerd en ik vind hem echt heel erg fijn! Zeker voor dat geld echt een top conditioner :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:17

Bedankt vikawiek en aigt :)
Hebben jullie krullen ook zo'n last van het weer? Vorst, vocht? Mijn krullen zitten voor geen meter, moet ook nodig naar de kapper, dat staat voor woensdag op de planning gelukkig, hopelijk zit het dan wat beter.

Krtek

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:28

Heel herkenbaar, mijn haar is wel echt zacht maar krullen zakken er ook meteen uit.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 06:49

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 11:45

Het is alweer even geleden dat ik in dit topic heb gepost, maar ik vroeg me af of jullie met mij mee willen denken. Ik gebruikte heel lang de CG proof kokos boost lijn van Andrelon, maar sinds ze die niet meer verkopen ben ik heel erg aan het struggelen met het zoeken naar een goed en betaalbaar alternatief. Ik had nu die van het Kruidvat huismerk geprobeerd maar zelfs als ik mijn haar was is het vettig, terwijl het echt nooit zo vettig was. Het wordt wel minder vettig als ik het föhn na het wassen (?) maar het valt nog steeds niet echt mooi. Over Yari lees ik ook vaak dat haar er snel vettig van wordt. Heeft iemand een idee wat een goede zou zijn om hierna te testen?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 11:57

Je hebt van kruidvat ook een detox shampoo, misschien die eens proberen? Even goed ontvetten? Of 2x je haar wassen wil ook nog wel eens helpen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:21

Als ik te lang heb gewacht met wassen en mijn haar echt vet en vies is, dan pak ik de As I Am Clarity shampoo erbij. Werkt prima om 'alle zooi' uit mijn haar te wassen. Daarna gebruik ik nog wel mijn reguliere shampoo.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 00:20

JoT schreef:
Als ik te lang heb gewacht met wassen en mijn haar echt vet en vies is, dan pak ik de As I Am Clarity shampoo erbij. Werkt prima om 'alle zooi' uit mijn haar te wassen. Daarna gebruik ik nog wel mijn reguliere shampoo.

Precies deze shampoo heb ik laatst om precies deze reden gekocht en ik denk dat m’n haar nog vetter was dan ervoor. Ik heb 2b/2c/3a gemengd.

Als ik het even goed schoon wil hebben pak ik gewoon de allergoedkoopste ‘voor elke dag’ shampoo van een willekeurig merk van €1 ofzo.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:30

Wat een fijn topic. Ik heb er al wat mooie tips tussen zien staan. Iemand toevallig een tip voor een goede krullenkapper in de regio Utrecht?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 11:15

Merken jullie na 1x knippen via de krullen methode al verschil aan je haren?

Na een medische behandeling heb ik ineens krul haar en nu 3 jaar later nog. Ik kan er alleen nog niet mee omgaan dus ik overweeg om een keer een knipbeurt te gaan doen via de krullen methode. Ik vind dit alleen wel prijzig dus daarom ben ik opzoek
naar ervaringen. Het is vooral erg pleuzig en het gaat van echt pijpenkrullen na het wassen naar de volgende dag alleen maar een slag na slapen en uitkammen..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 13:20

maar krullen moet je sowieso nooit droog kammen, dan word je Hagrid van Harrie Potter :D
Zoek eens filmpjes op YouTube op curlygirl methode en je kunt proefjes van producten online kopen

Nonna1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 14:05

Lavitabella schreef:

Na een medische behandeling heb ik ineens krul haar en nu 3 jaar later nog. Ik kan er alleen nog niet mee omgaan dus ik overweeg om een keer een knipbeurt te gaan doen via de krullen methode. Ik vind dit alleen wel prijzig dus daarom ben ik opzoek
naar ervaringen. Het is vooral erg pleuzig en het gaat van echt pijpenkrullen na het wassen naar de volgende dag alleen maar een slag na slapen en uitkammen..

Ook chemo gehad en ineens krullen? Ik ook! Was m'n haren met cg shampoo en conditioner, en altijd nat uitkammen. Nooit op droog haar (tenzij ik eigenlijk wel moet wassen en dus toch een knot draag. Producten zijn super persoonlijk. Ik ben nog steeds zoekende naar de fijnste maar ook betaalbaarste producten. Ik gebruik nu een curlmaker, een gel, een mousse en olie. Ik vind het super veel werk, zeker omdat in altijd steil lang haar heb gehad en nu sinds 3 jaar dus die krullen. Ze zeiden dat die krullen vanzelf zouden verdwijnen maar ik heb ze inmiddels maar omarmd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 14:33

Lavitabella schreef:

Koop een vernevelaar, doe er een klein druppeltje moisturizer in en vul aan met water. In de ochtend gewoon even op de kop hangen en je haar inspuiten met de vernevelaar. En niet kammen of borstelen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 15:50

Ik doe wat officieel niet mag/kan ik borstel het wel, gebruik daar cg proof anti klit bij. Daarna maak ik het haar nog wat nat, en doe er iets krullen crème in. Als ik het helemaal niet borstel krijg ik het niet in model. En zo nat maken als die dames van de tutorials dat vind ik niks. Ik hou niet van zeiknat haar. En het lijkt me ook niet goed er elke dag met een refresh zoveel product in te doen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 16:18

Ik volg op insta curlsbybleach, zij zit ergens in brabant en geeft altijd super veel goede tips hoe je met je krullen kunt omgaan. Zou mijn haar ook wel eens door haar willen laten knippen maar ze zit altijd vol.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 19:49

Nonna1984 schreef:
Lavitabella schreef:

Ook chemo gehad en ineens krullen? Ik ook! Was m'n haren met cg shampoo en conditioner, en altijd nat uitkammen. Nooit op droog haar (tenzij ik eigenlijk wel moet wassen en dus toch een knot draag. Producten zijn super persoonlijk. Ik ben nog steeds zoekende naar de fijnste maar ook betaalbaarste producten. Ik gebruik nu een curlmaker, een gel, een mousse en olie. Ik vind het super veel werk, zeker omdat in altijd steil lang haar heb gehad en nu sinds 3 jaar dus die krullen. Ze zeiden dat die krullen vanzelf zouden verdwijnen maar ik heb ze inmiddels maar omarmd.

Inderdaad, chemo is de boosdoener. :roll: Altijd stijl haar gehad en lijkt nu ook nog niet terug te komen.. Ik vind producten ook super lastig. Ook omdat ik ondertussen al veel heb staan.

Hoe doen jullie dat dan als je veel klitten hebt? Ik heb een tijdje met mijn vingers proberen te ontklitten maar dat was ook geen succes. Ik slaap met een knot om het al minder in de war te brengen.

Filmpjes zal ik eens opzoeken. En een vernevelaar kopen is ook nog wel een slim idee. Nu maak ik het wel eens nat maar komt de pluis net zo hard weer terug.

Vroeger wilde ik graag krullen maar ik mis nu toch wel mijn stijle haren. _O-

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 08:09

Lavitabella schreef:

Investeer een keertje in een bezoek aan een goede krullenkapper :) Die kan je prima adviseren hoe je voor je nieuwe krullen kan zorgen, wat voor soort krullen je hebt en waar je op moet letten bij het kopen van producten.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 12:42

Ik negeer de rode letters even want ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken :')

Ik probeer om mijn slag/krullend haar meer te omarmen al loop ik tegen wat dingen aan..

Ik ben gister bij de kapper geweest en heb van de kapster (die zelf een prachtige bos krullen heeft) veel advies en tips gekregen. Gister zag het er mooi uit. Echter na het slapen (pineapple met een zijde bonnet) was het enorm vettig en mijn krullen waren slierten geworden.

Ik heb het nat gemaakt en er wat gel in gedaan, en dan met de diffuser gedroogd. Toen heb ik het gescrunched om de cast eruit te krijgen, maar het werd er niet beter op, het vettige is weg maar nu ziet het eruit alsof ik door de regen heb gelopen, heel pluizig en bossig.. ik heb nog wat Milk erin gedaan maar het wordt er niet beter op, de krullen zijn er bijna uit en het pluizige blijft.

Ik gebruik de leave in conditioner voor krullen van de keune, curly girl styling Milk en de curly girl defining gel.

Heeft iemand tips?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 13:19

Ik krijg dat pluizige helaas alleen weg door het kleddernat te maken en weer te borstelen. Dan krijg ik weer mooie glanzende clumps. Wel erg veel werk hoor. Ik draag mijn haar vaak 2 dagen los en dan knotjes tot mijn volgende wasdag.

Tegenwoordig doe ik dat borstelen/stylen met zo'n ding als dit:
https://www.boozyshop.nl/products/boozy ... ling-brush

Denman doet bij mij niet zoveel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 13:46

Mijn routine op wash day is wassen met krullenshampoo, cg conditioner. Dan na handoek droog maken leave in conditioner en krullen crème van Syoss. Als ik ga refreshen gebruik ik detangler van Kruidvat die cg proof is. Dan ga ik borstelen ( no go ik weet het maar voor mij werkt het) dan nat maken en evt nog krullencreme ook van Kruidvat. Bij nat maken icm de detangler komt de krul eigenlijk al wel terug. Ik gebruik verder geen speciaal kussensloop of mutsje in de nacht, ik slaap met mijn haar los.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 13:53

Ik borstel mijn haar ook vaak droog hoor. Ook gebruik ik geen leave-in meer (voelde vies) en ga ik 2x per jaar naar een gewone kapper, waar ik mijn haar zelfs blondeer. Na 5 jaar ben ik steeds meer de strakke regels van de CG-methode los gaan laten. Gewoon doen wat voor jou(w haar) werkt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 14:14

Als ik het in de ochtend niet borstel krijg ik er geen model in.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 14:46

Mijn haar wordt erg snel vet van leave in, dat spul gebruik ik alleen als masker eigenlijk. En af en toe een ieniminie beetje, verdund met wat water, als mijn haar heel erg pluist. Misschien eens proberen om dat uit je routine te halen?

Als mijn haar wat vettig is en ik heb geen zin/tijd om te wassen, dan 'was' ik het alleen met conditioner. Werkt prima als tussenoplossing :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 16:12

Mij haar vind de producten die kappers gebruiken ook niet leuk hoor, of alleen de dag zelf. Ik laat t meestal gewoon gaan of neem mn eigen producten mee naar de kapper.
Pluis ben ik ook gaan leren omarmen als volume helper, niet teveel natuurlijk maar een beetje pluis vind ik niet meer erg.

Hier borstel ik dus alleen op een wasdag of als mn haar echt flink in de knoop zit (nat met leave in)

Heb mn haar afgelopen week weer in mn eigen kleur zoals ie nu is (uitgroei) geverfd. Kijken of ik toch van de highligts af kan blijven :')

Heb nu een leave in gevonden die echt het walhalla voor mijn haar is: Skala Brasil Maracuja <3 ik heb ook de Skala Expert Mais Cachos maar die is vooral voor zo nu en dan. (Een vriendin met ook krullen heeft precies andersom haha)

Echt zoooon fijn spul voor mijn haar, tot nu toe van alles wat ik geprobeerd heb ben ik hier het meest tevreden en blij mee. Ik kan alleen dat erin doen en dan al mooie krullen of nog extra leave in en dan gel of mousse.
Die van de kruitvat is ook echt heel fijn op mn haar.

Afbeelding